24.05.2019

URBACT „On Board“ projektikohtumiselt Halmstadis toodi kaasa mitmeid uusi ideid

URBACT III projekti „On Board“ riigid kohtusid 15.–17. mail 2019 Halmstadis, Nissani jõe suudmes asuvas Lõuna-Rootsi linnas. Kohtumine andis uusi ideid, näitas võimalusi, kuhu suunduda ning mida üle võtta.

Tallinnast sõitsid kohtumisele Katrin Parve Tallinna Haridusametist, Kristina Johannes Tallinna Õismäe Vene Lütseumist ning allakirjutanu Tallinna Lasteaiast Karikakar.

Kolm mõttetihedat päeva linnas, mille märksõnad minu jaoks olid rohelus, õitsvad sirelid ja väsimatu tuul. Just sellisena võttis meid vastu Halmstad. Päevad olid täidetud arutluste, infovahetuse, uute teadmiste ning samuti võimalusega heita pilk linna kultuuriväärtustele.

Nendel päevadel jagati parimat kogemust neljast erinevast koolist, mis kõik osalevad Real Classroom Lab projektis. Läbi kaheaastase projekti ühendatakse koolide, teadusuuringute ja ettevõtete huvid ning vajadused katsetades koolikeskkonnas arendamisel tooteid ning teenuseid.

Valhalla kool nooremale koolieale näitas oma klasse, kus testitakse erinevaid vahendeid (klassimööblit, mürasummutajaid) õpikeskkonna parendamiseks. Mulle meelisid ratastel teisaldatavad müratõkestavad seinad ja vajadusel lauale asetatavad väiksed kokkuvolditavad eraldusseinad. Söndrum kool, mis on järgmisele kooliastmele, tutvustas reaalainete klassi seal kasutatavate testvahenditega. Klassis on kasutsel Garmin aktiivsusmonitorid, Pasco sensorid ja Micro:bit`id. Halmstadi ülikoolis saime ülevaate paarist katsest ning nende teostamiseks vajalikest vahenditest, mis näitlikustavad õpitavat ja teevad selle lihtsamini omandatavaks. Näiteks mikroskoobid, mis suurendavad kuni kolmsada korda ning on ühendatavad arvutiga.

Osalevad linnad jagasid head kogemust juba toimunud või toimuvatest koostööprojektidest haridusasutuste, ettevõtete ja erinevate kogukondade vahel. Läbi arutluste leidsid kõik osapooled midagi, mida üle võtta, mugandada ja edasi arendada vastavalt juba konkreetsetele vajadustele.

Läbi minu silmade oli vaieldamatuks kõrghetkeks Sara Karlssoni, õpetaja ning Halmstad Ülikooli teadlase ettekanne. Kattegati Gümnaasiumis teevad programmi „Brain smart“ raames koostööd ülikooli teadlased õpetajate ja õpilastega, et anda teadmisi inimaju toimimisest, välja on töötatud kümme head harjumust oma aju toetamiseks. Osa ettekandest jõudis kuulajateni Sara õpilastelt, kes olid vaimustunud sellest, missuguseid teadmisi nad on omandanud ajust, kuidas nad nende teadmistega oskavad toetada ajutegevust, kuidas nende mõtteviis on sellega seoses muutunud.

Õpilane Anni: „Kümme aju toetavat harjumust on mulle nagu tööriistakast, mille abil oskan tähele panna ja toetada aju.“ Igaüks leiab, mida tema aju vajab, kuidas muuta õppimine endale efektiivsemaks, sobivamaks ning millal anda ajule taastumisaega. 

Head kogemused/praktikad: MÕISTMINE -> ADAPTATSIOON -> TAASKASUTAMINE 

Helle Randoja, Tallinna Lasteaia Karikakar õppealajuhataja (toimetas: Leini Jürisaar, Tallinna Haridusamet)

City: Tallinn
Diarist: Helle Randoja (Tallinn Kindergarten Karikakar)
Title: A number of new ideas came from the URBACT On Board project meeting in Halmstad
Entry: 9
Date: 24.05.2019

  

  

Uudise rubriigid: