Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Sisehindamine 2014-2016

Sisehindamine 2014-2016

1. Üldandmed õppeasutuse kohta

 

1.1            tallinna tuule lasteaed

1.1.  Juht

Direktor Heidi Kalda

1.2. Õppeasutuse kontaktandmed

aadress

telefon

e-post

kodulehekülg

 

Paekaare 38, Tallinn, 13613

6333 381, 6333 201

[email protected], [email protected]

/est/tuule/

 

1.3.Pidaja, tema aadress

Tallinna Haridusamet

Estonia pst 5a Tallinn 10143

1.4. Laste arv

Arv seisuga 1.08.2016 on 215

1.5. Personali arv

42

1.6. Pedagoogilise personali arv

25

1.7. Sisehindamise periood

2014 - 2016

 

2. a) Õppeasutuse lühikirjeldus ja eripära

 

 

Ajalugu

1980-1994 Tallinna 152. Lastepäevakodu

1994-2010 Lasnamäe Lasteaed - Algkool

Alates 01.09.2010 Tallinna Tuule Lasteaed

 

Organisatsiooni struktuur

Tüüpprojekti järgi ehitatud lasteaias on ruumid  12  rühmale.  Rühmadele on antud  nimed.

Aiarühmade nimed on Tuulekell, Tuuleveski, Tuulepesa,Tuulelohe,Tuuleratas,

Tuulelipp,Tuuletroll,Tuulelaev

Sõimerühmade nimed on Tuulesell, Meretuul, Lõunatuul, Tuulepall

Lasteaed rendib ruume välja lasteringide tegevuseks oma lasteaia lastele.

Lasteaeda toitlustab oma köök, kus on tööl 2 kokka.

 

Rühmade täituvus, lasteasutuse külastatavus ( kohalkäimise %)

2013/2014

Rühmade arv   11, rühmade struktuur   järgmine:  7 aiarühma ja 4 sõimerühma. 

Nimekirjas  210  last, neist aialapsi oli  146 ja sõimelapsi oli 54

Keskmine nimestikuline arv aiarühmas oli 21 ja sõimerühmas 16 last

Kohalkäimise % aiarühmas 58,7; sõimerühmas 56,4

Laste ja õpetajate suhtarv 9,5

2014/2015

Rühmade arv 11, rühmade struktuur  järgmine:  7 aiarühma ja 4 sõimerühma. 

Nimekirjas  212 last, neist aialapsi oli  148 ja sõimelapsi oli 64

Keskmine nimestikuline arv aiarühmas oli 21 ja sõimerühmas 16 last

Kohalkäimise % aiarühmas 60; sõimerühmas 57,2

Laste ja õpetajate suhtarv 10,6

2015/2016

Rühmade arv 12, rühmade struktuur  järgmine:  8 aiarühma ( millest 1 on liitrühma) ja 4 sõimerühma. 

Nimekirjas  215 last, neist aialapsi oli  154 ja sõimelapsi oli 61

Keskmine nimestikuline arv aiarühmas oli 22 ja sõimerühmas 16 last

Kohalkäimise % aiarühmas 61,5; sõimerühmas 58,2

Laste ja õpetajate suhtarv 10,7

 

Komplekteerimine

Lasteaed on avatud 12 kuud aastas  tööpäeviti kell  7- 19 Rühmadel on erinevad tööajad, olemas on valverühmad. Lasteaias töötab käesoleval ajal 12 rühma 1,6 - 7 aastastele lastele, neist 4 on sõimerühmad, 7 on aiarühmad ja 1 on liitrühm. Liitrühm moodustati 2015 sügisel eesmärgiga muuta komplekteerimine paindlikumaks pakkudes peredele võimalust paigutada ühe pere lapsed samasse  rühma.  Laste arvu rühmades on lubatud suurendada 2-4 lapse võrra.  Lasteaia järjekorras on alla 1,6 aastased lapsed.   Lasteaed asub vananeva elanikkonnaga piirkonnas, läheduses on mitmed lasteaiad, mistõttu on  komplekteerimine keeruline.  Liikumine ühest lasteaiast teise  on peredel sage.  Paljud pered elavad üürikorterites ja vahetavad tihti koos uue elukohaga ka lasteaeda. Lasteaia hea maine tagavad lasteaia endised kasvandikud ja lastevanemad ning töötajad, kelle levitatud positiivne info on abiks lastega  komplekteerimisel.

 

Eripära

Lasteaia visioon, missioon ja põhiväärtused ning õppeaastate põhieesmärgid tuginevalt Tallinna Tuule Lasteaia arengukavast  2011-2016 on järgmised:

Visioon

Tallinna Tuule Lasteaed on oma tegevuses koostööle ja uudsusele suunatud turvaline haridusasutus, kus lapsed ja täiskasvanud on uudishimulikud, keskkonnateadlikud ja loomingulised ning väärtustavad tervislikku eluviisi.

Missioon

Tallinna Tuule Lasteaed on traditsioone hoidev, turvaline ja lapsest lähtuva arengukeskkonnaga lasteasutus, kus lapse individuaalne arendamine tagab  eduka toimetuleku koolis ja elus.

Põhiväärtused

Avatus läbi uuenduslikkuse ja koostöö, tervislik eluviis ja turvaline keskkond, looduse ja ümbritseva keskkonna väärtustamine, isikupärase uudishimu ja loovuse toetamine , heade tavade järgi elamine.

 

Õppekava ja õpikeskkonna eripära

  • Lapse arengu mitmekülgne toetamine
  • Loovuse arendamine
  • Keskkonnateadlikkuse tõstmine
  • Tervisliku eluviisi rakendamine
  • Avatus ja orienteeritus arengule
  • Hea infotehnoloogiline baas
  • Traditsioonidest kinnipidamine

Lasteaial on olemas logo ja laul, igal rühmal on oma tunnuslause.

 

2. b)      Õppeasutuse arengukava eesmärgid

 

 

Arengukava on koostatud aastateks  2011-2016, tegevuskavad on aastateks 2011-2013 ja 2014-2016, tegevuskavade  täitmine on iga- aastaselt  jälgitud. Püstitatud eesmärgid on täidetud. Strateegia lähtub Tallinna prioriteetidest ( täiendavate lasteaiakohtade loomine). Eelarvevahendite nappuse tõttu ei ole olnud lasteaial omavahenditest võimalik teostada arengukavas planeeritud remonttöid. Tallinna rahaga on teostatud iga aasta  mahukaid remonte ( asfalt, aed, rühmaruumid). 2016. aastal toimub hoone välisfassaadi soojustamine ja renoveerimine.  Lasteaia tegevus on sisehindamise käigus analüüsitud ja parendustegevused on ellu viidud. Üldtööplaan õppeaastaks on koostatud õppeaastati ja planeeritud eesmärkidest lähtuvalt on tegevused täidetud.

Eestvedamise ja  juhtimise valdkonna eesmärgid

Täiendavad lasteaiakohad on loodud ja täidetud.

Lasteaias on kehtiva seadusandlusega kooskõlas olev dokumentatsioon.

Lasteaia tegevus on sisehindamise käigus analüüsitud, parendustegevused on ellu viidud.

 

Personalijuhtimise valdkonna eesmärgid

Töötajad on kaasatud otsustusprotsessidesse, nende töö on väärtustatud ja töötajad on tunnustatud.

Toimub  töötajate areng ja arengu analüüs.

 

Eesmärgid koostöös huvigruppidega

Toimiv koostöö teiste asutustega tagab õppekasvatustegevuse mitmekesisuse ja toetab töötajate enesetäiendamist.

Lastevanemad on kaasatud lasteaia tegevusse.

Informatiivne ja uuenev kodulehekülg annab võimaluse huvigruppidele olla kursis asutuse tegevusega.

 

Ressursside juhtimise eesmärgid

Hoone tehniline seisund on paranenud.

Kasvukeskkond on turvaline.

Toimub säästlik majandamine ja keskkonnahoid.

 

Õppe-ja kasvatusprotsessi valdkonna eesmärgid

Õppe- ja kasvatustegevuse korralduses on  tähelepanu keskkonna väärtustamisel ja  loovuse  arendamisel.

Väärtuskasvatus on integreeritud igapäevaellu.

Koolieelikute koolivalmidus on  hinnatud  ja analüüsitud.

Arvestatud on  lapse arengu eripära ja vanemate ootusi.

Toimub erivajadusega laste toetamine.

 

 

3. Sisehindamissüsteemi lühikirjeldus

 

 

Lasteaia sisehindamine toimub kehtestatud korra alusel (Sisehindamise läbiviimise kord on kinnitatud direktori käskkirjaga).

Sisehindamise prioriteedid lähtuvad lasteaia arengukavast, õppeaasta õppe- ja kasvatustegevuse põhieesmärkidest ning on püstitatud lähtuvalt eelmise sisehindamise tulemustest.

Sisehindamine koosneb enesehindamisest ja sisekontrollist. Enesehindamist teostavad kõik asutuse töötajad. Sisekontrolli teostavad valdkondade juhid. Sisehindamist teostatakse valdkonniti, nii komplekselt kui üksikküsimustes. Sisehindamine on süsteemne ja toimib juhtimist ning valdkondade parendamist toetavalt.

Sisehindamine on pidev protsess, mille tulemuste põhjal analüüsitakse lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevust, juhtimist ning nende tulemuslikkust. Tagasisidet antakse asjaosalistele kohe (sisekontrolli tulemusel) või lasteaia pedagoogilises nõukogus ja vajadusel hoolekogu koosolekul.

Lasteaia tegevus on sisehindamise käigus analüüsitud ja parendamistegevused on ellu viidud

( eelmine sisehindamise aruanne on koostatud aastate 2010-2013 kohta).

 

 

4. Sisehindamise aruande analüüsiv osa  

 

Eestvedamine ja juhtimine

eestvedamine ja juhtimine, sealhulgas strateegiline juhtimine

 

Analüüs

Juhtimine lähtub kokkulepitud väärtustest. Personal on maksimaalselt kaasatud otsustusprotsessidesse ja lasteaia arendamisse. Juhid väärtustavad meeskonnatööd. Töötajad on hõivatud erinavatesse töögruppidesse. Lasteaia tegevus on tõestanud, et oleme pidevalt muutuv ja arenev  organisatsioon. Lasteaed osaleb paljudes projektides ja omab mitmeid koostööpartnerid. Lähtuvalt läbiviidud  rahuloluküsitlustest on huvigruppidel kõrge rahulolu töökeskkonnaga, juhtimisega ja lasteaia tegevusega. Tuule Lasteaia personal hindab enim lasteaias valitsevat head psühho-sotsiaalset töökeskkonda,  lastega läbiviidud õppekasvatustöö väga häid tulemusi ning seda, et  lasteaed on järjepidevalt panustanud turvalisuse parandamisse. Lastevanemate rahulolu lasteaia tööga ja töötajatega on kõrge.

Lasteaed on osalenud mitmetel konkurssidel ja saanud vaadeldaval perioodil järgmised tunnustused:

HITSA  laste animatsioonikonkursi "Muutuv kool"  2014 II koht- Tuulelipu rühma laste töö õpetaja Anu Peri juhendamisel.

HITSA laste digiloovtööde konkurss "Lahe asi" 2015 "- I koht - Vaatame filmi sisse" Tuulelipu rühma laste töö õpetaja Anu Peri juhendamisel.

Parim Personaliprojekt haridusasutuses 2015 eripreemia THA-lt elektrooniliste  "Veebiraamatud" eest.

Turvaline Lasteaed 2016 II koht - Tallinna Haridusameti tunnustus.

2016 osales lasteaed veel   THA  konkursil  "Uuenev haridusasutus 2016 -  Me õpime kõikjal!"

Lasteaia töö paremaks korraldamiseks ja majasiseseks infovahetuseks on lasteaias  aastaid kasutusel oma  elektrooniline keskkond - infopank, mis sisaldab kõiki lasteaia tegevuseks vajalikke dokumente.

Juhi tööd on Tallinna Haridusamet hinnanud valdkonniti iga kahe aasta järel ja hinnanguks  on antud  valdavalt „silmapaistev” ja „stabiilselt hea”.

 

Tugevused

Hinnang valdkonnale on „silmapaistev”. Tallinna Tuule Lasteaed on kinni pidanud püstitatud visioonist olla  oma tegevuses koostööle ja uudsusele suunatud turvaline haridusasutus, kus lapsed ja täiskasvanud on uudishimulikud, keskkonnateadlikud ja loomingulised ning väärtustavad tervislikku eluviisi. Lasteaed lähtub missioonist olla traditsioone hoidev, turvaline ja lapsest lähtuva arengukeskkonnaga lasteasutus, kus lapse individuaalne arendamine tagab  eduka toimetuleku koolis ja elus. Lasteaia põhiväärtused on avatus läbi uuenduslikkuse ja koostöö, tervislik eluviis ja turvaline keskkond, looduse ja ümbritseva keskkonna väärtustamine, isikupärase uudishimu ja loovuse toetamine , heade tavade järgi elamine.

Parendused

Uue arengukava koostamine aastateks 2017 – 2019 ja püstitatud eesmärkide elluviimine.

 

 

Personalijuhtimine

personalijuhtimine, sealhulgas personalivajaduse hindamine, personali värbamine, kaasamine, toetamine, arendamine, hindamine ja motiveerimine ning personaliga seotud tulemused, sealhulgas personali saavutused, täienduskoolitus, rahulolu, personaliga seotud statistika

 

Analüüs

Personali planeerimine

Ametikohad on komplekteeritud. Lasteaias on käesoleval ajal  40 ametikohta.  Igas rühmas töötab 2 õpetajat ja õpetaja abi. Kõikide rühmadega töötavad liikumisõpetaja ja muusikaõpetaja.  Tööle oli rakendatud 0,25 ametikohaga  infotehnoloogia tugiisik, kes toetas pedagooge infotehnoloogiaga seotud  tegevustes ja teostas lastega meediakasvatust. Alates 2016. aastast puudub vajadus antud ametikoha järgi, kuna töötajad on omandanud infotehnoloogilised pädevused. Personali voolavus on väike. Vajadus uute töötajate järgi on tulnud põhiliselt seoses töötajate pensionile lahkumisega. Uute pedagoogide saamiseks korraldame konkursi.  Praegu on tööl 2 pensioniealist õpetajat ( 20-st), lisandunud on aktiivseid noori pedagooge. Toimub noorte töötajate sobitumine kollektiivi. Uute pedagoogide leidmine on raske, kuna kogu linnas valitseb lasteaiaõpetajate defitsiit. Kuna oleme  üliõpilaste jaoks praktikabaasiks, siis mitmed üliõpilased on alustanud hiljem tööd meie lasteaias. Personaliga seotud dokumentatsioon on nõuetekohane, eeskirjad ja korrad on piisavad tagamaks selguse töökorralduses ja toetamaks töötajaid. Asutusesisene dokumentatsioon on lihtsalt kättesaadav elektroonilises infopangas.

 

Personali vanuseline struktuur on järgmine

20 – 40 aastased – 8 töötajat

40-60 aastased – 20 töötajat

üle 60 aastased – 12 töötajat

 

Pedagoogide haridustasemed on järgmised

Kõrgharidusega on 8 pedagoogi

Keskeriharidusega on 14 pedagoogi

 

Personali tasakaalustatud arendamine

Planeerime koolitusi vastavalt töötajate arenguvajadustele. Töötajad leiavad ka ise huvipakkuvaid koolitusvõimalusi.  Regulaarselt on läbi viidud meeskonnakoolitusi ja arvestust peetakse ka individuaalse enesetäiendamise üle.

Tööalase täiendkoolituse tundide arv pedagoogi kohta oli järgmine:

 

2013/2014 õ-a 41 tundi

2014/2015 õ-a 41 tundi

2015/2016 õ-a 38 tundi

Infotehnoloogia  tugiisik või muu spetsialist on viinud läbi töötajatele praktilisi koolitusi, kus luuakse uusi veebipõhiseid õppematerjale ja õpitakse tundma uusi veebikeskkondi. Pedagoogide infotehnoloogiline pädevus on hea. Kogenud pedagoogid on mentoriteks noortele ja uutele õpetajatele. Õpetaja abid on läbinud 40 tunnise koolituse pedagoogika vallas.

Lasteaed on aastaid olnud praktikabaasiks pedagoogilist haridust andvatele kõrgkoolidele. Praktikantide rahulolu lasteaiaga on kõrge. Lasteaias viidi läbi vaatluspraktikaid, aiapraktikaid, võrdlevaid praktikaid, lisaeriala –IT või liikumisõpetaja praktikaid. Noorte juhendamine motiveerib töötajaid ennast täiendama ja annab enesekindlust. Õppealajuhataja Imbi Raasuke on väga motiveeritud ja suure kogemusega lasteaiatöötaja, kes suudab innustada pedagooge leidma huvitavaid õppetegevusi. Majandusjuhataja Kaie Reinberk on  kompetentne ja väga pikaajaline  töötaja asutuses. Juht väärtustab seda, et toimuks iga töötaja areng, mistõttu toetatakse igati töötajate edasiõppimist ja täiendkoolitustel osalemist. Käesoleval ajal omandab kõrgharidust 1 töötaja ja 2 on magistriõppes.

Lasteaiasisesed õppimisüritused

Alates 2011. Aastast toimub lasteaiasisene õppimisüritus „Õpime ja loome“, mille käigus IT tugiisik õpetab pedagoogidele selgeks ühe veebikeskkonna kasutamise, millega saab luua ise õppematerjale. Koolituse lõpuks valmivad uued õppematerjalid.

2013 õpiti veebiraamatute loomist

2014 õpiti  looma ja esitama esitlust

2015 õpiti looma interaktiivseid mänge (äppe)

2016 õpitakse looma esitlust programmiga Emadze

 

Osalemine haridusuuenduslikes töörühmades, seminaridel

14.08.13 Välisministeeriumi arengukoostöö projekt Valgevenega

e-Riigi Akadeemia Sihtasutuse koolitus „IKT Eesti hariduses“ Anu Peri ettekanne „Innovaatilised õppemeetodid laste loovuse arendamisel Tallinna Tuule Lasteaias“

3.10.13 Haridusportaali Koolielu uuenemise arutamise koosolek, osales Anu Peri – Koolielu alushariduse ainemoderaator

12.11.13 Õppealajuhataja osales TÜ Pedagoogilise Seminari ümarlaual praktikate läbiviimise küsimustes

13.03.14 HITSA Võrgustik võrgutab seminar „Jaak ja robot“ Anu Peri ettekanne „Jaak käib lasteaias“

9.10.14 HITSA Võrgustik võrgutab seminar „Miski pole võimatu, kui Sa seda kujutleda suudad – mediakasvatus õppetöös.“ Anu Peri ettekanne „Laps suudab, kui täiskasvanu toetab!“

31.02.15 Koolielu kogukonna töö kordineerimine „Tuule mängud“ – IT tugiisik

15.04.15 HITSA konverents „Nutt tuleb peale“ Tuulelipu rühma esitlus koos õpetaja Anu Periga

12.05.15 HITSA lasteaiaõpetajatele suunatud arvutikoolituste arendustegevustes – IT tugiisik

20.09.2015 Panustamine E-õppe uudiskirja A. Peri „Lahedad lapsed lahedal konkursil“

14.10.16 Lasteaia IT tugiisikute võrgustiku loomine HITSA toel

10.11.15 Lasteaiaõpetajate kogemuskonverents Padriku lasteaias. A. Peri ettekanne „Vaatame filmi sisse“; Laura Herne ja Marian Varese ettekanne „Läbi raskuste tähtede poole“

09.02.16 Osalemine Läänemaa digipädevuste ja digitaalse kirjaoskuse arendamise seminaril Töötoa „Puutetundlikkus lasteaias“ läbiviimine

16.03.16 Esinemine Pärnu- Jaagupi lasteaia sünnipäevakonverentsil ettekandega „IKT mõtestatud ja mõõdukas kasutamine lasteaias“ – Anu Peri

 

Personali tunnustamine ja turvalisus

Viimastel aastatel on lasteaia töötajatele omistatud Lasnamäe  linnaosa piires järgmised tunnustused: "Aasta tegija 2014"- majandusjuhataja Kaie Reinberk  ja  "Aasta tegija 2015"- õppealajuhataja Imbi  Raasuke. Juhtimises kasutatakse demokraatlikku lähenemist ja kaasava juhtimise põhimõtteid, kus igal töötajal on võimalus väljendada oma huve ja soove. Juht usaldab, delegeerib, tunnustab ja annab regulaarselt tagasisidet, direktor on  meeskonnale orienteeritud juht.  Välja on kujunenud positiivne sisekliima, tööalased suhted on head. Töötajate rahulolu-uuringuid viiakse läbi regulaarselt. Rahulolu töö ja keskkonnaga on kõrge. Tuule Lasteaia personal hindab enim lasteaias valitsevat head psühho-sotsiaalset töökeskkonda,  lastega läbiviidud õppekasvatustöö väga häid tulemusi ning seda, et  lasteaed on järjepidevalt panustanud turvalisuse parandamisse. Töötajate motiveerimisele ja tunnustamisele pööratakse  juhtide poolt suurt tähelepanu, enamasti  märgatakse kõikide töötajate häid saavutusi. Tähtpäevadega seoses ja  õppeaasta lõpus tunnustatakse töötajaid kas esemeliselt või rahaliselt. Arenguvestlustel selguvad töötajate tugevad küljed ja  tööalased eelistused valdkonniti

ning  vastavalt sellele valivad töötajad ise valdkonna ja  töörühma, kuhu nad soovivad kuuluda.  Töötajad on sõbralikud ja  vastastikku toetavad. Viiakse läbi mitmeid ühiseid tähtpäevalisi koosviibimisi ja käiakse koos matkadel ja ekskursioonidel. Lasteaias on tagatud töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele vastavad töötingimused. Teostatud on  töökeskkonna riskianalüüs ja olemas on ohutusjuhendid. Välja on töötatud hädaolukorra lahendamise plaan.

 

Tugevused

Hinnang valdkonnale on „silmapaistev”. Töötajad on kaasatud otsustusprotsessidesse, nende töö on väärtustatud ja töötajad on tunnustatud. Pedagoogiline personal on tööle pühendunud ja õpihuviline, töötajad  rakendavad uusi teadmisi õppekasvatustöös. Õpetajad on omandanud infotehnoloogilised oskused ja kasutavad neid õppetöös. Koos lastega on saavutatud kõrgeid kohti infotehnoloogiaga seotud  konkurssidel. Koolitajana paistab üleriigiliselt silma  õpetaja ja infotehnoloogia tugiisik Anu Peri .  Liikumisõpetaja  Mari-Ann Järve väga hea töö on taganud laste kõrged  üleriigilised saavutused spordi valdkonnas. Pedagoogidel on pikaajalised kogemused praktikantide juhendamisel. Noored õpetajad on jaganud oma häid töökogemusi  konverentsidel Tallinnas ( Laura Herne, Marian Vares, Anu Peri). 

Parendused

Ühiste eesmärkide realiseerimiseks kaasata töörühmadesse kõik töötajad, aidates neil rakendada oma parimaid oskusi.  Märgata, toetada ja innustada  noori pedagooge ja uusi töötajaid.

 

Koostöö huvigruppidega

koostöö huvigruppidega, sealhulgas koostöö kavandamine, huvigruppide kaasamine, huvigruppidega koostöö hindamine ning huvigruppidega seotud tulemused, sealhulgas hoolekogu, lastevanemate ja teiste huvigruppide aktiivsus, avalikkussuhted, kaasatus otsustamisse, tagasiside ja rahulolu

 

Analüüs

Hoolekogu tegutseb vastavuses seadusandlusega. Hoolekogu liikmete osa infovahetuses lastevanematega on väga hea. Hoolekogu liikmed abistavad vajadusel lasteaeda remondi ja korrastustöödel, nad on abiks heategevusliku Kadrikohviku korraldamisel ja on rahaliselt osalenud  igal aastal ühe õuemänguvahendi ostmisel.

Koostöö lastevanematega

Koostöö lastevanematega toimub läbi rühmade ja hoolekogu. Kõige rohkem tehakse tööd laste arengu toetamisel.

2013/2014  õppeaastal võttis aiarühma laste arenguvestlustest osa 64% lastevanematest

2014/2015 õppeaastal  61 % lastevanematest

2015/2016 õppeaastal  66 % lastevanematest.

Lapse arenguvestlusel mitte osalenud lapsevanemad loobusid vestlusest, kuna on õpetajatega väga tihedalt infot vahetanud ja ei näe pikemat probleemide arutamise vajadust.

Lapsevanemad on kaasatud õppekasvatustöösse. Koos lastevanematega on läbi viidud näitusi: „Head Eesti asjad“, „Teatrimäng“, „Kepphobused“, „Mereteemalised mänguasjad“, „Mereteemalised raamatud“ „Trolliraamatud“. Õue on rajatud „helkurihekk“.

Koos lastevanematega on läbi viidud sportlikke üritusi: orienteerumismäng lasteaia õuel ja Pirita terviserajal, sportlikud teatevõistlused peredele lasteaias, matkad Viru rabasse ja Iru Ämma juurde, uisutamine Tondiraba jäähallis, kevadmatk Pae pargis.

Pered on kaasatud õppetegevustesse: lapsevanemad tutvustavad oma ameteid ( juuksur, laevakapten, mehhanisaator farmis, Presidendi kantselei töötaja jt), valmistavad vahendeid teemapäevadeks (piraadipäev, nõiapäev jt), osalevad laste teatripäevadel, annavad videoreportaaže kaugetest maadest (Austraalia, Madeira, Saaremaa jt).

