27.05.2021

Rõõmupesa õpetajad osalesid oma esimesel virtuaalsel õpirändel

Pandeemia on teinud omad korrektuurid lasteaedade rahvusvahelisse koostöösse, eriti õpetajate õpirännete osas. Mööndusena on Erasmus+ projektide elluviimisel antud nüüd võimalus korraldada õpetajate erialaseks enesetäiendamiseks mõeldud projektisiseseid põimitud õpirändeid, kus osa päevadest kohtutakse veebiseminaride läbiviimise keskkonnas ning võimaluse tekkides osa päevade ulatuses füüsilise kohtumisena.

Maikuu kolmandal ja neljandal nädalal toimusidki Tallinna Rõõmupesa Lasteaia Erasmus+ strateegilise koostööprojekti „STEMiga sõbraks“ esimesed veebipõhised lähetused. Kuna sõiduvõimalusi oli pikalt asjatult loodetud, võeti maikuus korraga ette kahes riigis toimuma pidanud, kuid edasilükatud kohtumised. 17.-18. maini sisustasid veebikohtumise partnerkooli Ic Lodi Terzo õpetajad itaaliast ning 24.-25. maini olid kohtumise korraldajaiks Kreeka partnerid lasteaiast Diadrastiko Europaiko Sxoleio.

Nelja kohtumispäeva vältel jagasid õpetajad üksteisega õppeaasta jooksul lastega tehtud MATIK-teemalisi projektitegevusi, tutvustati kasutatavaid meetodeid ja õpitulemusi. Seekord keskendusid nii Itaalia kui ka Kreeka õpetajad väikelaste programmeerimisele ja robootikale, oluliseks väljundiks õpihuvi tekitamine ja säilitamine.

Kohtumiste jooksul tegid omapoolsed kogemuslikud ettekanded õpetajad kõigist seitsmest projektis osalevast haridusasutusest – need on Rõõmupesa ja seekordsete võõrustajate kõrval lasteaiad „Zora“ Bulgaariast, „Floare de Colt“ Rumeeniast, Yunus Emre Anaokulu ja Kukset Türgist.

Rõõmupesapoolse ettekande tegi õpetaja Gea Ensling, kes tutvustas partneritele meie lasteaias kasutatavaid Lego Education komplekte ja väikelaste roboteid, sh programmeeritavat robotigu Qobo. Väikelaste osalemist Robotexil näitlikustasime Muumide rühma Roboliiga 2021 võistlustööga „Timmu ja Mallu koristavad randa“.

Nagu rahvusvahelistel kohtumistel ikka, tutvustasid võõrustajad ka oma lasteaeda ja maad. Vaheldust pakkus, kui Itaalia õpetajad iga oma ettekande järel osalejatele räägitust-nähtust viktoriini korraldasid. See viis tähelepanu pingsalt ekraanijälgimiselt kõrvale ja andis vaimujõudu pikemakski. Kreeka õpetajad lõpetasid oma võõrustamisjärje elevust tekitanud ühistööga, milles osalesid kõik partnerid, olgugi tuhandete kilomeetrite kaugusel üksteisest.

Rõõmupesa esimesest virtuaalsest õpirändest võtsid osa õpetajad Jane Noor, Gea Ensling, Klaarika Soolo, Hanna-Maria Kupper, Kirsti Holm ning õppealajuhataja Katrin Johannes.

Allikas: Tallinna Rõõmupesa Lasteaed

Uudise rubriigid: