06.04.2020

Distantsõppe teemaline noorte loomekonkurss "neljaseina kunst"

Tallinna Spordi- ja Noorsooamet korraldas distantsõppe teemalise loomekonkursi, mille eesmärk oli välja tuua distantsõppe head ja vead ning tulevik.

Sellel osalesid ka Ristiku Põhikooli õpilased nii algklassidest kui ka kooli vanimast astmest.

Aitäh kõigile, kes osalesid!

Õpilasi juhendas õpetaja Andres Hallik.



„Kodus nelja seina vahel“

 

Tere! Ma tahaksin teile rääkida veidikene sellest, kuidas on möödunud minu kaks ja pool nädalat siin kodus nelja seina vahel.

Mis ma selle aja jooksul teinud olen? Põhimõtteliselt mitte midagi üleliia põnevat: videomänge mänginud, filme vaadanud, väikse vennaga tegelenud, õppinud, süüa teinud ja muid selliseid lihtsaid asju.

Kuidas see kõik möödunud on? Üldiselt pole väga vigagi. Ema küll ütles, et kindlasti saab see meile kõigile väga raske olema ja kindlasti ka igav. Ma ei ütleks päris seda, lihtsalt tuleb osata oma aeg ära sisustada ja leida endale tegevust.

Jah, ka mina tahaks sõpru näha ja väljas käia, aga samas ei ütleks, et see kodus istumine nüüd midagi väga väga hullu on, nagu kõik mind eelnevalt hoiatanud olid. Ainus asi, millest ma otseselt puudust tunnen, on sõpradega väljas kokkusaamine ja mingite suuremate käikude ettevõtmine.

Ma olen tähele pannud, et inimesed, kes seda praegu kogevad, jaotuvad nii öelda kahte gruppi: on need, kes võtavad seda mõistusega, ja on need, kes ei võta, ning ikkagi saavad suures seltskonnas kokku ja käivad väljas niisama hängimas.

Aga tänu neile, kellel nõnda palju mõistust pole, juhtub võibolla varsti nii, et keegi ei saa tänu sellel näiteks suvel rannas olla ja peamegi kodus olema, sest need inimesed ju kannavad seda viirust edasi. See on probleem!

Aga minu poolt isiklikult austus nende vastu, kes on seda kõike mõistusega võtnud ning mitte kodus nelja seina vahel hulluks läinud.



Nelja seina vahel

Distantsõppe plussid ja miinused

 

COVID-19 pandeemia tõttu on juba kolm nädalat järjest toimunud distantsõpe. Selle aja vältel olen hakanud mõtlema, mis on koduõppe negatiivsed ja positiivsed küljed, võrreldes koolis õppimisega. Järgnevas tekstis toongi välja plussid ja miinused, mis minu arust sellega kaasnevad.

Alustan positiivsest küljest. Minu arust on väga tore, et koduõpe on teinud võimalikuks hiljem õppimise. Nüüd saab ärgata, millal ise soovin, ja teha kodutöösid endale sobival hetkel. See tõstab minu arust produktiivsust, kui lapsed võivad neile sobilikul ajal magama minna ja ärgata välja puhanult ning värskelt.

Hea on ka see, et alati saab vajadusel pausi teha ja puhata, erinevalt koolitunnist, kus 45 minutit järjest võib ainult töö olla. Ka puhkus võib minu arust mõnel juhul mõtlemist aidata. 

Samuti on kindlasti e-õpe meile kasulik, kuna harjume tehnoloogia kasutamisega, mida tulevikus kindlasti vaja läheb.

Nagu igal asjal on ka distantsõppel siiski ka negatiivseid külgi. Kardan, et paljud laisemad õpilased, eriti need, kelle vanemad väga ei sekku nende haridusse, võivad lihtsalt tööd tegemata jätta, kuna nüüd on nii palju kergem teha kui koolis.

Samuti võib ka nendel, kes päriselt õpivad, tekkida raskusi, kuna õpetajal on palju keerulisem kõike seletada. Mõned olulised peatükid ei pruugigi selgeks saada ja juhul, kui toimuvad eksamid, võib õpilastel tekkida raskusi kodus õpitud teemadega.

Üldiselt ütleksin, et koduõpe pole ei parem ega ka halvem kui koolis õppimine, aga tahaksin siiski kooli minna, et oma sõpru uuesti näha.


„Nelja Seina Vahel“

Istun oma kodus
Nelja seina vahel
Näha tahaks loodust
See oleks väga lahe

Hiinast tuli viirus
Levis helikiirusel
Uksest sisse piilus
Kuid õnneks uks meil kinni kiilus                            

Nüüd terve päev ekraani vahin
Sest muud mul pole teha
Kuid õnneks ma ei köhi
Ma sõpru tahaks näha

NELJA SEINA VAHEL

Istun toas, ei süüta tuld,
mul ei ole enam und. 
Väljas alles tõuseb päike, 
tudub vaikselt õde väike.

Mõtted ringi käivad peas,                             
tuju pole üldse hea.
Tühja seina jõllitan, 
siin vist ära hallitan.

Siis, kui algas karantiin, 
rõõmus oli meel, 
nüüd vaid prügi välja viin, 
muud ei miskit tee.

Õppida on hullult palju, 
sellest kopp on ees, 
pole sõpru, kes teeks nalju, 
hoiaks rõõmsat meelt.


Nelja seina vahel

Meil see koroonaviirus
on kahjuks kõikide maal.
Meie vajame kiirust
et puhangust lahti saad.                                          

Küll see organismile
just mõjub seebi ained.
Me nelja seina vahele
ka ennast tunneme.

„NELJA SEINA VAHEL”

Istun üksi tooli peal,
mõtlen miks ühtki ust ei ole seal.
Vaatan üles, alla, vasakule,
sätiks ennast minekule.

Kodutööd on antud palju
kõrvaklapist tuleb nalju
aga õppima pean ikka
hindeid saan ma sinna sekka.


4.a klassi õpilane Mattiase töö teemal "neljaseina kunst", juhendas klassijuhataja Anne Lainoja.

 4.a Mattias Ploompuu.jpg     Preili Pirtspek (autor Mattias Ploompuu 4.a kl).jpg

Uudise rubriigid: