Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Nutikad Päikesejänkud

Nutikad Päikesejänkud

Nutikad Päikesejänkud on jõudnud nutikuul juba väga palju uusi teadmisi digimaailmast omandada ning kuna oleme väga uudishimulikud ja õpihimulised, siis kindlasti on palju põnevat veel avastada.

Naksitrallide ja Särasilmade rühmas on arutletud näiteks teemadel internet ja turvalisus. Särasilmad lugesid lugu "Bibi kingitus", mis rääkis sellest, kas on tark arvutis igale poole klõpsida ja oma andmeid jagada. Appi tulid ka multikad "Jänku Jussi internetimaailm“, kus saadi teada, kuidas internet levib, mida arvutis on turvaline teha ja kas seal võib oma infot jagada. Koos arutleti netinippide üle, lapsed said teada ka uute sõnade tähendusi – näiteks, mis on Tarbijakaitseamet ning ajupesu. Ozobot

Munapühade aegu olid robotid abiks nii värvimis- kui loendamistegevustes. Ozobot õpetas lastele Vandersellide ja Naljanabade rühmas nii tähti, värve, geomeetrilisi kujundeid kui moondus ka  robotjäneseks, kellega lapsed mängisid munade korjamise mängu, mille käigus nimetati erinevaid värve - roosa, lilla, kollane, roheline. Suurt elevust ja rõõmu pakkus Mõmmikute rühmas Sphero pall, mis on selle poolest eriline, et tema ei karda guašš värvi ega ka vett. Sphero juhtimine nõudis  sügavat kontsentreerumist, sest tema käitus juhendile täpselt vastupidises suunas. Kunstitöö sai väga värvikirev ja loominguline. mTiny ehk pandarobot oli ka munapühade aegu rühmades külas.

BlueBot ja BeeBot on samuti olnud õppetöös suurteks abilisteks. BlueBot aitas selgeks saada Naljanabade rühma lastel kalad ning Beebot õppis koos Vandersellide rühma lastega selgeks täringumängu. Naerusuude rühma külastas aga Dash. Lapsed moodustasid paarid ning koos asuti Dash robotit juhtima ja emotsioonipiltidele paarilisi otsima.

BlueBot

Nutikuud on väga hea seostada ka kosmose teemadega. Naerusuude ja Naksitrallide rühmas on  vaadatud erinevaid õppevideoid interaktiivsest tahvlist, uuritud planeete, vaadeldud mikroskoobiga pindade dekstuuri jne.  Naksitrallid meisterdasid satelliite nii paberist kui ka robootikategevustes  (Lego WeDo 2.0).

Särasilmade rühm seostas nutikuu filmiteemaga. Kuidas filmi tehakse? Milliseid eri filmižanreid on olemas? Kolm vabatahtlikku režissööri said endale pimevalimise teel meeskonna ja tegid lühikese filmi oma valitud žanril. Valiti ka sobiv taustamuusika või -helid ning hiljem said lapsed  videoid vastavas rakenduses pisut töödelda. Lasteekraani lehelt Nova vaadati videot "Milline oli digitaalne maailm 30 aastat tagasi". Lisaks vaadati piltidelt, millised nägid välja vanasti televiisorid, telefonid ja telefoniautomaadid ning arvutid. Käega katsumiseks oli rühmas olemas piipar ning flopiketas. Kui flopiketas tundus lastele veel loogilisena, siis piiparit uuriti ikka päris põhjalikult, et kuidas seda ometi kasutada sai. Ka esimesed arvutid tekitasid laste seas palju imestamist.

Särasilmade rühmas käis külas ka maastikurobot. Lapsed jagunesid  nelja meeskonda ja korraga võistlesid omavahel kaks meeskonda. Kõigepealt tuli ära mõõta, kui pikk on roboti üks samm, et saaks teda programmeerima hakata. Seejärel jaotati rollid kätte ja ühed saatsid roboti koos poenimekirjaga poodi teele. Poemüüja sai nimekirja kätte (kui robot oli õigesti programmeeritud) ja pani robotile korvi vastava kauba (kaubaks olid eri värvi pudelikorgid). Kohe, kui nimekirjast kõik asjad koos, saadeti robot koju tagasi. Teises voorus pidi aga poemüüja näitama näpuosavust, kuna korv oli vaja täita võimalikult paljude välja hõigutud värvi korkidega. Kes rohkem korke enda korvi sai, see võitis. Pole vist vaja mainida, et võistlus kujunes kirglikuks.

Lisaks eeltoodule võimeldi  Naksitrallide rühmas videote järgi, Vandersellid äratasid joonistused quiver rakendus abil ellu ning tulemas on veel oi kui palju põnevat.

Valmimas on QR rada  nii lastele, vanematele kui kogu kogukonnale, tunne oma kodukanti!

Quiver