Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Tallinn tunnustab 2016. aasta parimaid õpetajaid

Tallinn tunnustab 2016. aasta parimaid õpetajaid

Reedel, 7. oktoobril 2016 algusega kell 20.00 toimub Lennusadamas galaõhtu Tallinna parimate õpetajate tunnustamiseks. Autasud Tallinna aasta õpetajatele ning linna õnnitlused õpetajate päeva puhul annavad üle abilinnapea Mihhail Kõlvart ja haridusameti juhataja Andres Pajula.

„Olenemata sellest, kui palju vaieldakse riigis hariduspoliitika ja koolivõrgu üle, on õpetaja see, kes teeb õppimise lastele võimalikuks. Õpetajast sõltub, kuidas tunneb end õpilane koolis või mudilane lasteaias ning kuivõrd meeldiv ja tulemuslik on talle õppimine,“ rääkis Mihhail Kõlvart. „Õpetajast oleneb suurel määral, missugused väärtused laps eluks kaasa saab ning kuivõrd enesekindel kodanik temast kujuneb. Õpetajatel on tohutu vastutus iga lapse ja kogu ühiskonna ees, mistõttu väärib suure pühendumusega tehtud töö erilist tunnustust ja tänu.“     

Autasud antakse üle üheksas kategoorias, sh konkursside „Eestimaa õpib ja tänab“ nominentidele ning Tallinna aasta õpetajatele ja Tallinna noortele õpetajatele.

Konkursi „Eestimaa õpib ja tänab“ kategooriates tunnustab Tallinn järgmisi õpetajaid.

  • Aasta lasteaiaõpetaja: Marina Filinova (Tallinna Päevalille Lasteaed), Ülle Noor (Tallinna Lasteaed Nõmmekannike) ja Merike Nurk (Talllinna Luha Lasteaed).
  • Aasta klassiõpetaja: Renna Marjundi (Tallinna 21. Kool), Maret Mesipuu (Hilariuse kool) ja Marina Koprova (Lasnamäe Põhikool).
  • Aasta klassijuhataja: Helmi Kelle (Tallinna Kristiine Gümnaasium), Rea Lillemets (Pelgulinna Gümnaasium) ja Heli Raidma (Tallinna 21. Kool).
  • Aasta põhikooli aineõpetaja: Edith Asveit (Tallinna Südalinna Kool), Galina Beljajeva (Tallinna Kadaka Põhikool) ja Helje Pukk (Tallinna Lilleküla Gümnaasium).
  • Aasta gümnaasiumiõpetaja: Ursula Paavel (Pirita Majandusgümnaasium), Toomas Reimann (Tallinna Reaalkool) ja Katrin Soika (Gustav Adolfi Gümnaasium).
  • Aasta kutseõppeasutuse õpetaja: Aive Antson (Tallinna Teeninduskool), Meeta Heinaste (Tallinna Ehituskool) ja Heli Molok (Tallinna Kopli Ametikool).
  • Aasta õppeasutuse juht: Katrin Luhaäär (Ristiku Põhikool), Kristina Märks (Tallinna Meelespea Lasteaed) ja Kersti Nigesen (Vanalinna Hariduskolleegium).

Lisaks üleriigilistele nominatsioonidele tunnustab Tallinna Haridusamet pedagooge kategooriates „Noor õpetaja“ ja „Tallinna aasta õpetaja“. 

  • Tunnustuse „Noor õpetaja 2016“ saavad: Esper Kaar (Tallinna Järveosta Gümnaasium), Olesja Kazeko (Tallinna Kopli Noortemaja), Maarja Kell (Tallinna Reaalkool), Oksana Kokina (Tallinna Läänemere Gümnaasium), Kristel Kotta (Tallinna Ühisgümnaasium), Maria Malzjomov (Gustav Adolfi Gümnaasium), Raili Mitt (Tallinna Lasteaed Pallipõnn), Dana Ots (Tallinna Lasteaed Männimudila) ja Maire Smirnov (Tallinna Kadaka Lasteaed).
  • Tallinna aasta õpetajad 2016 on: Viktoria Beduhhina (Lasteaed Ojake), Monika Gorkin (Rocca al Mare Kool), Eva Kalbus (Tallinna 32. Keskkool), Anita Kalmus (Merivälja Kool), Anu Kušvid (Tallinna Saksa Gümnaasium), Elen Kõima (Tallinna Haraka Lasteaed), Anneli Laursoo (Tallinna Lasteaed Pallipõnn), Jonas Lemmik (Tallinna Õismäe Gümnaasium), Katri Liivak (Tallinna Nõmme Põhikool), Liivi Listra (Tallinna Lasteaed Pääsusilm), Christina Lään (Lasnamäe Gümnaasium), Merike Müürsepp (Tallinna Lasteaed Kikas), Grüüne Ott (Tallinna Lasteaed Sipsik), Kadri Pajo (Gustav Adolfi Gümnaasium), Tiina Piisang (Tallinna Kopli Ametikool), Natalia Presnetsova (Tallinna Pae Gümnaasium), Helina Reino (Gustav Adolfi Gümnaasium), Tiiu Tammemäe (Tallinna Rõõmupesa Lasteaed), Mari Tammur (Ristiku Põhikool) ja Aade Veskimägi (Jakob Westholmi Gümnaasium).  

