Tallinna päeval tutvustatakse peatänava projekti

Tallinna päev 2016
12.05.2016

Tallinna päeval, 15. mail tutvustatakse linlastele ja linna külalistele Tallinna peatänava projekti.

Sellega seoses piiratakse Pärnu maantee Vabaduse väljaku ja Viru ringristmiku vahelisel lõigul autoliiklust - nimetatud teelõik on kella 13.30-st kella 16.00-ni mootorsõidukite liikluseks suletud, läbi pääseb vaid ühistransport. Ühtlasi kehtestatakse suletud tänavalõigul lubatud suurimaks kiiruseks 30 km/h.

Musumäe kõrval olevasse parklasse üles seataval laval tutvustatakse peatänava ideed ning autasustatakse arhitektuurikonkursi võitjaid, propageeritakse linnas jalgrattaga liiklemist ning tutvustatakse Tammsaare pargi rekonstrueerimisega seonduvat.

Tallinna abilinnapea linnapea ülesannetes ja Peatänava arhitektuurikonkursi žürii esimees Taavi Aas tutvustab peatänava ideed ja kuulutab välja konkursi võtjad, võistlustöid kommenteerib žürii liige Raul Järg ning sõna saavad ka kahe parema võistlustöö autorid. Seejärel avatakse kõrvalasuvas Disaini-ja Arhitektuurigaleriis võistlustööde näitus.

Tallinna Keskkonnaameti esindaja annab ülevaate laste ja noorte lillepeoks valmistumisest, Tallinna Kommunaalameti esindajad räägivad uutest rattaparklatest, hoonetele kavandatavast supergraafikast ning Tammsaare pargi renoveerimise projektist, ühtlasi antakse huvilistele võimalus tutvuda Tammsaare pargi territooriumi renoveerimise käigus välja kaevatud keldritega.

Eesti Arhitektuurikeskus, Eesti Arhitektide Liit ja Tallinna linn kuulutasid välja ideekonkursi Eesti Vabariigi 100. sünnipäevaks Tallinnale uue, 21. sajandisse kuuluva peatänava loomiseks.

„Lõppeesmärk on luua Tallinna südalinna inimkeskne ja kaasaegne linnaruum ning ühendada südalinna killustatud toimepiirkonnad tervikuks,“ ütles Taavi Aas. „Peatänava projekt hõlmab Pärnu maantee südalinnapoolset lõiku ja Narva maantee algust, teises etapis ka peatänavaga külgnevaid kvartaleid.“

Aasa sõnul lähtutakse projekti realiseerimisel jagatud linnaruumi kontseptsioonist. „See tähendab linnaruumi kasutamise mitmekesistamist, ajaveetmise võimaluste ning jalgsi ja jalgrattaga liikumise võimaluste parandamist, samuti autoliikluse rahustamist ja turvalisemaks muutmist,“ selgitas Aas.