Sisehindamine 2014-2016
1. Üldandmed õppeasutuse kohta
1.1 tallinna tuule lasteaed |
|
1.1. Juht |
Direktor Heidi Kalda |
1.2. Õppeasutuse kontaktandmed aadress telefon e-post kodulehekülg |
Paekaare 38, Tallinn, 13613 6333 381, 6333 201 [email protected], [email protected]
|
1.3.Pidaja, tema aadress |
Tallinna Haridusamet Estonia pst 5a Tallinn 10143 |
1.4. Laste arv |
Arv seisuga 1.08.2016 on 215 |
1.5. Personali arv |
42 |
1.6. Pedagoogilise personali arv |
25 |
1.7. Sisehindamise periood |
2014 - 2016 |
2. a) Õppeasutuse lühikirjeldus ja eripära
Ajalugu 1980-1994 Tallinna 152. Lastepäevakodu 1994-2010 Lasnamäe Lasteaed - Algkool Alates 01.09.2010 Tallinna Tuule Lasteaed
Organisatsiooni struktuur Tüüpprojekti järgi ehitatud lasteaias on ruumid 12 rühmale. Rühmadele on antud nimed. Aiarühmade nimed on Tuulekell, Tuuleveski, Tuulepesa,Tuulelohe,Tuuleratas, Tuulelipp,Tuuletroll,Tuulelaev Sõimerühmade nimed on Tuulesell, Meretuul, Lõunatuul, Tuulepall Lasteaed rendib ruume välja lasteringide tegevuseks oma lasteaia lastele. Lasteaeda toitlustab oma köök, kus on tööl 2 kokka.
Rühmade täituvus, lasteasutuse külastatavus ( kohalkäimise %) 2013/2014 Rühmade arv 11, rühmade struktuur järgmine: 7 aiarühma ja 4 sõimerühma. Nimekirjas 210 last, neist aialapsi oli 146 ja sõimelapsi oli 54 Keskmine nimestikuline arv aiarühmas oli 21 ja sõimerühmas 16 last Kohalkäimise % aiarühmas 58,7; sõimerühmas 56,4 Laste ja õpetajate suhtarv 9,5 2014/2015 Rühmade arv 11, rühmade struktuur järgmine: 7 aiarühma ja 4 sõimerühma. Nimekirjas 212 last, neist aialapsi oli 148 ja sõimelapsi oli 64 Keskmine nimestikuline arv aiarühmas oli 21 ja sõimerühmas 16 last Kohalkäimise % aiarühmas 60; sõimerühmas 57,2 Laste ja õpetajate suhtarv 10,6 2015/2016 Rühmade arv 12, rühmade struktuur järgmine: 8 aiarühma ( millest 1 on liitrühma) ja 4 sõimerühma. Nimekirjas 215 last, neist aialapsi oli 154 ja sõimelapsi oli 61 Keskmine nimestikuline arv aiarühmas oli 22 ja sõimerühmas 16 last Kohalkäimise % aiarühmas 61,5; sõimerühmas 58,2 Laste ja õpetajate suhtarv 10,7
Komplekteerimine Lasteaed on avatud 12 kuud aastas tööpäeviti kell 7- 19 Rühmadel on erinevad tööajad, olemas on valverühmad. Lasteaias töötab käesoleval ajal 12 rühma 1,6 - 7 aastastele lastele, neist 4 on sõimerühmad, 7 on aiarühmad ja 1 on liitrühm. Liitrühm moodustati 2015 sügisel eesmärgiga muuta komplekteerimine paindlikumaks pakkudes peredele võimalust paigutada ühe pere lapsed samasse rühma. Laste arvu rühmades on lubatud suurendada 2-4 lapse võrra. Lasteaia järjekorras on alla 1,6 aastased lapsed. Lasteaed asub vananeva elanikkonnaga piirkonnas, läheduses on mitmed lasteaiad, mistõttu on komplekteerimine keeruline. Liikumine ühest lasteaiast teise on peredel sage. Paljud pered elavad üürikorterites ja vahetavad tihti koos uue elukohaga ka lasteaeda. Lasteaia hea maine tagavad lasteaia endised kasvandikud ja lastevanemad ning töötajad, kelle levitatud positiivne info on abiks lastega komplekteerimisel.
Eripära Lasteaia visioon, missioon ja põhiväärtused ning õppeaastate põhieesmärgid tuginevalt Tallinna Tuule Lasteaia arengukavast 2011-2016 on järgmised: Visioon Tallinna Tuule Lasteaed on oma tegevuses koostööle ja uudsusele suunatud turvaline haridusasutus, kus lapsed ja täiskasvanud on uudishimulikud, keskkonnateadlikud ja loomingulised ning väärtustavad tervislikku eluviisi. Missioon Tallinna Tuule Lasteaed on traditsioone hoidev, turvaline ja lapsest lähtuva arengukeskkonnaga lasteasutus, kus lapse individuaalne arendamine tagab eduka toimetuleku koolis ja elus. Põhiväärtused Avatus läbi uuenduslikkuse ja koostöö, tervislik eluviis ja turvaline keskkond, looduse ja ümbritseva keskkonna väärtustamine, isikupärase uudishimu ja loovuse toetamine , heade tavade järgi elamine.
Õppekava ja õpikeskkonna eripära
Lasteaial on olemas logo ja laul, igal rühmal on oma tunnuslause.
|
2. b) Õppeasutuse arengukava eesmärgid
Arengukava on koostatud aastateks 2011-2016, tegevuskavad on aastateks 2011-2013 ja 2014-2016, tegevuskavade täitmine on iga- aastaselt jälgitud. Püstitatud eesmärgid on täidetud. Strateegia lähtub Tallinna prioriteetidest ( täiendavate lasteaiakohtade loomine). Eelarvevahendite nappuse tõttu ei ole olnud lasteaial omavahenditest võimalik teostada arengukavas planeeritud remonttöid. Tallinna rahaga on teostatud iga aasta mahukaid remonte ( asfalt, aed, rühmaruumid). 2016. aastal toimub hoone välisfassaadi soojustamine ja renoveerimine. Lasteaia tegevus on sisehindamise käigus analüüsitud ja parendustegevused on ellu viidud. Üldtööplaan õppeaastaks on koostatud õppeaastati ja planeeritud eesmärkidest lähtuvalt on tegevused täidetud. Eestvedamise ja juhtimise valdkonna eesmärgid Täiendavad lasteaiakohad on loodud ja täidetud. Lasteaias on kehtiva seadusandlusega kooskõlas olev dokumentatsioon. Lasteaia tegevus on sisehindamise käigus analüüsitud, parendustegevused on ellu viidud.
Personalijuhtimise valdkonna eesmärgid Töötajad on kaasatud otsustusprotsessidesse, nende töö on väärtustatud ja töötajad on tunnustatud. Toimub töötajate areng ja arengu analüüs.
Eesmärgid koostöös huvigruppidega Toimiv koostöö teiste asutustega tagab õppekasvatustegevuse mitmekesisuse ja toetab töötajate enesetäiendamist. Lastevanemad on kaasatud lasteaia tegevusse. Informatiivne ja uuenev kodulehekülg annab võimaluse huvigruppidele olla kursis asutuse tegevusega.
Ressursside juhtimise eesmärgid Hoone tehniline seisund on paranenud. Kasvukeskkond on turvaline. Toimub säästlik majandamine ja keskkonnahoid.
Õppe-ja kasvatusprotsessi valdkonna eesmärgid Õppe- ja kasvatustegevuse korralduses on tähelepanu keskkonna väärtustamisel ja loovuse arendamisel. Väärtuskasvatus on integreeritud igapäevaellu. Koolieelikute koolivalmidus on hinnatud ja analüüsitud. Arvestatud on lapse arengu eripära ja vanemate ootusi. Toimub erivajadusega laste toetamine.
|
3. Sisehindamissüsteemi lühikirjeldus
Lasteaia sisehindamine toimub kehtestatud korra alusel (Sisehindamise läbiviimise kord on kinnitatud direktori käskkirjaga). Sisehindamise prioriteedid lähtuvad lasteaia arengukavast, õppeaasta õppe- ja kasvatustegevuse põhieesmärkidest ning on püstitatud lähtuvalt eelmise sisehindamise tulemustest. Sisehindamine koosneb enesehindamisest ja sisekontrollist. Enesehindamist teostavad kõik asutuse töötajad. Sisekontrolli teostavad valdkondade juhid. Sisehindamist teostatakse valdkonniti, nii komplekselt kui üksikküsimustes. Sisehindamine on süsteemne ja toimib juhtimist ning valdkondade parendamist toetavalt. Sisehindamine on pidev protsess, mille tulemuste põhjal analüüsitakse lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevust, juhtimist ning nende tulemuslikkust. Tagasisidet antakse asjaosalistele kohe (sisekontrolli tulemusel) või lasteaia pedagoogilises nõukogus ja vajadusel hoolekogu koosolekul. Lasteaia tegevus on sisehindamise käigus analüüsitud ja parendamistegevused on ellu viidud ( eelmine sisehindamise aruanne on koostatud aastate 2010-2013 kohta).
|
4. Sisehindamise aruande analüüsiv osa
Eestvedamine ja juhtimine eestvedamine ja juhtimine, sealhulgas strateegiline juhtimine |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Analüüs Juhtimine lähtub kokkulepitud väärtustest. Personal on maksimaalselt kaasatud otsustusprotsessidesse ja lasteaia arendamisse. Juhid väärtustavad meeskonnatööd. Töötajad on hõivatud erinavatesse töögruppidesse. Lasteaia tegevus on tõestanud, et oleme pidevalt muutuv ja arenev organisatsioon. Lasteaed osaleb paljudes projektides ja omab mitmeid koostööpartnerid. Lähtuvalt läbiviidud rahuloluküsitlustest on huvigruppidel kõrge rahulolu töökeskkonnaga, juhtimisega ja lasteaia tegevusega. Tuule Lasteaia personal hindab enim lasteaias valitsevat head psühho-sotsiaalset töökeskkonda, lastega läbiviidud õppekasvatustöö väga häid tulemusi ning seda, et lasteaed on järjepidevalt panustanud turvalisuse parandamisse. Lastevanemate rahulolu lasteaia tööga ja töötajatega on kõrge. Lasteaed on osalenud mitmetel konkurssidel ja saanud vaadeldaval perioodil järgmised tunnustused: HITSA laste animatsioonikonkursi "Muutuv kool" 2014 II koht- Tuulelipu rühma laste töö õpetaja Anu Peri juhendamisel. HITSA laste digiloovtööde konkurss "Lahe asi" 2015 "- I koht - „Vaatame filmi sisse" Tuulelipu rühma laste töö õpetaja Anu Peri juhendamisel. Parim Personaliprojekt haridusasutuses 2015 eripreemia THA-lt elektrooniliste "Veebiraamatud" eest. Turvaline Lasteaed 2016 II koht - Tallinna Haridusameti tunnustus. 2016 osales lasteaed veel THA konkursil "Uuenev haridusasutus 2016 - Me õpime kõikjal!" Lasteaia töö paremaks korraldamiseks ja majasiseseks infovahetuseks on lasteaias aastaid kasutusel oma elektrooniline keskkond - infopank, mis sisaldab kõiki lasteaia tegevuseks vajalikke dokumente. Juhi tööd on Tallinna Haridusamet hinnanud valdkonniti iga kahe aasta järel ja hinnanguks on antud valdavalt „silmapaistev” ja „stabiilselt hea”.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tugevused Hinnang valdkonnale on „silmapaistev”. Tallinna Tuule Lasteaed on kinni pidanud püstitatud visioonist olla oma tegevuses koostööle ja uudsusele suunatud turvaline haridusasutus, kus lapsed ja täiskasvanud on uudishimulikud, keskkonnateadlikud ja loomingulised ning väärtustavad tervislikku eluviisi. Lasteaed lähtub missioonist olla traditsioone hoidev, turvaline ja lapsest lähtuva arengukeskkonnaga lasteasutus, kus lapse individuaalne arendamine tagab eduka toimetuleku koolis ja elus. Lasteaia põhiväärtused on avatus läbi uuenduslikkuse ja koostöö, tervislik eluviis ja turvaline keskkond, looduse ja ümbritseva keskkonna väärtustamine, isikupärase uudishimu ja loovuse toetamine , heade tavade järgi elamine. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parendused Uue arengukava koostamine aastateks 2017 – 2019 ja püstitatud eesmärkide elluviimine.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Personalijuhtimine personalijuhtimine, sealhulgas personalivajaduse hindamine, personali värbamine, kaasamine, toetamine, arendamine, hindamine ja motiveerimine ning personaliga seotud tulemused, sealhulgas personali saavutused, täienduskoolitus, rahulolu, personaliga seotud statistika |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Analüüs Personali planeerimine Ametikohad on komplekteeritud. Lasteaias on käesoleval ajal 40 ametikohta. Igas rühmas töötab 2 õpetajat ja õpetaja abi. Kõikide rühmadega töötavad liikumisõpetaja ja muusikaõpetaja. Tööle oli rakendatud 0,25 ametikohaga infotehnoloogia tugiisik, kes toetas pedagooge infotehnoloogiaga seotud tegevustes ja teostas lastega meediakasvatust. Alates 2016. aastast puudub vajadus antud ametikoha järgi, kuna töötajad on omandanud infotehnoloogilised pädevused. Personali voolavus on väike. Vajadus uute töötajate järgi on tulnud põhiliselt seoses töötajate pensionile lahkumisega. Uute pedagoogide saamiseks korraldame konkursi. Praegu on tööl 2 pensioniealist õpetajat ( 20-st), lisandunud on aktiivseid noori pedagooge. Toimub noorte töötajate sobitumine kollektiivi. Uute pedagoogide leidmine on raske, kuna kogu linnas valitseb lasteaiaõpetajate defitsiit. Kuna oleme üliõpilaste jaoks praktikabaasiks, siis mitmed üliõpilased on alustanud hiljem tööd meie lasteaias. Personaliga seotud dokumentatsioon on nõuetekohane, eeskirjad ja korrad on piisavad tagamaks selguse töökorralduses ja toetamaks töötajaid. Asutusesisene dokumentatsioon on lihtsalt kättesaadav elektroonilises infopangas.
Personali vanuseline struktuur on järgmine 20 – 40 aastased – 8 töötajat 40-60 aastased – 20 töötajat üle 60 aastased – 12 töötajat
Pedagoogide haridustasemed on järgmised Kõrgharidusega on 8 pedagoogi Keskeriharidusega on 14 pedagoogi
Personali tasakaalustatud arendamine Planeerime koolitusi vastavalt töötajate arenguvajadustele. Töötajad leiavad ka ise huvipakkuvaid koolitusvõimalusi. Regulaarselt on läbi viidud meeskonnakoolitusi ja arvestust peetakse ka individuaalse enesetäiendamise üle. Tööalase täiendkoolituse tundide arv pedagoogi kohta oli järgmine:
2013/2014 õ-a 41 tundi 2014/2015 õ-a 41 tundi 2015/2016 õ-a 38 tundi Infotehnoloogia tugiisik või muu spetsialist on viinud läbi töötajatele praktilisi koolitusi, kus luuakse uusi veebipõhiseid õppematerjale ja õpitakse tundma uusi veebikeskkondi. Pedagoogide infotehnoloogiline pädevus on hea. Kogenud pedagoogid on mentoriteks noortele ja uutele õpetajatele. Õpetaja abid on läbinud 40 tunnise koolituse pedagoogika vallas. Lasteaed on aastaid olnud praktikabaasiks pedagoogilist haridust andvatele kõrgkoolidele. Praktikantide rahulolu lasteaiaga on kõrge. Lasteaias viidi läbi vaatluspraktikaid, aiapraktikaid, võrdlevaid praktikaid, lisaeriala –IT või liikumisõpetaja praktikaid. Noorte juhendamine motiveerib töötajaid ennast täiendama ja annab enesekindlust. Õppealajuhataja Imbi Raasuke on väga motiveeritud ja suure kogemusega lasteaiatöötaja, kes suudab innustada pedagooge leidma huvitavaid õppetegevusi. Majandusjuhataja Kaie Reinberk on kompetentne ja väga pikaajaline töötaja asutuses. Juht väärtustab seda, et toimuks iga töötaja areng, mistõttu toetatakse igati töötajate edasiõppimist ja täiendkoolitustel osalemist. Käesoleval ajal omandab kõrgharidust 1 töötaja ja 2 on magistriõppes. Lasteaiasisesed õppimisüritused Alates 2011. Aastast toimub lasteaiasisene õppimisüritus „Õpime ja loome“, mille käigus IT tugiisik õpetab pedagoogidele selgeks ühe veebikeskkonna kasutamise, millega saab luua ise õppematerjale. Koolituse lõpuks valmivad uued õppematerjalid. 2013 õpiti veebiraamatute loomist 2014 õpiti looma ja esitama esitlust 2015 õpiti looma interaktiivseid mänge (äppe) 2016 õpitakse looma esitlust programmiga Emadze
Osalemine haridusuuenduslikes töörühmades, seminaridel 14.08.13 Välisministeeriumi arengukoostöö projekt Valgevenega e-Riigi Akadeemia Sihtasutuse koolitus „IKT Eesti hariduses“ Anu Peri ettekanne „Innovaatilised õppemeetodid laste loovuse arendamisel Tallinna Tuule Lasteaias“ 3.10.13 Haridusportaali Koolielu uuenemise arutamise koosolek, osales Anu Peri – Koolielu alushariduse ainemoderaator 12.11.13 Õppealajuhataja osales TÜ Pedagoogilise Seminari ümarlaual praktikate läbiviimise küsimustes 13.03.14 HITSA Võrgustik võrgutab seminar „Jaak ja robot“ Anu Peri ettekanne „Jaak käib lasteaias“ 9.10.14 HITSA Võrgustik võrgutab seminar „Miski pole võimatu, kui Sa seda kujutleda suudad – mediakasvatus õppetöös.“ Anu Peri ettekanne „Laps suudab, kui täiskasvanu toetab!“ 31.02.15 Koolielu kogukonna töö kordineerimine „Tuule mängud“ – IT tugiisik 15.04.15 HITSA konverents „Nutt tuleb peale“ Tuulelipu rühma esitlus koos õpetaja Anu Periga 12.05.15 HITSA lasteaiaõpetajatele suunatud arvutikoolituste arendustegevustes – IT tugiisik 20.09.2015 Panustamine E-õppe uudiskirja A. Peri „Lahedad lapsed lahedal konkursil“ 14.10.16 Lasteaia IT tugiisikute võrgustiku loomine HITSA toel 10.11.15 Lasteaiaõpetajate kogemuskonverents Padriku lasteaias. A. Peri ettekanne „Vaatame filmi sisse“; Laura Herne ja Marian Varese ettekanne „Läbi raskuste tähtede poole“ 09.02.16 Osalemine Läänemaa digipädevuste ja digitaalse kirjaoskuse arendamise seminaril Töötoa „Puutetundlikkus lasteaias“ läbiviimine 16.03.16 Esinemine Pärnu- Jaagupi lasteaia sünnipäevakonverentsil ettekandega „IKT mõtestatud ja mõõdukas kasutamine lasteaias“ – Anu Peri
Personali tunnustamine ja turvalisus Viimastel aastatel on lasteaia töötajatele omistatud Lasnamäe linnaosa piires järgmised tunnustused: "Aasta tegija 2014"- majandusjuhataja Kaie Reinberk ja "Aasta tegija 2015"- õppealajuhataja Imbi Raasuke. Juhtimises kasutatakse demokraatlikku lähenemist ja kaasava juhtimise põhimõtteid, kus igal töötajal on võimalus väljendada oma huve ja soove. Juht usaldab, delegeerib, tunnustab ja annab regulaarselt tagasisidet, direktor on meeskonnale orienteeritud juht. Välja on kujunenud positiivne sisekliima, tööalased suhted on head. Töötajate rahulolu-uuringuid viiakse läbi regulaarselt. Rahulolu töö ja keskkonnaga on kõrge. Tuule Lasteaia personal hindab enim lasteaias valitsevat head psühho-sotsiaalset töökeskkonda, lastega läbiviidud õppekasvatustöö väga häid tulemusi ning seda, et lasteaed on järjepidevalt panustanud turvalisuse parandamisse. Töötajate motiveerimisele ja tunnustamisele pööratakse juhtide poolt suurt tähelepanu, enamasti märgatakse kõikide töötajate häid saavutusi. Tähtpäevadega seoses ja õppeaasta lõpus tunnustatakse töötajaid kas esemeliselt või rahaliselt. Arenguvestlustel selguvad töötajate tugevad küljed ja tööalased eelistused valdkonniti ning vastavalt sellele valivad töötajad ise valdkonna ja töörühma, kuhu nad soovivad kuuluda. Töötajad on sõbralikud ja vastastikku toetavad. Viiakse läbi mitmeid ühiseid tähtpäevalisi koosviibimisi ja käiakse koos matkadel ja ekskursioonidel. Lasteaias on tagatud töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele vastavad töötingimused. Teostatud on töökeskkonna riskianalüüs ja olemas on ohutusjuhendid. Välja on töötatud hädaolukorra lahendamise plaan. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tugevused Hinnang valdkonnale on „silmapaistev”. Töötajad on kaasatud otsustusprotsessidesse, nende töö on väärtustatud ja töötajad on tunnustatud. Pedagoogiline personal on tööle pühendunud ja õpihuviline, töötajad rakendavad uusi teadmisi õppekasvatustöös. Õpetajad on omandanud infotehnoloogilised oskused ja kasutavad neid õppetöös. Koos lastega on saavutatud kõrgeid kohti infotehnoloogiaga seotud konkurssidel. Koolitajana paistab üleriigiliselt silma õpetaja ja infotehnoloogia tugiisik Anu Peri . Liikumisõpetaja Mari-Ann Järve väga hea töö on taganud laste kõrged üleriigilised saavutused spordi valdkonnas. Pedagoogidel on pikaajalised kogemused praktikantide juhendamisel. Noored õpetajad on jaganud oma häid töökogemusi konverentsidel Tallinnas ( Laura Herne, Marian Vares, Anu Peri). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parendused Ühiste eesmärkide realiseerimiseks kaasata töörühmadesse kõik töötajad, aidates neil rakendada oma parimaid oskusi. Märgata, toetada ja innustada noori pedagooge ja uusi töötajaid. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koostöö huvigruppidega koostöö huvigruppidega, sealhulgas koostöö kavandamine, huvigruppide kaasamine, huvigruppidega koostöö hindamine ning huvigruppidega seotud tulemused, sealhulgas hoolekogu, lastevanemate ja teiste huvigruppide aktiivsus, avalikkussuhted, kaasatus otsustamisse, tagasiside ja rahulolu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Analüüs Hoolekogu tegutseb vastavuses seadusandlusega. Hoolekogu liikmete osa infovahetuses lastevanematega on väga hea. Hoolekogu liikmed abistavad vajadusel lasteaeda remondi ja korrastustöödel, nad on abiks heategevusliku Kadrikohviku korraldamisel ja on rahaliselt osalenud igal aastal ühe õuemänguvahendi ostmisel. Koostöö lastevanematega Koostöö lastevanematega toimub läbi rühmade ja hoolekogu. Kõige rohkem tehakse tööd laste arengu toetamisel. 2013/2014 õppeaastal võttis aiarühma laste arenguvestlustest osa 64% lastevanematest 2014/2015 õppeaastal 61 % lastevanematest 2015/2016 õppeaastal 66 % lastevanematest. Lapse arenguvestlusel mitte osalenud lapsevanemad loobusid vestlusest, kuna on õpetajatega väga tihedalt infot vahetanud ja ei näe pikemat probleemide arutamise vajadust. Lapsevanemad on kaasatud õppekasvatustöösse. Koos lastevanematega on läbi viidud näitusi: „Head Eesti asjad“, „Teatrimäng“, „Kepphobused“, „Mereteemalised mänguasjad“, „Mereteemalised raamatud“ „Trolliraamatud“. Õue on rajatud „helkurihekk“. Koos lastevanematega on läbi viidud sportlikke üritusi: orienteerumismäng lasteaia õuel ja Pirita terviserajal, sportlikud teatevõistlused peredele lasteaias, matkad Viru rabasse ja Iru Ämma juurde, uisutamine Tondiraba jäähallis, kevadmatk Pae pargis. Pered on kaasatud õppetegevustesse: lapsevanemad tutvustavad oma ameteid ( juuksur, laevakapten, mehhanisaator farmis, Presidendi kantselei töötaja jt), valmistavad vahendeid teemapäevadeks (piraadipäev, nõiapäev jt), osalevad laste teatripäevadel, annavad videoreportaaže kaugetest maadest (Austraalia, Madeira, Saaremaa jt). Sõimerühma lapsevanemad on koos lasteaiaga osalenud Perekasvatuse Instituudi uuringus „Väikelapse kohanemine päevahoius“. Lapsevanemad osalevad lasteaia iga-aastasel heategevusüritusel „Kadrikohvik“ Lapsevanemad korraldavad sõimerühma lõpupidusid ja lasteaia kokkutulekuid.
Lastevanemate tagasiside ja rahulolu Lastevanematelt küsitakse tagasisidet 1 kord õppeaastas, viimastel aastatel on küsitlus olnud elektrooniline. Tulemused 2016. aastal olid järgmised: Lapsele meeldib käia lasteaias - 73,7 % meeldib väga, 21,1 % meeldib. Lapsevanema hinnang rühma õppekasvatustööle 89,5 % väga rahul ja 10,5 % rahul. Rahulolu lapse arengu kohta saadud infole 89,5 % väga rahul, 5,25 % rahul ja 5,25% pigem rahul. Rahulolu enda ja rühmameeskonna koostööle 68,4 % väga rahul ja 31,6 % rahul. Rahulolu lasteaiapoolse kooliks ettevalmistamisega 63,2 % väga rahul ja 26,3 % rahul. Lasteaiale omaste ja lastevanemate poolt hinnatud tunnustena tõsteti esile: soe õhkkond lasteaias, pädevad ja toredad õpetajad, tugev õppetöö, väga hea ettevalmistus kooliks, aktiivsus lasteaiaväliste ürituste organiseerimisel, kiusamisest vaba lasteaia tegevus, tervislik toitumine, viisakas käitumine, sagedased õppekäigud, rühmadevaheline koostöö, suusakool, spordinädalad, võimlemispidu, laste peod, kadrilaat, huviringid, vene lapsed õpivad eesti keelt stressivabalt ja palju muud.
Koostöö teiste haridusasutustega Lasteaial on pikaajaline koostöö mitmete Tallinna lasteaedadega. Tallinna Kirsikese Lasteaiaga ( vene õppekeelega lasteaed) toimub integratsiooniprogramm, kus lasteaiad käivad vastastikustel tähtpäevalistel külaskäikudel (mardid-kadrid, maslenitsa, vastlad, vabariigi aastapäev jt) Tallinna Mesimummu Lasteaiaga toimub iga-aastaselt lastekaitsepäeva ühislaulmine Lauluväljakul. Tallinna Rahvusvahelise Lasteaiaga toimub iga-aastane sõpruspäev, kus lapsed õpivad vastastikku erinevate maade mänge, toite, laule jm. Koos Tallinna Kullatera Lasteaiaga kogusid lapsed peredega metssigadele tammetõrusid. Koostöös Lasnamäe lasteaedadega viiakse igal aastal läbi laste teatevõistlus ja mudilaste tantsupidu. Koostöö toimub ka Laagna Gümnaasiumiga, kes aitavad projektiõppe käigus läbi viia koolieelikute spordipäeva ning GAGga, kellega viiakse läbi IT alaseid projekte.Koostöö Kuristiku Gümnaasiumiga toimub spordi valdkonnas.
Koostöö õppekasvatustööd toetavate asutustega Eivajadustega laste toetamisel on suureks toeks meile Tallinna Õppenõustamiskeskus ja Rajaleidja, huvitegevuse läbiviimisel teeme koostööd MTÜ „Lõvisüda“ (tantsuline liikumine), Haritlase Keelekool OÜ-ga (inglise keel), Midrimaa MTÜ-ga (laulmine), OÜ Kolm Põrsakest (teadus). Õppetööd täiendatakse haridusprogrammidega, mida pakuvad Paepealse raamatukogu, Lastekirjanduse Keskus, KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Adamson Eriku Muuseum, Miia-Milla-Manda Muuseum , Teatri- ja Muusikamuuseum, Filmimuuseum, Sõjamuuseum, Linnamuuseum, Okupatsioonimuuseum, Staabi- ja Sidepataljon, Vahipataljon, Tervishoiumuuseum, Loodusmuuseum, Viimsi Looduskeskus, Muraste Loodushariduskeskus, Kalevi Kommivabrik, Premia Jäätisevabrik, ERR muuseum, Estonia teater, Kino Artis jpt. Nende koostööpartnerite kaasabil on meie majas välja kujunenud õppevorm, mida me ise nimetame külastusõppeks.
Osalemine muudes projektides Lapsed osalevad igal aastal Lasnamäe LOV projektides: „Mina oskan seda“( turvalisus), etlemiskonkursil „Eesti keele kaunis kõla“, Lasnamäe lasteaedade loovtööde näitusel. Lapsed on osalenud Tallinna ja Lehola Keskkonnahariduse projektides „Miniaiandus“, „Pesakastid lindudele“. Kolmel viimasel aastal on lasteaia rühmad osalenud Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojektides „Tomatitaim igasse kodusse“, „Teetaimed omast käest – piparmünt ja suhkruleht“ ja „Maasikasõbrad“. Igal aastal võtavad koolieelikute rühmade lapsed osa HITSA loovtööde konurssidest. Kahel viimase aastal (2014, 2015) on lasteaed osalenud Põhjamaade Ministrite Nõukogu raamatukogunädalal teemadega „Trollid Põhjalas“ ja „Sõprus Põhjalas“
Lasteaia kommunikatsioon Lasteaial on kodulehekülg, mis sisaldab kõiki lasteaeda puudutavaid teemasid. Lehekülge täiendatakse igapäevaselt. Lasteaia rühmades toimivad lastevanemate siselistid. Tallinna Tuule Lasteaed on kajastatud meedias viimastel aastatel järgmiselt: Sept 2015 http://koolielu.ee/uudiskiri/readnews/464673/lahedad-lapsed-lahedal-konkursil (e-õppe uudiskiri koolielu.ee/uudiskiri nr 37) Nov 2015 http://koolielu.ee/uudiskiri/readnews/473581/ikt-sugiskonverents-toi-kokku-digihuvilised-opetajad http://koolielu.ee/uudiskiri/readnews/473220/alushariduse-haridustehnoloogide-vorgustik (e-õppe uudiskiri nr 38) 16.04.15 http://koolielu.ee/info/readnews/412756/laheda-asja-konkursi-esikohad-noppisid-tallinna-opilased (Koolielu haridusportaal) 27.04.15 http://www.pealinn.ee/koik-uudised/lasteaialapsed-tegid-perekonda-otsivast-liblikast-voidufilmi-n142915 (Pealinna leht (paberkandjal ja veebilehel)) 27.04.15 http://koolielu.ee/info/readnews/413745/filmitegu-toetasid-soprus-tookus-ja-loovus (Koolielu haridusportaal) 29.05.15 http://www.pealinn.ee/pere-ja-kodu/lasnamael-avati-lasteaedade-kevadnaitus-opime-mangides-n145344 (Pealinnaleht) 28.02.14 http://koolielu.ee/info/readnews/351422/lapsed-loovad-uhistoona-muinasjutte (Koolielu haridusportaal) 1.10.14 http://www.teatoimeta.ee/yes/Arvuti_kui_voimalus_mitte_kohustus_963.htm (Tea ja Toimeta) 3.01.14 http://koolielu.ee/info/readnews/347407/vooras-keelekeskkonnas-aitab-last-naitlikustamine (Koolielu haridusportaal) 10.04.14 http://koolielu.ee/info/readnews/354488/animafilmide-konkursi-voitis-salme-pohikool (Tuule Lasteaed sai II koha) (Koolielu haridusportaal) Haridusameti aastaraamatus on Tallinna Tuule Lasteaed igal aastal arvukate artiklitega esindatud. 2013/2014 õppeaastast on 19 märget või artiklit 2014/2015 õppeaastast on 9 artiklit
Lasteaia veebiriiul Lasteaial on traditsioon kajastada oma paremaid ja huvitavamaid projekte veebiraamatutena, mis asuvad lasteaia kodulehel. „Tuule laste kepphobused 2014“ „Põhjamaade raamatukogunädal 2014“ „Kuidas meil asjad käivad 2015“ Põhjamaade raamatukogunädal 2015“ Merekultuuriaasta liikumistegevus 2016“
Tugevused Hinnang valdkonnale on ”silmapaistev.” Vaadeldaval perioodil on uuendatud lasteaia kodulehte, viies selle üle Tallinna linna ühisele platvormile. Sellega on lasteaia tegevus lihtsamini jälgitav kogu linnas. Koduleht on informatiivne, sisutihe ja mahukas. Dokumendid on registreeritud elektroonilises dokumendiregistris EKIS. Lasteaed on tegev Tallinna Ülikooli harjutuslasteaiana ja pedagoogide koolitajana läbi Koolielu haridusportaali ja ajakirja E-õppe uudiskiri. Lasteaial on välja kujunenud püsivad koostööpartnerid, kellega koostöös on võimalik tõhustada õppekasvatustegevust. Lasteaia tugevused on leidnud väljundid erinevates majavälistes projektides. Projektid avardavad nii laste kui pedagoogide silmaringi ja oskusi. Külastusõppe kaudu realiseeritakse õppekavas püstitatud eesmärke võimalikult audentsetes keskkondades. Õpetajad koos lastega külastavad erinevaid looduskeskkondi, linnaruumi, õppekasvatustööd toetavaid kultuuri-, spordi- ja haridusasutusi, tootmisettevõtteid, jt. Külastusõpe avardab laste silmaringi, areneb laste taju- ja mõttemaailm, analüüsimisoskus, tegutsemisoskus, suhtlemisoskus. Kindlasti on külastusõpe üks oluline osa laste kooliks ettevalmistamisel, mida näitab selleaastane tulemus, kus Tuule lasteaia 10 kooliminevat last olid edukad Tallinna mitteelukohajärgsete koolide süvaõppega klassidesse sisseastumiskatsetel.Külastusõpe on väärt,et seda jätkata. Lastevanemate rahulolu külastusõppega on kõrge.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parendused Leida võimalusi kajastada lasteaia tegevust Lasnamäe Linnaosa lehes. Lasteaias toimub palju huvitavaid üritusi, mida on võimalik põhjalikumalt kajastada kui uudisena kodulehel.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ressursside juhtimine ressursside juhtimine, sealhulgas eelarveliste ressursside juhtimine, materiaal-tehnilise baasi arendamine, inforessursside juhtimine, säästlik majandamine ja keskkonnahoid |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Analüüs Füüsiline õpikeskkond Lasteaias on tagatud igapäevane heakord, säästlik ja keskkonnahoidlik majandamine ja turvalisus. 1980. aastal kasutusse antud hoone on rahuldavas seisus, tehnosüsteemid toimivad, kuid esineb avariiremonte. Remonti vajavas seisus on torustik, mis asub hoone all poolkeldris, vihmaveepüstikud, mis asuvad maja sees. Üldkoridorid ja köök vajavad remonti. Lasteaiarühmad on enamuses maitsekalt remonditud, neist 7 rühma on remonditud viimase kuue aasta jooksul ja neis on ka uus mööbel. Rühmapersonal on sisustanud rühmad omanäoliselt. Õpikeskkond on hea ja väga hea. Varustatus infotehnoloogia vahenditega on väga hea. Kõikides rühmades on kaasaegsed arvutid ja printerid. Sisustatud on uus hobituba, kus on arvutid, projektor ja puutetundlik tahvel. Turvalisus on tagatud, viime läbi riskianalüüse, olemas on ohutusjuhendid, igal aastal toimuvad tuletõrje ja evakuatsiooniõppused jms. Mänguasju ja õppevahendeid on piisavalt. Haldamine. Sõlmitud on hoolduslepingud. Ruumide ja territooriumi korrashoid on tagatud töövõtulepinguga. Vara haldamine on kontrollitud. Toimub säästlik ja keskkonnahoidlik majandamine. Vaatamata avariiremontidele, vananevale hoonele ja eelarvevahendite vähesusele oleme suutnud hoida lasteaeda 12 kuud aastas avatuna. Tallinna Haridusameti toel on 2014. aastal paigaldatud uus asfalt , 2015. aastal paigaldatud uus aed ja väravad ning 2016. aastal soojustatakse ning renoveeritakse hoone välisfassaad. Igal aastal oleme täiendatud haljastust ja ostnud juurde vähemal 1-2 õuemänguvahendit, 2016 soetasime lastele jalgrattahoidja. Tagatud on tuleohutu keskkond vastavalt kehtivatele õigusaktidele. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tugevused Hinnang valdkonnale on „silmapaistev”. Lasteaia valduses olev varaga on heaperemehelikult ümber käidud, selle olukorda on pidevalt hinnatud ja vajadusel teostatud remonttöid. Sõlmitud on vajalikud hoolduslepingud. Koostöö Haridusametiga on väga hea, aasta aastalt on lasteaias teostatud linna poolt rahastatud suuremaid remonte (taasavatud rühmade remont ja varustatus mööbliga, tuletõkkeuksed, laste hobitoa ehitus, uus asfalt, uus aed, hoone fassaadi renoveerimine. Territoorium on korrastatud ja turvaline. Tuleohutus on tagatud. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parendused Loodame Tallinna linna abil leida võimalused õueala valgustuse parandamiseks. Võimalusel hankida lipumast ja prügikonteinerite jaoks nn prügimaja. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Õppe- ja kasvatusprotsess õppe- ja kasvatusprotsess, sealhulgas lapse areng, õppekava, õppekorraldus ja -meetodid, väärtused ja eetika; lastega seotud tulemused, sealhulgas hariduslike erivajadustega lastega arvestamine, huvitegevus, tervisedendus
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Analüüs Õppe- ja kasvatustegevus Õppekava arendustöö Õppekasvatustöö analüüsi põhjal oleme teinud kolme aasta jooksul õppekavasse mitmeid muudatusi. Muudatusi on tehtud päevakava osas. Enam ei ole piiritletud, millal lapsed on õues ning kus viiakse läbi õppetegevusi, soodustade sellega õuesõppimist, külastusõpet ning aja paremat planeerimist. Parandanud oleme lapse arengu hindamise korda ja põhimõtteid. Igal aastal on õppekavasse tehtud pisiparandusi. Tugevused Lasteaial on hästi toimiv õppekava.
Õppekasvatustöö üldeesmärkide ja põhimõtete püstitamine, tegevuskavade koostamine. Iga aasta augustis püstitatakse pedagoogilise nõukogu poolt antud õppeaasta eesmärgid ja põhimõtted. Septembrikuu jooksul koostatakse lasteaia ja rühmade tegevuskavad. 2013/2014 õ-a eesmärk oli laste mitmekülgse loovuse avamine ning arendamine erinevate tegevusvaldkondade kaudu (keel ja kõne, mina ja keskkond, matemaatika, liikumine, muusika, kunst jt). Tegevusi kajastati lasteaia loovuse ajaveebis (www.loovustuules.blogspot.com ). 2014/2015 õ-a eesmärk oli väärtustada ja tutvustada lastele ning suurtele eesti uuemat lastekirjandust, leida mitmekülgseid võimalusi lastekirjanduse lõimimiseks erinevate õpivaldkondadega, rikastada laste sõnavara ja keelekasutust. Tegevusi kajastati raamatusõbrakese ajaveebis (www.raamatusobrake.blogspot.com ). 2015/2016 õ-a eesmärk oli õpetada lapsi läbi lastekirjanduse ja teda ümbritseva keskkonna väärtustama tundeid, häid suhteid, teadmisi, loovust ning turvalisust; anda lastele oskus märgata kaaslasi, keskkonda enda ümber ja käituda turvaliselt, võtta osa Merekultuuriaastast. (http://keskkonnakasvatus.blogspot.com.ee/, http://tuulemeri.blogspot.com.ee/ ) Tugevused Kõik püstitatud eesmärgid said täidetud Parendused Jätkata tegevuskavade koostamist väljakujunenud vormide ja põhimõtete järgi.
