Tallinna teede liigid
Kinnitatud
Tallinna Linnavalitsuse
14.detsembri 2016 määrusega nr 52
Mõisted
Magistraal |
- keskne suure liiklusega linnatee või tänav |
Kiirtee |
- kõrge teenindustasemega ja suurt ühenduskiirust tagav tee linna eri |
Põhitänav |
- magistraaltänav liikluseks linna eri osade vahel |
Jaotustänav |
- linnaosa sisest liiklust võimaldav tänav, mis ühendab juurdepääse |
Juurdepääs |
- mittekeskne, ainult teatud piirkonda magistraalidega ühendav tänav |
Kõrvaltänav |
- mittekeskne, elamuala tänav (juurdepääs), mis võib olla ühenduses |
Veotänav |
- tööstusala tänav, mis suunab seal tekkiva liikluse kõrgema liigi tänavale |
Kvartalisisene |
- kõrvaline, magistraalidest eemale jääv elamuala sisene tänav |
Jalgtänav |
- keskne, suure jalakäijate liiklusega tänav, kus autoliiklus on lubatud |
Jalgtee |
- jalakäija ja jalgratta liikluseks ettenähtud tee või tänavaosa |
Tänavad on liigitatud oma hetke funktsionaalse oleku põhjal. Igale tänava liigile vastab kolmekohaline arv.
Esimene number määrab ära kas tegu on magistraaliga (1) või juurdepääsuteega (2).
Teine number magistraalidel näitab kiirteed (1), põhitänavat (2) või jaotustänavat (3).
Juurdepääsuteedel näitab teine number vastavalt kõrvaltänavat (1), veotänavat (2), kvartalisisest teed (3), jalgtänavat (4) või jalgteed (5). See jaotus esineb pea kõigis praegu kehtivates määrustes ja normides.
Kolmas number näitab alaliigituse jagunemist vastavalt tänava parameetritele ja ühistranspordi olemasolule. Liigid on vastavuses standardiga EVS 843:2016 „Linnatänavad".
Liigitamisel lähtuti asjaolust, et põhitänavad on vähemalt 4 rajalised ning jaotustänavad 2 rajalised. Kõrvaltänavateks on kõik kohalikud elanikkonda teenindavad tänavad, millel võib erandlikult liikuda ka ühistransport. Kõrvaltänavad omavad enim alaliike, sest sinna kuuluvad nii kitsad, alla 5m laiused, kui ka kahe sõidurea ja kõnniteega laiad tänavad.
Tänava grupp määrab ära liiklustakistuse kompensatsiooni suuruse, mis tekib tänava sulgemisel ehitustöödeks või mõne muu ürituse läbiviimiseks. Kompensatsiooni suurus on otseses seoses liiklusintensiivsusega, s.t. mida suurem ja pikemaajalisem takistus liiklusele, seda suurem on kompensatsioon.