09.02.2017

Mis siis oleks, kui õpilased saaksid õppida aktiivselt?!

8. veebruaril jätkus muutunud õpikäsitust (MÕK) toetavate kogemusseminaride sari, kus viis kooli avavad üksteisele oma uksed ja tutvustavad uutmoodi õpetamist oma koolis.

Päev kujunes kaasahaaravaks, häid ideid said nii õpetajad kui ka direktorid. Tutvuti Pelgulinna Gümnaasiumi õppetöö korralduse ja MÕK-i tegevuste läbiviimisega. Õpetajad tutvustasid oma uuenduslikke ideid ja tegevusi ning rääkisid avameelselt ka raskustest, mis muutustega kaasas käivad.

Õpetaja Jüri Mäemat näitas, kuidas saab kunstitunnis kasutada BeePoti robotiteid. Õpetaja Veiko Klaan tutvustas enda loodud eesti keele õpikut, mis on avaldatud veebilehena „Puškini uulits“ ja „Nuulits“ (nutiseadmele). Reelika Turi rääkis, kuidas ta lõimib erinevaid õppeaineid. Õpilastelt küsitud tagasiside näitab, et ollakse õigel teel. On huvitav, vaheldusrikas ja vägagi õpetav, leidsid õpilased.      

Elevust tekitas kohalolijais Soome Salpari kooli direktori ja õpetaja Kasper Nybergi esitlus, kus ta tutvustas oma koolis kasutatavat uudset koolimööblit, muide – Eestis toodetut. Tema koolis on põhimõte, et õpilane peab saama töötada nii, nagu tal mugavam on – istudes, seistes või pikutades – ning see mõjub õppimisele vägagi positiivselt. Seda kontseptsiooni toetab nähtud mööbel igati. Lisaks annavad kokkupandavad toolid-lauad veel palju teisi võimalusi, millega võib tutvuda video „Aktiivinen koulu“ vahendusel.

Päeva kokkuvõttes tõid iga kooli esindajad välja midagi, mis neid inspireeris. Puudusi nimetada ei osatudki.

Vastuseks küsimusele, mis siis saaks, kui õpilased saaksid õppida aktiivselt, võib kokkuvõtteks öelda, et kui õpe siduda päris eluga, on see põnev nii õpilastele kui ka õpetajaile endile.

Projekti, mille eesmärgiks on toetada Tallinna koole uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomisel, viib läbi Tallinna Haridusamet koos Tallinna Ülikooli ja viie kooliga (Merivälja Kool, Ehte Humanitaargümnaasium, Kadrioru Saksa Gümnaasium, Tallinna Kunstigümnaasium ja Pelgulinna Gümnaasium).

Projekt kestab 1. septembrist 2016 kuni 30. juunini 2017. Tutvustatakse iga koolimeeskonna enesehindamise metoodika rakendamist ja parimat praktikat. Koostöös ekspertidega koostatakse koolides MÕKi rakendamist toetavad tegevuskavad. 

Pildid: MÕK kogemusseminar Pelgulinna Gümnaasiumis (08.02.17)

Pelgulinna Gümnaasiumi blogi

Video "Aktiivinen koulu" (Kasper Nyberg):  

EL_Regionaalareng_horisontaal.jpg