Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Tallinna Humanitaargümnaasiumi kodukord

Tallinna Humanitaargümnaasiumi kodukord

 

THG kodukord Kehtib alates 30.08.2023)


 

TALLINNA HUMANITAARGÜMNAASIUMI  KODUKORD  

TALLINN  

2023

 

   Õ/n 01.09.2023  pr nr.1-11/1 lisa 4  

Kehtestatud dir kk 12.sept 23 nr 1-3/10 üt


SISUKORD  

 

1 Üldsätted 3

2. Ühistoimimise normid koolis 4

3. Probleemide lahendamise kord 5

4. Õpilased 5

5. Õpetajad 6

6. Klassijuhatajad 6

7. Õppetöö korraldus 7

7.1 Päevakava 7

Päevakava põhineb Tervisekaitse nõuetel kooli päevakavale ja õppekorraldusele 7

7.2 Hindamise periood 7

7.3 Õppekäigud 7

7.4 Õppekeskkond 8

7.5 Hindeliste tööde planeerimine ja läbiviimine 8

7.6 Kodused ülesanded 9

7.7 Õpilaste liikumine gruppides ja klassides 9

7.8 Tugisüsteem 10

7.9 Põhikooli ja gümnaasiumi õpilaste puudumised ja vabastused 10

8. Dokumendid 12

8.1 Õpilaspäevik 12

8.2 Õpilaspilet 12

9. Kooliruumide kasutamise kord 13

9.1 Kord sööklas 13

9.2 Kord garderoobis 13

9.3 Kord kabinettides 14

9.4 Kord kooli arvutivõrgus ja arvutiklassis 14

10. Käitumine ja välimus 14

10.1 Välimus 14

10.2 Käitumisnormid 14

10.3 Mobiiltelefon ja nutiseadmed 15

11. Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine 16

11.1 Külalised 16

11.2 Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine 17

12. Õpilaste vastuvõtt ja koolist väljaarvamise tingimused ja kord 18

12.1 Õpilane arvatakse koolist välja: 18

12.2 Gümnaasiumiastme õpilane arvatakse koolist välja kui: 19

13. Õpilase ja vanema teavitamise kord 20

14. Õpilaste tunnustamine 22

15. Õppevahendite kasutamise kord 23

 




 

 

TALLINNA HUMANITAARGÜMNAASIUMI  KODUKORD  

Tallinna Humanitaargümnaasiumi kodukord on kehtiv 01. septembrist 2009.a., muudetud ja  täiendatud seisuga 30.08.2023 

 
  1. Üldsätted  

Tagasi sisukorda

  1. Kooli kodukord kehtestatakse Põhikooli-ja gümnaasiumiseaduse alusel (PGS)  

1.2 Õpilased ja kooli töötajad on kohustatud täitma õppenõukogu poolt heakskiidetud ja  direktori käskkirjaga kinnitatud kodukorda (PGS § 68).  

1.3 Kool avalikustab kodukorra oma veebilehel ja loob võimalused sellega tutvumiseks  (PGS § 69).  

  1. Lähtuvalt erinevatest koolielu reguleerivatest õigusaktidest sätestatakse kooli  kodukorras järgmised korrad:  
    1. Kodukorras sätestatakse õpilaste ning kooli töötajate vaimset või füüsilist tervist  ohustavatest juhtumitest teavitamine ning nende juhtumite lahendamise kord  (PGS § 44). 
    2. Kodukorras sätestatakse haridust omandava õpilase väljaarvamise tingimused ja  kord (Õpilaste kooli vastuvõtmise üldised tingimused ja kord ning koolist  väljaarvamise kord) ( PGS § 27 lg 3, § 28 lg.4).  
    3. Kodukorras sätestatakse kord, kuidas teavitatakse õpilast ja vanemat päevakavast  (PGS § 55).
    4. Kodukorras sätestatakse õpilase ja tema seadusliku esindaja teavitamise kord  hindamise korraldusest koolis ja õpilastele pandud hinnetest ja hinnangutest (PGS § 55). 
    5. Kodukorras sätestatakse õpilase tunnustamise kord (PGS § 57) Õpilase  tunnustamise tingimused ja kord).  
    6. Kodukorras sätestatakse põhikooli õpilasele tasuta kasutada antud õppevahendite  (õpikud, töövihikud, tööraamatud, töölehed) ning gümnaasiumi õpilastele tasuta  kasutada antud õpikute kasutamise ning koolile tagastamise tingimused ja kord  (PGS § 20).  
    7. Kodukorras sätestatakse õpilaspileti kasutamise kord koolis ( PKG § 59). 
    8. Jälgimisseadmestiku kasutamine (alus: Andmekaitse Inspektsiooni „Juhend kaamerate kasutamise kohta“) "Jälgimisseadmestiku kasutamise kord" (PGS  § 44, lg 6).
 
  1. Ühistoimimise normid koolis  

Tagasi sisukorda

Tallinna Humanitaargümnaasiumis (edaspidi THG) austavad kõik õpetajad, kooli töötajad ja õpilased  kõigi õpilaste õigust õppida.  Vastastikune suhtlemine on lugupidav.  

Õpetaja ja õpilane järgivad ühiskonnas käibivaid üldisi käitumisnorme.  THG töötajad ja õpilased esindavad ennast ja oma kooli väärikalt ja ei kahjusta  väljaspool kooli mainet sh internetis, meedias jne.  

Ühistoimimise normid põhinevad meie kooli väärtustel:  

 1. Kool on kui perekond  

Austan oma kaaslasi ja olen nende suhtes tähelepanelik.  

Olen abivalmis, leian aega teiste märkamiseks ja mõistmiseks.  

Tunnen rõõmu enda ja teiste saavutustest.  

Väärtustan iseenda ja teiste kultuurilist kuuluvust ja erinevaid identiteete. Teistega  suheldes olen avatud, sõbralik ja salliv.  

Olen valmis suhtlema inimestega erinevates keeltes.  

2. Areng läbi elu  

Olen aktiivne ja uudishimulik õppija. 

Usun, et paremaks ja targemaks inimeseks kasvamiseks tuleb teha järjepidevalt tööd. 

Olen veendunud, et meis kõigis peitub potentsiaal olla suurepärane, seepärast toetan  kaaslasi nende teel.  

Olen valmis proovima ja eest vedama uusi ideid looval viisil.  

Töös ja õppimises lähtun eetilistest põhimõtetest.  

Olen teadlik enda tugevustest ja nõrkustest, vajadusel otsin võimalusi enesetäienduseks.    

3. Koostöös peitub jõud  

Teen kaaslastega ühiste eesmärkide saavutamise nimel koostööd ja valin meeskonnatöös  eesmärgist lähtuvalt sobivaima rolli.  

Olen aus ja vajadusel avaldan oma arvamust, julgustan ka teisi seda tegema.  Aktsepteerin arvamuste paljusust.  

Tean oma õigusi ja kohustusi.  

Mõistan, et minu pingutusest sõltuvad minu saavutused.  

Mõistan oma vastutust kooli maine kujundamisel.  

 
  1. Probleemide lahendamise kord  

Tagasi sisukorda

THG-s rakendame õpilase suhtes meetmeid, mis on kirjas  PGS § 58 Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamine õpilase suhtes.

3.1 THG õpetajad, klassijuhatajad, kooli tugisüsteem ja juhtkond teevad pidevat koostööd  probleemide (õppe- ja kasvatustööga seotud probleemid, kaebused, kiusamise juhtumid)  ennetamise nimel. 

3.1.1 Õppe- ja kasvatustööga seotud probleemide esmane lahendaja on aineõpetaja ja  vajadusel klassijuhataja. 

3.1.2 Probleemi lahendamiseks (nt kiusamine) pöördub õpilane ise või tema seaduslik  esindaja (lapsevanem) või õpetaja klassijuhataja, kooli psühholoogi või sotsiaalpedagoogi  poole juhtumi lahendamiseks. Pöördumine võib olla nii kirjalik kui ka suuline. 

3.1.3 Probleemide (õppe- ja kasvatustööga seotud probleemid, kaebused, kiusamise  juhtumid) lahendamiseks valitakse sobivad meetmed. Näiteks korraldatakse individuaalne  või grupivestlus, ümarlaud, läbirääkimine, koosolek. 

3.1.4 Kui probleemi ei suudeta lahendada pöördub õpilane / lapsevanem/õpetaja kooli  juhtkonna poole. 

3.2 Juhtkonna liige lepitaja rollis kaasab probleemide (konfliktide) lahendamiseks kooli  tugisüsteemi esindaja(d), konflikti osapooled ja kasutab kõiki seaduslikke meetmeid ja  vahendeid.

 
  1. Õpilased  

Tagasi sisukorda

4.1  Õpilasel on õigus osaleda kooli õpilasesinduse töös.  

4.2 Õpilasel on õigus osaleda hoolekogu ja õppenõukogu töös läbi õpilasesinduse.

4.2.1 Õpilasesindus valib enda liikmete hulgast esindajad õppenõukogusse ja hoolekogusse  vastavalt õpilasesinduse põhimäärusele.  

4.3. Õpilasel on õigus osaleda konsultatsioonides õpiabi saamiseks.  

4.4 Tallinna Humanitaargümnaasiumis on heaks tavaks, et õpilane esindab oma kooli  spordivõistlustel, ainevõistlustel, olümpiaadidel.  

4.5 Õpilasi esindab koolis ja väljaspool kooli õpilase vanem või eestkostja.  Vanavanemad ja lähisugulased võivad eriolukordades õpilast esindada vaid vanema  kirjalikul loal.  

4.6 Õpilane järgib Eesti Vabariigi seadusi ja täidab kooli kodukorda.  

4.7 Õpilane täidab koolis kehtestatud ohutusnõudeid ja ei kanna kaasas enda, kaasõpilasi  ja koolitöötajaid ohustavaid esemeid.  

4.8 Õpilase käitumine on õpilaslik ning tunni ajal ta ei sega kaasõpilasi ja õpetajat.  

4.9 Õpilane suhtub kooli varasse heaperemehelikult ja tagastab kooli poolt väljastatud  õppevahendid õigeaegselt.  

4.10 Õpilane hüvitab koolile teadlikult või hoolimatult tekitatud materiaalse kahju.  

4.11 Õpilane on kohustatud osalema õppetöös vastavalt tunniplaanile ja  õppekorraldusele. Õpilane peab viibima õppetunni ajal tunniplaani järgses õppetunnis.  

4.12 Klassis töötav õpetaja edastab õpilastele klassiruumi reeglid. Õpilane vastutab klassiruumides oma töökoha ja selle ümbruse korrashoiu eest.  Määritud pink tuleb ise puhastada ja maha kukkunud olmeprügi prügikasti visata. 

4.13 Vahetusjalatsite kandmine koolis on kohustuslik. Õpilase vahetusjalatsid peavad  olema sellised, mis ei jäta põrandale tumedaid triipe.  

4.14 Õpilased teavitavad õppejuhti, kui aineõpetaja pole 15 minuti jooksul tundi jõudnud. 

 
  1. Õpetajad  

Tagasi sisukorda

5.1 Klassiruumis töötavad aineõpetajad vastutavad, et klassiruumid oleks õhutatud, korras  ja tahvel puhas.  

5.2. Õpetaja ei luba õpilast konsultatsiooni, kui õpilasel on samal ajal tund.  

5.3. Õpilase ebakohase käitumise korral on õpetajal õigus koheselt pöörduda juhtkonna poole, samuti on õpetajal õigus pöörduda politseisse.  

 
  1. Klassijuhatajad  

Tagasi sisukorda

6.1 Klassijuhataja ülesandeid täitev õpetaja on kohustatud edastama oma klassile infot  kooli ürituste, tunni asenduste ja tunniplaani muutmise kohta.  

6.2 Klassijuhataja ülesandeid täitev õpetaja osaleb koos oma klassiga kooli klassivälises  tegevuses.  

6.4 Klassijuhataja ülesandeid täitev õpetaja kutsub kokku lastevanemate koosoleku  vähemalt üks kord õppeaastas.  

6.5 Klassijuhataja ülesandeid täitev õpetaja viib läbi oma klassi õpilastega arenguvestlusi  vastavalt THG arenguvestluste läbiviimise korrale.  

6.6 Klassijuhataja ülesandeid täitev õpetaja annab õppejuhile aru oma klassi õpilaste  õppeedukusest, käitumisest ning puudumistest.  

6.7 Klassijuhataja ülesandeid täitev õpetaja peab viibima sööklas, kui klassil on  söögivahetund.  

 
  1. Õppetöö korraldus  

Tagasi sisukorda

  1. Päevakava  

Päevakava põhineb Tervisekaitse nõuetel kooli päevakavale ja õppekorraldusele 

7.1.1 Tallinna Humanitaargümnaasiumis õppe-ja kasvatuskorralduse põhivorm on õppetund.  

7.1.2 Õppetunnid algavad koolis kell 8.15 või hiljem vastavalt tunniplaanile. 

7.1.3. Õppetunnid toimuvad koolis või väljaspool kooli õppeekskursiooni või õppekäiguna vastavalt kooli õppekavale, päevakavale ja kooli direktori poolt kinnitatud  tunniplaanile.  

7.1.4. Õpilase päevakava ning selles muudatused tehakse teatavaks õpilasele ja vanemale kooli kodukorras sätestatud korras.  

  1. Hindamise periood  

7.2.1 Põhikoolis on hindamise perioodiks trimester.  

7.2.2 Ühes õppeaastas on kolm trimestrit. Trimestri hindamiseks on vajalik vähemalt kolm  hinnet (ei pea olema ainult kontrolltööde hinded).  

7.2.3 Aastahinne kujuneb kolmest trimestri hindest.  

7.2.4 Trimestrite alguse ja lõpu määrab kooli direktor käskkirjaga iga õppeaasta alguses. 

7.2.5 Koolivaheajad toimuvad haridus- ja teadusministri määruses kehtestatud ajal.  

7.2.6 Gümnaasiumis on hindamise perioodiks kursus (35 akadeemilist tundi). Vastava aine  kursuse arv fikseeritakse kooli õppekava tunnijaotusplaanis.  

  1. Õppekäigud

7.3.1 Õppekavaga seotud õppeekskursioonid, õppekäigud võivad toimuda õppetöö ajal.  

7.3.2 Õppekavaga seotud õppeekskursioonid, õppekäigud peavad olema eesmärgistatud ja seotud kooli õppekavaga.  

7.3.3 Ekskursioonist tuleb vastava kooliastme õppejuhti informeerida vähemalt üks nädal enne ekskursiooni  toimumist ja esitada hiljemalt enne õppekäigule minekut osalevate õpilaste nimekiri.  Organiseeriv õpetaja informeerib õppekäigul olevate õpilaste puudumisest koolisööklat vähemalt 1 nädal enne õppekäigu toimumist.

7.3.4 Väljaspool kooli territooriumi toimuvate õppekäikude ja muude tegevuste puhul on  õpilaste saatjateks õpetajad. 10 õpilase kohta peab olema 1 õpetaja.  Saatvad õpetajad kooskõlastatakse õppejuhiga.

7.3.5 Ekskursiooni marsruudi alguspunkt ja lõpp-punkt on Tallinna  Humanitaargümnaasiumi hoone (Koidu 97), kui ei ole kokkulepitud teisiti. 

7.3.6 Kui õpilane ei osale õppeekskursioonil/õppekäigul, siis organiseerib vastava kooliastme õppejuht talle võimaluse osaleda paralleelklassiga õppetöös, kus õpilane on kohustatud osalema.

7.3.7 Ekskursiooni juht on õpilaste eest vastutav isik (õpetaja), kes tagab õpilaste turvalisuse  kogu ekskursiooni vältel.  

7.3.8 Õpilaste väljumine bussist koduteel, enne ekskursiooni alguspunkti  tagasi jõudmist, on lubatud üksnes kirjalikul kokkuleppel lapsevanemaga.  

7.3.9 Kõik koolivälised meelelahutuslikud üritused ja ekskursioonid korraldatakse  õppetöö välisel ajal.  

  1. Õppekeskkond  

THG õppekeskkonna tingimused põhinevad eesti Vabariigi Valitsuse määrusel Tervisekaitsenõuded koolidele (03.06.2013)

7.4.1 Pikapäevarühma õpilastel on vajalik vähemalt kord päevas viibida värskes õhus.  Pikapäevarühma õpetajal tuleb informeerida vanemaid, et õpilastel oleks ilmastikule  vastav riietus, et õpilased saaksid õues jalutada. Pikapäevarühma töö määrab Tallinna  Humanitaargümnaasiumi pikapäevarühma töökorraldus.  

7.4.2 Kõiki kasutatavaid ruume koristatakse koristusteenust pakkuva firma tehnilise personali poolt vastavalt sõlmitud lepingule iga päev. 

7.4.3 Koristusteenustest või vajalikest remonditöödest teavitamiseks on kooli valvelauas infovihik või teatada elektrooniliselt. 

7.4.4 Vahetundides lubatakse õue (ilma õpetajata) 8.-12. klassi õpilasi. Pärast 2. tundi 11.-12. klassid; pärast 3. tundi 8.-10. klassid. Tingimused: ilma (vihmaga ei luba), käimine esiuksest, jalanõude vahetamine garderoobis, õigel ajal tunnis. 1.-7. klassid leiavad koos klassijuhatajate ja aineõpetajatega võimaluse õue minekuks.

  1. Hindeliste tööde planeerimine ja läbiviimine  

Hindamine põhineb Tallinna Humanitaargümnaasiumi hindamisjuhendile 

7.5.1   Ühe õppepäeva jooksul võib klassis toimuda 1 kontrolltöö.  Lisaks kontrolltöödele võib kasutada erinevaid tagasiside vorme.

7.5.2 Kontrolltöö toimumise aeg teatatakse õpilastele ette vähemalt nädal aega enne  kontrolltöö läbiviimist ja märgitakse eKoolis kontrolltööde plaani kohe, kui on  sisestatud hindeline ülesanne/ kontrolltöö.  

7.5.3 Õppenädalas võib põhikooli klassis läbi viia kuni kolm kontrolltööd.  

7.5.4 Põhikoolis kontrolltööd ei planeerita üldjuhul esmaspäevale ja reedele, samuti  õppepäeva esimesele ja viimasele tunnile, välja arvatud juhul, kui õppeaine on  tunniplaanis ainult esmaspäeval ja/või reedel ning kui õppeaine on tunniplaanis  ainult esimese või viimase tunnina.  

7.5.5 Kontrolltöö on terve tund kestev töö, milleks õpilane peab kodus valmistuma. 

 7.5.6 Tunnikontroll on ühe tunni teema (materjali) põhjal tehtav hindeline töö, mis kestab kuni 25  minutit.  

7.5.7 Tunnikontrolli ei pea õpilastele eelnevalt ette teatama.  

  1. Kodused ülesanded  

7.6.1 Kodused ülesanded antakse õpilastele kõigepealt õppetunnis ja dubleeritakse E-

koolis. Järgmiseks päevaks antavad kodused ülesanded kannavad õpetajad eKooli samal päeval hiljemalt kell 17.00. 

7.6.2 Esimeses klassis koduseid õpiülesandeid ei anta. Lapsevanema teavitamiseks on tunni sisu nähtav eKoolis tunnikirjelduse all.

7.6.3 Pühadejärgseks päevaks ja koolivaheajale järgnevaks esimeseks koolipäevaks  koduseid õpiülesandeid ei anta.  

7.6.4 Suviseks lugemiseks antav kirjandus on soovituslik. Õpetaja planeerib õppetööd nii, et õpilane jõuab ettenähtud kohustusliku kirjanduse läbi lugeda õppeperioodi jooksul.  

  1. Õpilaste liikumine gruppides ja klassides 

7.7.1 Õpilaste liikumist klassist klassi ja keelegrupist keelegruppi reguleeritakse järgmiste  kokkulepete alusel:

7.7.2 Õpilase liikumine toimub lapsevanema põhjendatud avalduse põhjal  õppeaasta alguses kahe nädala jooksul; 

7.7.3 Avaldused klassi ja keelegrupi muutmise kohta esitatakse direktorile,  

mille põhjal otsustab kooli juhtkond õpilase liikumise grupist gruppi.

7.7.4 Otsuse teeb kooli juhtkond võttes arvesse lapsevanema, õpilase ja aineõpetaja  arvamust;  

7.7.5 Õppeaasta jooksul õpilaste liikumist klasside ja gruppide vahel üldjuhul ei toimu, erandkorras ettetulevad juhtumid vaatab juhtkond koos aineõpetajatega läbi ning teeb vastava  otsuse.  

  1. Tugisüsteem  

 7.8.1 . Põhikooli õpilaste toetamist reguleerib THG tugisüsteemi kord.  

  1. Põhikooli ja gümnaasiumi õpilaste puudumised ja vabastused 

7.9.1  Puudumine ei vabasta õpilast õppekava täitmisest. 

7.9.2 Kui õpilane puudub tundidest kooli esindamise eesmärgil, on kas spordivõistlustel,  olümpiaadil, projektis või mõnel muul üritusel, siis teavitab aineõpetaja või klassijuhataja sellest  kooli juhtkonda, kes annab selleks vastava loa. 

7.9.3 Kui õpilane esindab kooli, siis on ta vabastatud kohustuslikest töödest ja e-kooli “0” ei märgita. Esindmiseks suunav  õpetaja teavitab klassijuhatajaid ja aineõpetajaid õpilastest, kes on õppetööst ja/või kohustuslikest töödest vabastatud.

7.9.4 Kui õpilane puudub tundidest kooli esindamise eesmärgil, siis õpetaja teavitab teisi õpetajaid e-posti/e-kooli teel. Klassijuhataja märgib E- kooli puudujate päevikusse ”v-k“ (vabandatud vabandatud kooli  ürituse tõttu);  

7.9.5 Õpilase puudumise korral koolist teavitab lapsevanem sellest klassijuhatajat kirjalikult.   

7.9.5.1 Puudumise põhjuse märgib eKooli ainult klassijuhataja.

7.9.6 Puudumistõend esitatakse läbi eKooli samal päeval.  Erandjuhul võib klassijuhataja aktsepteerida puudumistõendeid, mis on esitatud 2 päeva jooksul.  Hilisemaid puudumistõendeid ei arvestata. 

7.9.7 Klassijuhataja säilitab paberkandjal esitatud puudumistõendi õppeaasta lõpuni.  

7.9.8 Kui õpilane peab koolist lahkuma õppepäeva jooksul, siis tohib ta seda teha klassijuhataja, kooliõe või lapsevanema teatise põhjal. Kooliõe ja lapsevanema teatisega peab tutvuma ja kinnitama klassijuhataja. Õpilane edastab klassijuhataja kinnitatud teatise garderoobi või valvelauda.  

7.9.9 Klassijuhataja puudumise korral pöördub õpilane lahkumise kinnitamiseks kooli juhtkonna poole

7.9.10 Põhjuseta puudumised tundidest ja põhjuseta hilinemised tundidesse on THG-s  keelatud. Põhjuseta hilinenud ja puudunud õpilasele võib koolijuht rakendada mõjutusmeetmeid, näiteks käskkiri.  Esildise selleks teeb klassijuhataja. Lapsevanemat informeeritakse rakendatud meetmetest.  

7.9.11 Puudumisi ja hilinemisi arvestatakse trimestripõhiselt. 

7.9.12 Kui õpilasel on trimestri jooksul põhjuseta hilinemisi 4-6, võib klassijuhataja koostada esildise  õpilase mõjutamiseks, mis edastatakse lapsevanemale.

7.9.13  Kui õpilasel on põhjuseta hilinemisi 7 ja rohkem, koostab klassijuhataja koolijuhile esildise  õpilase väljakutsumiseks koos lapsevanemaga ja käskkiri kantakse klassitunnistusele. 

7.9.14 Kui õpilasel on põhjuseta puudumisi trimestri jooksul 7 tundi, koostab klassijuhataja esildise õpilase väljakutsumiseks koolijuhi juurde ja sellest informeeritakse lapsevanemat. 

