Tai Kuningriigi parlamendi hariduskomitee delegatsioon külastas Kullatera lasteaeda
8.mail külastas koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumiga Kullatera lasteaeda Tai Kuningriigi parlamendi hariduskomitee delegatsioon. Grupis oli kokku 23 liiget eesotsas senaator Dr. Kamol Rodklaiga, kaasas olid tõlk ning ministeeriumi esindaja Renate Gross.
Tai Kuningriik on kiiresti arenev Lõuna-Aasia riik, mille haridussüsteem on keskendunud kaasajastamisele ja rahvusvahelisele koostööle. Haridust juhib riigis Haridusministeerium, kuid olulist rolli omavad ka parlamendi vastavad komiteed.Alusharidus Tais hõlmab tavaliselt 3–6-aastaseid lapsi ning on oluline osa kogu haridustee alustamisest. Lasteaedade eesmärk on arendada sotsiaalseid oskusi, keelelist võimekust ning loovust, pakkudes samal ajal turvalist ja arendavat keskkonda. Suur osa alusharidusasutustest on riiklikud, kuid eksisteerivad ka erakoolid ja -lasteaiad. Viimastel aastatel on Tais tõusnud esile suur huvi tehnoloogia ja robootika vastu alushariduses – eesmärgiga valmistada lapsi ette tulevikuoskuste jaoks.
Pidulik külastus Kullatera lasteaias algas avakõnega saalis, kus Dr. Kamol Rodklai avaldas tänu võimaluse eest näha Eesti alusharidust päriselus – koos tegevuste ja õppemeetoditega, mida igapäevaselt lasteaias rakendame. Delegatsioon oli sügavalt huvitatud Eesti haridusedust ning soovis näha ehedat ja sisukat õpet, mida Kullatera lasteaed pakub.
Delegatsiooni võtsid vastu projektijuht Kärt Tagel ja õpetaja Sandra Koorits, kes tutvustasid Eesti alushariduse süsteemi ning jagasid ülevaadet meie lasteaia traditsioonidest, väärtustest ja uuenduslikest õpetamismeetoditest. Rääkisime lasteaia edulugu innovatsioonilabori #Roboaed tegevustest ning külastuse käigus tutvusid külalised mitmete robootiliste vahenditega: mTiny robot, Ozobotid, Qobo tigu, TADA rääkivad raamatud ning Blue-Bot ja Sphero Indi robotid. Näitasime, kuidas erineva raskusastmega ülesanded toetavad laste arengut mängulises ja kaasavas võtmes. Külalised olid väga huvitatud nii tehnilistest võimalustest kui ka õppeprotsesside metoodilisest ülesehitusest. Küsiti kust selliseid vahendeid on võimalik osta, kuidas nende kasutamist rahastatakse ning kuidas õpetajad nende rakendamiseks ettevalmistust saavad.
Piduliku osa lõpus vahetati kingitusi – Kullatera lasteaed sai delegatsioonilt imekauni Bencharongi tassi ja alustaldriku komplekti, mis on valmistatud traditsioonilises Tai viievärvitehnikas.
Külastuse praktiline osa viis edasi rühmategevuste juurde. Delegatsioonil oli võimalus vaadelda kahte avatud tegevust. Esimesena külastati Kullatriinude rühma, kus õpetaja Sandra juhtimisel toimus projekti “Sõit linna – mis sinna minna?” raames robootikategevus. Ülesande käigus jagunesid lapsed kolmeks grupiks ning iga grupp leidis esmalt oma tee linna. Abimeesteks olid Sphero Indi robot ning värvikaardid. Kui legomees oli jõudnud rööbasteni, tuli legomehike autolt rongile tõsta ning leida õige marsruut. Eesmärgiks oli õppida, kuidas Intelino rongile lihtsamaid koode laduda (paus ja peatumine), värvide ja numbrite tundmine ning sildi järgi õige hoone ülesleidmine. Samuti, millist värvi kaartidega Indi robot sõitma saada.
Järgmisena tutvustasid Ritsikate rühma lapsed õpetaja Anžela juhendamisel mitmekesist robootikategevust, kus lapsed kasutasid mTiny roboteid, Blue-Boti koos käsulugejaga ja salvestavaid Big-Point nuppe. Ülesandeks oli kuulata salvestisi, leida sobivad pildid ning programmeerida robotid õigesse kohta liikuma. Tegevus nõudis tähelepanelikkust, kuulamisoskust ja esmast arusaamist programmeerimise loogikast.
Mõlemad tegevused andsid külalistele elava ülevaate, kuidas innovaatilisi õppevahendeid lõimitakse lasteaia igapäevasesse õppetegevusse. Külastuse käigus uurisid Tai esindajad meie igapäevast õppetööd: kuidas toimub lugema ja kirjutama õppimine, milline on päevakava, kuidas on korraldatud laste puhkeajad ning mitmel korral päevas lapsed einestavad.
Külastus lõppes kontaktide vahetamise ja ühise grupipildi tegemisega lasteaia hoovis jäädvustades sooja meeldejääva kohtumise, mis annab aluse uutele rahvusvahelistele koostöösuundadele.
Allikas: Tallinna Kullatera Lasteaed