20.11.2018

Pirital algab 1. jaanuarist korraldatud jäätmevedu

Alates 1. jaanuarist 2019 läheb Pirita linnaosa üle korraldatud jäätmeveole.

Selleks, et aastavahetuse olmejäätmed saaksid veetud, tuleb aga elanikel ja korteriühistutel tellida jäätmevedu Tallinna Jäätmekeskuselt, mis on linna poolt hallatav asutus. „Korraldatud jäätmevedu tähendab, et tervele Pirita linnaosale on leitud ühine jäätmevedaja“, ütles Tallinna Jäätmekeskuse juhataja Kristjan Mark.

Lihtsam on jäätmeveo leping sõlmida e-prügi teeninduskeskkonnas www.prügi.ee. Samalt lehelt on leitav ka hinnakiri ning lepingu tüüptingimused. Lepingu saab sõlmida ka Tallinna Jäätmekeskuses aadressil Sadama 17. Alates 25. novembrist kuni aasta lõpuni saab igal esmaspäeval kella 14-18ni lepingut sõlmida ka Pirita linnaosa valitsuse saalis aadressil Kloostri tee 6. Lisainfot saab Tallinna Jäätmekeskuse veebilehelt www.prügi.ee või telefonilt 616 4000.

Korraldatud jäätmeveo infotund toimub 7. detsembril kell 17 Pirita linnaosa valitsuses (Kloostri tee 6).

„Tallinna linn korraldab jäätmevedu ümber nn põhjamaade mudeli järgi, mis on mujal Euroopas kasutusel ning andnud häid tulemusi“, sõnas Kristjan Mark. Tallinn leiab hangete tulemusena jäätmete käitluskoha ja seejärel ka iga piirkonna jaoks jäätmevedaja. Klienditeeninduse ja elanike või ühistutega arveldamisega tegeleb Tallinna Jäätmekeskus, mis on jäätmeveoteenuse osutamiseks loodud keskne asutus.

Põhja-Tallinnas on jäätmevedu uue süsteemi järgi edukalt toiminud juba alates 2013. aasta märtsist, hiljem on lisandunud ka Lasnamäe, Mustamäe, Kristiine ja Haabersti veopiirkonnad. Piritalt kogutud segaolmejäätmeid hakkab käitlema Tallinna Jäätmete Taaskasutuskeskuse AS ehk siis rahvasuus tuntud kui Jõelähtme prügila.

„Tallinna linna poolt rakendatav uus jäätmeveomudel võimaldab pakkuda ühtset jäätmeveoteenust kogu linna territooriumil – olemas on üks keskne klienditeeninduskeskus ning ühistul või elanikul ei ole vaja pärast igat konkurssi uue vedajaga lepingut sõlmida, piirkonniti puuduvad ka hinna ja klienditeeninduse kvaliteedi erisused“, ütles Kristjan Mark.