Tallinna lasteaedade õppejuhid ja õpetajad osalesid Erasmus+ projektis „Õpime mänguliselt„
Tallinna Haridusamet viis 2020-2022 aastal ellu Erasmus+ projekti „Õpime mänguliselt". Projekti raames toimusid rahvusvahelised õpiränded Münchenis ja Groningenis. Kokku osalesid õpirändes 9 Tallinna lasteaeda: Kopli Lasteaed, Tallinna Lepistiku Lasteaed, Rõõmuterakese Lasteaed, Tallinna Tuule Lasteaed, Tallinna Lindakivi Lasteaed, Lasteaed Päikene, Tallinna Lasteaed Kiikhobu, Tallinna Lasteaed Delfiin ja Tallinna Allika Lasteaed.
Õpirännetel said õpetajad põhjaliku ülevaate Müncheni ja Groningeni haridussüsteemist ja osalejad tõid välja, et nad oskasid näha seetõttu paremini ka seda, mis Tallinnas on hästi ja mida võiks välismaalt üle võtta. Alati ei pea tegema suuri muudatusi, piisab ka väikestest lihtsatest mõtetest, kuidas lapsi paremini läbi mängu kaasata.Üheks meie õppevisiidi eesmärgiks oligi mänguline õpe ja seda peeti nii Groningens kui Münchenis väga oluliseks. Sama oluliseks peeti ka lapse soovi valida erinevaid tegevusi lasteaiapäeva vältel sarnaselt meil rakendatava Hea Alguse metoodikaga. Lasteaia avatud õppe ja usalduse kontseptsioon haaras ka sõimeealisi lapsi, kes leidsid endale huvipakkuvaid tegevusi erinevates rühmaruumides.
Mõned toredad mängulised näited kuidas lapsi paremini kaasata ja mida võiks kasutada ka Tallinna lasteaedades.
Murenukk
Lukuga pingviin või mõni muu mänguline tegelane kelle suud katab lukk ja kuhu saavad lapsed panna oma murekirja või küsimuse, et pärast koos rühmaga arutleda ja lahendust leida.
Teraapiakoer
Õpetajad külastasid Müncheni linna lastesõime “Städtische Kinderkrippe“. Selles lastesõimes on peamiseks väljakutseks laste kõnearengu toetamine. Paikkonnas on palju sõjapõgenikke ja sisserännanuid ning ka lapsevanematel on palju muresid ja vajatakse psühholoogi tuge. Kõikide probleemidega püütakse tegeleda. Üheks laste toetamise viisiks on valitud teraapiakoer. Selles lasteaias oli oma koer, kellest õige pea saab ametlik teraapiakoer. Erinevad teaduslikud uuringud on näidanud, et koera olemasolu mõjutab eelkooliealiste laste keskendumisvõimet ja parandab mälu. Lapsed suudavad paremini keskenduda. Väga hea võimalus kuidas lisaks toetada haridusliku erivajadusega lapsi. Teine vahva võimalus oli koos teha muusikat, iga päev samal kellaajal sai koguneda fuajeesse ja koos laulda ja tantsida ja igaüks vastavalt oma oskustele ja võimetele.
Kunstinurk
Groningenis jäi pea igas lasteasutuses silma see, et lastel on vabadus valida oma tegevusi. Üheks toredaks asjaks on kunstinurk. Laps võib maalida molbertil enda soovitud ajal ja keegi ei muretse, et ta seal nurgas üksi toimetades määrib põranda või seinad. Kui värv valgub põrandale, siis võetakse ka seda kui kunsti.
Õpirände kogemuste analüüs:
Õpetajate päeval, 5. oktoobril toimus Tartus Haridusteaduste Instituudis kogemusseminar, kus Maria Jürimäe juhendamisel toimus kogemuste analüüs ja planeeriti jätkutegevusi. Jätkutegevustena planeeritakse rakendada lasteadades erinevaid projektõppe metoodikaid ja tegevuskeskuste arendamist.
Projekti tulemusi jagati Novembris toimunud lasteaedade juhtide nõupidamisel, kus osalesid kõikide Tallinna lasteasutuste juhid ja mõned õppejuhid, kokku 130 osalejat.