Õppekasvatustöö korraldus Traditsioonilised üritused on Eesti riigi tähtpäevade pidulik tähistamine aktustega, rahvakalendri tähtpäevade tähistamine laste ja vanemate ühispidudega, spordipäevad ja sportlikud nädalad lastele, laste ja personali loodusmatkad, pereõhtud lasteaiarühmades, koostööprojektid teiste lasteaedadega. Lähtudes Tallinnast kui elu- ja õpikeskkonnast, praktiseerib Tuule Lasteaed juba aastaid õppe-kasvatustöös külastusõpet, mis tähendab, et õppekavas püstitatud eesmärke realiseeritakse võimalikult audentsetes keskkondades. Õpetajad koos lastega külastavad erinevaid looduskeskkondi, linnaruumi, õppekasvatustööd toetavaid kultuuri-, spordi- ja haridusasutusi, tootmisettevõtteid, jt. Külastusõppesse on kaasatud kõik lasteaia aiarühmad. Õpimeetod on dialoog keskkonnaga lähemalt kaugemale, lihtsamalt keerulisemale. Õpivaldkonnas „Mina ja keskkond“ külastavad lapsed esmalt lasteaia erinevaid ruume ja ametikohti, saades teada lasteaia ametitest, edasi minnakse lähitänavatele, tutvuma linnakeskkonnaga, liiklusega, lähedal asuvate ettevõtetega. Loodust õpivad lapsed tundma esmalt lasteaia õuealal, edasi minnakse õpetajate poolt loodud loodusõpperadadele, mis algavad lasteaia juurest ja suunduvad Pae parki, Lauluväljakule, Kadrioru parki, mööda Mäe tänavat Maarjamäele, mere äärde. Vanemad rühmad sõidavad ka linnalähedastesse looduskeskustesse, põllumajandusettevõtetesse. Õpivaldkonnas „Keel ja kõne“ külastavad lapsed Paepealse raamatukogu, Lastekirjanduse Keskust, erinevaid teatreid ja kinosid. Lapsed õpivad tundma lastekirjandust ja selle interpreteerimisvõimalusi. Õpivaldkonnas „Kunst“ külastavad lapsed erinevaid kunstimuuseume. Parimad kunsti tundmaõppimise programmid on KUMU-s ja Adamson-Ericu majamuuseumis. Erinevad linna- ja loodusmaastikud annavad inspiratsiooni kunstitegevusteks. Õpivaldkonnas „Muusika“ on toimunud külastusõpe ooperiteatrisse Estonia ja Muusikamuuseumis, kus toimub erinevate muusika valdkondade tundmaõppimine. Valdkonnas „Liikumine“ külastavad lapsed Lasnamäe Kergejõustikuhalli, Audentese Spordihalli, lasteaia lähedal asuvaid loodusõpperadasid, kus viiakse läbi spordiüritusi. Valdkonna „Matemaatika“teemasid saab lõimida külastusõppes teiste valdkondadega. Koostööpartneriteks on linnas asuvad muuseumid, kultuuriasutused, ettevõtted oma haridusprogrammidega: Paepealse raamatukogu, Lastekirjandusekeskus, KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Adamson-Ericu muuseum, Mia-Milla-Manda Muuseum, Niguliste Muuseum, Tervishoiumuuseum, Loodusmuuseum, Meremuuseum, Lennusadam, Linnamuuseum, Ajaloomuuseum, Kinomuuseum, Eesti Vabaõhumuuseum, Tallinna Loomaaed, Tallinna Botaanikaaed, Tallinna Sidepataljon, ERR Muuseum, Sõjamuuseum, Tallinna Vesi, Teater Estonia, presidendi Kantselei, Kino Artis, Vene Kultuurikeskus, Lasnamäe Kergejõustikuhall, Pangamuuseum, Premia Külmhoone, Nõmme Loodusmaja jt Koostööpartneriteks on linnalähedased asutused ja ettevõtted: Viimsi Vabaõhumuuseum, Viimsi Looduskeskus, Haljava suurfarm, Aegviidu looduskeskus, Laitse Rallypark jt Koostööpartneriteks on ka keskkond ise. Õpetajad on loonud loodusõpperajad Mäe tänavalt Maarjamäele, Lauluväljakulele, Kadrioru parki, Pae parki. Lapsed külastavad lasteaia lähitänavaid, Pirita jõe maastikukaitse ala, Viru raba, käivad Tallinna vanalinnas jt. Külastusõppe suurteks toetajateks ja kaasamõtlejateks on lapsevanemad, kes kutsuvad lapsi võimaluste olemasolul oma töökohtadesse. Lapsed on käinud erinevatel õppekäikudel 2012/2013 õ-a 53 korral, 2013/2014 õ-a 64 korral, 2014/2015 õ-a 64 korral, 2014/2015 õ-a 99 korral ja selle õppeaasta esimesel poolel 43 korral. Külastusõpe avardab laste silmaringi, areneb laste taju- ja mõttemaailm, analüüsimisoskus, tegutsemisoskus, suhtlemisoskus. Kindlasti on külastusõpe üks oluline osa laste kooliks ettevalmistamisel, mida näitab selleaastane tulemus, kus Tuule lasteaia 10 kooliminevat last olid edukad Tallinna mitteelukohajärgsete koolide sisseastumiskatsetel. Kolmel viimasel õppeaastal pöörati suuremat tähelepanu keskkonnakasvatusele, kultuurikasvatusele, loovuskasvatusele, lastekirjanduse tutvustamisele, muusikakasvatusele, liikumise- ja tervisekasvatusele, töökasvatusele, meediakasvatusele ning turvalisuse õpetamisele.
Tugevused Külastusõppe kaudu kasutavad õpetajad oskuslikult ära Tallinnat kui õpikeskkonda. Lapsed saavad õppida võimalikult erinevates kuid loomupärastes keskkondades. Parendused Külastusõpe võiks olla veel süsteemsem ja järjepidevam.
Õppe-ja kasvatustööd täiendavad tegevused Lisaks tavapärasele õppekasvatustööle viisid õpetajad läbi õppekasvatustööd täiendavaid tegevusi. Keskkonnakasvatuses täiendavalt Räpina Aianduskooli taimeprojektides osalemine (2014 - tomati taime kasvatamine; 2015 – piparmündi ja suhkrulehe kasvatamine; 2016 maasikataimede kasvatamine. Tallinna Haridusameti miniaiandusprojektis osalemine – 2014; õpetajad koostasid loodusõppe tundmaõppimise mängude ning ülesannete raamatu (http://www.calameo.com/read/002097208c3100f9cc65e ). Külastused Looduskeskustesse (Viimsi, Muraste) Kultuurikasvatuses viidi lapsi kunstimuuseumidesse (KUMU, Adamson-Ericu, Kadrioru), teatritesse (Estonia, Nuku, Teatri- ja Muusikamuuseum), raamatukogudesse (Paepealse, Lastekirjanduse Keskus), riigiasutustesse (Riigikogusse, Presidendi Kantselei, Sõjamuuseum, Okupatsioonide muuseum), koostati näitus „Head Eesti asjad.“ (http://www.calameo.com/read/0020972084406de52e11c ), osaleti presidendi joonistuskonkursil (2014) Loovuskasvatuses osalesid lapsed kahel aastal KUMU 10-osalises haridusprogrammis „Täpi teeb kunsti“), külastasid Kinomuuseumi ning valmistasid loovtööd „Vaatame filmi sisse“ ja „Tuuletrollielu kui filmis“, osalesid loovkonkursidel. 2014/2015 õ-a oli kaasaegse eesti lastekirjanduse tutvustamise aasta. Õpetajad käisid Lastekirjanduse Keskuses uue lastekirjanduse koolitusel ja oskasid siis valida lastele sobivaid raamatuid. Lastega osaleti väga palju Paepealse raamatukogu tegevustes ja programmides. Lapsed said tuttavaks E.Petrone, H.Vilepi, K.Kumbergi, I.Koffi, J.Vaiksoo, A.Kivirähi, J.Jrva, A.Saare, K.Kassi, P.Raua, K.Vainola ja paljude teiste loominguga (http://www.calameo.com/read/0020972087c652260db7f ) Muusikakasvatuses olid täiendavateks tegevusteks tähtpäevade tähistamine muusikaüritustega, koolieelikute lauluvõistlus Tuulekella helinad“, osalemine sõpruslasteaedadega Minilalupeokesel ja Põngerjate tantsupeol, Kirsikese lasteaiaga muusikalised sõpruskohtumised, teatrikuul laste ja pedagoogide etendused („Seene all“, „Muna“, „Karu maja“, „Kitsetall, kes oskas lugeda kümneni“, „Limpa ja mereröövlid“), muusikalise mänguasja nädal. Täiendavad liikumistegevused on igal aastal koolieelikute sügisene ja kevadine spordipäev, liikumistegevused koos isadega, matkad koos emadega, palli ja hüppenööri meistrivõistlused, kepphobuste võidujooks, suusakool, võimlemispidu Lasnamäe kergejõustikuhallis, mudilaste kevadine spordipäev, Lasnamäe lasteaedade teatevõistlus, Audentese Spordipäev, sportliku mänguasja nädal, kevadised orienteerumismängud, talvine laternamatk, päkapikurada, jõulutants, liikumistunnid eraldi poistele ja tüdrukutele jt. Töökasvatuses tegelevad lapsed esmalt eneseteenindamisega, lihtsamate töödega rühmas (riiulite korrastamine, mänguasjade pesemine, õppevahendite korrastamine, õpetaja abi abistamine toidu toomiselja, laua katmisel, tolmu pühkimine, põranda pühkimine, voodite korrastamine, oma riiete ja riietekapi korrastamine, rühma kaunistamine pühadeks), lihtsamate töödega looduses (lillepeenade korrastamine, lehtede riisumine, lume koristamine, lindude toitmine), erinevate ametite tutvumisega lasteaias (kokk, direktor), erinevate asutuste ja ametite tutvumisega lähiümbruses (ehitajad, teeparandajad, müüjad jt), lastevanemate ametite ja elukutsete tutvumisega (juuksur, lendur, laevakapten, farmer, jt), tööd matkivate mängudega. Turvalisuse õpetamisel lisaks teemanädalatel on viimasel aastal kaasatud lapsi ka riskianalüüside koostamisel. Lapsed kaardistasid ise lasteaia ja selle lähiümbruse ohtlikud kohad (http://www.calameo.com/read/00209720883c369df08a0) Meediakasvatusest valmis viimasel aastatel veebiraamat (http://www.calameo.com/read/002097208deb0ec2944b2 ) Tugevused Õpetajad korraldavad ja viivad läbi palju täiendavaid tegevusi õppekava eesmärkide täitmiseks. Täiendavad tegevused laiendavad laste silmaringi, nende füüsilist ja loomingulist võimekust ja toovad igapäevaellu mitmekesisust. Muusikategevused on muutunud mitmekesisemaks.