7.9.15 Kui õpilasel on põhjuseta puudumisi 8 ja rohkem, koostab klassijuhataja koolijuhile esildise  õpilase väljakutsumiseks koos lapsevanemaga ja rakendatakse vajalikke mõjutusmeetmeid. 

7.9.16 Kui õpilasel on 35 ja rohkem põhjuseta puudutud tundi ja talle on eelnevalt kohaldatud mõjutusmeetmeid, võib kool pöörduda lastekaitsetöötaja poole abi saamiseks. 

7.9.17 Kui põhikoolis õppivale õpilasele on trimestri jooksul määratud mõjutusmeetmeid, võib  õpilase käitumishinnet alandada ühe hinde võrra; mitme meetme puhul on õpilase  käitumishinne antud trimestris mitterahuldav.  

7.9.18 Õpilasele, kes on gümnaasiumis puudunud 30% kursusest, võib määrata õpetaja  kokkuvõtliku kursusetöö, sõltumata puudumise põhjusest.  Kursusehinde alus on sel juhul kursusetöö, eelnevaid hindeid ei arvestata.

7.9.19 Õpetaja võib määrata põhikoolis kokkuvõtva töö puudutud ajal läbivõetud materjali  kohta, kui õpilane on sõltumata põhjusest puudunud ainetunnist 50% .  

7.9.20 Põhikoolis toetatakse koolist puudunud õpilast konsultatiivse õpiabiga ning alles  seejärel hinnatakse.  

7.9.21 Kehalisest kasvatusest vabastavat tõendit omav õpilane on vabastatud füüsilisest  koormusest, kuid ta peab tunnis viibima. Õpetaja peab andma õpilasele tööülesande,  mis ei ole seotud õpilase füüsilise koormusega (nt referaat, arutlus või võimalusel  värskes õhus viibimine). 

7.9.21 Kehalisest kasvatusest vabastavat tõendit on õpilane kohustatud näitama lisaks  klassijuhatajale ka kehalise kasvatuse õpetajale.  

7.9.23 eKooli märkimisel kasutatakse järgmisi tähistusi:  

a - õpilane puudub tunnist põhjuseta – p;  

b - õpilane puudub põhjusega – v (vabandatud);  

c - õpilane puudub kooliürituses osalemise tõttu – v-k (vabandatud kooli  ürituse tõttu);  

d - õpilane puudub koolist haigestumise tõttu – h (haige).  

7.9.24 Pikema, varem teada oleva puudumise korral kirjutab lapsevanem klassijuhatajale teate, milles märgib ära ka lapse koolist eemal olemise põhjuse. Pikemast  puudumisest informeerib klassijuhataja aineõpetajaid. Puudumine ei vabasta õpilast õppeülesannete täitmisest.

7.9.25 Väljaspool kooli toimuvad treeningud ei vabasta põhikooli õpilast kehalise kasvatuse tundidest. 

7.9.26 Gümnaasiumiastme õpilase võib põhjendatud taotluse esitamisel (õpilase poolt esitatud ja spordialaliidu kinnitusega) vabastada kehalise kasvatuse kursusest kas täielikult või osaliselt. Taotlus esitatakse direktorile.

7.9.27 Gümnaasiumiastme õpilase võib põhjendatud taotluse esitamisel (õpilase poolt esitatud ja vastava huvikooli lõputunnistusega) vabastada muusika või kunsti kursusest kas täielikult või osaliselt. Taotlus esitatakse direktorile.

7.9.28 Gümnaasiumi õpilasel on alates 2023/24 õa-st võimalik 12. klassis parandada põhjendatud taotluse alusel gümnaasiumi ühe kursuse hinnet. Parandamise periood mai- juuni.

7.9.29 Gümnaasiumi koolieksamist on võimalik taotleda vabastust tingimusel, et kõik gümnaasiumi kursused valitud suunaeksamil on sooritatud suurepäraselt ehk hindele “5”, arvesse ei lähe parandatud kursusehinded. Vabastust on võimalik taotleda õpilasel, kes on saavutanud ainealaseid kõrgeid tulemusi Tallinnas (1.-3. koht) või vabariigis (1.-6. koht). Taotluseks võib ettepaneku teha kooli juhtkond.

 
  1. Dokumendid  

Tagasi sisukorda

  1. Õpilaspäevik  

8.1 Põhikooli ja gümnaasiumiastme õpilase puhul on päeviku omamine ja selle täitmine  soovitatav. Infovahetuse esimene keskkond on eKool

  1. Õpilaspilet  

Õpilaspileti kasutamise kord koolis (PKG § 59

8.2.1 Õpilaspilet on õpilase õppimist tõendav dokument. THG-s on kasutusel elektrooniline  õpilaspilet, mille väljaandmist korraldab kooli sekretäri ja kooli poolt määratud vastutav isik. E-õpilaspileti tellimine käib läbi e-kooli, kust saab tellida nii esmaseid, kui ka korduvaid  õpilaspileteid. Esmane õpilaspilet on tasuta. Korduv õpilaspilet on tasuline.  

8.2.2 Õpilaspileti väljaandmine toimub haridus- ja teadusministri määruse ”Õpilaspileti  väljaandmise kord ja õpilaspileti vorm” 13.08.2010 nr 42 alusel.  

8.2.3 Koolist lahkumisel muutub õpilaspilet kehtetuks.  

8.2.4 Õpilaspileti kehtivuse kohta saab teavet e-kooli kaudu sisse logides.  

 
  1. Kooliruumide kasutamise kord  

Tagasi sisukorda

  1. Kord sööklas  

 9.1.1 Koolis toitlustatakse õpilasi kooli sööklas.  

9.1.2 Igal õpilasel on õigus riigi poolt tasustatud koolilõunale.  

9.1.3 1.-8. klassides saadab õpilased sööklasse aineõpetaja.  

9.1.4 Klassijuhataja jälgib oma klassi nende söögivahetunni ajal. 

9.1.5 Söögivahetundides peavad sööklas korda korrapidaja-õpetajad vastavalt kehtestatud  graafikule.  

9.1.6 Tallinna Humanitaargümnaasiumis õpilased söövad sööklas ainult neile määratud  vahetunnil ja ei sega sööklas teisi õpilasi.  

9.1.7 Õpilane viib oma kasutatud toidunõud ise ära.  

9.1.8 Õpilased söövad ainult sööklas, üldjuhul kaasa võetud sööki süüakse sööklas (va erijuhud, näiteks klassiüritused).

9.1.9 Klassiruumis on tunni ajal kõigil lubatud soovi korral juua ainult vett.

  1. Kord garderoobis  

9.2.1 Garderoobid avatakse 7.30 ja suletakse 18.15.  Päeva jooksul on garderoobide uksed lukus ja neid avatakse vastavalt vajadusele.

9.2.2 Isiklike asjade säilimise eest vastutab õpilane ise. Õpilaste ja õpetajate kadunud asjade  eest kool materiaalselt ei vastuta. Leitud asjad viiakse valvelauda, hinnalised asjad  kooli juhtkonna kätte.  

9.2.3 Klassijuhataja kontrollib oma klassi garderoobi ja vajadusel informeerib juhtkonda ja majanduspersonali tekkinud probleemidest.

9.2.4 Garderoobi jäetakse üleriided, välisjalatsid ja kehalise kasvatuse riided. Kõik muu  koolipäevaks vajalik võetakse kaasa või hoitakse isiklikus kapis, mille kasutamise saab  tellida lapsevanem vastavast firmast.  

9.2.5 Õppetarvete (õpikud, töövihikud jms) hoidmine garderoobis ei ole lubatud, selleks on  kapid. 

9.2.6 Õpilased ei istu tundide ajal garderoobis ega garderoobiboksides  ning ei jää sinna  istuma, et oodata tundi või veeta aega pärast tunde.  Huviringi või treeningut saab oodata garderoobi koridorides.

9.2.7 Garderoobis on söömine ja joomine keelatud.  

9.2.8 Garderoobis on keelatud ruumi ja teiste õpilaste omandi rikkumine ja/või ümberpaigutamine.  Rikkumise avastamisel tegeleb küsimusega edasi klassijuhataja ja juhtkond.

