23.10.2020

Ettevõtlusakadeemia seminar "Kuidas jõuda ettevõttes suurepärase väärtuspakkumiseni?"

23. oktoobril 2020 TalTech Mektory Innovatsiooni HUB-is

Tallinna Ettevõtlusamet koostöös TalTechiga korraldab loengusarja "Ettevõtlusakadeemia sügis 2020".

Pikaajaliste kogemustega õppejõud ja teenusedisaner Jana Kukk jagas 23.oktoobril Mektorys hübriidseminaril praktilisi näpunäiteid „Kuidas jõuda ettevõttes suurepärase väärtuspakkumiseni?“ Loe seminari lühikokkuvõtet:

  • Räägi täna kliendiga! Üle 40% ettevõtetest ei suhtle kliendiga arenduse käigus (tuttavad vabandused: küll on vaja valmis saada visiitkaardid ja koduleht. Kuid siis võib selguda, et teenust/toodet ei ole kliendil lihtsalt vaja)

Ettevõtte väärtuspakkumise parandamiseks:

  • Klientide soovid, eelistused ja vajadused muutuvad ajas (kunagine Google+suhtlusportaali näide, mis ei käivitunudki edukalt; Netflix ärimudeli algus DVD postitusega)
  • Turule toomisel jälgi kolme aspekti: protsessi, kliendi soove, majanduslikku otstarbekust.
  • Ürita näha, millest on kliendi soovid tingitud: Mc Donaldsi hommikune jäätisekokteil tööleminejatele ja lastele lisaks ostetud jäätisekokteil.
  • See toode rahuldab erinevaid kliendivajadusi:
    • funktsionaalseid (tervislikkus v suhkrusisaldus),
    • füsioloogilisi (toitev hommikueine roolis) ja
    • emotsionaalseid (tähelepanuvõlg lapse ees)
  • Ostes kas kalleid käekotte või autosid, lähtume väärtustest: ei ole piisavad ainult funktsionaalsed väärtused (mida teeb?), vaid ostame sotsiaalsetest (kuidas teised mind tajuvad) ja emotsionaalsetest (kuidas ise end tunnen), vajadustest lähtuvalt. Oluline müügiargument: kuidas klient ennast ise tunneb?
  • Kliendi vajaduste väljaselgitamiseks:
    • Vaatlus (füüsiline, dokumentaalne, analüüs) -Oral B väikelastele hambahari nõudis sobivat käepidet
    • Eksperiment (ülesanne, päevik, intervjuu-analüüs)
    • Intervjuu (avatud küsimustikuga)
  • Keskmist klienti ei ole olemas: kajasta ühel teljel ekstreemset klienti ja tuleta tema vastand. Korda tegevust ja saad neli erinevat kategooriat, kuhu kliente paigutada.
  • Kategooria põhjal saad kirjeldada ühte keskmist klienti

Ettekandja tutvustus: Jana Kukk on TalTech’i ärikorralduse instituudi vanemlektor ja teenusedisainilabori d.Lab projektijuht. Lisaks on tastrateegilise disaini agentuuri Rethink kaasasutaja. Ta on tegutsenud teenusedisaini ja strateegilise juhtimise konsultatsioonivaldkonnas üle 13 aasta. Pikaajalise konsultanditöö raames on ta töötanud ettevõtetega ja avaliku sektori organisatsioonidega üle Euroopa.

Janal on doktorikraad, mille omandamise raames uuris ta äriteenuste disaini ja väärtuse kujundamist. Tema artikleid on avaldatud rahvusvahelistes erialaajakirjades ning ta on üks raamatu „Managing Complexity and Creating Innovation Through Design” kaasautoritest.

Lisainfo:   Krista Kink                          
Tallinna Ettevõtlusamet                            
E-post: krista.kink@tallinnlv.ee
Tel: 640 4225    

Helena Rozeik
Tallinna Tehnikaülikool
E-post: helena.rozeik@ttu.ee
Tel: 620 4102

Uudise rubriigid: