Põhikooli õppesuunad
Alates 1. klassi II poolaastast saavad õpilased proovida erinevaid valikaineid: loovus, robootika, ettevõtlusõpe, inglise keel, eneseväljendus, arvutiõpetus, sport. Valikainete tunnid toimuvad paaristundidena vaba tunniressursi arvel. Väikeklasside õpilased saavad samal ajal koolivälise nõustamismeeskonna poolt soovitatud tugiteenust (nt sotsiaalsete oskuste arendamine, vestlus psühholoogiga, käeliste oskuste arendamine, kunstiteraapia, õpiabi).
II kooliastmes toimuvad õppesuunapõhised valikainete tunnid samuti vaba tunniressursi arvel.
Üldine korraldus:
Sihtgrupp: 4.-9. klasside õpilased, kes on valinud valikaine 3. klassi kevadel.
Grupi suurus: 12 – 15 õpilast lennupõhiselt, va väikeklasside õpilased, kes saavad selle asemel koolivälise nõustamismeeskonna poolt soovitatud tugiteenust (nt sotsiaalsete või õpioskuste arendamine, õpiabi, vestlus psühholoogiga, kunstiteraapia)
Maht: 4.-7. klassides 70 tundi õppeaastas, 8. klassis 35 tundi aastas, 9. klassis 70 tundi aastas ringitunnina.
Õppe korraldus: 4.-7. klassis paaristunnina igal nädalal;
7. klassi II poolaastas koostöö teiste valikaine rühmadega mini-õpilasfirma loomiseks;
8. klassis valikainest lähtuv loovtöö;
9. klassis kohustuslik huviring, mis võib olla mini-õpilasfirma edasiarendus.
Valikained on:
Informaatika/robootika/ programmeerimine
Õpiväljundid: õpilane
OSALEMINE koolivälistel temaatilistel üritustel, nt Robotex
Kunst, disain, kunstilugu
Õpiväljundid: õpilane
OSALEB koolivälistel kunstikonkurssidel, näitustel, jne
Ettevõtlikkus, keskkond
Õpiväljundid:
II kooliastmes toimuvad õppesuunapõhised valikainete tunnid samuti vaba tunniressursi arvel.
Üldine korraldus:
Sihtgrupp: 4.-9. klasside õpilased, kes on valinud valikaine 3. klassi kevadel.
Grupi suurus: 12 – 15 õpilast lennupõhiselt, va väikeklasside õpilased, kes saavad selle asemel koolivälise nõustamismeeskonna poolt soovitatud tugiteenust (nt sotsiaalsete või õpioskuste arendamine, õpiabi, vestlus psühholoogiga, kunstiteraapia)
Maht: 4.-7. klassides 70 tundi õppeaastas, 8. klassis 35 tundi aastas, 9. klassis 70 tundi aastas ringitunnina.
Õppe korraldus: 4.-7. klassis paaristunnina igal nädalal;
7. klassi II poolaastas koostöö teiste valikaine rühmadega mini-õpilasfirma loomiseks;
8. klassis valikainest lähtuv loovtöö;
9. klassis kohustuslik huviring, mis võib olla mini-õpilasfirma edasiarendus.
Valikained on:
Informaatika/robootika/ programmeerimine
Õpiväljundid: õpilane
- tunneb programmeerimise loogilisi alused ja oskab programmeerida;
- oskab kasutada erinevat tarkvara;
- oskab kasutada teaduslikku ja tehnilist keelt;
- oskab praktikas kasutada matemaatilisi mõisted;
- saab aru ning oskab tõlgendada 2D jooniseid ja 3D mudeleid;
- arendab STEAM ja koostööoskust;
OSALEMINE koolivälistel temaatilistel üritustel, nt Robotex
Kunst, disain, kunstilugu
Õpiväljundid: õpilane
- tunneb erinevaid klassikalisi kunstitehnikaid ja –materjale ning oskab neid kasutada oma ideede elluviimiseks;
- tunneb erinevaid digivahendeid ja –keskkondi ning oskab neid kasutada oma ideede elluviimiseks;
- oskab leida lahendusi disaini probleemülesannetele;
- oskab kavandada, kriitiliselt valida ja oma ideid ellu viia;
- orienteerub Eesti ja Euroopa kunstiloos;
- oskab oma töid tutvustada ja eksponeerida
OSALEB koolivälistel kunstikonkurssidel, näitustel, jne
Ettevõtlikkus, keskkond
Õpiväljundid:
- oskab püstitada eesmärke, võtta vastutust ideede elluviimisel ning rakendab meeskonnatöö võtteid;
- arendab enda loovust;
- kasutab erinevaid teabeallikaid ja hindab kriitiliselt neis sisalduvat infot, tõlgendab ja esitab neis allikates sisalduvat infot;
- suhtub vastutustundlikult elukeskkonda;
- teab oma õigusi ja kohustusi kui tarbija, töötaja ja tulevane ettevõtja;
- saab aru ettevõtluse tähtsusest igapäevaelus ja ühiskonnas;
- mõistab ettevõtja, juhi ja töötaja rolle ning vastutust;
- oskab näha ettevõtlust isikliku karjäärivõimalusena, on positiivse hoiakuga ettevõtluse ja ettevõtja suhtes;
- luua meeskondlikult miniõpilasfirma