  1. Kord kabinettides 

 9.3.1 Kõikides kooliruumides peavad õpilased täitma nende ruumide kasutamise  erinõudeid  

9.3.2 Ruumi kasutamise nõuded teeb teatavaks vastavas kabinetis töötav õpetaja.  

  1. Kord kooli arvutivõrgus ja arvutiklassis 

9.4.1 Arvutiklassis vastutab korra eest arvutiõpetaja või tundi läbi viiv aineõpetaja. Õpilased  viibivad arvutiklassis koos õpetajaga.  

9.4.2 Õpetaja avab ja sulgeb arvutiklassi, jälgib, et kõik õpilased logiksid tunni lõpus  arvutitest välja.  

9.4.3 Kooli arvutitesse logivad õpetajad ja õpilased ainult oma isikliku kasutajakontoga.  Iga kasutaja vastutab oma kasutajakontol toimuva eest ise.  

9.4.4 Kasutajakonto saab õpilane esmalt klassijuhataja, infojuhi või  haridustehnoloogi/arvutiõpetaja käest. Kasutajakontosid haldab ja paroole uuendab  infojuht  

9.4.5 Kooli WIFI-võrk on mõeldud õppetöö läbiviimiseks. Õpilastel on lubatud  õppeeesmärkidel oma isiklike seadmete kasutamine kooli WIFI-võrgus.  

9.4.6 E-õppekeskkondade kasutamine koolis. Õpilased kasutavad õppetöös e õppe keskkondadesse sisselogimiseks e-kooli kontot või kooli e-posti aadressi.  

  1. Käitumine ja välimus

Tagasi sisukorda

  1. Välimus  

10.1.1 Õpilaste välimus on õpilaslik, see tähendab et õpilane järgib riietumisel üldisi eetilisi  norme, lubamatud on liialt avatud ja paljastavad riietusesemed.  

10.1.2 Õpilase riietus on korrektne ja puhas.  

10.1.3 Spordirõivaid (ka dressipükse) kantakse ainult selleks ettenähtud üritustel või kehalise kasvatuse tunnis.  

10.1.4 Susside ja rannajalatsite kasutamine vahetusjalanõuetena ei ole soovitatav.  

10.1.5 Pidulikuks riietuseks Tallinna Humanitaargümnaasiumis on tume - valge riietus.

10.1.6 Koolis ei kanta/ei eksponeerita  nähtavaid kehakaunistusi (needid, ninarõngad  jms, mis võivad olla koolis ohtlikud).  

  1. Käitumisnormid

10.2.1 Kõik THG koolipere liikmed st õpilased, õpetajad ja koolitöötajad käituvad vaimse ja  füüsilise turvalisuse põhimõtetest lähtuvalt  (PGS §44).

10.2.1.1 Kooli territooriumil ja õppehoones on keelatud ropendamine ja ebatsensuursete väljendite kasutamine. 

10.2.2 Kooli territooriumil ja õppehoones on keelatud suitsetamine, veipimine, alkohoolsete jookide, mokatubaka ja narkootiliste või psühhotroopsete ainete jne omamine ja tarbimine.  

10.2.3 Õpilane täidab koolis kehtestatud ohutusnõudeid ja ei kanna kaasas ennast, kaasõpilasi  ja koolitöötajaid ohustavaid esemeid.  

10.2.4 Õpilane ei puudu tunnist ilma mõjuva põhjuseta.  

10.2.5 Õpilane ei hiline tundi ilma mõjuva põhjuseta.  

10.2.6 Õppetöös osalev õpilane ei sega kaasõpilasi ja õpetajat.  

10.2.7 Tunni ajal on söömine, joomine (välja arvatud tervisest tulenevatel juhtudel) ja nätsu närimine keelatud. Näritud närimiskumm pannakse prügikasti.  

10.2.8 Õpilase ebakohase käitumise korral ning töörahu säilitamiseks aineõpetajal on õigus kõrvaldada õpilane tunnist, saates teda õppejuhi juurde (või direktori,  sotsiaalpedagoogi või psühholoogi juurde) koos tööülesandega.  

10.2.9 Õpilase tunnist kõrvaldamise korral on aineõpetaja kohustatud viivitamatult  teavitama sellest klassijuhatajat ning läbi e-kooli vanemat.  

10.2.10 Tööülesanne peab olema tunni lõpuks sooritatud ja õpetajale kontrollimiseks esitatud.  

10.2.11 Kooli territooriumil on mistahes esemete ja toodete müük keelatud. Välja arvatud  kooli juhtkonna ning lastevanemate initsiatiivil korraldatud heategevuslike ürituste (nt  laatade) korral.  

10.2.12 Õpilased käituvad tunnis ja väljaspool tundi üksteisega sõbralikult, ei solva kaaslasi sõnade ja  tegudega ning jälgivad kõlblusnorme.

10.2.13 Õpilased suhtuvad heaperemehelikult kaasõpilaste varasse, ei lõhu, ei põleta, ei riku ega varasta. Õpilane, kes eksib reegli vastu, kas kohaldatakse kooli mõjutusmeetmeid või antakse edasi kas politseile/päästeametile, kes omakorda kohaldavad  vastavaid mõjutusmeetmeid. 

  1. Mobiiltelefon ja nutiseadmed  

 10.3.1 Tallinna Humanitaargümnaasiumis on reegel, et õpilaste ja ka õpetajate mobiiltelefoni  helinaks on “hääletu” ja õppetunni ajal telefonile ei vastata ega tehta kõnesid ja ei  saadeta sõnumeid.  

10.3.2 THG-s on A ja B korpuse II korruse algklasside korrus mobiiltelefonivaba

10.3.3 Koolis on ilma nõusolekuta keelatud isikute filmimine, pildistamine ja lindistamine. Kaasõpilaste ja kooli personali filmimine, pildistamine ja lindistamine ilma nende  nõusolekuta on keelatud. Kooli personal võib õppe- ja ajaloo säilitamise otstarbel  filmida, pildistada ja lindistada. Salvestiste avaldamine on vastavalt lapsevanemate  nõusolekule.  

10.3.4 Lapsevanematel on lubatud kooli üritusi salvestada (filmida, fotografeerida, jne)  isiklikul otstarbel ja ainult oma last. (Alus Isikuandmete kaitse seadus, seletuskiri AKI juhend kaamerate kasutamise kohta).  

10.3.5 Õppetunni ajal hoiab õpilane telefoni kotis.  

10.3.6 Tunnis on keelatud muusika kuulamine ning kõrvaklappide kõrvas hoidmine.  

10.3.7 Õpetajal on õigus klassis sisse seada koht, kus saab turvaliselt tunni jooksul hoiustada  elektroonilisi seadmeid (nt karp, korv). 

10.3.8 Õpetajal on õigus hindamisel võtta arvesse seda, kui õpilane eirab õpetaja poolt nutiseadmetele kehtestatud reegleid.

10.3.9 Kui õpetajal on põhjendatud kahtlus, et õpilase töö on valminud tehisintellekti abil, on õpetajal õigus nõuda töö uuesti tegemist koolis väljaspool tundide aega.

10.3.10 Punktide 10.3.5 – 10.3.8 rikkumise korral toob õpilane mobiiltelefoni, selle lisaseadmed,  arvuti ja muud tehnilised vahendid, mis ei ole tunnis õpetaja poolt lubatud, hoiule õppejuhi kätte.  

10.3.11 Kui õppejuhti ei ole koolis, siis hoiustab eseme keegi juhtkonna liikmetest. Eseme toob õpilane ise (võimalusel õpetaja on saatja) ja talle väljastatakse eseme hoiule  võtmise protokolli koopia, mille allkirjastavad eseme hoiustanud isik ja eseme omanik.  

10.3.12 Eseme hoiule võtmisest teavitatakse koheselt ka vanemat. Hoiule võetakse kooli  kodukorra järgi kõik esemed, mis ei ole koolis kasutamiseks ette nähtud (nt terariistad,  e-sigaretid, laserid jms).  

10.3.13 Hoiule võetud eseme saab kätte lapsevanem või hooldaja hoiule võtmise protokolli  koopia esitamisel.  

 
  1. Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine  

Tagasi sisukorda

  1. Külalised  

11.1.1 Kooli valvelauatöötaja ei tohi õpilaste turvalisuse huvides kooli siseruumidesse lubada  ilma juhtkonna loata ühtki kõrvalist isikut. 

11.1.2 Koolis viibivatest külalistest peab olema teadlik kooli juhtkond.  

11.1.3 Kooli valvelauatöötajal on õigus küsida õpilaselt õpilaspiletit ja külastajalt isikut  tõendavat dokumenti.  

11.1.4 Külalised registreeritakse kooli valvelauas.  

11.1.5 Kooli siseruumides peavad külalised kandma vahetusjalatseid või kilesusse.  

11.1.6 Lapsevanem saab aineõpetajatega kohtuda, kas koolis korraldatavates infotundides või  olles õpetajatega eelnevalt kohtumise kokku leppinud.  

11.1.7 Lapsevanem ootab õpetajat valvelaua juures ja ei sisene üksinda kooli siseruumidesse.  

  1. Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine  

Õpilaste ning kooli töötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavatest juhtumitest  teavitamise ning nende juhtumite lahendamise kord Tallinna Humanitaargümnaasiumis  (lähtuvalt PGS §44).  

11.2.1 Kool tagab õpilase koolis viibimise ajal tema vaimse ja füüsilise turvalisuse ning tervise  kaitse. Vägivalla ennetamiseks on koolis järelevalve õpilaste üle kogu õppepäeva  vältel. Ruumide ja territooriumi kasutamine on korraldatud võimaluse piires selliselt,  et see aitaks ennetada õpilaste ja koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust  ohustava olukorra tekkimist. Kool töötab päevakava (tunniplaan) alusel, vahetundides  on tagatud õpilastele järelevalve, kooli sisse ja välja pääseb üksnes kehtestatud korra  alusel.  

11.2.3 THG on õpilaste ja koolitöötajate turvalisust ohustava olukorra ennetamiseks ning olukorrale reageerimiseks paigaldanud kooli territooriumile jälgimisseadmestiku.  

(turvakaamerad). Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 44 lg 5 kohaselt on koolis  videovalve kasutamine lubatud üksnes õpilaste ja koolitöötajate turvalisust ohustava  

olukorra ennetamiseks ning olukorrale reageerimiseks ja kooli vara  kaitseks.(Isikuandmete kaitse seadus § 14 lõige 3)  

11.2.4 Turvakaamerate salvestisi vaadatakse läbi direktori poolt ainult erandjuhtumitel süüteo tuvastamiseks. Turvakaamerate salvestisi ei või kool kasutada ega ilma tungiva vajaduseta välja anda. Turvakaamera salvestise võib välja anda õigusrikkumise  menetluses õigusrikkumist seaduse kohaselt menetleva asutuse nõudmisel.  

11.2.5 Direktor fikseerib kirjaliku aktiga igakordse juurdepääsu salvestisele, fikseerides  kuupäeva ja kellaaja ning eesmärgi, mis tingis salvestise vaatamise vajaduse.  

11.2.6 Õpilaste ning kooli töötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavatest juhtumitest  peab teavitama klassijuhatajat, õppejuhti ja koolidirektorit.  

11.2.7 Koolidirektoril on õigus nõuda oma kooli töötajalt, kes on süü- või väärteo tunnistajaks,  kirjalikku seletust süü- või väärteo kohta ja kooli töötaja on kohustatud sellise seletuse  andma. Seletust ei nõuta, kui süütegu on tõendatud muude tõenditega.  

11.2.8 Seletuse andmisest keeldumine, samuti seletuses teadvalt valeandmete esitamise eest  võib kooli töötajale määrata distsiplinaarkaristuse.  

11.2.9 Seletuskirja kantakse vähemalt alljärgnev: süü- või väärteo toimumise aeg ja koht,  kirjeldus, seletuskirja kirjutamise aeg, nimi ja allkiri.  

11.2.10 Õpilaselt, kes on toime pannud süü- või väärteo, kooli töötajate poolt seletuskirja ei  võeta.  

      11.2.11 Kool ei käsitle õpilasi ka süü- või väärteo tunnistajatena.  

11.2.12 Süü- või väärteo toime pannud isiku vastutusele võtmise korral ei alandata sama teo  eest käitumishinnet.  

11.2.14 Kooli töötajad ei tohi õpilase iseloomustamisel viidata kustunud või ennetähtaegselt  kustutatud karistusele.  

11.2.15 Kooli direktor võib kooli nimel pöörduda politseisse, kohtusse ühe nädala jooksul, arvates päevast, mis järgneb päevale, mil ta sai teada või  pidanuks teada saama süü- või väärteost.  

11.2.16 Kui koolidirektor leiab, et isikut, kes pani toime teo, ei saa mõjutada pedagoogilise  vestluse kaudu, teeb ta vastava esildise ning saadab selle alaealise elukohajärgsele  lapse heaolu spetsialistile koos taotlusega kohaldada alaealise mõjutusvahendite seaduses  ettenähtud mõjutusvahendeid. Enne lapse heaolu spetsialisti poole pöördumist selgitatakse  õpilasele ja tema seaduslikule esindajale teo olemust ja alust.  

11.2.17 Kui koolidirektor pedagoogilise vestluse tulemusena jõuab järeldusele, et õpilane on  oma teost aru saanud või on oma käitumist muutnud, siis võib alaealiste  komisjonile jätta esildis tegemata. 

11.2.18 Kui kooli territooriumil viibivad alkoholi-või narkojoobes või suitsetavad isikud, siis  tuleb koheselt pöörduda politsei poole, kes rakendavad vastavad meetmed vastavalt  Politsei ja piirivalve seadusele.

 

  1.  Õpilaste vastuvõtt ja koolist väljaarvamise tingimused ja kord 

Tagasi sisukorda

Õpilaste vastuvõtt toimub vastavalt PGS §27 ja §28THG õpilaste vastuvõtu korrale ning Tallinna linnas  kehtestatud reeglitele.  

  1. Õpilane arvatakse koolist välja:  

12.1.1 kui õpilane või piiratud teovõimega õpilase vanem on koolile esitanud sellekohase  taotluse;  

12.1.2 kui õpilane on asunud haridust omandama teises üldhariduskoolis või välisriigi  õppeasutuses ja ta ei ole esitanud käesoleva paragrahvi lõike 3 kohaselt taotlust;  

12.1.3 kui koolis ei viida õpinguid läbi klassis, kus õpilane peaks õpinguid jätkama;  

12.1.4 kui õpilane oma käitumisega ohustab teiste turvalisust koolis või rikub korduvalt  kodukorda, välja arvatud koolikohustuslik õpilane;  

12.1.5 kui õpilane põhiharidust omandades puudub mõjuva põhjuseta õppetundidest ning teda  ei ole seetõttu võimalik järgmisse klassi üle viia, välja arvatud koolikohustuslik õpilane;  

12.1.6 kui õpilane ei täida nominaalse õppeaja jooksul gümnaasiumi lõpetamise tingimusi ja tema õppeaega ei ole individuaalse õppekava kohaselt pikendatud;  

12.1.7 kui õpilasele on gümnaasiumis õppides ühe õppeaasta jooksul pandud kolmes või  enamas õppeaines üle poolte kursusehinnetena välja «nõrgad» või «puudulikud»;  kui õpilane mittestatsionaarses õppes õppides ei ole viie järjestikuse õppenädala  jooksul õppetööle ilmunud, välja arvatud koolikohustuslik õpilane;  

12.1.8 kui õpilane omandas haridust koolis, mis korraldab õpet vanglas või kasvatuse  eritingimusi vajavate õpilaste koolis ning ta vabastati vanglast või kasvatuse  eritingimusi vajavate õpilaste koolis viibimise tähtaeg lõppes;  

12.1.9 kui õpilane on täitnud põhikooli või gümnaasiumi lõpetamise tingimused ja talle on  väljastatud lõputunnistus; 

         12.1.10 õpilase surma korral.  

  1. Gümnaasiumiastme õpilane arvatakse koolist välja kui:  

12.2.1 ta rikub  korduvalt kodukorda. 

12.2.2 kui 12. klassi õpilane ei täida gümnaasiumi lõpetamise tingimusi. 

12.2.3 Õpilast, kes ajutiselt omandab välisriigi õppeasutuses sama taseme haridust, ei arvata  nominaalse õppeaja jooksul kooli õpilaste nimekirjast välja, kui õpilane või piiratud  teovõimega õpilase puhul vanem esitab hiljemalt 30. juuniks kooli direktorile taotluse  õpilase kooli õpilaste nimekirja jätmiseks järgmisel õppeaastal.  

12.2.4 Õpingute jätkamisel Eestis asub õpilane õppima klassis, kus ta välisriigi õppeasutuses  õppimise aega arvestades õpiks juhul, kui ta oleks õpinguid jätkanud Eestis ning oleks  iga õppeaasta järel viidud üle järgmisse klassi.  

 

12.2.5 Õpilase koolist väljaarvamise korra kehtestab haridus- ja teadusminister „Õpilaste kooli vastuvõtmise üldiste tingimuste ja korra ning koolist väljaarvamise  korraga“  

12.2.6 12. klassi õpilast õppe- ja eksamiperioodil koolist välja ei arvata. 

12.2.8 Õpilase koolist väljaarvamise otsuse teeb direktor. 

 
  1. Õpilase ja vanema teavitamise kord 

Tagasi sisukorda

Põhineb (PGS § 55) 

13.1 Kooli päevakava on õppepäeva vältel koolikohustuse täitmiseks koolis  õpiülesannetega seotud tegevuste ja pikapäevarühmas korraldatavate tegevuste  toimumisjärjestust ning nende ajalist kestust kajastav loetelu.  

13.2 Tunniplaan on päevakava osa ja koostatakse lähtuvalt riiklikus õppekavas sätestatud  õpilase nädalakoormusest, riikliku õppekava alusel koostatud kooli õppekavast,  õppeainete raskusest ning eeldatavatest õpitulemustest.  

13.3 Päevakavaga saab õpilane ja vanem tutvuda kooli kodulehe kaudu.  

 13.4 Päevakava ja muudatused selles tehakse õpilasele ja lapsevanemale teatavaks klassijuhataja kaudu. Esmased infokanalid on eKool ja kooli koduleht.

13.4.1 Õpetajale saadetud kirjadele vastab õpetaja üldjuhul 2 tööpäeva jooksul, kuid mitte hiljem kui 10 tööpäeva jooksul. Kiiret lahendamist nõudvale olukorrale tuleb reageerida kohe.

13.4.2 Telefon ei ole esmane infokanal. Telefonivestluseks määrab õpetaja ise sobilikud ajad.

13.4.3 Õpetajaks isiklikuks kohtumiseks tuleb eelnevalt sõlmida kokkulepe.

13.5  Õpilase ja tema seadusliku esindaja teavitamise kord hindamise korraldusest koolis  ning õpilastele pandud hinnetest ja antud hinnangutest põhineb  (PGS § 55). 

13.6 Tallinna Humanitaargümnaasiumi õpilaste hindamisjuhend on avalikustatud kooli  kodulehel. Õpilaste hindamise põhimõtted ja käitumisnormid on sätestatud THG hindamisjuhendis.

13.7 Trimestri või kursuse algul teeb õpetaja õpilastele teatavaks vastava õppeaine  nõutavad teadmised ja oskused, nende hindamise aja ja vormi ning hindamise kriteeriumid. Õpetaja lähtub õpilaste teavitamisel õpetaja töökavast, mille ta on  koostanud kooli õppekava üldosa ja ainekava alusel.  

13.8 Klassijuhataja teeb õppeaasta algul õpilastele teatavaks õpilaste käitumise ja  hoolsuse hindamise põhimõtted ja kriteeriumid.  

13.9 Õpilane ja tema esindaja saavad trimestri või kursuse jooksul teavet õpilaste hinnetest  eKooli vahendusel.  

13.10 I kuni III kooliastme õpilast ja tema seaduslikku esindajat teavitab kool  kokkuvõtlikest aastahinnetest ning käitumis-ja hoolsushinnetest klassitunnistuse kaudu.  

13.11 Hinnetelehed ja tunnistused on nähtavad eKoolis 

13.12 Õpilasel on õigus saada aineõpetajalt teavet oma hinnete kohta. 

13.13 Hinnatava töö sooritamise ajal puudumise või selle ebaõnnestumisega seotud  probleemide korral, aga ka järele vastamisega seotud korraga seotud küsimustes saab teavet hindamisjuhendist, mis on avalikustatud kooli kodulehel või vastava aine  õpetajalt.  

13.14 THG aineõpetajatel on õppenädalas üldjuhul kaks konsultatsioonitundi. Õpilane  tuleb konsultatsiooni konkreetse küsimusega. Hinde parandamise soovist teavitab  õpilane õpetajat enne, et õpetajal oleks võimalus töö ette valmistada.  

13.15 Õpetaja ei keeldu konsultatsioonis õpilase abistamisest. Õpilane ei kasuta  konsultatsiooniaega selleks, et tunniplaanijärgses ainetunnis õppetööst kõrvale hiilida  põhjendusega, et õpib konsultatsioonis. Konsultatsioon on õpilase toetamiseks aines  ettetuleva raskuse ületamiseks.  

13.16 Kui õpilane on olulise töö eest saanud “0” (“0” on informatsioon tegemata või  esitamata olulisest tööst). Töö olulisuse otsustab õpetaja. 

13.16.1 “0” võib panna õpilasele, kes  puudub olulise töö ajal või nõutava materjali esitamise päeval. Õpilasel on “0” likvideerimiseks aega 1 nädal. 

13.16.2 Kui selle aja jooksul pole õpilane sooritanud  nõutavaid ülesandeid, muudetakse “0” hindeks “1” ja hinde juurde kirjutatakse  kommentaar ning parandamiseks on aega 10 päeva.  

13.16.3 Õpilasel on õigus pöörduda õpetaja poole iga puuduliku hinde parandamiseks 10  õppepäeva jooksul pärast hinde teatamist.  

13.16.4 Õpilasel, kes 10 õppepäeva jooksul ei soovi oma puudulikku hinnet  parandada, märgitakse Ekooli puuduliku hinde juurde vastav kommentaar, mis  tähendab, et õpilane ei avaldanud hinde parandamiseks õigel ajal soovi ning  rohkem hinnet parandada ei saa. 

13.16.5 Kui õpilane määratud tähtajaks tööd ei esita, siis on õpetajal õigus hinnata tööd märgiga “0” ja selle parandamiseks kehtib THG Kodukorra punkt 13.16 - 13.16.2

13.17 Tegemata koduse ülesande või tunnis mitte töötamise eest ei panda õpilasele „0“,  vaid hinnatakse hindega „1“ või „2“. Saadud puuduliku hinde parandamine, kui õpilane  selleks soovi avaldab, toimub 5 õppepäeva jooksul. 

13.17.1 Tegemata koduse ülesande või tunnis mitte töötamise eest saadud puuduliku hinde  parandamiseks on järgmised võimalused, mida õpetaja saab kasutada: 

  •  Õpilane esitab 5 õppepäeva jooksul tegemata töö. Õpetajal on võimalus  esitatud töö hinnata või negatiivne hinne kustutada. 
  • Õpetaja kutsub õpilase konsultatiivsesse õpiabisse, kus õpilane täidab  samasuguse või sarnase tööülesande. Õpetajal on võimalus esitatud töö  hinnata või negatiivne hinne kustutada. 
  • Puuduliku hinde asemel kirjutab õpetaja eKooli märkuse (õpilane ei  tööta tunnis kaasa, kodune töö tegemata).  

13.18 Koduse ülesande või tunnitöö eest saadud puuduliku hinde parandamisel märgitakse  hinde parandus eKooli tärniga ja kommenteeritakse. 