Miks esitati konkursile „Eestimaa õpib ja tänab“ just need pedagoogid, selgub kolleegide, õpilaste ja lapsevanemate arvamustest (lühikokkuvõtted taotlustest).

Aasta lasteaiaõpetajaAasta klassiõpetajaAasta klassijuhatajaAasta põhikooli aineõpetaja

Aasta gümnaasiumiõpetajaAasta kutseõppeasutuse õpetajaAasta õppeasutuse juht

 

Aasta lasteaiaõpetaja 

  • Marina Filinova (Tallinna Päevalille Lasteaed) on vanemate sõnul imeliselt soe, südamlik ja laste kasvatamisele ja õpetamisele pühendunud õpetaja. Ta julgustab last hakkama saama asjadega, mis on talle uued või keerulised. Õpetaja on lahke, kuid samas äärmiselt distsiplineeriv. Korralagedust ei esine, ja lapsed on rõõmsameelsed, tublid ja üksteise vastu väga toredad.
  • Ülle Noor on töötanud Tallinna Lasteaias Nõmmekannike 22 aastat. Ta on suurepärane õpetaja, kellega tahab koos olla nii laps kui ka täiskasvanu. Hoolimata vanusest pakatab ta iga päev energiast ja annab kõik võimaliku, et lastel oleks hea meel iga päev tagasi tulla. Tema jaoks pole kunagi koormaks laste erinevate vajadustega tegelemine. Ta leiab alati aega iga lapse jaoks. Loeb neile, kui nad soovivad, räägib põnevaid lugusid oma lapsepõlvest ja lasteaiast, meisterdab, mängib jne. Temast õhkab soojust, mis pakub turvatunnet kõigile.
  • Merike Nurk (Talllinna Luha Lasteaed) on muusikaõpetaja, kes loob lastele igapäevaselt elamusliku ja mängulise keskkonna kaudu võimaluse loomingulises protsessis läbi kogemusõppe oma tegevust nautida, arvamust väljendada, unistada ja unistused teoks teha, ladudes nii vundamendi loova, iseseisva, eneseteadliku  ja õnneliku inimese kujunemiseks. Õpetaja jaoks on tähtis, et kõik lapsed tunneksid end  tegevuses hästi. Iga laps on tema jaoks eriline ning oma mõtete, tunnete ja väljenduslaadi poolest kordumatu. Laste arvamused õpetajast: „Mulle meeldivad Merikese laulutunnid!”, „Ma armastan Sind!”, „Sa oled maailma parim õpetaja!”.



Aasta klassiõpetaja 

  • Renna Marjundi (Tallinna 21. Kool) eesmärgiks on õpilaste mitmekülgse arengu soodustamine sobiva keskkonna, erinevate metoodiliste võtete, väärtuskasvatuse printsiipide ja isikuomaduste kujundamise kaudu. Õpetajat iseloomustab tabavalt väljavõte ühe lapsevanema kirjast: „Igal algklassilapsel peaks olema selline esimene õpetaja! Ta on südamlik, elutark hooliv, empaatiline, samas õiglane ja tõeline autoriteet. Suudab end kehtestada ja teda armastavad nii lapsed kui ka vanemad. Ta on tekitanud klassis ühtse pere tunde ja suudab kõik probleemid lahendada kellelegi liiga tegemata. Juba temaga kohtumise pärast tahab laps kooli minna.“
  • Maret Mesipuu on klassiõpetaja-eripedagoog, kes töötab waldorf- ravipedagoogilises Hilariuse koolis toimetulekuklassis. Temas on põimunud sügav professionaalsus, pühendumus, hoolivus ning tarkus ja ta jagab seda kõike õpilaste, kolleegide ning vanematega. Tema klassi õpilased kõik on individuaalsel õppekaval, mistõttu on tunnid alati diferentseeritud mitme taseme alusel. Ta oskab liikuda eesmärgi suunas väikeste sammudega, nagu see erivajadustega laste jaoks vajalik on. Oma loodud õppematerjale jagab ta meelsasti kolleegidega. Õpetaja käitumine on rahulik, rõõmus ja positiivne – sellisena iseloomustavad teda õpilased. Ta oskab alati leida hea sõna ja ennetada keerulisi olukordi ning on alati õpilaste eest väljas.
  • Marina Koprova (Lasnamäe Põhikool) töötab erivajadustega lastega ja nende laste areng on olnud tähelepanuväärne. Õpetaja lõimib õppeaineid ja õppetöö on seotud lastele huvitavate praktiliste tegevuste ja õppekäikudega, palju aitab kaasa ka digivahendite kasutamine. Õpetaja on alati valmis õppima ja kasutama oma töös uut, et lastel oleks huvitav ja et nende võimed saaksid maksimaalselt arendatud. Lastevanemad on mitmel korral pöördunud kooli juhtkonna poole sooviga avaldada õpetajale tänu.

