Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Projektid

Projektid

Võimendatud õpetaja mudeli konkurss

Tallinna Haridusamet toetab eestikeelse hariduse sujuvat üleminekut, pakkudes lahendusi õpetajate puuduse leevendamiseks ja töökoormuse vähendamiseks. Selleks tuuakse sel õppeaastal ellu võimendatud õpetajate mudel. Loodud kursused aitavad suurendada hariduslikku võrdsust ning toetada õpilaste arengut tulevikuks vajalike oskuste omandamisel.

Kes on võimendatud õpetajad?

Võimendatud õpetajad on kvalifitseeritud spetsialistid, kes õpetavad sünkroonsete veebitundide kaudu korraga mitmes klassiruumis üle Tallinna või Eesti. Õpetaja on "võimendatud", kui kursusest osaleb vähemalt 60 õpilast kolmest või enamast koolimajast. Sellise ulatuse saavutamiseks keskenduvad õpetajad kindlale teemale ning töötavad koos tiimiga, mis tagab õpilaste kaasamise ja toe.

Iga tiim valmistab ette ühe kursuse, mille raames 80% tööst toimub veebitundides. Veebitunnid toimuvad reaalajas ja nende jooksul saavad õpilased regulaarselt tagasisidet. Kursused on üles ehitatud nii, et need vastavad eri tasemega õpilaste vajadustele, sealhulgas üleminekukoolide õpilastele.

Ootused osalevatele tiimidele

Ootame konkursile osalema tiime, kes suudavad luua uuenduslikke ja digipõhiseid kursuseid, mis vastavad uuendatud riiklikule õppekavale ning toetavad õpilaste iseseisvust ja õpitulemusi.. Kolmele parimale tiimile pakutakse 8000-eurost toetust kursuse sisu väljatöötamiseks ja esmakordseks läbiviimiseks. Toetame õpetamisteenuse pakkumist jätkusuutlikult, et loodud kvaliteetset ja innovaatilist õppesisu saaks pakkuda ka peale toetuse perioodi lõppu.

Fookus matemaatikal

Selle konkursi raames otsime pakkujaid kolmanda kooliastme matemaatika teemade katmiseks, kuna põhikooli matemaatika õpitulemused mõjutavad noorte hariduslikke ja karjäärialaseid väljavaateid kõige enam. Konkreetsemalt ootame tiime katma järgmiseid teemasid: Protsentarvutus ja statistika (7. klass), Geomeetria (7. klass), Võrrand (7. klass), Hulkliikmed (8. klass), Geomeetria (8. klass) (pool kursust), Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem (8. klass)

Konkursi korraldus

Konkursile oodatakse osalema 3-5 liikmelisi tiime, kes võivad, aga ei pea olema kooliga seotud. Iga tiim peab valima välja ühe teema, mille osas nemad oma kursuse välja pakuvad. Selle konkursi raames saab stardikapitali 3 tiimi, kusjuures valitakse tiimid, kes katavad erinevaid teemasid.

Konkursi tähtaeg on 31.12. Konkursi võitjate väljakuulutamise tähtaeg on pikenenud, täpse info uue kuupäeva kohta anname peagi teada!

Esita taotlus siin: https://forms.gle/niH9zDEE1orBJHnY7 

Konkursi hindamiskriteeriumid

  1. Üldpädevused ja õppekava läbivad teemad (10%)
    Kursuse vastavus riiklikule õppekavale ja selgitused, kuidas arendatakse üldpädevusi ja läbivaid teemasid.
  2. Kursuse ülesehitus (15%)
    Kursuse sünkroonsus, kaasavad ja läbimõeldud ülesanded, õpilaste vajaduste arvestamine ning kvaliteetne tagasiside.
  3. Tiim (30%)
    Tugev ja mitmekülgne tiim, kus liikmetel on selged rollid, vajalikud kompetentsid ja varasem koostöökogemus.
  4. Eelarve (15%)
    Realistlik ja jätkusuutlik eelarve, mis hõlmab piisava arvu õpilaste kaasamist ja väikest kasumimarginaali tulevikuks.
  5. Juhtõpetaja tervitus ja minitund (30%)
    Kvaliteetne ja kaasahaarav tervitusvideo, mis tutvustab õpetajat ning selgitab valitud õppetükki koos konteksti ja praktilise harjutusega.

Kõrgeimad tulemused saavutavad kursused ja tiimid, kes on igas aspektis põhjalikult ette valmistatud ning õpilaste vajadusi ja kursuse eesmärke täpselt arvestanud.

Inspiratsioon ja kogemuste jagamine

2022. aastal viisid sarnase kursuse läbi Edumus ja Miltton Accelerate Estonia projekti raames. Selle mudeli edulugusid jagatakse ka detsembris toimuvatel töötubadel, kus veebipõhise õpetamise eksperdid jagavad praktilisi kogemusi ja tõhusaid töövõtteid.
Kohtumised toimuvad kell 15:00-16:00.

  • 9.12     Kuidas erineb klassiruumis ja võimendatult õpetamine? - Kätlin Jürna (võimendatud õpetaja, ühiskonnaõpetuse õpetaja Narva Eesti Gümnaasiumis).  Järele vaadata saab siit. 
  • 12.12.  Kuidas luua õppijale loogilist e-kursust? - Sille Paas (õppedisainer TalTech Haridustehnoloogiakeskuses). Järele vaadata saab siit.
  • 16.12.  Kuidas toetada õpilast ja tema motivatsiooni, kui õppimine toimub distantsilt? - Elin Ots (õpetaja, mentor ja koolitaja, Õpetajate Liit).  Järele vaadata saab siit. 

Liitu võimendatud õpetaja konkursi uudiskirjaga siit, et olla järgmistest inspiratsiooni töötubadest ja järgmistest konkurssidest teadlik.
 

Meediakajastused

Uus algatus paneb õpetajad andma matemaatikatundi korraga mitme kooli õpilastele
Uus haridusalgatus paneb õpetajad andma matemaatikatundi korraga mitme kooli õpilastele
Tallinna haridusamet proovib kevadel veebiõpet mitmele koolile korraga
JUHTKIRI | Veebiõpetaja eksperiment on huvitav, kuid mitte kestlik
Tartu koolidirektor Tallinna eksperimendist: ega teleriekraan õpeta
Masinad inimeste asemele: õpetajate puudus ajab pealinna katsetama enneolematuid õpetamise viise

 

Viimati muudetud 08.01.2025