Tallinna Perekonnaseisuameti tutvustus

Aadress: Pärnu mnt 67, maja_varakevad.jpg
10135 Tallinn
Telefon: 645 7480
E-post: perekonnaseisuamet@tallinnlv.ee
Registrikood: 75014853
Ameti juhataja: Karin Kask

Facebook_v.JPG

Juhime tähelepanu, et Euroopast saabujad peavad järgima karantiininõudeid, info: https://vm.ee/et/uudised/teave-riikide-ja-karantiininouete-kohta-euroopast-saabujatele

Soovitame kasutada avalduste esitamiseks e-kanaleid ning suhelda vahetu kokkupuute asemel telefoni või e-posti kaudu. Vajadusel on võimalik esitada avaldusi ja teostada perekonnaseisu- ja rahvastikutoiminguid  kohapeal vastuvõtuaegadel, arvestades Terviseameti kehtestatud nõuetega, sh 2+2 reegli järgimisega. 

Tallinna Perekonnaseisuameti teenused

Ameti tegevusvaldkonnad:

  • perekonnaseisutoimingute tegemine:
  • nimeseadusest tulenevate ülesannete täitmine;
  • rahvastikuregistri toimingute tegemine.

Tallinna Perekonnaseisuamet lähtub oma töös põhimäärusest, millest tulenevad põhiülesanded on järgmised:

  • sündide ja surmade registreerimine;
  • sünnitoetuste menetlemine;
  • isaduse omaksvõtu ja omaksvõtuks nõusoleku registreerimine;
  • hooldusõiguse muudatuste registreerimine;
  • uue sünnikande koostamine seoses lapsendamisega;
  • isiku soo andmete muutmine;
  • abielu sõlmimise ja lahutamise kinnitamine;
  • abielu piduliku sõlmimise korraldamine;
  • abieluvõimetõendi andmine;
  • vaimuliku tehtud abielukannete andmete ülevõtmine andmehõivega rahvastikuregistrisse, vaimulike juhendamine abielu sõlmimisel ja järelevalve vaimulike üle abielu sõlmimisega seotud ülesannete täitmisel;
  • perekonnaseisuandmete muutmine ja parandamine;
  • andmehõivekannete tegemine perekonnaseisuaktide, kohtulahendite ja välisriigi perekonnaseisudokumentide alusel;
  • perekonnaseisuandmetest väljavõtete andmine ning andmete väljastamine arhivaalidelt;
  • perekonnaseisuaktide ja perekonnakirjade säilitamine;
  • nime muutmisega seotud toimingute tegemine ministrilt saadud volituse piires;
  • isikukoodide moodustamine ja isiku rahvastikuregistris arvelevõtmine;
  • rahvastikuregistrisse kantud andmete muutmine ja parandamine;
  • perekonnaseisuandmetest rahvastikuregistri väljavõtete andmine;
  • isiku põhi- ja statistiliste andmete muutmine rahvastikuregistris;
  • elukohateadete menetlemine;
  • järelepärimiste tegemine ja andmevahetuse korraldamine teiste asjaomaste institutsioonidega;
  • perekonnaseisuandmete statistiliste andmete kogumine;
  • Tallinna linnaosade valitsuste rahvastikuregistrialase töö koordineerimine, metoodiline juhendamine ja rahvastikuregistri kasutamise korraldamine linnasiseselt;
  • ameti pädevusse kuuluvates küsimustes õigusaktide eelnõude väljatöötamine;
  • ameti kasutusse antud linnavara valdamise, kasutamise ja käsutamise korraldamine Tallinna õigusaktidega kindlaks määratud korras;
  • osalemine Tallinna kriisireguleerimisplaani koostamisel ja kriisireguleerimisplaani järgi ameti vastutusalas olevate ülesannete täitmine.

Viimati muudetud: 03.06.2020