13.19 Õpilasel, kes 5 õppepäeva jooksul ei soovi oma koduse ülesande või tunnitöö  puudulikku hinnet parandada, märgitakse eKooli puuduliku hinde juurde vastav  kommentaar, mis tähendab, et õpilane ei avaldanud hinde parandamiseks õigel ajal  soovi ning rohkem hinnet parandada ei saa.  

13.20 Õpilasel, kes viibib ainetunnis ei ole õigust ilma mõjuva põhjuseta keelduda  kontrolltöö või tunnikontrolli kirjutamisest. Kui õpilane keeldub tunnis töö  kirjutamisest, siis õpilast hinnatakse hindega ”1” ning kommenteeritakse e-koolis.  Sellisest olukorrast teavitatakse vajadusel õppejuhti ning tulemuse kontrolliks leitakse teistsugune vastamisvorm.  

13.21 Hinnet ”3”ja ”4” üldjuhul ei parandata.  

13.22 Vaidlusküsimuste lahendamine  

13.22.1 Õpilase hindamisel koolis tekkinud eriarvamusi ja vaidlusküsimusi  lahendavad õpilase või lapsevanema nõudmisel aineõpetaja, klassijuhataja ja/või  direktor (õppejuht)  

13.22.2 Hinde pannud õpetaja on kohustatud selgitama hindamise põhimõtteid, korda  ja hindekriteeriume ning põhjendama hinde õigsust ja nõuetele vastavust. 

13.22.3 Kooli kodukorra täitmine on seotud õpilase käitumise hindamisega aineõpetaja ja  klassijuhataja poolt. Käitumishindega “eeskujulik“, “hea “ või “ rahuldav “ hinnatakse  põhikooli õpilast, kes täidab kodukorra nõudeid. Käitumishindega “mitterahuldav “  hinnatakse põhikooli õpilast, kes ei täida kooli kodukorras õpilasele suunatud nõudeid.  

 
  1. Õpilaste tunnustamine 

Tagasi sisukorda

Aluseks on (PGS § 57)  

14.1 Õpilast tunnustatakse õpingute jooksul vastavalt “Haridus- ja teadusministri  kehtestatud määrusele “Õpilase tunnustamise tingimused ja kord” 09.08.2010 nr 37.  14.2 Kiitusega põhikooli lõputunnistusel tunnustamine. 

14.2.1 Kiitusega põhikooli lõputunnistusel tunnustatakse põhikoolilõpetajat, kellel  kõigi lõputunnistusele kantavate õppeainete viimane aastahinne on «väga hea».  11.2.2. Põhikooli lõpetamise kiitusega otsustab  kooli õppenõukogu.  

14.3 Kuld- ja hõbemedaliga tunnustamine.  

14.3.1 Kuldmedaliga tunnustatakse gümnaasiumilõpetajat, kelle kõigi õppeainete  kooliastmehinne on «väga hea» sh koolieksam ja uurimistöö.

14.3.2 Hõbemedaliga tunnustatakse gümnaasiumilõpetajat, kellel kuni kahes  õppeaines on kooliastmehinne vähemalt «hea» ja ülejäänud õppeainetes «väga  hea».  

14.3.3 Gümnaasiumilõpetaja kuld- või hõbemedaliga tunnustamise otsustab kooli  õppenõukogu.  

14.4 Koolipoolne tunnustamine on koolis antav kiitus õpilastele nende saavutuste eest  õppetöös, klassivälises tegevuses ja eeskujuliku käitumise eest.  

14.5 THG õppenõukogu on otsustanud, et:  

14.5.1 Põhikoolis tunnustatakse kooli kiituskirjaga õpilast, kellel on kõikides ainetes  aastahinneteks viied ning käitumine ja hoolsus eeskujulik. Kiituskirjaga  tunnustatakse ka õpilast, kellel on kõikides ainetes aastahinneteks viied, käitumine  ja hoolsus on eeskujulik ja üks aine- kunst, muusika, kehaline kasvatus või  tööõpetus on neli.  

14.6 Tunnustuse avaldamise vormid THGs:  

14.6.1 Kiitus eKooli.  

14.6.2 Direktori käskkiri kiituse avaldamiseks.  

14.6.3 Suuline kiitus (tunnustuse avaldamine üldkogunemisel).  

14.6.4 Kooli tänukiri ja/või kooli logoga meene antakse õpilasele, kes on edukalt  esindanud kooli erinevatel üritustel, olümpiaadidel, võistlustel jne  

14.6.5 Ainealane tänukiri õpilasele, kes näitab mõnes õppeaines suurepäraseid tulemusi.  

14.6.6 Kooli tänukiri õpilasele, kes on aktiivne (klassivälises tegevus, õpilasüritused,  organisaator jms).  

14.6.7 Kooli diplom või meene sportlike saavutuste eest.  

14.7 12. klassi lõpus saavad parimad sportlased kooli logoga medali.  

 
  1. Õppevahendite kasutamise kord 

Tagasi sisukorda

Põhikooli õpilasele tasuta antud õppevahendite (õpikud, tööraamatud, töövihikud) ning  gümnaasiumi õpilastele tasuta kasutada antud õpikute kasutamise ning koolile tagastamise  tingimused ja kord (PGS § 20). 

15.1 Õpingute alusdokument on kooli õppekava. Õpetaja töökavas on loetletud õppeaine.  

15.2 Õppekirjanduse kogust kooli raamatukogus laenutatakse teavikuid klassikomplektina  1. klassi klassijuhatajale. 2.-12. klassi õpilastele laenutatakse teavikud individuaalselt õpilasele.  

15.3 Igale põhikooli õpilasele väljastatakse kooli raamatukogu poolt ka töövihikud, mille  tellimise vajalikkus on kokku lepitud. Tasuta saadud töövihikud on kuni õppeaasta  lõpuni kooli vara ning neid tuleb vastavalt kasutada.  

15.4 Gümnaasiumiõpilase õppematerjali (töövihikud vm lisamaterjal) rahastatakse  vanemate või hooldaja poolt. 

15.5 Õpilane peab kandma õppevahendite säilitamiseks vajalikud kulud  (ümbrispaberid, kaaned). Tagastamisel on õpilasel õigus need eemaldada, kui see ei  kahjusta õppevahendit.  

15.6 Õpilane ei vastuta õppevahendi otstarbelise kasutamisega seotud muutumise või  halvenemise eest (loomulik vananemine, kulumine kasutamise tagajärjel).  

15.7  Õpilane peab kasutusaja lõppemisel tema kasutusse antud õppematerjalid  raamatukokku tagastama.  

15.8 Kui õpilane lahkub koolist (läheb õppeaasta keskel teise kooli, põhikooli ja  gümnaasiumi lõpetamisel) ei väljastata õpilasele dokumente enne kui kõik  õppevahendid on raamatukokku tagastatud. Raamatukogu väljastab selle kohta vastava  tõendi.  

15.9 Õpiku kaotamise või rikkumise korral:  

15.9.1 Kaotatud või rikutud õpiku on õpilane, lapsevanem või koolitöötaja kohustatud  asendama sama õpikuga või kokkuleppel raamatukoguhoidjaga mõne teise õpikuga või  tasuma selle turuväärtuse.  

15.9.2 Õpilase tekitatud ainelise kahju hüvitab vastavalt õpilane või lapsevanem vastavalt  raamatukogu kasutuseeskirjas ette nähtud hüvituskorrale. 

15.9.3 Koolitöötaja tekitatud ainelise kahju hüvitab koolitöötaja vastavalt raamatukogu kasutuseeskirjas ette nähtud hüvituskorrale.  

15.9.4 Raamatukogule tekitatud kahju hüvitamise nõuded tasuta kasutusse antud õpiku  muutusest või rikkumisest tuleneva kahju hüvitamiseks aeguvad kuue kuu jooksul õpiku  tagastamisest.  

15.9.5 Õpilase või koolitöötaja nõuded kulude hüvitamiseks või parenduseks aeguvad kuue kuu jooksul peale õppevara tagastamist.  


 

            THG kodukorra lisa ÕPPETÖÖ DISTANTSÕPPE TINGIMUSTES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viimati muudetud 17.02.2025