Õppe- ja kasvatustöö korraldus
Õppe- ja kasvatustegevuse korralduse aluseks on Tallinna Järveotsa Lasteaia õppekava, mis lähtub koolieelse lasteasutuse riiklikust õppekavast.
Õppeaasta
Õppeaasta algab 1.septembril ning kestab 31.augustini. Õppe- ja kasvatustegevusi korraldatakse individuaalselt, kui ka rühmades ja alagruppides.
Suvekuudel toimub õppe– ja kasvatustegevuse valdkondade sisu kordamine, rõhutakse mängulist tegevust. Kavandatavad tegevused: tegevused looduses, matkad, ekskursioonid, uurimistegevus, liikumine, vee- ja liivamängud.
Päevakava
Õppe- ja kasvatustegevus tugineb rühma päevakavale, mis määrab vastavalt laste eale päevarütmi, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja pedagoogi kavandatud õppe- ja kasvatustegevused.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamine ja korraldamine
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel lähtutakse lasteaia õppeaasta üldeesmärkidest. Üldeesmärkide püstitamisel arvestatakse lapse arengutaset, vanust, huve, võimeid ja vajadusi. Eesmärkide püstitamise aluseks on Tallinna Järveotsa Lasteaia õppekava ja sisehindamise tulemused.
Õppe- ja kasvatustegevuse planeerimisel lõimitakse järgmisi tegevusi: kuulamine, kõnelemine, lugemine ja kirjutamine, vaatlemine, uurimine, võrdlemine, arvutamine ning mitmesugused liikumis-, muusika- ja kunstitegevused.
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid, sisu, kavandamine ja korraldus esitatakse seitsmes valdkonnas:
1) mina ja keskkond;
2) keel ja kõne;
3) eesti keel kui teine keel;
4) matemaatika;
5) kunst;
6) muusika;
7) liikumine.
Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul põhimõttest – lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale.
Täiendav eesti keele tugi
Lasteaias töötab eesti keele õpetaja, kelle juures saavad 1/2 korda nädalas täiendavat nii keelelist kui ka kultuurilist tuge muukeelsed lapsed.