Käimasolevad projektid

KOOLIRUUM´ 21

Projekti kestvus: 1. oktoober 2020 kuni aprill 2021

Projekti eesmärk: Kooliruum’21 on üle-Eestiline uurimuslik ja mänguline loovtööprojekt, mille käigus kasutavad õpilased erinevaid teaduse ja disaini meetodeid, et uurida, milline on tänane kool ja luua visioon uuest koolist.

Sihtrühm: 8.C ja 9.C õpilaste rühmad

Koolikoordinaator: Jelena Hohlova, Natalia Strugovets

Töökeel: eesti/vene keele

Käsitletavad teemad: Õpilase jaoks on projektis osalemine  loovtöö, mille jooksul on võimalus kogeda loodus-­ ja sotsiaalteaduslike uurimismeetodite kasutamist ning disainile ja arhitektuurile iseloomulikku tööprotsessi elulises olukorras.

Kirjeldus: Õpilane asub nii teadlase rolli, kelle ülesanne on välja selgitada koolikeskkonna eripära, kui arhitekti rolli, kes töötab välja ruumilise idee. Projekti lõpus valmib õpilaste nägemus uuest kooliruumist: koolihoone või -­hoovi mõne osa ümber kujundamise mõte, mis on ideaalis ka õpilastele endile (väikese välise abiga) jõukohane teostada. Töö tulemusi esitlevad projektis osalenud tublimad tiimid ühisel toredal kohtumissündmusel.

 


ERASMUS + PROJEKT: #tgif – Thank God it’s Future! 

  • Projekti kestvus: 1. september 2020 – 31. august 2022
  • Sihtrühm: 13-18 aastased noored
  • Koolikoordinaator: Darja Levanchuk
  • Töökeel: inglise keel
  • Käsitletavad teemad:  Projekti teema käsitleb keskkonda ja keskkonnateemalisi probleeme ning STEM aineid (loodus- ja täppisteadused).
  • Partnerkoolid: Saksamaa, Poola

    Kirjeldus:  TGIF projekti eesmärk on läheneda globaalsete probleemide teemale ning tõsta selles osalejate teadlikkust. Õpilased saavad tutvuda olukorraga teistes riikides ning luua keskkonnasõbralikku lahendust oma kooli jaoks.  See projekt toob esile ka võtmerolli, mida õpilased saavad mängida koolielus osaledes õpilasesinduses ning näitab ka õpilaste osalemise tähtsust (riiklikus ja Euroopa) poliitikas. Töö toimub mitteformaalse õppimise abil ning osalejad arendavad oma meeskonnatöö oskust, sotsiaalset ja kodanikupädevust, loovust ning õpivad ennast väljendama võõrkeeles. 

logosbeneficaireserasmusright_et.jpg

ERASMUS + PROJEKT: Linking Intuition and Knowledge in Education - Building Cross-disciplinary Competences Through Art Expression 

  • Projekti kestvus: 1. september 2020 – 31. august 2022

  • Sihtrühm:  12-16 aastased noored
  • Koolikoordinaator: Darja Levanchuk
  • Töökeel: inglise keel
  • Käsitletavad teemad:  Projekti eesmärk on läheneda erinevatele ainetele kunsti kaudu
  • Partnerkoolid: Portugal, Prantsusmaa, Hispaania, Suurbritannia

    Kirjeldus:  LIKE projekt eelkõige aitab lõimida erinevaid aineid ning õppida neid visuaalse kunsti, muusika, luule, laulude ja teatri abil. Õpilased saavad täiendada oma teadmisi, näha teiste riikide kultuuri ning esitada oma vaadet aktuaalsetele küsimustele. Õpilased arendavad oma koostöö oskusi, sotsiaalseid oskusi, loovust ning õpivad võõrkeeli. 

logosbeneficaireserasmusright_et.jpg

ERASMUS + PROJEKT: Raising Environmental Awareness via Combining Teens (R.E.A.C.T.)

  • Projekti kestvus: 1. september 2019 – 28. veebruar 2022
  • Sihtrühm: 15-19 aastased noored
  • Koolikoordinaator: Dmitri Mištšenko
  • Töökeel: inglise keel
  • Käsitletavad teemad:  Projekt töötab neljal teemal: vesi, maa, õhusaaste ja jäätmed. 
  • Partnerkoolid:

    Saksamaa, Türgi, Hispaania, Prantsusmaa, 

    Kirjeldus:  R.E.A.C.T. projekti eesmärk on panna õpilasi täiendama oma teadmiste ja IKT põhioskusi, teavitama õpilasi keskkonnasaastest, julgustama õpilasi muutma käitumist, õppima
    võõrkeel, et kujundada keskkonnahoidlikke, tervislikke, sotsiaalseid, loomingulisi ja meeskonnatöötajaid.

    Lisainfo

    Projekti veeb: https://ehtehgproject.wixsite.com/react

logosbeneficaireserasmusright_et.jpg

REACTlogo.png


KEAT- "Kaitse end ja aita teist"

  • Projekti kestvus: 1. september 2019 – 10. juuni 2020
  • Sihtrühm: 6.-8. klassid 
  • Koolikoordinaator: Marika Kransiver
  • Töökeel: eesti/vene keele
  • Käsitletavad teemad:  Programm koosneb teoreetilisest osast, iseseisvast õppest soovitusliku kirjanduse alusel ja vähemalt ühepäevasest ohutuslaagrist, kus testitakse ja kinnistatakse omandatud teadmisi ja oskusi. 
  • Kirjeldus:  Koolituse läbinud noor inimene oskab aidata teisi nii, et oleks tagatud enda ohutus. Ta teab, kuidas tulekahju ennetada, ja oskab tulekahju korral õigesti käituda. Talle on selgeks saanud ohutu ujumise põhitõed ja ta oskab tegutseda, kui märkab uppujat. Ta käitub liikluses õigesti ja teab, millal helistada hädaabinumbril 112 või millal pöörduda politsei poole. Ta teab alkoholi, tubaka ja uimastitega seonduvast. Ta oskab peatada verejooksu, aidata põletuse või luumurru korral.


