Kultuurikatlast on kujunemas turundusinnovatsiooni keskus

Patrik Kupenko Division ning Rain Pikand NEXD Foto Tõnu Tunnel.jpg
30.08.2017

2015. aasta detsembris kolisid mitme loov- ja digiagentuuri enam kui 100 töötajat Kultuurikatlasse. Linna eri paigust kokku kolinud agentuurid Division, Age McCann, ADM ja NEXD otsustasid ühiselt luua keskkonna, mis soosiks innovatsiooni ja koostööd – korraldati ühisüritusi, asutati start-up inkubaator, algatati ühisprojekte jpm.

Vaid pooleteise aastaga on suudetud ellu kutsuda muljetavaldav hulk edukaid projekte, mis turunduskommunikatsiooni maastikku uuendanud nii Eestis kui ka globaalsel tasandil. Alljärgnevalt lühikokkuvõte, millised projektid on ellu kutsutud ning kus arengufaasis nad on.

Mobiilireklaamide platvorm Adcanvas
Adcanvas on Kultuurikatla start-updest kõige pikemaajalisem projekt. Selle näol on tegemist alustehnoloogia ja iseteenindusplatvormiga, mis võimaldab luua maailma kõige interaktiivsemaid (loe: efektiivsemaid) mobiilireklaame. Nii nagu meie igapäevaelugi on nutiseadmed raputamas ka reklaamimaailma, see on vaieldamatult kõige kiiremini kasvav valdkond meediamaastikul. Adcanvase tiim usub, et mobiilireklaamide tulevikku ehitatakse täna just Kultuurikatlas. Tallinnas on tehtud reklaame tuntud brändidele üle maailma ning kõik kliendid, olgu USA-s või Hiinas, on nõus – tegemist on parima turul oleva mobiilireklaamide tehnoloogiaga.
Meeskonna suurim väljakutse on eelis realiseerida – 2017. aastast on võetud sihikule suured reklaamiturud (USA, Suurbritannia, Saksamaa) ning ettevõtte juhtimise võttis üle Alex Rahaman, kellel on pikaajaline kogemus rahvusvaheliste reklaamitehnoloogia ettevõtete käivitamisel ja juhtimisel. Alex juhib ettevõtet Londonist alates käesoleva aasta aprillist. Adcanvase müügiagentide võrgustik on eririikides järjest kiiremini kasvamas ning tiim valmistub suureks läbimurdeks.

Digireklaamide platvorm Frank.ai
Frank.ai sai alguse Kultuurikatla start-up kiirendis eesmärgiga aidata väikeettevõtetel ennast veebis turundada. Paljud väiksemad ettevõtted näevad enda kasvupotentsiaali veebipoe müükides, kuid vähesed omavad teadmist, kuidas kliendid enda veebipoodi tuua.
Frank.ai on automatiseeritud digiturunduse spetsialist, kelle ülesanne on kasvatada kliendi äri veebis. Frank’i aju on ühendatud maailma suurte reklaamiplatformide nagu FB, Google, Instagram jt ning ta automatiseerib kliendi otsustusprotsessi ja reklaamiostu. Franki kasutamiseks ei pea omama eelnevat digiturunduse kogemust ning kampaania käivitamine võtab kõigest 5 minutit.
Franki.ai meeskond on hetkel jagatud USA ja Tallinna kontoritesse. Värskelt on lõpetatud USAs startup kiirendi programm ning hetkel fokusseeritakse USA müügiorganisatsiooni ülesehitamisele.

Video as a service ehk VAAS.
Turundusinimestele ei tule kindlasti uudisena, et video on täna üks universaalsemaid ja efektiivsemaid formaate sõnumi edastamiseks. VAAS ehk Video As A Service on uut moodi agentuur, mille teenuste keskmeks on video produktsioon ja videosisu levitamine. Tänu nutikale planeerimisele suudame efektiivselt toota kliendi sihtgupile relevantset videosisu ja levitada seda kanalites kus sõnum kõige efektiivsemalt sihgrupini jõuab. Fakt, et planeerime ise ka kanalid kus toodetavat videosisu levitama hakkame, annab meile võimaluse juba filmimisel arvestada erinevate kanalite iseärasustega. Ühe võttepäevaga saame salvestada ca kvartali jagu videosisu, millest hiljem kiiresti erineva sõnumi ja formaadiga klippe monteerime. Loomulikult anname kliendile jooksvat analüütikat sisu toimimise kohta erinevates kanalites ja teeme ettepanekuid sisu või kanalite valiku parendamiseks.
VAASis on koos reklaamiagenturi loovus, meediaagentuuri täpne sihtimine ja produktsioonifirma oskus luua ilusat liikuvat pilti. Pakume lahendust nendele ettevõtetele, kes ei näe vajadust mitme erineva turunduspartneri kasutamiseks ja nendele, kes videosisu efektiivsusele erilist tähelepanu pööravad.

Uued projektid pidevalt idanemas
Augustist 2017 alustas Kultuurikatlas tööd meediaagentuuride maastikku uuendav MIXD. Projekti asutajaks ja vedajaks on Meelis Eesoja, kes eelnevalt töötanud Inspired UM-s ning viimased 7 aastat Media House digitaalmeedia ja arendusjuhina. Meelis: “Meediamaastik on tohutult muutunud. Protsessid ja tehnoloogiad, mille abil meediat siiani korraldatud ei ole enam kaugeltki efektiivsed. Reklaam ei ole enam reklaam klassikalises mõistes – järjest kasvav tehnoloogia ja andmete kasutus turunduses, sisu- ja sotsiaalmeedia turunduse kasvav roll ning mobiili kiire tõus meediumina on ainult mõned näited. MIXD on ellu kutsutud ideega ehitada meediateenus, mis on dünaamiline ja pidevalt arenev – kaasates klienti ja loovmõtlejaid meedia protsessi ning ennekõike tarbija, mitte meediaostu keskne”.
Ka Kultuurikatla keskkonna asutajaliikmed ning tunnustatud loovagentuurid Division, Age McCann ja ADM on tugevalt arengusse panustamas. Teenuse ja uute oskuste arendamise kõrval on investeeritud tehnoloogiasse, et kiiresti muutuval meediamaastikul pidevalt konkurentsi teravaimas tipus püsida. “Oleme tihti leidnud ennast olukorrast kus kliendi turunduskommunikatsiooni vajaduste tarvis peame oma teenust oluliselt ringi planeerima või oma tööriistakasti ümber ehitama. Selleks oleme loonud mitmeid uusi üksusi, näiteks arendusosakonna, mis tegeleb kuni 50% ulatuses sisemiseks kasutuseks mõeldud platvormide ja tööriistade arendusega ning seeläbi aitab tehnoloogia abil kliendi loov- ja meedialahendused efektiivseimal võimalikul moel tarbijateni viia. Samuti oleme jõuliselt panustanud sisu- ja sotsiaalmeediaturunduse üksuse väljaarendamisse.” kommenteerib Divisioni tegevjuht Patrik Kupenko.

Igaühel võimalik oma projekt Kultuurikatlas realiseerida
Kultuurikatlasse kolimisest on ettevõtted uute projektide kiiremasse arengusse panustatud läbi majasisese start-up kiirendi Elevaator Startup Labs. Kiirendi Tegevjuht Marili Luuken: “Kahe aasta jooksul Elevaator Startup Labsi agentuuride majasiseste ideede programmi läbi viies tõdesime, et Eesti loov-startupidel on probleeme mitmetes valdkondades: puudub tugistruktuur ideede väljaarendamiseks, head ideed ei jõua investoriteni, puudub väliskompetents jne.”
Esimese perioodi järel sõnastati missioon: aidata Eesti loovatel inimestel oma oskusi ja loovust läbi tehnoloogia skaleerida ja eksportida. Eesmärk on leida ja kasvatada kõrge potentsiaaliga loovettevõtlusega seotud ideid ja meeskondi, et aidata neil areneda edukateks rahvusvahelisteks ettevõteteks. Seega, alates 2017. aastast on Elevaator Startup Labs avatud kõigile kandidaatidele, kes soovivad oma idee tugeva komeptentsibaasiga kiirendi abil realiseerida. Taotluste esitamise tähtaeg on 5. november, programmi saavad 12 parimat ideed/start-upi. Enne seda 3 kogukonnaüritust, Challenge Day ja Ideation Session.
Programm kestab 6 kuud detsembrist juunini. Lisainfo: https://elevatorstartups.com

Artikkel ilmus geenius.ee

Patrik Kupenko
Division / CEO
patrik@division.ees
+372 56 603 309

Allikas: Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit

 
Uudise rubriigid: Ettevõtjale