Sõimerühma lapsevanemad on koos lasteaiaga osalenud Perekasvatuse Instituudi uuringus „Väikelapse kohanemine päevahoius“.

Lapsevanemad osalevad lasteaia iga-aastasel heategevusüritusel „Kadrikohvik“

Lapsevanemad korraldavad sõimerühma lõpupidusid ja lasteaia kokkutulekuid.

 

Lastevanemate tagasiside ja rahulolu

Lastevanematelt küsitakse tagasisidet 1 kord õppeaastas, viimastel aastatel on küsitlus olnud elektrooniline. Tulemused 2016. aastal olid järgmised:

Lapsele meeldib käia lasteaias - 73,7 %  meeldib väga,   21,1 %  meeldib.

Lapsevanema hinnang rühma õppekasvatustööle 89,5 % väga rahul ja  10,5 % rahul.

Rahulolu lapse arengu kohta saadud infole 89,5 % väga rahul, 5,25 % rahul ja 5,25% pigem rahul.

Rahulolu enda ja rühmameeskonna koostööle 68,4 % väga rahul ja 31,6 % rahul.

Rahulolu lasteaiapoolse kooliks ettevalmistamisega 63,2 % väga rahul ja 26,3 % rahul.

Lasteaiale omaste ja lastevanemate poolt hinnatud tunnustena tõsteti esile:

soe õhkkond lasteaias, pädevad ja toredad õpetajad, tugev õppetöö, väga hea ettevalmistus kooliks, aktiivsus lasteaiaväliste ürituste organiseerimisel, kiusamisest vaba lasteaia tegevus, tervislik toitumine, viisakas käitumine, sagedased õppekäigud, rühmadevaheline koostöö, suusakool, spordinädalad, võimlemispidu,  laste peod, kadrilaat, huviringid, vene lapsed õpivad eesti keelt stressivabalt ja palju muud.

 

Koostöö teiste haridusasutustega

Lasteaial on pikaajaline koostöö mitmete Tallinna lasteaedadega.

Tallinna Kirsikese Lasteaiaga ( vene õppekeelega lasteaed) toimub integratsiooniprogramm, kus lasteaiad käivad vastastikustel tähtpäevalistel külaskäikudel (mardid-kadrid, maslenitsa, vastlad, vabariigi aastapäev jt)

Tallinna Mesimummu Lasteaiaga toimub iga-aastaselt lastekaitsepäeva ühislaulmine Lauluväljakul.

Tallinna Rahvusvahelise Lasteaiaga toimub iga-aastane sõpruspäev, kus lapsed õpivad vastastikku erinevate maade mänge, toite, laule jm.

Koos Tallinna Kullatera Lasteaiaga kogusid lapsed peredega metssigadele tammetõrusid.

Koostöös Lasnamäe lasteaedadega viiakse igal aastal läbi laste teatevõistlus ja mudilaste tantsupidu.

Koostöö toimub ka Laagna Gümnaasiumiga, kes aitavad projektiõppe käigus läbi viia koolieelikute spordipäeva ning GAGga, kellega viiakse läbi IT alaseid projekte.Koostöö Kuristiku Gümnaasiumiga toimub spordi valdkonnas.

 

Koostöö õppekasvatustööd toetavate asutustega

Eivajadustega laste toetamisel on suureks toeks meile Tallinna Õppenõustamiskeskus ja Rajaleidja, huvitegevuse läbiviimisel teeme koostööd MTÜ „Lõvisüda“ (tantsuline liikumine),  Haritlase  Keelekool OÜ-ga (inglise keel), Midrimaa MTÜ-ga (laulmine), OÜ Kolm Põrsakest (teadus).

Õppetööd täiendatakse haridusprogrammidega, mida pakuvad Paepealse raamatukogu, Lastekirjanduse Keskus, KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Adamson Eriku Muuseum, Miia-Milla-Manda Muuseum , Teatri- ja Muusikamuuseum, Filmimuuseum, Sõjamuuseum, Linnamuuseum, Okupatsioonimuuseum, Staabi- ja Sidepataljon, Vahipataljon, Tervishoiumuuseum, Loodusmuuseum, Viimsi Looduskeskus, Muraste Loodushariduskeskus, Kalevi Kommivabrik, Premia Jäätisevabrik, ERR muuseum, Estonia teater, Kino Artis jpt. Nende koostööpartnerite kaasabil on meie majas välja kujunenud õppevorm, mida me ise nimetame külastusõppeks. 

 

Osalemine muudes projektides

Lapsed osalevad igal aastal Lasnamäe LOV projektides: „Mina oskan seda“( turvalisus), etlemiskonkursil „Eesti keele kaunis kõla“, Lasnamäe lasteaedade loovtööde näitusel.

Lapsed on osalenud Tallinna ja Lehola Keskkonnahariduse projektides „Miniaiandus“, „Pesakastid lindudele“.

Kolmel viimasel aastal on  lasteaia rühmad osalenud Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojektides „Tomatitaim igasse kodusse“, „Teetaimed omast käest – piparmünt ja suhkruleht“ ja „Maasikasõbrad“.

Igal aastal võtavad koolieelikute rühmade lapsed osa HITSA loovtööde konurssidest.

Kahel viimase aastal (2014, 2015)  on lasteaed osalenud Põhjamaade Ministrite Nõukogu raamatukogunädalal teemadega „Trollid Põhjalas“ ja „Sõprus Põhjalas“

(/est/tuule/Projektid-27 )

 

Lasteaia kommunikatsioon

Lasteaial on kodulehekülg, mis sisaldab kõiki lasteaeda puudutavaid teemasid. Lehekülge täiendatakse igapäevaselt.

Lasteaia rühmades toimivad lastevanemate siselistid.

Tallinna Tuule Lasteaed on kajastatud meedias viimastel aastatel järgmiselt:

Sept 2015 http://koolielu.ee/uudiskiri/readnews/464673/lahedad-lapsed-lahedal-konkursil   (e-õppe uudiskiri koolielu.ee/uudiskiri nr 37)

Nov 2015 http://koolielu.ee/uudiskiri/readnews/473581/ikt-sugiskonverents-toi-kokku-digihuvilised-opetajad

http://koolielu.ee/uudiskiri/readnews/473220/alushariduse-haridustehnoloogide-vorgustik

(e-õppe uudiskiri nr 38)

16.04.15 http://koolielu.ee/info/readnews/412756/laheda-asja-konkursi-esikohad-noppisid-tallinna-opilased (Koolielu haridusportaal)

27.04.15 http://www.pealinn.ee/koik-uudised/lasteaialapsed-tegid-perekonda-otsivast-liblikast-voidufilmi-n142915 (Pealinna leht (paberkandjal ja veebilehel))

27.04.15 http://koolielu.ee/info/readnews/413745/filmitegu-toetasid-soprus-tookus-ja-loovus

(Koolielu haridusportaal)

29.05.15 http://www.pealinn.ee/pere-ja-kodu/lasnamael-avati-lasteaedade-kevadnaitus-opime-mangides-n145344 (Pealinnaleht)

28.02.14 http://koolielu.ee/info/readnews/351422/lapsed-loovad-uhistoona-muinasjutte

(Koolielu haridusportaal)

1.10.14 http://www.teatoimeta.ee/yes/Arvuti_kui_voimalus_mitte_kohustus_963.htm

(Tea ja Toimeta)

3.01.14 http://koolielu.ee/info/readnews/347407/vooras-keelekeskkonnas-aitab-last-naitlikustamine (Koolielu haridusportaal)

10.04.14 http://koolielu.ee/info/readnews/354488/animafilmide-konkursi-voitis-salme-pohikool  (Tuule Lasteaed sai II koha) (Koolielu haridusportaal)

Haridusameti aastaraamatus on Tallinna Tuule Lasteaed igal aastal arvukate artiklitega esindatud. 2013/2014 õppeaastast on 19 märget või artiklit

2014/2015 õppeaastast on  9 artiklit

 

Lasteaia veebiriiul

Lasteaial on traditsioon kajastada oma paremaid ja huvitavamaid projekte veebiraamatutena, mis asuvad lasteaia kodulehel.

