Tallinna Haridusameti prioriteedid 2016/17. õppeaastal

Kui inimene on liiga suur, et õppida, siis ta enam suuremaks ei kasvagi
[ameerika kirjanik Herbert Victor Prochnow, 1897-1998]

2016/17. õa peamine eesmärk on:

Tallinna haridusasutustes on toimiv MÕK


See tähendab:

  • Õpetajatevaheline koostöö
  • Õpetajate ja õppurite partnerlus
  • Rohkem koosõppimist ja õppurite eripäradega arvestamist
  • Konstruktivistlik õppimine
  • Paindlikum aja- ja ruumikasutus
  • Juhtimises liikumine õpetaja-õpeaja ning õpetaja-õpilane koostöö toetamise ning õpetajate juhtimisse kaasamise suunas

Tallinna Haridusameti tegevused eesmärgi saavutamiseks:

  • Õpikodade projekti käivitamine
  • Koolimeeskondade koolituse toetamine
  • MÕK Kool (Innove rahastatav projekt)
  • Kaasjuhendamise projekt
  • TEACH projekti jätkamine
  • Liikuma kutsuva kooli projekti käivitamine
  • Õppenõustamisvõimaluste laiendamine
  • Õppuri heaolu tagamine (psüühiline, vaimne ja füüsiline tervis ning turvalisus)
  • Õpikeskkonna arendamine ja laiendamine (KIK projektid, muuseumiõpe)
  • Parima praktika ja kogemuse jagamine
  • Tulemushindamise ja tunnustussüsteemi ülevaatamine
  • Rahuloluuuringu tulemuste tutvustamine

Ootused haridusasutustele:

  • Enam koostööd erineva haridustaseme asutuste vahel, st parima praktika jagamine
  • Laste/õppurite eripäradega arvestamine (parem ruumi- ja ajakasutus)
  • Rohkem õpetajatevahelist koostööd (sh lõimingu toetamiseks)
  • Muuta MÕK nähtavaks (asutuses „MÕK-spunki” otsimine)
  • Projektides osalemine (sh rahvusvahelised) ja nende algatamine
  • Õppeasutusest väljas õppimine, st õppekäigud, muuseumikülastused, linnaruumi võimaluste kasutamine
  • Õpetajate vahetus, õpilaste ja vanemate kaasamine õpetamisse/juhendamisse
  • Tunnustamine
  • Õppijate suurem koosõppimine

 

Täiendav info: Hariduskorraldusest uuel õppeaastal (Tanel Keres, Tallinna Haridusamet, hariduskorralduse osakonna juhataja) (.pdf)