Klassijuhataja eneseanalüüsimudeli rakendamine
Tallinna Haridusamet kutsus projekti ellu jätkuks oma klassijuhataja teema-aastale, mis oli 2020/2021. õppeaastal. 2022. aasta talvel kutsusime oma koole kandideerima TÜ eetikakeskuse praegusesse katseprojekti „Klassijuhataja eneseanalüüsimudeli rakendamine“.
Täiendõppe koolituse eesmärgiks oli toetada koolimeeskondi klassijuhatajate arengutee võimestamisel, suurendada koolimeeskondade teadlikkust klassijuhatajate erinevatest rollidest ning aidata koolimeeskondadel mõtestada organisatsiooni ühtseid väärtuspõhimõtteid lähtuvalt klassijuhatajate töö sisust ning eesmärkidest.
Projekti kandideeris 13 kooli, kellest saime motivatsioonikirjade alusel välja valida neli:
Projekti algus ja lõpp: 01.08.2022 - 31.08.2023
Katseprojekti tegevus jagunes 2022/2023. õppeaastal kaheks:
Projekti rahastas Euroopa Liit, Euroopa Sotsiaalfondist. Meede: 2014-2020.1.2 Õpetajate, haridusasutuste juhtide ja noorsootöötajate professionaalse arengu toetamine. TÜ eetikakeskus vastutas projektis täiendõppe ja nõustamistegevuste eest.
Lõpuseminari käis jäädvustamas Raivo Juurak Õpetajate lehest. Õpetajate vestlusringi, kus arutatakse klassijuhatajatööga seotud üldisi küsimusi, vaata siit.
Meediakajastus:
Bürokraatia lihvimine ehk kuidas kergendada klassijuhataja tööd

Täiendõppe koolituse eesmärgiks oli toetada koolimeeskondi klassijuhatajate arengutee võimestamisel, suurendada koolimeeskondade teadlikkust klassijuhatajate erinevatest rollidest ning aidata koolimeeskondadel mõtestada organisatsiooni ühtseid väärtuspõhimõtteid lähtuvalt klassijuhatajate töö sisust ning eesmärkidest.
Projekti kandideeris 13 kooli, kellest saime motivatsioonikirjade alusel välja valida neli:
- Tallinna 21. Kool
- Tallinna Kadrioru Saksa Gümnaasium
- Tallinna Inglise Kolledž
- Tallinna Mustamäe Gümnaasium
Projekti algus ja lõpp: 01.08.2022 - 31.08.2023
Katseprojekti tegevus jagunes 2022/2023. õppeaastal kaheks:
- Täiendõppeprogramm koolimeeskondadele, kus järgisime TÜ eetikakeskuse klassijuhataja eneseanalüüsimudelis välja toodud fookusrolle: klassijuhataja kui kommunikatsioonijuht, klassijuhataja kui ühise väärtusruumi looja ning klassijuhataja kui iga õpilase individuaalse arengu toetaja.
- Koolipõhised nõustamised (kohtvisiidid, veebinõustamised). Iga kool pidi klassijuhataja eneseanalüüsimudelit kasutades välja selgitama oma kooli fookuse, keskendudes näiteks kitsaskohtade või tugevuste arendamisele.
Projekti rahastas Euroopa Liit, Euroopa Sotsiaalfondist. Meede: 2014-2020.1.2 Õpetajate, haridusasutuste juhtide ja noorsootöötajate professionaalse arengu toetamine. TÜ eetikakeskus vastutas projektis täiendõppe ja nõustamistegevuste eest.
Lõpuseminari käis jäädvustamas Raivo Juurak Õpetajate lehest. Õpetajate vestlusringi, kus arutatakse klassijuhatajatööga seotud üldisi küsimusi, vaata siit.
Meediakajastus:
Bürokraatia lihvimine ehk kuidas kergendada klassijuhataja tööd