AvalehtLasteaed ÕunakeLapsevanemaleLaps käib lasteaiasÕppe-... › Õppetöö korraldus

Õppetöö korraldus


Töö põhialused

 
Tallinna Lasteaed Õunake tegevuse põhialus on meeskonnatöö lapsevanemate, õpetajate ja erispetsialistide osalusel.
 
Erispetsialistide meeskonna moodustavad: arst, logopeed, eripedagoog, rühmaõpetaja, muusikaõpetaja, füsioterapeut ja liikumisõpetaja.
 
Meeskonnatöö tulemusena koostatakse igale lapsele individuaalne arenduskava.
 
Arenduskava rakendub lapse igapäevastes tegevustes. Kaks korda aastas (sügisel ja kevadel) analüüsitakse lapse arengu dünaamikat ja sellele vastavalt korrigeeritakse lapse arenduskava.
 
Lapse individuaalne arenduskava kui kompleksne programm sisaldab
 
- kommunikatsiooni arendamist – kõne-eelse kommunikatsiooni arendamine ja selleks motiveerimine, mitteverbaalsete kommunikatsiooni-vahendite õpetamine ja kasutamine (lihtsustatud viiped, taktiilsed sümbolid, esemeline kommunikatsioon, piktogrammid), suulise kõne arendamine;
 
- tunnetusprotsesside arendamist – eelkõige sensomotoorse perioodi toetamine (meelte stimulatsioon, ettekujutus eseme püsivusest, esemete põhjuslik ja ruumiline suhtestamine, probleemi lahendamine, esemete kasutamine, mäng), sensoorse stimulatsiooni teisendamine meelepuudest lähtuvalt);
 
- motoorika arendamist –rakendades arendusteraapiat, liikumisravi, vesiravi (keerisvannid ja ravivõimlemine basseinis), üldmassaaži, sooja- ja impulssravi, haloteraapiat (soolakamber);
 
- eneseteeninduslike oskuste arendamist – primaarne iseseisvusõpetus (söömiseks, riietumiseks, põhihügieeniks vajatavad oskused);
 
- sotsiaalsete oskuste arendamist – sotsiaalsete mõjutuste arenemine (füüsiline ja pilk-kontakt, naeratus, aktiivne mõjutus täiskasvanuga, aktiivne mõjutus eakaaslasega)
 
- tunnetustuba - (snoezelen sensory room v. multisensory room) - idee pärineb 1970-ndatest, Hollandi psühholoogi Ad Verteual kogemustest töös erivajadustega lastega ( füüsiline puude, vaimne puue, autism). Tunnetustuba pakub erinevaid stimulatsioonivõimalusi, avardab erinevate meelte kaudu lapse ettekujutust keskkonnast ja innustab last seeläbi reaktsioone kasutades väljendama oma soove ning tundeid.
 
 
 
Viimati muudetud: 05.05.2017