Tallinna Perekonnaseisuameti tutvustus
Aadress: Pärnu mnt 67,
10135 Tallinn
Telefon: 645 7480
E-post: perekonnaseisuamet@tallinnlv.ee
Registrikood: 75014853
Ameti juhataja: Karin Kask
Soovitame perekonnaseisu- ja rahvastikutoimingute teostamisel vahetu kontakti asemel kasutada elektroonilist suhtlemist. Avaldused palume edastada perekonnaseisuamet@tallinnlv.ee .
Juhime tähelepanu, et seadus ei võimalda abiellumisavaldusi ja abielu lahutamise avaldusi ning avaldusi isikukoodide taotlemiseks esitada digitaalselt allkirjastatult e-posti teel.
Tallinna Perekonnaseisuameti teenused.
Ameti tegevuse eesmärk on Tallinna linnas perekonnaseisu- ja rahvastikutoimingute ning nendega seotud Tallinna linna teenuste osutamine tervikteenusena kooskõlas Eesti ja rahvusvaheliste õigusaktidega, täites Euroopa Liidu riikide perekonnaseisuametnikega ühtset rolli.
Ameti tegevusvaldkonnad:
- perekonnaseisu- ja rahvastikuregistritoimingute teostamine ning nimeõiguslike muudatuste tegemine;
- perekonnaseisu- ja rahvastikutoimingutega seotud Tallinna teenuste osutamine;
- linnaosade valitsuste rahvastikuregistrialase töö juhendamine ja reguleerimine;
- rahvastikuregistrile juurdepääsu korraldamine Tallinna linnas.
Ameti põhiülesanded:
- abielukande, abielu lahutamise kande, sünnikande, isaduse omaksvõtu kande, surmakande ja soo andmete muutmise kande koostamine, lapsendamise kohtuotsusest andmehõive tegemine ja uue sünnikande koostamine ning muu perekonnaseisutoimingu tegemine;
- uue isikunime andmise otsustamine või menetlusdokumentide edastamine Siseministeeriumile otsuse tegemiseks;
- vaimulike juhendamine ning abielukandest andmehõive tegemine rahvastikuregistrisse;
- nõustamine perekonnaseisu- ja rahvastikutoimingute küsimustes;
- Euroopa Liidu määruste alusel tõendite ja väljavõtete väljastamine;
- rahvastikuregistrisse kantud andmete muutmine ja parandamine, sh nimeõigusliku muudatuse ning andmehõivekande tegemine perekonnaseisuakti, kohtulahendi, rahvusvahelise kaitse andmise otsuse ja välisriigi perekonnaseisudokumendi alusel, vajaduse korral haldusotsuse tegemine;
- rahvastikuregistrist andmete väljastamine õigustatud huvi alusel;
- perekonnaseisuandmetest väljavõtte ja perekonnaseisudokumendist ärakirja andmine, sh abieluvõimetõendi väljastamine ning perekonna- ja nimeõiguslikku muudatust kajastavalt dokumendilt andmete väljastamine;
- isikukoodi moodustamine, sh Euroopa Liidu kodanikule tähtajalise elamisõiguse andmisel;
- elukohaandmete kandmine rahvastikuregistrisse;
- Euroopa Liidu määruste kohaldamine perekonnaseisu- ja rahvastikutoimingute küsimustes;
- Tallinna sünnitoetuse taotluste menetlemine;
- abielu sõlmimise pidulike kombetalituste korraldamine ja läbiviimine;
- tegevusvaldkonnaga seotud muude teenuste osutamine;
- kaebuste ja vaiete lahendamine ning kohtumenetluses osalemine;
- linnaosavalitsuste rahvastikuregistrialase töö juhendamine, koordineerimine ja rahvastikuregistrile juurdepääsu korraldamine;
- statistika koostamine Tallinna elanike arvu muutuste kohta ning rahvastikuregistripõhise statistika edastamine, sh elanike arvu muutuste avalikustamine Tallinna veebilehel;
- riigilõivu vastuvõtmine ja selle tasumise üle arvestuse pidamine;
- dokumentide arhiveerimine ja arhiivi üle arvestuse pidamine;
- isikuandmete kaitse korraldamine;
- ameti pädevusse kuuluvates küsimustes õigusaktide väljatöötamine;
- muud tegevused, mis on seotud Tallinna arengustrateegia prioriteetidega;
- linnavara valitsemise korraldamine ameti haldusalas;
- osalemine Tallinna kriisireguleerimisplaani koostamisel ja kriisireguleerimisplaani järgi ameti vastutusalas olevate ülesannete täitmine.