Erivajadusega laps Tallinna Allika lasteaias
Erivajadustega laps on laps, kelle võimetest, terviseseisundist, keelelisest ja kultuurilisest taustast ning isiksuseomadustest tingitud arenguvajaduste toetamiseks on vaja teha muudatusi või kohandusi lapse kasvukeskkonnas (mängu- ja õppevahendid, ruumid, õppe- ja kasvatusmeetodid jm) või rühma tegevuskavas. Erivajadustega lapse, sealhulgas andeka lapse arengu toetamine lasteaias on meeskonnatöö (rühmaõpetajad, logopeed, muusikaõpetaja ja vajadusel teised spetsialistid).
Tallinna Allika Lasteaias toimub laste erivajaduse väljaselgitamine. Igal sügisel vestleb tugispetsialist kõigi lastega, et selgitada välja erivajadusi. Kui leitakse, et lapsel on vaja logopeedilist abi, toimub vestlus lapsevanemaga. Lastel on võimalus saada tugispetsialisti abi vanema nõusolekul.
Laste arendamisel kasutatakse järgnevaid tegevusi:
• Laste uuring
• Mänguteraapia
• Tegevusteraapia
• Vestlused
• Liivateraapia
• Lastevanemate nõustamine
Vajadusel koostavad rühma õpetajad õppeaasta algul koostöös logopeedi ja teiste spetsialistidega ning lapsevanemaga lapsele individuaalse arenduskava (IAK). Vähemalt üks kord õppeaastas tehakse kokkuvõte IAK rakendumisest, arengukeskkonna sobilikkusest ning lapse edasistest vajadustest.
Tallinna Allika Lasteaed toetab erineva keelelise ja kultuurilise taustaga peresid. Eesti keelest erineva emakeelega pered ootavad, et laps omandaks riigikeele - eesti keele lasteaias, mis paneb aluse heale toimetulekule meie koolisüsteemis. Muu emakeelega laste keeleõppe seisukohast on tähtis vanemate igati toetav suhtumine ning motiveeritus õppida riigikeelt - eesti keelt.