PREVENT ja Stay Tuned!

Prevent ehk lapsevanemate kaasamine koolist väljalangemise ennetamiseks

ERF Urbact programm III, 2013-2015
Tallinna Haridusamet. Juhtpartner Nantes linn; partnerlinnad: Tallinn, Stockholm, München, Antwerpen, Haag, Gijon, Sofia ja Usti nad Labem.

Projektiga seati oluline rõhk koostöövõrgustiku loomisele ja kogemuste jagamisele seoses lapsevanemate kaasamisega varajase koolist väljalangemise ennetamisel igas partnerlinnas ning teiste Euroopa linnadega.

Projektis analüüsiti ja rakendati hea praktika näiteid koolides, kuidas muuta partnerlus vanematega jätkusuutlikumaks, kuidas kaasata vanemaid kooli õpetuslikesse tegevustesse ning kuidas kasvatada õpimotivatsiooni.
Korraldati mitmeid koolitusi õpetajatele ning ka lapsevanematele, mille käigus anti soovitusi, kuidas hakkama saada erinevate vajadustega õpilastega. Tallinna linna tasandil koostati tegevuskava projekti teemaga seotud jätkusuutlike lahenduste pakkumiseks.

Tänu ühistele praktikatele paranes lapsevanemate kaasatus koolist väljalangemise ennetamisel.

Tallinnast osalesid koolid: Tallinna Südalinna Kool, Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium, Tallinna Kristiine Gümnaasium, Tallinna Kuristiku Gümnaasium, Kalamaja Põhikool ning Eesti Lastevanemate Liit.

Vaata Tallinna Haridusameti projekti "Prevent" videot siit.


Prevent projekti jätkuna sai alguse projekt „Ole koolis - Stay Tuned!“ ehk kuidas õpilasi paremini toetada koolitee algusest kuni lõpuni.

ERF Urbact programm III, 2016-2019
Tallinna Haridusamet. Juhtpartner Genti linn, partnerlinnad: Tallinn, Göteborg, Berliin, Nantes, Aveiro, Barcelona ja Sofia linn ning Ampelokipi-Menemeni omavalitsus.

Projektis töötati ja õpiti selle nimel, et õpetajate, tugispetsialistide ja lapsevanematega koostöös toetada laste kooliteed selle algusest lõpuni. Eduka toe aluseks on õpilaste vajaduste õigeaegne märkamine. 

Projekti tulemusena loodi „Märkamise mudel“, mis aitab õpetajaid erisuste tähelepanekul. Eesmärk on jagada mudelit, et kõikidel õpetajatel oleks ühesugune arusaam ja suund õpilase vajaduste märkamisel. Kui erisusi suudetakse õigeaegselt märgata, saab õpilast ja tema pere toetada haridustee võimalikult varases etapis. Keeruliste vestluste juhtimisteks ja tõhusa tagasiside andmiseks koostati „Hea sõna raamat“.

Projektis osalesid Tallinna koolid: Tallinna 21. Kool, Tallinna Kunstigümnaasium, Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium, Tallinna Pae Gümnaasium, Tallinna Pääsküla Kool, Tallinna Südalinna Kool ja Tallinna Ühisgümnaasium ning Tallinna Õppenõustamiskeskus.

Prevent1.pngStayTuned.PNG

Viimati muudetud: 30.09.2020