IKT arengusuunad Eesti hariduses
IKT arengusuunad Eesti hariduses on tihedalt seotud Eesti elukestva õppe strateegiaga 2020 ja selle raames digipöörde ning muutunud õpikäsitluse suundade ja eesmärkidega.
Eesti elukestva õppe strateegia 2020
Haridus- ja teadusministeeriumi (HTM) poolt välja töötatud strateegia seab üldeesmärgiks kõigile Eesti inimestele nende vajadustele ning võimetele vastavate õpivõimaluste loomise kogu elukaare jooksul, et tagada neile isiksusena väärika eneseteostuse võimalused ühiskonnas, töö- ja pereelus.
Selleni jõudmiseks on määratletud viis strateegilist eesmärki ning meetmed nende saavutamiseks.
Eesmärgid:
- Muutunud õpikäsitus
- Pädevad ja motiveeritud õpetajad ja koolijuhid
- Elukestva õppe võimaluste ja töömaailma vajaduste vastavus
- Digipööre elukestvas õppes
- Võrdsed võimalused elukestvaks õppeks ja õppes osaluse kasv
Eesmärgid puudutavad õppijatena nii lapsi, noori kui ka täiskasvanuid ja vanemaealisi ning nende saavutamiseks peavad panustama kõik: õppijad ise, tööandjad, lapsevanemad, koolid, ministeerium ja kogu ühiskond laiemalt. Täpsem info:
Digipööre
Digipöörde eesmärk on digivõimaluste teadlik ning tark integreerimine õppeprotsessi. Digiseadmete kasutamisega rikastatakse õppetööd ja arvestatakse paremini õppijate vajadusi ja võimeid, aidates neil saavutada paremaid õpitulemusi. (HTM) Täpsem info:
Digipöörde tegevussuunad
1) Uuendatakse põhikooli, gümnaasiumi ja kutsehariduse õppekavasid
Tegevussuunal on kolm eesmärki: õpilaste digipädevuse arendamine, muutuva õpikäsituse rakendamise toetamine digitehnoloogia abil ja infotehnoloogiaalase hariduse populariseerimine. (HTM)
Täpsem info:
2) Õpetajaid koolitatakse digitaalseid õppevaralahendusi kasutama
Iga õpetaja ja õppejõud peab olema digipädev ning oskama õppijate digipädevust arendada. Selleks ajakohastatakse õpetajate digipädevuste standard ja töötatakse välja õpetajate digioskuste enesehindamise keskkond. (HTM)
Täpsem info:
- Koolijuhtide ja õpetajate tehnoloogiahariduse toetamine
- Programm „Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid“
3) Arendatakse digilahendusi hõlmavaid innovaatilisi programme (nt ProgeTiiger, sh Robootika, TeadusTiiger, Wolfram)
Täpsem info:
4) Üld- ja kutsehariduses toetatakse üleminekut e-hindamisele
Täpsem info:
Haridusinnovatsiooni, elukestva õppe, muutunud õpikäsitluse ja digipöörde toetamine
- Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskus
- HITSA koolitused
- HITSA kolitusportfell
- Tallinna Ülikooli haridustehnoloogia keskus
Lehekülge haldab:
Kätlin Kalde
Tallinna Haridusamet
IT vanemspetsialist
katlin.kalde [ät] tallinnlv.ee