19.03.2018

Tallinna ühtne visuaalne identiteet pälvis Kuldmuna

Reedel, 16. märtsil, kuulutati Kultuurikatlas pidulikul Loovusfestivali Kuldmuna 2018 auhinnagalal välja parimad turunduskommunikatsiooni lahendused reklaami, disaini, digitaalse reklaami, suhtekorralduse ning üritusturunduse kategooriates. Disainiagentuur AKU poolt loodud Tallinna ühtne visuaalne identiteet pälvis rebrandingu kategoorias Kuldmuna.

Tänavusele Kuldmuna konkursile esitati rekordilised 719 võistlustööd, mille hulgast valis žürii välja võitjad viies põhikategoorias ning lisaks tuli valida ka noortele suunatud Pesamuna konkursi võitja. Auhinnagalal jagati välja 42 kuldmuna, 42 hõbemuna, 50 pronksmuna ning 5 erimuna. Tallinna ühtne visuaalne identiteet nomineeriti koos kümne finalistiga rebrandingu kategoorias ja võitis seal peaauhinna koos Jazzkaar 2017 identiteediga (esitaja Putka OÜ).

Võidutöö autori esindaja Alari Orava sõnul on Tallinn üks mõnusamaid linnu maailmas. „Meil on hea meel, et esimest korda oma pika ajaloo jooksul saab ta endale ka visuaalse identiteedi,“ ütles Orav.

Tallinna uus visuaalne identiteet ühendab ja ühtlustab linnavalitsuse, linnakantselei, eri ametite ja linnaosade kommunikatsiooni, kõnetades selgemini nii linnakodanikku kui linnatöötajat ning aitab tajuda linna tegevusi tervikuna. „Nii edendame Tallinna kui usaldusväärse teenustepakkuja ja partneri kuvandit ning lihtsustame omavahelist suhtlust,“ ütles visuaalse identiteedi ühtlustamise komisjoni esimees Raimond Kaljulaid. „Ühtlasi aitab loodav identiteet väga olulisel määral linna raha kokku hoida. Kui linnal on üks kindel visuaalne identiteet, üks logo, üks kirjastiil, värvid ja teised elemendid, siis on kõigil linna asutustel palju lihtsam erinevaid kujundusmaterjale luua, mis tähendab, et kujundustöödele kulub märkimisväärselt vähem maksumaksja raha. Tegemist on investeeringuga, mis tasub ennast kindlasti ära.“

Kujunduslahendus põhineb linna kõige tuntumal sümbolil — lipul. Kogu identiteedisüsteemiga saab tutvuda: http://www.tallinn.ee/identiteet/#/

Ajavahemikus 23. märtsist 2016 kuni 31. juulini 2017 viis Tallinna Linnakantselei läbi kaheosalise riigihanke menetluse. Ideekonkursi eesmärk oli leida Tallinna ametlikel sümbolitel põhinev ühtne märk ja visuaalne identiteet. Esimese etapi käigus selgitati välja osalejad, kelle erialane kogemus ja lähenemine sobis enim Tallinna linna vajadustega. Üheksa osaleja hulgast kvalifitseerus kuus loovagentuuri, kes esitasid ideekonkursile seitse kavandit, millest teise etappi pääses kolm. Hindamise käigus selgitati välja ideekavandite paremusjärjestus ning kuulutati välja ideekonkursi võitja, hinnatud Eesti disainibüroo AKU Collective OÜ võistlustöö Alt-Linn.