Haabersti remmelgas ei kohane põhjavee taseme muutusega

Pilt
22.06.2017

Puukallistajate tants ümber hõberemmelga on inimlikult mõistetav, kuid kahjuks mõttetu, kuna Haabersti ristmiku rekonstrueerimise piirkonnas kasvav veelembeline paju ei säili ka peale teetrajektoori muutmist. Haabersti ristmiku teedevõrgustiku rekonstrueerimine toimib drenaažina ja muudab oluliselt põhjavee taset.

Pikaaegse kogemusega Kadrioru pargi juhataja Ain Järve kinnitas, et massiivsete betoonehitiste ja isegi lihtsa sõidutee rajamine muudab paratamatult põhjavee taset. Iga, isegi tavalise, teetammi aluskonstruktsioon  rajatakse killustiku põhjale, mis toimib tulevikus drenaažina. Haabersti remmelga 70-ne aastaga väljakujunenud juurestik uute kasvutingimustega ei kohane. Võimalus on istutada uued puud, mis on ka Haabersti ristmiku projektis ette nähtud.

Oluline on ka see, et projekti muutmine seiskaks Haabersti ringristmiku ja Paldiski maantee suunalise viadukti ehituse enam kui aastaks. See teeb omakorda küsitavaks rajatise rahastamise Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Lisaks tooks  projekti muutmine paratamatult kaasa vältimatuid kohtuasju ettevõtetega, kelle maadele tuleks uus teetrass nihutada.

Haabersti ristmiku rekonstrueerimist toetavad ka kohalikud elanikud. Kakumäe elanikud ütlesid oma pöördumises, et Tallinna linn vajab rohealasid, aga linn vajab ka toimivat taristut. Ringristmiku renoveerimine on ääretult vajalik projekt ja selle takistamine ei ole mõistlik.

Tallinna linn on võtnud vastu otsuse rekonstrueerida Haabersti ristmik, et suurendada selle läbilaskevõimet ja vähendada liiklusummikuid, ning seda otsust on juba asutud ellu viima. Haabersti ristmiku rekonstrueerimiseks on Tallinna Linnaplaneerimise Amet 08.11.2016 väljastanud ehitusloa nr 1612271/20265. Tallinna Kommunaalamet on viinud läbi riigihanke ehitusloaga antud õiguse realiseerimiseks Ristmik valmib oktoobris 2018. Projekti maksumus on 14,967 miljonit eurot, hinnale lisandub käibemaks. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Ehitab Nordecon AS.

Paldiski maantee ehk Tallinn-Keila suunalise viadukt on kavas avad  juba järgmise aasta mais. Kogu ristmik valmib 2018. aasta oktoobris. Uus Haabersti ristmik suurendab oluliselt transpordivahendite läbilaskvust ning on sujuvam kui olemasolev olukord.

Haabersti ristmiku rekonstrueerimine hõlmab: Paldiski maantee, Rannamõisa tee ja Ehitajate tee kahetasandilise ristmiku ehitust; Paldiski maantee ehitust 1,05 km ulatuses alates Mõisa tn ristmikust kuni 150 m peale Õismäe tee ristmikku; Rannamõisa tee ehitust 1,1 km ulatuses kuni Vana-Rannamõisa tee ristmikuni; Ehitajate tee ehitust 100 m ulatuses.