Tallinna Kristiine Lasteaia edukas koostöö Pangapealse lasteaiaga
Sügisest alates on saanud Tallinna Kristiine Lasteaia õpetajad käia Vääna-Jõesuus Pangapealse lasteaias vaatamas ja tutvumas kuidas lastega läbi viia projektõpet. Pangapealse lasteaias töötab nende endine õpetaja Maris Kerna, kes alati rõõmsalt külalisi vastu võttis ja oma rühma ning lasteaeda näitas.
Pangapealse lasteaias on nüüdseks projektõppega tutvumas käinud 10 õpetajat. Sealt edasi tekkis Kristiine lasteaia õppejuhil ja teistel osalistel mõte, et Maris ja nende lasteaia õppejuht Tiiu Mänd võiks tulla projektõpet tutvustama ka kohapeale. Mis mõeldud, see tehtud. Projektõpet tutvustav koolitus saigi läbi viidud 19. märtsil Kristiine lasteaia Tuisu majas. Koolitusest võtsid osa nii õpetajad kui õpetaja abid. Maris ja Tiiu rääkisid lastega koos läbi viidud ettevõtmistest ning julgustasid õpetajaid projektõppega algust tegema. Sellise õppetegevuse edukaks toimimiseks peavad Maris ja Tiiu oluliseks rühma meeskonna tööd. Samuti kinnitati, et kõik projektid ei peagi päris lõpuni jõudma vaid võivad laste huvi kadumise tõttu ka varem läbi saada või hoopis uue suuna leida.All pool on õpetajate Merle ning Geidy mõtted Vääna-Jõesuu Pangapealse lasteaia külastusest:
Käisime Vääna-Jõesuus projektõppega lasteaias. Vastu võttis meid õpetaja Maris. Lasteaeda sisenedes märkasime kohe koridoris uhket maalinäitust ning koridor paistis silma erinevate väljapanekutega. Õpetaja Maris tutvustas meile oma viimast projekti, milleks olid “kilpkonnad”. Oma projekti käigus tegid nad näiteks ise akvaariumi ja erinevatest vahenditest (savi, plastiliin, lego klotsid) kilpkonnasid. Palju olid nad teinud ka erinevaid grupitöid ja plakateid teema uurimiseks. Kilpkonnade teemaga said nad õppida ka K- tähte ja kinnistada loendamist (nt mitu jalga on kilpkonnal). Õpetaja Maris näitas meile ka laste isetehtud aabitsaid.
Rühmaruumi jõudes nägime erinevaid pooleliolevaid ja lõpetatud projekte. Laste tööd olid alati uhkelt eksponeeritud ning seinad “elasid”. Kuna laste loovus on väga oluline, siis iga kord ei pidanud lapsed enne magamaminekut lauda korda tegema, et saaks hiljem oma tööga koheselt jätkata, seega nägimegi erinevaid looduslikke materjale ja vahendeid laual lapsi ootamas. Märkasime ka palju kunstitöid, kus oligi kasutatud looduslikke vahendeid. Igast õues käigust võis laps endale ka midagi kaasa võtta, mis talle meeldis või huvi pakkus ning selle oma rühmas isiklikku kogumiskarpi panna. Samuti sai laps selle eseme kohta midagi kirjutada või joonistada.
Saime teada, et nad alustavad projektõppega kohe sõimerühmas ning tänu projektõppele julgevad lapsed ise erinevaid ideid ja teemasid välja pakkuda, mis neid huvitab. Projekt võib kasvada ka näiteks söögilauas lihtsast lausest (kas lõunaoote puuvilja seemnest, saaks ise uue vilja kasvatada). Projekti algusfaasis toob õpetaja laste huvist lähtuvalt erinevaid raamatuid ja materjale, kust lapsed saavad võimaluse uurida ja vaadata, mis neile selle teema kohta huvi pakuks. Kõik küsimused kirjutatakse tahvlile ning projektiteema käigus leitakse küsimustele vastuseid.
Projektõpe on huvitav ja annab lastele võimaluse olla loov. Projektõppe käigus saavad lapsed ise pakkuda huvitavaid teemasid ja ideid, mis neid kõnetab. Keeruline on selle juures see, kui lapsed ei oska või julge veel oma ideid jagada, sest on harjunud õpetajapoolse tegevuse algatusega.
Suur tänu Marisele, Tiiule ja Reedale koostöö eestvedamise eest!
Loodame, et see jätkub sama edukalt edasi ning järgmine õppeaasta on ka lasteaia rühmadel projektõppest kogemusi jagada.
Allikas: Tallinna Kristiine Lasteaed