Lasteaiasisesed projektid lastele 2013/2014 õ-a Tuuletrolli rühm liitus „Kiusamisest vaba lasteaiaga“. Toimusid avatud tegevused teistele rühmadele: jäämängud, teatrietendused. Kultuuriprojektid: lemmikraamatute näitus, erinevate rahvate raamatunäitus, näitused „Head Eesti asjad“ ja „Teatrimängud“. Kunstiprojektid „Pollock ja sügis“, laste loodud muinasjuturaamatud (https://www.smore.com/2ukz-suurep-rased-muinasjutud ), „Kiiksuga kunst“ (KUMU näituse põhjal). 2014/2015 õ-a Sellel aastal tegeleti uuema eesti lastekirjandusega, tegevused olid seotud antud teemaga. Iga rühm viis läbi tegevuse teistele rühmadele, et tutvustada üht eesti lastekirjanikku. Tuulelaev tutvustas J. Vaiksood karbiteatri kaudu, Tuuletroll tutvustas A.Saare raamatut „Kuidas meil asjad käivad“ fotonäituse kaudu, Tuuleveski etendas P.Raua „Härra Linnu lugu“, Tuulepesa rühm tegi E.Petrone loomingu põhjal pimeteatrit, Tuulekell koostas H.Vilepi loomingu põhjal luulekava, Tuulelohe rühm etendas sõimerühmadele A.Perviku „Sinivant läheb lasteaeda.“ Toimusid rühmades ettelugemispäevad, kus lastele lugesid raamatuid ette lapsevanemad, vanavanemad, teiste rühmade lapsed ja õpetajad. Sõimerühmade õpetajad valmistasid mitmete lavastusmängude tarbeks vahendeid ja esitasid lastele etendusi „Seene all“ ja „Muna“. 2015/2016 õ-a alustasime turvalisuse propageerimisega, võttes osa Maanteeameti programmist üritustega „Turvaline liiklemine tänavatel“, „Turvaline rattasõit“, „Helkuriga oled nähtav“. Jaanuaris alustasime Kultuuriministeeriumi teema-aastaga „Merekultuuriaasta 2016 – näoga mere poole“ (http://tuulemeri.blogspot.com.ee/ ) Toimunud on näitused „Mereteemalised mänguasjad“, „Mereteemalised raamatud“ „Meremaalid.“
Lasteaiavälised projektid lastele 2013/2014 õ-a osales Tuule Lasteaed Lasnamäe LOV korraldatud projektides „Mina oskan seda“ (turvalisus), etlemiskonkurss „Eesti keele kaunis kõla“, loovtööde näitus. Olime kaasatud Loitsu lasteaia orienteerumismängu „Lotte Kadriorus“ ; Laagna Rukkilille lasteaia pisipõnnide tantsupeole ja Paepealse raamatukogu korraldatud kohtumistesse kirjanikega ning joonistusvõistlustesse.Lapsed võtsid osa Presidendi joonistusvõistlusest „Head Eesti asjad“, Päästeameti projektist „112“ Lehola KHK projektist „Miniaiandus“ ja HITSA innovatsioonikeskuse konkurssidest ja üritustest. 2014/2015 õ-a jätkusid Lasnamäe LOV projektid „Mina oskan seda“ ja etlemiskonkurss ning loovtööde näitus. Sõpruslasteaedadega toimus lastekaitsepäeval Minilaulupeoke Lauluväljakul, integratsiooniprojekt vene õppekeelega Kirsikese lasteaiaga „Tulge meie peole!“. Lasnamäe lasteaiad said kokku Kergejõustikuhallis teatevõistlusel. Tuule lasteaed oli kaasatud Kullatera lasteaia projekti „Kogume metsloomadele tammetõrusid“. Tuulelipu rühm osales HITSA konkursil oma projektiga „Vaatame filmi sisse“ Koolieelikute rühmad osalesid Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojektis „1000 sõpra“ Lasteaed osales Põhjamaade Ministrite Nõukogu raamatunädalal „Trollid Põhjalas“, millest valmis ka veebiraamat „Trollid Tallinna Tuule Lasteaias“ 2015/2016 õ-a osales lasteaed jätkuvalt Lasnamäe LOV projektides, Põhjamaade Ministrite Nõukogu raamatunädalal „Sõprus Põhjalas“, millest valmis veebiraamat „Sõprus Tallinna Tuule Lasteaias“. Kõik aiarühmad osalevad Räpina Aianduskooli projetis „Maasikasõbrad“. Tuulelipu rühm esitleb oma maasiakasvatust ajaveebis. Muusikaõpetaja osaleb laululastega Laulukaruselli lauluvõistlusel. Sõimerühmade õpetajad ja lapsevanemad osalevad koos Perekasvatuse Instituudi teadlastega Põhjamaade uuringus „Laste kohanemine lastehoiuga.“ Tugevused Õpetajad koos lastega osalevad paljudel majasisestel ja välistel üritustel ning projektides. Projektid aitavad mitmekesistada õppekava. Projektid motiveerivad õpetajaid olema aktiivsed ja innovatiivsed.
|
Pedagoogilise nõukogu koosoleku protokoll nr 25, 30. august 2016
Hoolekogu kooskõlastus 07. september 2016
(allkirjastatud digitaalselt)
Direktor Heidi Kalda 07. september 2016
(allkirjastatud digitaalselt)
Pidaja kooskõlastus 09.september 2016
(allkirjastatud digitaalselt