 

Aasta klassijuhataja 

  • Helmi Kelle (Tallinna Kristiine Gümnaasium) peab väga oluliseks oma õpilastest suure südamega inimeste kasvatamist. Ta on hooliv ja heatahtlik klassijuhataja, kes oskab õpilastega olla paindlik ja samas ka vägagi järjekindel. Õpetajal on kombeks õpilase saavutusi tunnustada ja eduelamust pakkuda ning sellest ka klassikaaslastele teada anda. Ta lähtub iga õpilase individuaalsetest eripäradest ja püüab arendada lapses just seda, milles tal andeid  ja võimeid on. Õpetaja peab oluliseks sallivust ja empaatiavõimet nii õpilaste omavahelises suhtlemises kui ka oma suhetes õpilaste, kolleegide ja lastevanematega. Õpetajale on omane võtta „enda tiiva alla” õpilased, kelle vanemad ei saa või ei taha oma lapse eest hoolitseda.
  • Rea Lillemets (Pelgulinna Gümnaasium) usub koostegevuse teraapiasse ehk ühes ruumis koos tegutsevad  inimesed on „meiega“. Tema klassi õpilased on väga erilised, samuti nende vanemad. Samas on klass ühtehoidev ja hooliv. Klassijuhataja on „nagu liim, mis seob kõik need erinevad teismelised isiksused ühtseks tervikuks“. Õpilased ja vanemad usaldavad õpetajat, peavad temaga nõu ja toetuvad ka üksteisele. Õpetaja usub õpilaste siirusesse ja aususesse ning lapsed ei soovi seda usaldust rikkuda. Ta leiab igas lapses selle, milles teda kiita saab, et kõik tunneksid end hästi ja teistega võrdselt. Murega saab temalt alati abi ja toetavat tunnustust. Ta on rõõmus ja positiivne igas olukorras, süstides sellist suhtumist ka lastesse.
  • Heli Raidma (Tallinna 21. Kool) on suure südamega loov ja avatud õpetaja, kes on missioonitundega suunanud õpilaste isiksuse arengut. Tema jaoks on inimlik ja sõbralik suhtlemine nii klassiruumis, spordisaalis kui elus klassijuhatajatöö alustalaks. Õpetajal on õpilase jaoks alati aega ning pole muret, mis on liiga suur või väike. Tema kasvatusmeetodiks on tulevikku suunatud innustamine: toetada õpilastes vaba ja loomingulist mõtet ning tegutsemist. Klassijuhatajatöö eesmärk on kasvatada laps õppijaks. Selle nimel on ta arendanud töö- ja sotsiaalseid oskusi:  tähelepanu ja tahte keskendumist, kokkulepete järgimist, enesedistsipliini, vastuolude lahendamist ja teiste hinnangutega arvestamist. Tema entusiasm ja usk õpilastesse väljendub klassikollektiivi ühises arusaamises, et õppimine on popp. Õpilase iseloomustus õpetajale: „Ta on kui maagia!“.


Aasta põhikooli aineõpetaja

  • Edith Asveit (Tallinna Südalinna Kool) lähtub õppematerjalide koostamisel alati oma õpilastest. Ta pakub õppematerjali omandamisel loovaid ja mängulisi tegevusi ning kasutab ära õpilaste huvi nutitelefoni võimaluste vastu, lastes neil luua õpetlikke videoklippe. Tegeletud on ka 3D modelleerimisega. Ühiselt videoklippe vaadates õpitakse analüüsima tegevusi ja käitumist, koos luuakse sketše ja arutatakse nende üle. Õpetaja viib klassides läbi ka väitlusturniire. Õpetaja on ise alati täpne ja korrektne, käitub ja suhtleb viisakalt ning näitab üles hoolimist kõikide suhtes. Oma suure empaatia tõttu on ta ka väga hinnatud kolleeg.
  • Galina Beljajeva (Tallinna Kadaka Põhikool) on õpetaja toimetulekuõppel olevate õpilaste klassis. Selliste laste jaoks on väga tähtis leida õppevormid ja meetodid, mis mõjutaksid positiivselt nende arengut. Ühtegi tundi ei vii Galina Beljajeva läbi traditsioonilisel viisil, kõik tunnid on  funktsionaalsed, tuginedes laste elukogemusele. Tema tegevus tundides on suunatud erivajadustega laste sotsialiseerimisele, nende ettevalmistamisele iseseisvaks eluks. Tänu jõukohastele töövormidele ja -meetoditele ning õpilaste individuaalsete iseärasuste arvestamisele on õpilased muutunud õppetöös edukamaks. Tavakoolide õpetajad on Galina Beljajeva tunde külastades vaimustuses, kuidas tal õnnestub isegi „tavaliste“ laste jaoks rasked teemad teha mõistetavaks arenguprobleemidega lastele.
  • Helje Pukk (Tallinna Lilleküla Gümnaasium) on õpetaja, kelle pühendumine teeb temast eestvedaja ja teerajaja sisserändetaustaga õpilaste õpetamisel ja kooliellu sulandamisel. Ta on tunnustatud koolitaja ja nõuandja, tema konsulteerimisel on valminud õppe- ja juhendmaterjalid. Kuna välispäritolu õpilastega puudub ühine keel, põhineb kogu õpe ja suhtlemine õpetaja leidlikkusel. Parim näide tema tööst on tema õpilased. Kui koolis oli järjekordne õppepäev õpetajatele, tervitasid külalisi eelmisel ja üle-eelmisel aastal Eestisse saabunud õpilased. 1. septembril 2015 esimesesse klassi astunud tüdruku eesti keel oli niivõrd ladus ja puhas, et enne tema tutvustamist pidasid kõik teda tavaliseks Eesti tüdrukuks.


Aasta gümnaasiumiõpetaja

  • Ursula Paavel (Pirita Majandusgümnaasium), kelle tööd iseloomustab inglise keele õppemetoodika põhjalik valdamine, töö süsteemsus, loovus ja uuele avatus. Ta kasutab tundides igapäevaselt paberõpiku kõrval digiõpikuid ning erinevaid internetikeskkondi. Õpetaja enda valmistatud tunnimaterjalid ja audio- visuaalsed õppemeetodid nii inglise keele kui majanduse õpetamisel ilmestavad õppetunde ja teevad need õpilastele atraktiivseks. Noored kolleegid imetlevad tema professionaalsust ja oskust luua hästi töötav õpikeskkond. Tema õpilased on saavutanud kõrgeid tulemusi üleriigilistel õpilasfirmade laatadel, paljud lõpetavad kooli inglise keele tasemega B2.
  • Toomas Reimann (Tallinna Reaalkool) on füüsikaõpetaja, kes kasutab erinevaid õpetamisviise ning suudab oma õpilased innustunult õppima saada. Õpetaja oskusest erinevate õpilaste vajadustega arvestamisel annab hea ülevaate õpilaste hinnang: „Oma ala fanaatik, kes suudab füüsika huvitavaks muuta ka tugevalt humanitaarsete kalduvustega õpilasele. Vajadusel saab kõik teemad suhteliselt kergesti selgeks. Aga õnneks mõistab ta ka seda, et kõigil õpilastel pole kaasa sündinud füüsikupisikut ega mõista hukka neid, kes selles aines veidi abi vajavad. Kui valemid ja tunnis õpitu töö ajal meelde ei tule, on kergem meenutada nalja, mis selle teemaga seostus.”
  • Katrin Soika (Gustav Adolfi Gümnaasium) on erakordselt silmapaistev keemiaõpetaja, kes on kõrgelt hinnatud oma innovaatiliste õppemeetodite kasutamise ja väljatöötamise poolest ning kes koolitab ka teisi õpetajaid üle Eesti. Talle meeldib rakendada õpetamisviise, mis loovad tunnis sõbraliku ning avatud meeleolu ning kui õpilased suhtuvad õppimisse positiivselt ning on innustunud. Ta leiab, et õppija on uurija, kuid samas peavad loodusteaduslikud põhitõed temas talletuma. Läbi aastate on õpilaste tagasiside õpetajale olnud suurepärane ning rahulolu 100-protsendiline. Ta on alati eeskujuks nii õpilastele kui ka kolleegidele oma positiivse, motiveeriva ja innustava suhtumisega.

 

Aasta kutseõppeasutuse õpetaja

  • Aive Antson (Tallinna Teeninduskool) on Tallinna Teeninduskooli  kaubanduse valdkonna juhtiv- ja kutseõpetaja ning tulihingeline eestvedaja, kes aastast aastasse uuendab oma tööd õppija huvist ja vajadusest lähtuvalt. Ta kasutab tundides näiteks mosaiikrühma meetodit, arutelu, rollimänge, klassivälist õpet. Tema tunnid on väga hästi liigendatud ja igal õpilasel on võimalus saada tagasisidet.  Õpetaja tiheda suhtlemise tõttu töökohtadega on koolil toredad ja kohusetundlikud pikaajalised koostööpartnerid.
  • Meeta Heinaste (Tallinna Ehituskool) on pika kogemusega pedagoog, kes õpetab nii põhikoolijärgseid õppureid kui ka täiskasvanuid. Oma eeskujuga on ta pannud õpilasi armastama valitud eriala ja leidma väärikad ja arendavad väljundid tööturul. Teoreetilised ja praktilised materjalid, mida õpetaja õppeprotsessis kasutab, on nii õpetaja enda välja töötatud kui ka välismaal kogemusi hankides kohendatud. Õpetaja ja rühmajuhendajana on ta sõbralikul jalal nii õpilaste kui ka nende vanematega.
  • Heli Molok (Tallinna Kopli Ametikool) on elukestvat õpet soosiv kutseõpetaja, kes on pühendunud õppijate igakülgsele arendamisele ning on andnud suure panuse aianduse eriala arengusse. Iga aastaselt käib õpetaja koos aianduse eriala õppijatega Tallinna ja Soome aiandusmessil, mis on neile heaks võimaluseks laiendada silmaringi. Õppijad on alati kaasatud ka erialastele üritustele (nt Tallinna Rahvusvaheline Lillefestival). Kutseõpetajana on ta valmistanud hulgaliselt e-õpiobjekte ning kasutab õppetöö läbiviimiseks erinevaid digivahendeid ning aiakujunduse kavandamiseks arvutiprogramme.


Aasta õppeasutuse juht

  • Katrin Luhaäär (Ristiku Põhikool) on koolijuht, kes hoolib, aitab, toetab, mõistab. Erivajadustega õpilaste kooli direktorina on tal suur roll paljude laste elutee kujundamisel, väga paljude vanemate toetamisel ja aitamisel ning paljude naaberkoolide nõustamisel. Keeruline on koordineerida kooli, kus enamus klasse on väikeklassid ning igas klassis oma probleemid, kuid koolis lähtutakse lapsest ja tema probleemist ning ükski õpilane ei tunne ennast kehvema, rumalama või vähemtähtsana.
  • Kristina Märks (Tallinna Meelespea Lasteaed) on töökas ja kohusetundlik ning oma töös kõigi huve maksimaalselt arvestav juht. Toetav side ja koostöö juhi poolt oma õpetajatega peegeldub hästi ka suhtumises lastesse ja lasteaia tegevustesse. Kõik lasteaia projektid (vabatahtlike kaasamine, loomeprojektid, tugev muusika-, keele- ja kunstiõpe) on laiemas pildis suure mõjuga tervele ühiskonnale. Lasteaed on lapsesõbralik, lihtne ja „omapere“ tunnet loov ning taga on asutuse juht oma suhtumise ning maailmavaatega.
  • Kersti Nigesen (Vanalinna Hariduskolleegium) on 30 aastat olnud Eesti haridusmaastikul teenäitaja ja innovaator, kelle paljud esialgu hulljulgetena tundunud ideed on leidnud ühiskonnas tunnustust ja järgimist ning lõpuks ka koha haridusseadustikul. Ta on välja töötanud Eesti mõistes unikaalse hariduskontseptsiooni, mis põhineb üldhariduse ja huvihariduse lõimitud mudelil ja erivajadustega laste tavakooli integreerimisel. See on võimaldanud lastele parima võimaliku hariduse ja arengukeskkonna ning saanud pea 30-aastases kooliajaloos tunnustuse tuhandetelt lapsevanematelt. Direktori mitmekülgsus ja innovaatilisus on kolleegide seas hinnatud ning on toonud õppijaid nii tema isiklikku, meisterlikult kujundatud koduaeda, kui ka tema loodud haridusaeda.

Tagasi üles