Euroopa linnade programm URBACT III projekt "On Board"

  • Projekti kestvus:  2018 – 2020
  • Sihtrühm: õpetajad
  • Koordinaator: Tallinnas koordineerib projekti Tallinna Haridusamet. 
  • Töökeel: inglise keel
  • Eesmärk: Tallinnas on haridusasutuste ja kogukonna koostöö arendamine, et muuta lasteaias ja koolis õppimine elulisemaks ja huvitavamaks ning toetada laste ja noorte ettevõtlikkust. 
  • Käsitletavad teemadEttevõtlikkus.
  • Partnerid: Viladecans (Hispaania, juhtpartner), Nantes (Prantsusmaa), Halmstad (Rootsi), Albergaria a Velha (Portugal) ja Poznan (Poola)
  • Kirjeldus: Ettevõtlikkuse arendamine, parimate kogemuste rakendamine.
  • Lisainfowww.tallinn.ee/est/urbact-on-board-tallinn

OnBoard.jpgURBACT.jpg

EL.jpg


SPIN-programm

Projekti kestvus: 2015-2020

Sihtrühm: 10-16.aastased lapsed

Koordinator: Irina Maksimenko

Töökeel: eesti/vene keele

Eesmärk: Projekt „Noortele arenguvõimaluste pakkumine programmi SPIN abil“ aitab ennetada ja vähendada riskis olevate 10–18aastaste noorte sotsiaalset tõrjutust ja tööturuprobleeme ning toetada noorte aktiivsete eluhoiakute kujunemist. Tegevuse elluviimisega pakutakse noortele lisavõimalusi arenguks ja eneseteostuseks, osaledes vabaajategevuses. Samuti toetatakse nende eluks vajalike oskuste arendamist struktureeritud, kuid noorte huvidest ja vajadustest lähtuvate tegevuste abil. Seeläbi on võimalik kaasata programmi sihtrühma ühiskondlikku ellu, ennetada ja vähendada noorte riskikäitumist ning toetada ettevalmistust elus toimetulekuks.

Käsitletavad teemad: Jalgpall on programmis vahend, mille abil õpetatakse rohkeid eluks vajalikke oskusi. Eriti suurt rõhku pannakse SPINis näiteks võistkonnatöö, enesekontrolli, emotsioonide juhtimise, suhtlemisoskuse, konfliktide lahendamise ja eesmärkide seadmise õpetamisele. Kõike seda õpitakse iganädalastes töötubades läbi mänguliste olukordade, kinnistatakse aga läbi praktiliste olukordade jalgpallimurul.

PartneridSPIN-programmi rahastavad Euroopa Sotsiaalfond, Siseministeerium, Briti Nõukogu, Heateo Mõjufond, AS Tallinna Vesi, Kohtla-Järve linn, Tartu linn, Viimsi vald, Pärnu linn, Rae vald, Tõrva vald, Otepää vald, Põlva vald, SA Põlvamaa Arenduskeskus, Põlvamaa Omavalitsuste Liit, Riigi Tugiteenuste Keskus, UEFA Foundation for Children ja mitmed erasektori partnerid. 

Kirjeldus: SPIN on spordil põhinev arenguprogramm noortele, mis aitab toetada eluks vajalike sotsiaalsete ja enesejuhtimise oskuste arendamist. SPIN põhineb Suurbritannias 2006. aastast edukalt toimiva programmi Kickz mudelil.

Programmi läbiviijateks on professionaalsed ja spetsiaalse täiendõppe saanud tipptreenerid valdavalt Premium liigas mängivatest klubidest FC Flora, FC Levadia, Narva Trans, FC Helios ja FC Pärnu Vaprus, kellele on toeks sotsiaaltöö/noorsootöö hariduse/kogemusega eluoskuste treenerid. Programmi sihtrühm on riskioludes elavad ja vähekindlustatud poisid ja tüdrukud vanuses 9-18 eluaastat.

Lisainfo: https://www.spinprogramm.ee 

https://www.siseministeerium.ee/et/spin-programm 

spin.jpgEL.jpg


Markeerimisprojekt "Peatu, vaata, veendu!"

  • Projekti kestvus: Iga aasta september-november;
  • Sihtrühm: 5.-6. klassid;
  • Koolikoordinaator: Marika Kransiver
  • Töökeel: vene keele
  • Käsitletavad teemad:   sõidutee ületamise ohutus reguleerimata ülekäiguradadel. Liiklusõnnetuste statistika järgi on üheks riskigrupiks just 814-aastased jalakäijad. 
  • Kirjeldus: Kampaania ühe tegevusena viiakse linnades ja asulates kooliõpilaste poolt läbi markeerimisaktsioon, mille käigus märgitakse ohtlike sõidutee- ja raudteeületuskohtade juurde kõnniteedele sõnum PEATU, VAATA, VEENDU! Kõnniteede markeerimisele eelneb liiklusalane vestlus klassis ning õpilased kaardistavad koos õpetaja ning võimalusel piirkonna politseinikuga ohtlikud kohad. Koos lastega analüüsitakse kooliümbruse liiklust jalakäija seisukohalt. 
  • Lisainfowww.liikluskasvatus.ee/opetajale/oppetegevust-toetavad-projektid/koolidele/peatu-vaata-veendu/
Viimati muudetud: 17.12.2020