10.03.2016

Koolijuhid ja haridusametnikud arutasid võimalusi MÕK-i rakendamiseks

Tallinna Koolijuhtide Ühenduse (TKÜ) ja Tallinna Haridusameti esindajad arutasid 3. märtsil, kuidas koolides MÕK-i ellu viia. Leiti mitu huvitavat ideed, kuid oli ka murekohti.

MÕK ehk muutunud õpikäsitus on üha aktuaalsem, sest tänapäeva kool on elule jalgu jäänud. Ehkki PISA tulemused lubavad arvata, et Eesti haridusega on kõik korras – laste teadmised on maailma tipus –, on samavõrd selge, et lastel on kadumas õpihuvi ning nad ei ole koolis õnnelikud. Kriit, tahvel ja koolipink neid enam ei kõneta – lapsed soovivad õppida teisiti.

Tallinna Koolijuhtide Ühenduse (TKÜ) esindajad* tõid ühe olulisema punktina välja õpetajate kaasamise. On juba palju pedagooge, kes rakendasid piltlikult öeldes MÕK-i juba enne, kui sellest rääkima hakati, ja teevad seda ka praegu. Nende tundides õpitakse rõõmuga. Seepärast on tähtis, et iga õpetaja näeks ja mõistaks, et MÕK on tõesti võimalik ja ka kasulik. Selleks tuleb õpetajatel omavahel jagada häid kogemusi, nad peavad seda nägema ka praktikas. Igas koolis on huvitavaid näiteid, mida teistega jagada. Samuti peetakse vajalikuks (ühiseid) õppevisiite nii Eesti piires kui ka välismaale. Ideed on vaja panna liikuma.

Üheks MÕK-i rakendamise viisiks on õppimine erinevates õpikeskkondades. Muuseumid, teater, loomaaed, botaanikaaed, avastuskeskused – kõik need pakuvad rikkalikke võimalusi õppetööks. Haridus- ja Teadusministeerium andis aga hiljuti välja juhendi, mille kohaselt võivad vanemad kooli eelarvesse vabatahtlikult küll panustada, kuid õppekavaga seotud tegevusteks siiski raha koguda ei tohi. Muuseumitunnid ja muu taoline tegevus seostuvad aga õppekavaga ja reeglina tuleb sinna pääsemiseks lunastada pilet. Vanemate toetuseta võivad need põnevad õpiviisid kahaneda minimaalseks. Kaotajaks oleksid lapsed ning see teeb koolijuhte murelikuks.

Kohtumisel toodi lauale veel mitmeid ideid. Näiteks:

  • liikuma kutsuv kool ehk kuidas luua koolidesse mängulisi elemente siseruumides ja õues;
  • kasvuhoone kooliõuele, et iga laps saaks praktilise kogemuse taimede kasvatamisel ja tundma õppimisel;
  • koolidesse 3D õppeklassid (neid tutvustati tänavusel Helsingi haridusmessil);
  • suusad kooli ehk kuidas korraldada suusaõpet lastele, kellel suuski ei ole;
  • igasse kooli haridustehnoloog, kes aitaks õpetajatel leida kasulikke e-õppe keskkondi ja materjale ning oleks õpetajatele toeks nende kasutamisel.


Töörühm leidis, et selliseid mõttetalguid tuleb korraldada regulaarselt. Järgmisel korral plaanitakse keskenduda võimaluste leidmisele pakutud ideede elluviimiseks.    

* TKÜ-d esindasid kohtumisel Marko Rööpson (TKÜ juhatuse esimees, Kalamaja Põhikool), Tiina Pall (Tallinna Kristiine Gümnaasium), Katrin Luhaäär (Ristiku Põhikool), Raino Liblik (Tallinna Kuristiku Gümnaasium), Mehis Pever (Tallinna Ühisgümnaasium).

Huvitavat vaatamist YouTube´is: 

How to use and navigate The 3D Classroom (Kuidas kasutada ja navigeerida 3D klassiruumi); 

Geography module - The 3D Classroom (Geograafia moodul - 3D klassiruum)

Jne

    

Allikas: koosoleku protokoll

Teksti koostas: Leini Jürisaar, Tallinna Haridusamet