Lapse arengu hindamine
Lapse arengu hindamise eesmärk
Lapse arengu hindamise eesmärk on saada lapse kohta infot, mida saab kasutada:
- õppe- ja kasvatustegevuste kavandamisel ja õppekava arendamisel;
- lapse individuaalsel arendamisel;
- lapse kohta tagasiside andmisel lapsevanemale.
Lapse arengu hindamise põhimõtted
- Lapse arengu analüüsimisel lähtutakse lapse indivuaalsest arengust ning Koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas ja Tallinna Järveotsa Lasteaia õppekavas välja toodud lapse arengu eeldavatest tulemustest.
- Lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad üldoskused ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade tulemused.
- Lasteasutuse pedagoogiline nõukogu otsutsab, milliseid meetodeid kasutada lapse arengu hindamisel.
- Lapse lasteaeda tulekul hakkab rühma õpetaja koostama lapse enda arengumappi, mida täiendadakse pidevalt (kuni lapse kooli minekuni) ja mis on abimaterjaliks lapse arengu jälgimisel.
- Vähemalt üks kord aastas annab rühma õpetaja lapsevanemale tema lapse edenemise kohta tagasisidet - vestlus lapsevanema ja rühma õpetajate vahel.
- Lapse arengu hindamisel kasutatakse kõige enam vaatlusmeetodit ja laste tööde analüüsi. Tunnustatakse toimetulekut ja arenemist (edasiminek). Lapse arengut kirjeldatakse lapsest endast lähtuvalt, väärtustades saavutatut.
- Koolieelses rühmas viiakse läbi koolivalmiduse test aprillis.
- Arengukirjelduse koostamisel ja sõnalise hinnangu andmisel on orientiiriks lapse arengu eeldatavad tulemused kahe-, kolme-, nelja-, viie-, kuue- ja seitsmeaastaseks saamisel.
- Lapse arengu eeldatavaid tulemusi ei käsitleta kõigile kohustuslikuna, need on teatud üldtunnustatud tähised, mis aitavad kavandada lapse arenguks vajalikke tegevusi.
- Rühmaõpetajad tutvustavad lapsevanemale lapse arengu jälgimise põhimõtteid ja korraldust.