„Teatrimängud Tuules 2014“

„Tuule laste kepphobused 2014“

„Põhjamaade raamatukogunädal 2014“

„Head Eesti asjad 2014“

„Ilusad sõnad 2014“

„Kuidas meil asjad käivad 2015“

„Õuesõppemängud 2015“

Põhjamaade raamatukogunädal 2015“

„Innustav IT õpe Tuules 2015“

Merekultuuriaasta liikumistegevus 2016“

„Laste turvareid 2016“

 

Tugevused

Hinnang valdkonnale on ”silmapaistev.” Vaadeldaval perioodil on uuendatud lasteaia kodulehte, viies selle üle Tallinna linna ühisele platvormile. Sellega on lasteaia tegevus lihtsamini jälgitav kogu linnas. Koduleht on informatiivne, sisutihe ja mahukas. Dokumendid on registreeritud elektroonilises dokumendiregistris EKIS. Lasteaed on tegev  Tallinna Ülikooli harjutuslasteaiana ja pedagoogide koolitajana läbi Koolielu haridusportaali ja ajakirja  E-õppe uudiskiri. Lasteaial on välja kujunenud püsivad  koostööpartnerid, kellega koostöös on võimalik tõhustada  õppekasvatustegevust.

Lasteaia tugevused on leidnud väljundid erinevates majavälistes projektides. Projektid avardavad nii laste kui pedagoogide silmaringi ja oskusi.

Külastusõppe kaudu realiseeritakse õppekavas püstitatud eesmärke võimalikult audentsetes keskkondades. Õpetajad koos lastega külastavad erinevaid looduskeskkondi, linnaruumi, õppekasvatustööd toetavaid kultuuri-, spordi- ja haridusasutusi, tootmisettevõtteid, jt. Külastusõpe avardab laste silmaringi, areneb laste taju- ja mõttemaailm, analüüsimisoskus, tegutsemisoskus, suhtlemisoskus. Kindlasti on külastusõpe üks oluline osa laste kooliks ettevalmistamisel, mida näitab selleaastane tulemus, kus Tuule lasteaia 10 kooliminevat last olid edukad Tallinna mitteelukohajärgsete koolide süvaõppega klassidesse sisseastumiskatsetel.Külastusõpe on väärt,et seda jätkata. Lastevanemate rahulolu külastusõppega on kõrge.

 

Parendused

Leida võimalusi kajastada lasteaia tegevust Lasnamäe Linnaosa lehes.

Lasteaias toimub palju huvitavaid üritusi, mida on võimalik põhjalikumalt kajastada kui uudisena kodulehel.

 

 

Ressursside juhtimine

ressursside juhtimine, sealhulgas eelarveliste ressursside juhtimine, materiaal-tehnilise baasi arendamine, inforessursside juhtimine, säästlik majandamine ja keskkonnahoid

 

Analüüs

Füüsiline õpikeskkond

Lasteaias on tagatud igapäevane heakord, säästlik ja keskkonnahoidlik majandamine ja turvalisus. 1980. aastal kasutusse antud hoone on rahuldavas seisus, tehnosüsteemid toimivad, kuid esineb  avariiremonte. Remonti vajavas  seisus on torustik, mis asub hoone all poolkeldris, vihmaveepüstikud, mis asuvad maja sees.  Üldkoridorid ja köök vajavad remonti. Lasteaiarühmad on enamuses  maitsekalt remonditud, neist 7 rühma on remonditud viimase kuue aasta jooksul ja neis on ka uus mööbel. Rühmapersonal on sisustanud rühmad omanäoliselt. Õpikeskkond on hea ja väga hea. Varustatus infotehnoloogia vahenditega on väga hea. Kõikides rühmades on kaasaegsed arvutid ja printerid. Sisustatud on uus hobituba, kus on arvutid, projektor ja puutetundlik tahvel.  Turvalisus on tagatud, viime läbi riskianalüüse, olemas on ohutusjuhendid, igal aastal toimuvad tuletõrje ja evakuatsiooniõppused jms. Mänguasju ja õppevahendeid on piisavalt.

Haldamine.

Sõlmitud on hoolduslepingud. Ruumide ja territooriumi korrashoid on tagatud töövõtulepinguga. Vara haldamine on kontrollitud. Toimub säästlik ja keskkonnahoidlik majandamine. Vaatamata avariiremontidele, vananevale hoonele ja eelarvevahendite vähesusele oleme suutnud hoida lasteaeda 12 kuud aastas avatuna. Tallinna Haridusameti toel on 2014. aastal paigaldatud uus asfalt , 2015. aastal paigaldatud uus aed ja väravad ning 2016. aastal  soojustatakse ning renoveeritakse  hoone välisfassaad. Igal aastal oleme täiendatud haljastust ja ostnud juurde vähemal 1-2 õuemänguvahendit, 2016 soetasime lastele jalgrattahoidja.  Tagatud on tuleohutu keskkond vastavalt kehtivatele õigusaktidele. 

 

Tugevused

Hinnang valdkonnale on „silmapaistev”. Lasteaia valduses olev varaga  on heaperemehelikult ümber käidud, selle olukorda on pidevalt hinnatud ja vajadusel teostatud remonttöid. Sõlmitud on vajalikud hoolduslepingud. Koostöö Haridusametiga on väga hea, aasta aastalt on lasteaias teostatud linna poolt rahastatud suuremaid remonte (taasavatud rühmade remont ja varustatus mööbliga, tuletõkkeuksed, laste  hobitoa ehitus, uus asfalt, uus aed, hoone fassaadi renoveerimine. Territoorium on korrastatud ja turvaline. Tuleohutus on tagatud.

Parendused

Loodame Tallinna linna abil leida võimalused õueala valgustuse parandamiseks. Võimalusel hankida lipumast ja prügikonteinerite jaoks nn  prügimaja. 

 

                                                    Õppe- ja kasvatusprotsess

õppe- ja kasvatusprotsess, sealhulgas lapse areng, õppekava, õppekorraldus ja -meetodid, väärtused ja eetika; lastega seotud tulemused, sealhulgas hariduslike erivajadustega lastega arvestamine, huvitegevus, tervisedendus

 

 

Analüüs

Õppe- ja kasvatustegevus

Õppekava arendustöö

Õppekasvatustöö analüüsi põhjal oleme teinud kolme aasta jooksul õppekavasse mitmeid muudatusi. Muudatusi on tehtud päevakava osas. Enam ei ole piiritletud, millal lapsed on õues ning kus viiakse läbi õppetegevusi, soodustade sellega õuesõppimist, külastusõpet ning aja paremat planeerimist. Parandanud oleme lapse arengu hindamise korda ja põhimõtteid.

Igal aastal on õppekavasse tehtud pisiparandusi.

Tugevused

Lasteaial on hästi toimiv õppekava.

 

Õppekasvatustöö üldeesmärkide ja põhimõtete püstitamine, tegevuskavade koostamine.

Iga aasta augustis püstitatakse  pedagoogilise nõukogu poolt antud õppeaasta eesmärgid ja põhimõtted. Septembrikuu jooksul koostatakse lasteaia ja rühmade tegevuskavad.

2013/2014 õ-a eesmärk oli laste mitmekülgse loovuse avamine ning arendamine erinevate tegevusvaldkondade kaudu (keel ja kõne, mina ja keskkond, matemaatika, liikumine, muusika, kunst jt). Tegevusi kajastati lasteaia loovuse ajaveebis (www.loovustuules.blogspot.com ).

2014/2015 õ-a eesmärk oli väärtustada ja tutvustada lastele ning suurtele eesti uuemat lastekirjandust, leida mitmekülgseid võimalusi lastekirjanduse lõimimiseks erinevate õpivaldkondadega, rikastada laste sõnavara ja keelekasutust. Tegevusi kajastati raamatusõbrakese ajaveebis (www.raamatusobrake.blogspot.com ).

2015/2016 õ-a eesmärk oli õpetada lapsi läbi lastekirjanduse ja teda ümbritseva keskkonna väärtustama tundeid, häid suhteid, teadmisi, loovust ning turvalisust; anda lastele oskus märgata kaaslasi, keskkonda enda ümber ja käituda turvaliselt, võtta osa Merekultuuriaastast.

(http://keskkonnakasvatus.blogspot.com.ee/http://tuulemeri.blogspot.com.ee/ )

Tugevused

Kõik püstitatud eesmärgid said täidetud

Parendused

Jätkata tegevuskavade koostamist väljakujunenud vormide ja põhimõtete järgi.

 

Õppekasvatustöö korraldus

Traditsioonilised üritused on Eesti riigi tähtpäevade pidulik tähistamine aktustega, rahvakalendri tähtpäevade tähistamine laste ja vanemate ühispidudega, spordipäevad ja sportlikud  nädalad lastele, laste ja personali loodusmatkad, pereõhtud lasteaiarühmades, koostööprojektid teiste lasteaedadega. Lähtudes Tallinnast kui elu- ja õpikeskkonnast, praktiseerib  Tuule Lasteaed juba aastaid õppe-kasvatustöös  külastusõpet, mis tähendab, et õppekavas püstitatud eesmärke realiseeritakse võimalikult audentsetes keskkondades. Õpetajad koos lastega külastavad erinevaid looduskeskkondi, linnaruumi, õppekasvatustööd toetavaid kultuuri-, spordi- ja haridusasutusi, tootmisettevõtteid, jt.

Külastusõppesse on kaasatud kõik lasteaia aiarühmad. Õpimeetod on dialoog keskkonnaga lähemalt kaugemale, lihtsamalt keerulisemale.

Õpivaldkonnas „Mina ja keskkond“ külastavad lapsed esmalt lasteaia erinevaid ruume ja ametikohti, saades teada lasteaia ametitest, edasi minnakse lähitänavatele, tutvuma linnakeskkonnaga, liiklusega, lähedal asuvate ettevõtetega. Loodust õpivad lapsed tundma esmalt lasteaia õuealal, edasi minnakse õpetajate poolt loodud loodusõpperadadele, mis algavad lasteaia juurest ja suunduvad Pae parki, Lauluväljakule, Kadrioru parki, mööda Mäe tänavat Maarjamäele, mere äärde. Vanemad rühmad sõidavad ka linnalähedastesse looduskeskustesse, põllumajandusettevõtetesse.

Õpivaldkonnas „Keel ja kõne“ külastavad lapsed Paepealse raamatukogu, Lastekirjanduse Keskust, erinevaid teatreid ja kinosid. Lapsed õpivad tundma lastekirjandust ja selle interpreteerimisvõimalusi.

Õpivaldkonnas „Kunst“ külastavad lapsed erinevaid kunstimuuseume. Parimad kunsti tundmaõppimise programmid on KUMU-s ja Adamson-Ericu majamuuseumis. Erinevad linna- ja loodusmaastikud annavad inspiratsiooni kunstitegevusteks.

Õpivaldkonnas „Muusika“ on toimunud külastusõpe ooperiteatrisse Estonia ja Muusikamuuseumis, kus toimub erinevate muusika valdkondade tundmaõppimine.

Valdkonnas „Liikumine“ külastavad lapsed Lasnamäe Kergejõustikuhalli, Audentese Spordihalli, lasteaia lähedal asuvaid  loodusõpperadasid, kus viiakse läbi spordiüritusi.

Valdkonna „Matemaatika“teemasid saab lõimida külastusõppes teiste valdkondadega.

Koostööpartneriteks on linnas asuvad muuseumid, kultuuriasutused, ettevõtted oma haridusprogrammidega: Paepealse raamatukogu, Lastekirjandusekeskus, KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Adamson-Ericu muuseum, Mia-Milla-Manda Muuseum, Niguliste Muuseum, Tervishoiumuuseum, Loodusmuuseum, Meremuuseum, Lennusadam, Linnamuuseum, Ajaloomuuseum, Kinomuuseum, Eesti Vabaõhumuuseum, Tallinna Loomaaed, Tallinna Botaanikaaed,  Tallinna Sidepataljon, ERR Muuseum, Sõjamuuseum, Tallinna Vesi, Teater Estonia, presidendi Kantselei, Kino Artis, Vene Kultuurikeskus, Lasnamäe Kergejõustikuhall, Pangamuuseum, Premia Külmhoone, Nõmme Loodusmaja jt

Koostööpartneriteks on linnalähedased asutused ja ettevõtted: Viimsi Vabaõhumuuseum, Viimsi Looduskeskus, Haljava suurfarm, Aegviidu looduskeskus, Laitse Rallypark jt

Koostööpartneriteks on ka keskkond ise. Õpetajad on loonud loodusõpperajad Mäe tänavalt Maarjamäele, Lauluväljakulele, Kadrioru parki, Pae parki. Lapsed külastavad lasteaia  lähitänavaid,  Pirita jõe maastikukaitse ala, Viru raba, käivad Tallinna vanalinnas jt.

Külastusõppe suurteks toetajateks ja kaasamõtlejateks on lapsevanemad, kes kutsuvad lapsi võimaluste olemasolul oma töökohtadesse.

Lapsed on käinud erinevatel õppekäikudel

2012/2013 õ-a 53 korral,

2013/2014 õ-a 64 korral,

2014/2015 õ-a 64 korral,

2014/2015 õ-a 99 korral

ja selle õppeaasta esimesel poolel 43 korral.

Külastusõpe avardab laste silmaringi, areneb laste taju- ja mõttemaailm, analüüsimisoskus, tegutsemisoskus, suhtlemisoskus. Kindlasti on külastusõpe üks oluline osa laste kooliks ettevalmistamisel, mida näitab selleaastane tulemus, kus Tuule lasteaia 10 kooliminevat last olid edukad Tallinna mitteelukohajärgsete koolide sisseastumiskatsetel.

Kolmel viimasel õppeaastal pöörati suuremat tähelepanu keskkonnakasvatusele, kultuurikasvatusele, loovuskasvatusele, lastekirjanduse tutvustamisele, muusikakasvatusele, liikumise- ja tervisekasvatusele, töökasvatusele, meediakasvatusele  ning turvalisuse õpetamisele.

 

Tugevused

Külastusõppe kaudu kasutavad õpetajad oskuslikult ära Tallinnat kui õpikeskkonda. Lapsed saavad õppida võimalikult erinevates kuid loomupärastes keskkondades.

Parendused

Külastusõpe võiks olla veel süsteemsem ja järjepidevam.

 

Õppe-ja kasvatustööd täiendavad tegevused

Lisaks tavapärasele õppekasvatustööle viisid õpetajad läbi õppekasvatustööd täiendavaid tegevusi.

Keskkonnakasvatuses täiendavalt  Räpina Aianduskooli taimeprojektides osalemine (2014 - tomati taime kasvatamine; 2015 – piparmündi ja suhkrulehe kasvatamine; 2016  maasikataimede kasvatamine. Tallinna Haridusameti miniaiandusprojektis osalemine – 2014; õpetajad koostasid loodusõppe tundmaõppimise mängude ning ülesannete raamatu (http://www.calameo.com/read/002097208c3100f9cc65e ).

Külastused Looduskeskustesse (Viimsi, Muraste)

Kultuurikasvatuses viidi lapsi kunstimuuseumidesse (KUMU, Adamson-Ericu, Kadrioru), teatritesse (Estonia, Nuku, Teatri- ja Muusikamuuseum), raamatukogudesse (Paepealse, Lastekirjanduse Keskus), riigiasutustesse (Riigikogusse, Presidendi Kantselei, Sõjamuuseum, Okupatsioonide muuseum), koostati näitus „Head Eesti asjad.“ (http://www.calameo.com/read/0020972084406de52e11c ), osaleti presidendi joonistuskonkursil (2014)

Loovuskasvatuses osalesid lapsed kahel aastal KUMU 10-osalises haridusprogrammis „Täpi teeb kunsti“), külastasid Kinomuuseumi ning valmistasid loovtööd „Vaatame filmi sisse“ ja

Tuuletrollielu kui filmis“, osalesid loovkonkursidel.

2014/2015 õ-a oli kaasaegse eesti lastekirjanduse tutvustamise aasta. Õpetajad  käisid Lastekirjanduse Keskuses uue lastekirjanduse  koolitusel ja oskasid siis valida lastele sobivaid raamatuid. Lastega osaleti väga palju Paepealse raamatukogu tegevustes ja programmides. Lapsed said tuttavaks E.Petrone, H.Vilepi, K.Kumbergi, I.Koffi, J.Vaiksoo, A.Kivirähi, J.Jrva, A.Saare, K.Kassi, P.Raua, K.Vainola ja paljude teiste loominguga (http://www.calameo.com/read/0020972087c652260db7f )

Muusikakasvatuses olid täiendavateks tegevusteks  tähtpäevade tähistamine muusikaüritustega, koolieelikute lauluvõistlus Tuulekella helinad“, osalemine sõpruslasteaedadega Minilalupeokesel ja Põngerjate tantsupeol, Kirsikese lasteaiaga muusikalised sõpruskohtumised, teatrikuul laste ja pedagoogide etendused („Seene all“, „Muna“, „Karu maja“, „Kitsetall, kes oskas lugeda kümneni“, „Limpa ja mereröövlid“), muusikalise mänguasja nädal.

Täiendavad liikumistegevused on igal aastal koolieelikute sügisene ja kevadine spordipäev, liikumistegevused koos isadega, matkad koos emadega, palli ja hüppenööri meistrivõistlused, kepphobuste võidujooks, suusakool, võimlemispidu Lasnamäe kergejõustikuhallis, mudilaste kevadine spordipäev, Lasnamäe lasteaedade teatevõistlus, Audentese Spordipäev, sportliku mänguasja nädal, kevadised orienteerumismängud, talvine laternamatk, päkapikurada, jõulutants, liikumistunnid eraldi poistele ja tüdrukutele jt.

Töökasvatuses tegelevad lapsed esmalt eneseteenindamisega, lihtsamate töödega rühmas (riiulite korrastamine, mänguasjade pesemine, õppevahendite korrastamine, õpetaja abi abistamine toidu toomiselja, laua katmisel, tolmu pühkimine, põranda pühkimine, voodite korrastamine, oma riiete ja riietekapi korrastamine, rühma kaunistamine pühadeks), lihtsamate töödega looduses (lillepeenade korrastamine, lehtede riisumine, lume koristamine, lindude toitmine), erinevate ametite tutvumisega lasteaias (kokk, direktor), erinevate asutuste ja ametite tutvumisega lähiümbruses (ehitajad, teeparandajad, müüjad jt), lastevanemate ametite ja elukutsete tutvumisega (juuksur, lendur, laevakapten, farmer, jt), tööd matkivate mängudega.

Turvalisuse õpetamisel lisaks teemanädalatel on viimasel aastal kaasatud lapsi ka riskianalüüside koostamisel. Lapsed kaardistasid ise lasteaia ja selle lähiümbruse ohtlikud kohad (http://www.calameo.com/read/00209720883c369df08a0)

Meediakasvatusest valmis viimasel aastatel veebiraamat (http://www.calameo.com/read/002097208deb0ec2944b2 )

Tugevused

Õpetajad korraldavad ja viivad läbi palju täiendavaid tegevusi õppekava eesmärkide täitmiseks. Täiendavad tegevused laiendavad laste silmaringi, nende füüsilist ja loomingulist võimekust ja   toovad igapäevaellu mitmekesisust. Muusikategevused on muutunud mitmekesisemaks.

 

Lasteaiasisesed projektid lastele

2013/2014 õ-a Tuuletrolli rühm liitus „Kiusamisest vaba lasteaiaga“. Toimusid avatud tegevused teistele rühmadele: jäämängud, teatrietendused. Kultuuriprojektid: lemmikraamatute näitus, erinevate rahvate raamatunäitus, näitused „Head Eesti asjad“ ja „Teatrimängud“. Kunstiprojektid „Pollock ja sügis“, laste loodud muinasjuturaamatud (https://www.smore.com/2ukz-suurep-rased-muinasjutud ), „Kiiksuga kunst“ (KUMU näituse põhjal).

2014/2015 õ-a Sellel aastal tegeleti uuema eesti lastekirjandusega,  tegevused olid seotud antud teemaga. Iga rühm viis läbi tegevuse teistele rühmadele, et tutvustada üht eesti lastekirjanikku. Tuulelaev tutvustas J. Vaiksood karbiteatri kaudu, Tuuletroll tutvustas A.Saare raamatut „Kuidas meil asjad käivad“ fotonäituse kaudu, Tuuleveski etendas P.Raua „Härra Linnu lugu“, Tuulepesa rühm tegi E.Petrone loomingu põhjal pimeteatrit, Tuulekell koostas H.Vilepi loomingu põhjal luulekava, Tuulelohe rühm etendas sõimerühmadele A.Perviku „Sinivant läheb lasteaeda.“ Toimusid rühmades ettelugemispäevad, kus lastele lugesid raamatuid ette lapsevanemad, vanavanemad, teiste rühmade lapsed ja õpetajad. Sõimerühmade õpetajad valmistasid mitmete lavastusmängude tarbeks vahendeid ja esitasid lastele etendusi „Seene all“ ja „Muna“.

2015/2016 õ-a alustasime turvalisuse propageerimisega, võttes osa Maanteeameti programmist üritustega „Turvaline liiklemine tänavatel“, „Turvaline rattasõit“, „Helkuriga oled nähtav“. Jaanuaris alustasime Kultuuriministeeriumi teema-aastaga „Merekultuuriaasta 2016 – näoga mere poole“ (http://tuulemeri.blogspot.com.ee/ )  Toimunud on näitused „Mereteemalised mänguasjad“, „Mereteemalised raamatud“ „Meremaalid.“

 

Lasteaiavälised projektid lastele

2013/2014 õ-a osales Tuule Lasteaed Lasnamäe LOV korraldatud projektides „Mina oskan seda“ (turvalisus), etlemiskonkurss „Eesti keele kaunis kõla“, loovtööde näitus.

Olime kaasatud Loitsu lasteaia orienteerumismängu „Lotte Kadriorus“ ; Laagna Rukkilille lasteaia pisipõnnide tantsupeole ja Paepealse raamatukogu korraldatud kohtumistesse kirjanikega ning joonistusvõistlustesse.Lapsed võtsid osa Presidendi joonistusvõistlusest „Head Eesti asjad“, Päästeameti projektist „112“ Lehola KHK projektist „Miniaiandus“ ja HITSA innovatsioonikeskuse konkurssidest ja üritustest.

2014/2015 õ-a jätkusid Lasnamäe LOV projektid „Mina oskan seda“ ja etlemiskonkurss ning loovtööde näitus. Sõpruslasteaedadega toimus lastekaitsepäeval Minilaulupeoke Lauluväljakul, integratsiooniprojekt vene õppekeelega Kirsikese lasteaiaga „Tulge meie peole!“. Lasnamäe lasteaiad said kokku Kergejõustikuhallis teatevõistlusel. Tuule lasteaed oli kaasatud Kullatera lasteaia projekti „Kogume metsloomadele tammetõrusid“. Tuulelipu rühm osales HITSA konkursil oma projektiga „Vaatame filmi sisse“

Koolieelikute rühmad osalesid Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojektis „1000 sõpra“

Lasteaed osales Põhjamaade Ministrite Nõukogu raamatunädalal „Trollid Põhjalas“, millest valmis ka veebiraamat „Trollid Tallinna Tuule Lasteaias“

2015/2016 õ-a osales lasteaed jätkuvalt Lasnamäe LOV projektides, Põhjamaade Ministrite Nõukogu raamatunädalal „Sõprus Põhjalas“, millest valmis veebiraamat „Sõprus Tallinna Tuule Lasteaias“. Kõik aiarühmad osalevad Räpina Aianduskooli projetis „Maasikasõbrad“. Tuulelipu rühm esitleb oma maasiakasvatust ajaveebis. Muusikaõpetaja osaleb laululastega

Laulukaruselli lauluvõistlusel.

Sõimerühmade õpetajad ja lapsevanemad osalevad koos Perekasvatuse Instituudi teadlastega Põhjamaade uuringus „Laste kohanemine lastehoiuga.“

Tugevused

Õpetajad koos lastega osalevad paljudel majasisestel ja välistel üritustel ning projektides. Projektid aitavad mitmekesistada õppekava. Projektid motiveerivad õpetajaid olema aktiivsed ja innovatiivsed.

 

Huviringide töö

2013/2014 õ-a töötasid lasteaias tantsulise võimlemise ring (MTÜ Lõvisüda), muusika- ja lauluring (MTÜ Midrimaa) ja inglise keele ring (MTÜ Haritlane). 2014/2015 õ-a lisandus teadusring (OÜ 3 põrsakest). Kõik antud ringid töötavad ka 2015/2016.õ-a

Osalemine ringide töös

 

2013/2014

2014/2015

2015/2016

võimlemine

53

56

55

muusika ja laulu

14

7

12

inglise keel

43

18

16

teadus

-

18

24

 

Lisaks koostööpartnerite pakutavatele huviringidele töötavad lasteaias ka perioodilised oma maja õpetajate ringid nagu Suusakool, Laululapsekool, Tuuleteater.

Väljaspool maja käivad lapsed veel jalgpallitrennis, ujumas, kergejõustikutrennis, tennist mängimas ja kooliks ettevalmistuskursustel.

 

Tugevused

Enamus lapsi saab oma võimeid lastevanemate soovide kohaselt arendada. Lasteaia pedagoogid on kaasatud huvitegevusse.

Parendustegevused

Avardada lastevanemate silmaringi  lasteaia  kooliks ettevalmistamise programmi osas, vanema osaluse vajalikkus.

 

Õpi- ja kasvukeskkond

Last arendav, turvaline keskkond

Last arendava turvalise õpikeskkonna hindamine ja analüüsimine viiakse läbi sisekontrolli käigus kord aastas. Viimasel aastal kaasati sellesse ka vanemate rühmade lapsed.

Rühma meeskonnad on loonud füüsilise keskkonna, mis on turvaline ja võimalusi pakkuv laste mitmekülgseks arenguks, erinevate tegevuste läbiviimiseks. Kõigis rühmades on olemas nukunurgad, liiklusnurgad, ehitusnurgad, lauamängude- ja raamatunurgad. Sõimerühmades on loodud muusika ja liikumistegevuste läbiviimiseks muusika- ja liikumisnurk. Välja on vahetatud nukunurkade sisustus. Erinevates rühmades on veel näitusenurgad, kindluse- ja lossinurgad, lavastusmängude nurgad, nädalateema ja koolinurgad, loovusnurgad. Lapsed saavad mängida vastavalt huvidele ja soovidele kõigis tegevuskeskustes. Vahendeid valmistasid õpetajad ja abi pakkusid ka lapsevanemad.

Õpetajad kasutavad palju ruumist väljas õpet, kas õuesõpet või külastusõpet. Selleks puhuks muutsime ka päevakava, et õppetöö aeg ja koht ei oleks reglementeeritud. Õpetajad kasutavad palju kohalikke loodusradasid, Pae parki.

Liikluskasvatuse jaoks on lasteaia õuel märgitud liikluslinnak, kus toimuvad iga rühma rattapäevad ja liiklusõpe.

Lasteaed on palju panustanud õuevahendite turvalisemaks muutmisele. On maha võetud vanu metallronilaid ja soetatud uusi vahendeid (püramiidronila, mängumajad, kiiged, liivakastid, korvpallikorv) ning paigaldatud turvaaluseid. Õueala parendamisse on kaasatud lapsevanemad.

Infotehnoloogiline keskkond on viimase kolme aasta jooksul paranenud. Igas rühmas on internetiühendusega arvuti. Hobitoas on smarttahvel. Õpetajad omandavad järjepidevalt uusi oskusi ja võimalusi IT kasutamiseks (https://tuuleope.wordpress.com/ )

Lasteaed  majandab säästlikult ja keskkonnasõbralikult.

Enamus vahendeid ja tooteid ostetakse lasteaiale läbi riigihangete. Väiksemate ostude puhul võetakse kolm hinnapakkumist. Lasteaia eelarve on läbimõeldud ja kaalutletud.

Sooja säästlikumaks kasutamiseks on paigaldatud automaatne soojussõlm, vee säästlikumaks kasutamiseks on laste kraanides tempereeritud vesi ja spetsiaalsed vett säästvad kraanid, elektri säästmiseks on kasutusele võetud säästupirnid. Lasteaias tekkivad jäätmed sorteeritakse: biolagunevad, paber-papp, üldprügi;  aiapraht komposteeritakse.

Kõikides rühmades pööratakse laste tähelepanu soojuse, valgustuse, vee ning materjalide otstarbekale kasutusele. Loovtegevustes kasutatakse taaskasutatavaid ja jääkmaterjale.

Lasteaia siseinfo liigutamine ja dokumentatsioon on digitaalsed. Lasteaed omab digitaalset infopanka, kus asuvad lasteaia personalile  vajalikud dokumendid ja materjalid.

 

Tugevused

Õpi- ja kasvukeskkond on mitmekesine ka väljaspool ruume. Õpikeskkonna turvalisusesse on palju panustatud erinevate osapoolte poolt. Lapsed ja lapsevanemad on kaasatud õpi- ja kasvukeskkonna hindamisse ja kujundamisse.

Parendused

Vanemate rühmade mööbel vajab värskendamist, uuendamist. Vanemad puidust õuevahendid vajavad asendamist uutega.

 

Lapse areng

Lapse arengu jälgimine ja analüüsimine

Laste arengu hindamine toimub vastavalt lasteaias välja töötatud korrale. 2013/2014. õ-a töötati välja uus lapse arengu hindamise kaart ja õpetajad tutvusid uue lapse arengu hindamise mänguga. Kõikide laste areng on jälgitud ja tulemused kantud arengukaardile.

Rühmade meeskondadel on tihe side lastevanematega. Õpetajad viivad lastevanematega läbi igapäevaseid, lühiajalisi, kiireid probleeme lahendavaid vestlusi ja ka lapse arengut analüüsivaid vestlusi. Last puudutavat infot vahetatakse iga päev.

Arenguvestlusel käisid aiarühma laste vanemad

2013/2014 õ-a 79 korral

2014/2015 õ-a 71 korral

2015/2016 õ-a 83 korral

Ülejäänud lapsevanemad peavad piisavaks suhtlemist ja info vahetamist igapäevaselt. Seda on nad ka kirjalikult tunnistanud.

 

Lapse arengu toetamine

Lapsed, kes ei ole omandanud oma eale vastavaid oskusi, on saanud abi ja toetust Tallinna Õppenõustamiskeskuse spetsialistide poolt. Lapsi ja laste peresid on konsulteerinud lasteaias kohapeal nii eesti kui vene logopeedid-eripedagoogid.

 

2013/2014

2014/2015

2015/2016

konsulteeritud

eestikeelsete laste arv

44

16

26

konsulteeritud

venekeelsete laste arv

12

4

10

 

2014/2015 õ-a toimus tugiteenuste ümberkorraldamine ja siis oli abi kättesaadavus raskendatud.

Pikemat ja süvendatud tugiteenust vajavad lapsed on saanud spetsialistide abiga sobivasse lasteaeda.

2015/2016 õ-a töötas lasteaias lapse arengu tugirühm. Tugirühma moodustasid abi vajava lapse rühmaõpetajad, liikumis- ja muusikaõpetaja, õppealajuhataja ning lapsevanem. Tugirühm käis koos ja seal kaardistati probleemid, analüüsiti põhjusi ja mõjusid ning määrati tegevuskavad nii lapsevanemale kui lasteaiale. Vajadusel pöörduti Õppenõustamiskeskuse ja Rajaleidja poole.

Tuule lasteaias käivad erinevate emakeeltega lapsed. Eestikeelsetest peredest lapsi on 68-69%, kakskeelsetest peredest(eesti + muu keel) lapsi on 8-9% ja muukeelsetest peredest lapsi on 22-24%.

Lasteaias toimub õpetus eesti keeles. Muukeelsed lapsed õpivad eesti keelt täieliku keelekümbluse meetodil. Keeleliselt nõrgemate lastega tehakse individuaalset tööd.

 

Laste koolivalmidus ja laste rahulolu.

Lasteaias on välja töötatud laste arengu hindamise kord. Koolieelikutele viiakse hindamisküsimustiku abil läbi sügisene arenguhindamine ja kevadine kooliküpsuse hindamine. Kõik kooliminevad lapsed saavad koolivalmiduskaardi. Igal aastal läheb 10-12% muukeelsete perede lastest venekeelsetesse koolidesse.

Igal aastal on paar last, kelle vanemad soovivad panna lapse aasta varem kooli. Lasteaed väljastab sellekohase tõendi.

2015/2016 õ-a läbisid 10 last ( 40-st) edukalt katsed ülelinnalise komplekteerimisega koolides ja asuvad õppima süvaõppega klassidesse.  Kaks last said koolipikenduse tervislikel ja arengulistel põhjustel.

Laste rahulolu küsitlused viiakse läbi kevadel kooliminevate lastega.

Tulemused 2016. aastal  on järgmised:

75,8% lastele meeldib lasteaias käia.

87,9 % lastele meeldivad rühmaõpetajad.

84,8% lastele meeldib lasteaias õppida ja teada saada uusi asju.

93,9% lastele meeldib mängida teiste lastega.

59,4% lastest väidab, et neil on lasteaias sõpru.

97% lastele meeldib nende rühmaruum.

84,8%-le meeldib lasteaia õueala.

60,6% le meeldib lasteaia toit.

57,6% lastele meeldib lõunane puhkus.

90,9 % lastest tahab minna kooli.

 

Tugevused

Lasteaias toimib hästi lapse aregu toetamine. Lasteaial on lapse arengu hindamise kord, mis aitab välja selgitada probleemsed kohad lapse arengus. Suurt abi andis sellele tööle lapse arengu toetusrühmade töö, kus suuremas ringis oli võimalik analüüsida lapse arengut ja leida toetamise võimalused. Viimasel aastal toimis väga hästi koostöö Tallinna Nõustamiskeskuse ja Rajaleidja spetsialistidega.

Parendused Tugiteenused Tallinnas võiksid olla paremini korraldatud ja kättesaadavamad (Õppenõustamiskeskus töötab ainult Mustamäel).

 

 

                       

Pedagoogilise nõukogu koosoleku protokoll nr 25,  30. august 2016

Hoolekogu kooskõlastus                                            07. september 2016                                        

(allkirjastatud digitaalselt)                                                                  

 

Direktor    Heidi Kalda                                              07. september 2016

 

           (allkirjastatud digitaalselt)

                

Pidaja kooskõlastus                                                   09.september 2016                       

            (allkirjastatud digitaalselt

Viimati muudetud 21.02.2024