Tallinna haridussüsteemi arengukavad
Tallinn 2035 arengustrateegia eesmärgid haridus ja noorsootöö valdkonnas:
- Iga õppija arendab endas välja parima
- Õppijad omandavad head üldoskused ning tipptasemel teadmised, tehes valikuid, lähtuvalt oma tugevustest, soovidest ja huvidest.
MÕÕDIKUD -
- Õppijate subjektiivne heaolu (õnnelikkus) ning õppijate pädevus ja konkurentsivõime.
Seoses vajadusega täpsustada hindamise metoodikat täpsustatakse alg- ja sihttaset 2021. aastal. - Noorsootööteenustega rahul olevate noorte osatähtsus.
Algtase: mõõdik vaadatakse üle 2021. aastal
Sihttase: vähemalt 80%. Seoses vajadusega täpsustada rahulolu mõõtmise metoodikat täpsustatakse algtaset ja sihtaset 2021. aastal
- Õppijate subjektiivne heaolu (õnnelikkus) ning õppijate pädevus ja konkurentsivõime.
- Õppijatel on innustav ja toetav õpikeskkond
- Õppijatele on kõigis Tallinna piirkondades tagatud turvaline ja nüüdisaegne avatud enesearendamise ruum.
MÕÕDIK -
- Õppijate rahulolu õpikeskkonnaga.
Seoses vajadusega täpsustada hindamise metoodikat täpsustatakse algtaset ja sihttaset 2021. aastal.
- Õppijate rahulolu õpikeskkonnaga.
- Noored osalevad aktiivselt ühiskonnaelus
- Noored on aktiivsed, algatusvõimelised ja ettevõtlikud kodanikud, kes osalevad nii ennast kui kogu ühiskonda puudutavate otsuste tegemises.
MÕÕDIK - 18−26-aastaste kandidaatide osatähtsus kohaliku omavalitsuse volikogu valimiste kandidaatide hulgas.
Algtase: 8,3% (2017. a valimiste põhjal)
Sihttase: 15% (2035) - Haridusvaldkonna arengukava 2021 – 2035:
- Noortevaldkonna arengukava 2021 – 2035
- Tallinn 2035 arengustrateegia
- Rakenduskava2024-2017
- Lasteaedade arenguprogramm 2013-2021 "Lasteaiakoht igale lapsele" (Tallinna Linnavolikogu 04.04.2013 määrus nr 23)
- Tallinna munitsipaalüldhariduskoolide võrgu korrastamise kava 2013-2021 (Tallinna Linnavolikogu 24.01.2013 määrus nr 8)
- Tallinna munitsipaalharidusasutuste huvihariduse ja huvitegevuse programm aastateks 2018-2022
Arengusuundade üldpõhimõtted
- Haridusasutuses on kesksel kohal laps/õpilane. Et toetada iga õppuri haridusteed, arvestatakse õppekorralduses ja õppe sisu kujundamisel õppijate erinevaid vajadusi ja võimeid. Toimivad info- ja nõustamissüsteemid, hariduslike erivajadustega lastele/õpilastele on loodud tarvilikud tugisüsteemid.
- Õppekohtade olemasolu, tugisüsteemid ja individuaalne läehenemine tagab õpivõimaluse igaühele sõltumata vanusest, etnilisest kuuluvusest, elukohast, sotsiaalmajanduslikust taustast, tervisest ega hariduslikest erivajadustest.
- Tallinna haridusasutused on avatud ja paindlikud ning valmis rahvusvaheliseks koostööks.
- Kvaliteeteetse õppe tagavad: õpikeskkond, asjatundlik juhtimine ning asjakohane kvaliteedihindamise süsteem.