Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Rattaparkla põhimõtted Tallinnas

Rattaparkla põhimõtted Tallinnas

Juhendis on välja toodud parkimiskohtade rajamiseks vajalik eeltöö, võimalikud rattahoidmislahendused, info rattamajatoetusest ja ehitustingimustest. Rattahoidmislahendustest on eraldi välja toodud ehitustingimused rattaparkla, varikatusega rattaparkla ja rattamaja rajamiseks. Samuti ka tingimused hoonesisese hoiuruum (näiteks kelder, garaaž, kuur või muu ruum) ümber ehitamiseks või kohandamiseks. 

Loe täpsemalt Rattaparkimiskohtade juhendist


Rattamajatoetus 

  • Korteriühistu, mis on ehitanud korterelamu hoovi jalg- ja tõukerataste hoidmiseks rattamaja (sh ka varikatuse ja võrkseintega lahendused) või kohandanud korterelamus asuva ruumi rataste hoidmiseks, võib kuue kuu jooksul pärast tööde lõpuleviimist taotleda rattamajatoetust.
  • Lisaks on võimalik toetust saada hoovi, rattamajja või siseruumi jalg- ja tõukerataste akude laadimise seadmete paigaldamise jaoks.
  • Toetusega hüvitatakse kuni 70 protsenti ehitustööde maksumusest, kuid maksimaalselt 10 000 eurot korterelamu kohta.

Rattamajatoetuse taotlus tuleb esitada Tallinna projekti- ja tegevustoetuste infosüsteemi iseteeninduses. Toetuse saamiseks on vaja järgida ehitamisele kehtivaid nõudeid ja rattamajatoetuse korda.


Üldised põhimõtted 

Mugavus: rattakasutuse põhivõlu on kiirus ja mugavus. Rattaparklad peaksid olema paigutatud peamiste sissepääsude juurde maksimaalselt 50m kaugusel sissepääsust.

Turvalisus: ratast peab olema võimalik rattahoidja külge lukustada läbi raami ja rattahoidja ei tohi olla liigutatav.

Piisav ruum: rattaparklasse sisenemiseks ja väljumiseks ning ratta parkimiseks peab olema piisavalt ruumi. (Kinnitusraamide vahele peab jääma vähemalt 0,8 m) Liiga kokkusurutud parkimislahendus vähendab parkla mahutavust ja takistab ligipääsu rattahoidikutele.

Hulk: parkimiskohtade arv peab rahuldama elanike või asutuse külastajate ja töötajate parkimisvajadused. Rattaparkimisvõimaluste hulk peab igas asukohas vastama rattakasutuse sihttasemele.

 Head näited: 

Rattaparkla ovaal.pngRattaparkla spiraal2.jpg

Viimati muudetud 19.09.2024