Lapse arengu hindamine
Lapse arengu hindamise põhimõtted
Lapse arengu analüüsimine ja hindamine on oluline lapse eripära mõistmiseks, erivajaduste väljaselgitamiseks, positiivse enesehinnangu ja arengu toetamiseks ja kasvatustegevuse kavandamiseks koostöös lapsevanemaga. Lapse arengu hindamine toimub õppe- ja kasvatusprotsessis. Õpetajad viivad vaatlusi läbi kindla plaani alusel ning lapsi jälgitakse nii igapäevatoimingutes, vabamängus kui ka õpetaja suunatud tegevustes. Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, vastavalt arengudünaamikale, väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse huvi, hoiakuid, toimetulekut, koostöövalmidust jms,
Tallinna Allika Lasteaias lapse arengu hindamisel kasutatud meetodid:
• Vaatlus (2 vabategevuse jälgimise kaarti);
• Vaatluslehe alusel rühmaõpetajad täidavad hindamislehti, kaks korda aastas;
• Sõimerühmades kasutatavad adptatsioonilehed;
• Intervjuu koolieelsete lastega (vähemalt üks kord õppeaastas, talvel);
• Koolivalmiduse hindamise arenguvestlus lapsega, koostöö meeskonnaga: rühmaõpetajad, logopeed, muusikaõpetaja.
• Lapse riigikeele oskuse taseme hindamine - keelekümbluse tabel üks kuni kaks korda aastas;
• Laste tööde analüüs – laste portfoolio;
• Kontaktid vanematega - arenguvestlused üks kord aastas – kevadel. Rühmaõpetaja tutvustab lapsevanematele lapse arengu hindamise põhimõtteid ja
korraldust ka sügisesel lastevanemate koosolekul.
Üks kord õppeaastas (kevadel) viib õpetaja lapse arengu hindamiseks ja toetamiseks lapsevanemaga läbi arenguvestluse, mis:
1) annab tagasisidet lapse arengust ja õppimise tulemustest;
2) selgitab lapsevanema seisukohad ja ootused lapse arengu suhtes.
Lapse arengu hindamise ja arenguvestluse tulemus dokumenteeritakse «Isikuandmete kaitse seaduses» sätestatud tingimustel.