Skip to content
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C

Tarbijakaitse- ja kaubandusalased nõuanded ettevõtlusteenistuse tarbijakaitse osakonnalt

Mida teha, kui ostetud kotil juba mõne kuu möödudes sang rebeneb või pesumasin lakkab töötamast? Või soovid hoopis ise kaubandustegevusega alustada, kuid ei orienteeru veel mahukas õigusraamistikus. Saamaks teada, kuidas taolistes olukordades käituda, pöördu ettevõtlusteenistuse tarbijakaitse osakonna poole.

Tarbijakaitse osakonnast saab nõu ja abi nii tarbijakaitse-, elamumajanduse, kui ka kaubandusalastes küsimustes. Jagatakse teavet, mida teha ning millised õigused ja kohustused rakenduvad, kui ostetud kaup ei vasta lepingutingimustele. Nõustatakse ka e-kaubandust ning nn koduukselepinguid puudutavates küsimustes. Seega, kui e-poest tellitud kaup ei ole Sinuni jõudnud või toote esitluse käigus soetatud hirmkallis tolmuimeja ei osutu vajalikuks, pöördu julgesti tarbijakaitse osakonna poole, saamaks ülevaadet oma õigustest ja edasistest sammudest.

Pöörduma on oodatud ka ettevõtjad, kes soovivad alustada või juba tegelevad kaubandustegevusega. Teavet jagatakse nii üldiste kauplemisnõuete kohta, nagu hindade avaldamine, teabe kuvamine, kaupade korrektne märgistamine ja majandustegevuse registriga seonduv, kui ka valdkonna spetsiifikast lähtudes. Näiteks rakenduvad alkoholi ja tubaka müügil mitmed erinõuded, sh majandustegevusteate esitamise kohustus. Kõige sagedamini pöördutaksegi meie poole küsimustega, mis puudutavad kauplemist erinõuetega tegevusaladel. Nõuete tundmine tegevuse alustamisel võib ära hoida nii mõnegi ebameeldiva üllatuse ja kulutuse, mis kaasneb hiljem tegevuse ümberkorraldamisega regulatsioonidele vastavaks.

Tarbijakaitse- ja kaubandusalase teabega saab tutvuda Tallinna linna veebilehel www.tallinn.ee/tarbija, kust on lisaks huvitavatele artiklitele leitavad ka olulisimat infot koondavad infomaterjalid „Tarbija ABC“ ja „Kaupleja ABC“.
Saamaks nõu ja abi tarbijakaitse- või kaubandusalases küsimuses pöördu julgesti Tallinna Strateegiakeskuse linna ettevõtlusteenistuse tarbijakaitse osakonna poole telefonil 640 4232, e-posti aadressidel kaubandus@tallinnlv.ee ja tarbijainfo@tallinnlv.ee või tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel (E 8.15-18.00, T-N 8.15-17.00, R 8.15-14.00).