Tallinna trammid läbivad põhjaliku noorenduskuuri

Pilt
01.08.2017

Täna esitleti ajakirjanikele esimest renoveeritud trammi KT-6, proovisõidu tegi kaasa ka tegevlinnapea Taavi Aas.

Tegevlinnapea ja Tallinna Linnatranspordi AS-i nõukogu esimehe Taavi Aasa sõnul jätkab Tallinn elektritranspordi jõulist arendamist.

Tšehhis renoveeritud madala keskosaga trammid Tatra KT-6 lastakse liinile pärast testsõitude läbimist. Praeguseks on Tallinna tagasi jõudnud esimesed kolm trammikoosseisu. TLT tellimusel renoveerivad 14 trammi Tatra KT-6 ja KT-4 hanke võitnud ühispakkujad Cegelec ja Ekova Electric.

Uuendatakse korpus, elektrisüsteem, mootorid ja kandevankrid, sõitjateruum, juhtimissüsteem ja juhikabiin saavad moodsa lahenduse. Renoveeritud trammide planeeritud kasutusaeg on 15 aastat.

„Sel viisil trammide uuendamine on andnud võimaluse oluliseks kulude kokkuhoiuks, sest taoline põhjalik remont maksab oluliselt vähem kui uus tramm ja annab samaväärse tulemuse,“ ütles Aas.

„Kõik mis seotud ühistranspordiga, on üks olulisemaid investeerimisvaldkondi tänavuses linnaeelarves,“ ütles Aas. „Trammiliinide rekonstrueerimine ja lennujaamani pikendamine, veeremi renoveerimine, uute busside soetamine. Seega võib seda aastat kindlasti nimetada ka ühistranspordi aastaks.“

Septembriks lõpevad renoveerimistööd Kopli suunalisel trammiteel ning nr 4 trammid hakkavad sõitma lennujaamani. Kopli trammitee kaasajastamisse paigutatakse 18 miljonit eurot ning trammi lennujaamani viimiseks kulub 11,5 miljonit eurot. Kadrioru suunda hakkavad teenindama kuus KT-4 baasil ehitatud retrotrammi ning vanad trammid läbivad põhjaliku noorenduskuuri. Trammide uuendamiseks kulub 12 miljonit ja retrotrammide hankeks 3,5 miljonit eurot.

TLT AS-i juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on viimastel aastatel trammitaristu uuendamiseks läbi viidud mahukad tööd ning soetatud moodsad trammid. „Tallinna trammiliikluse kardinaalne kaasajastamine on saanud võimalikuks tänu linnavalitsuse selgele visioonile, riigipoolsele toetusele ning TLT AS-i spetsialistide kogemustele ja oskustele,“ ütles Tamm. „Kiired arengud Tallinna ühistranspordis näitavad, mida suudetakse linna, riigi ja veondusettevõtte koostöös korda saata.“ 3. ja 4. liini rekonstrueerimiseks ja uute CAF trammide soetamiseks investeeriti ligi 100 miljonit eurot.

Aprillis jõudsid Tallinna 30 Euro-6 saastenormidele vastavat MAN diiselbussi ja 20 Volvo hübriidi. TLT AS busside keskmine vanus on nüüdseks langenud kaheksale aastale, millise näitajaga ollakse üks uuema bussipargiga ettevõtteid nii regioonis kui kogu Euroopas.

2016. aastal läbisid Tallinna Linnatranspordi AS-i ühissõidukid 28,6 miljonit liinikilomeetrit, iga päev tehti ühissõidukitega umbkaudu 370-390 tuhat sõitu, mis teeb aastaseks sõitude arvuks ca 138 miljonit.

„Meenutagem, et väga palju oli neid, kes ei uskunud tasuta ühistranspordi jätkusuutlikusse, ent tulemus on hoopis vastupidine,“ ütles Aas. „Ühistranspordi tase ei ole mitte üksnes püsinud, vaid on viimaste aastatega tublisti edenenud – oleme ühistranspordi arendamisse väga kõvasti investeerinud ning sellele valdkonnale varasemast palju rohkem tähelepanu pööranud.“