16.11.2011

Tallinn pälvis e-teenuste arendamise eest Euroopa avaliku sektori auhinna

Teisipäeval, 15. novembril anti Maastrichtis Tallinna esindajatele üle Euroopa avaliku sektori auhind 2011. aasta saavutuste eest e-teenuste arendamisel.

Auhinna võtsid vastu Tallinna linnasekretär Toomas Sepp ja linnakantselei üldosakonna juhataja Anne-Mari Vunder.

Euroopa Avaliku Sektori Auhinda (Europan Public Sector Award) parimate saavutuste eest uute lahenduste väljatöötamisel antakse Euroopa Avaliku Halduse Instituudi (EIPA) initsiatiivil ja korraldusel välja üle aasta ning seekord juba kolmandat korda.

Nagu ka aastatel 2007 ja 2009, oli ka seekord osalejaid nii riigi, regionaalse kui ka kohaliku omavalitsuse organisatsioonide hulgast. Lisaks said oma projektidega kandideerida ka Euroopa Liidu erinevad struktuurid.

Kokku esitati sel aastal kolmes kategoorias kokku 274 kandideerimiskõlbulikku projekti 32-st riigist. Kõige enam esitati projekte Hispaaniast (47), Rumeeniast (30), Austriast (24), Itaaliast (23), Poolast (21) ja Saksamaalt (19). Eesti oli esindatud kolme projektiga - Tallinn e-teenuste arendamise, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium keskkonnaalase ja Haigekassa digiretsepti projektiga.

Esitatud projektide hulgast ekspertide poolt sõeluti I etapis välja 58 projektile 18 riigist, nende projektide esindajatele anti täna Hollandis, Maastrichti raekojas linnapea ja EIPA direktori poolt üle Euroopa parima praktika auhind.

Hindamisel lähtuti lisaks muule ka projektide kasulikkusest elanikele, nende jätkusuutlikkusest, innovaatilisusest, võimalikust kasutuselevõtust teistes avaliku sektori organisatsioonides ja nendest tõusva kasu mõõdetavuse aspektidest.

Edasi valiti nende hulgast välja 15 nominenti, viis igas kategoorias. Väljavalitud tehakse teatavaks täna.

Tallinn pälvis tunnustuse virtuaalkeskuse ja täisautomaatsete e-teenuste arendamise eest.

“Kahtlemata on see suur tunnustus, mis näitab, et oleme avalike teenuste arendamisel Euroopas esirinnas,“ ütles linnasekretär Toomas Sepp. „Tallinn võiks olla selles valdkonnas teistele omavalitsustele ja ka riigiasutustele eeskujuks. Samas tuleb tõdeda, et kõigi teenuste kättesaadavuse tagamiseks on veel palju ära teha.“