Veskimetsa tänava rekonstrueerimine
Veskimetsa tänava rekonstrueerimise projekti eesmärk on lahendada elamualal paiknev tänavaruum selliselt, et see arvestaks tasakaalustatult erinevaid huve ja tekiks terviklik ruumiline lahendus kõikidele liiklejatele. Lisaks on oluline, et säiliks võimalikult suures osas olemasolev rohelus, kuid see ei tohi seada ohtu liiklejate turvalisust.
Turvalise tänavaruumi rajamise eesmärgil on esialgset
projekti muudetud järgnevalt:
- Kogu projekteeritava tänava ulatuses on liiklusohutuse ja nähtavuse tagamise seisukohalt täiendavalt üle vaadatud olemasoleva haljastuse paiknemine kavandatavas tänavaruumis.
-
Esialgses lahenduses olid säilitatud kõik kinnistutega piirnevad hekid, sh ka need, mis kasvavad tervikuna tänavamaal või ulatuvad sinna osaliselt. Liiklusohutuse tagamiseks ja tänava talihoolduse korraldamiseks neid hekke aga allpool välja toodud asukohtades säilitada ei saa.
-
Lahenduse korrigeerimisel kaaluti võimalusi hekkide pügamiseks, kuid nende suurust arvestades jääksid nähtavuse tagamiseks vajalikul määral pügamise korral alles vaid puude tüved. Kaaluti ka hekkide ümberistutamist, kuid see ei taga hekkidele edasist kasvu, sest hekid on piisavalt vanad ning hekipuude juured on omavahel kokku põimunud. Juuri kahjustamata ei ole võimalik neid ümber istutada. Sellest tulenevalt on ette nähtud teatud olemasolevate hekkide, põõsaste ja puude eemaldamist tänavamaalt.
-
Kinnistute piirirajatisena kasvavate tänavamaale ulatuvate hekkide eemaldamisel on nende asendamiseks tehtud ettepanek istutada uued kuni 1,2 m kõrgused elupuuhekid kinnistute piiridesse. Uute hekkide istutusplaanid on koostatud nendele kinnistutele, kus on olemas hekkide kasvamiseks vajalik ruum.
Kokku on Veskimetsa tänava rekonstrueerimise mahus kavandatud eemaldada kuni 11 üksikpuud ja 9 ühikut põõsaid/ põõsa gruppi, mille asemele istutatakse ca 25 uut puud ning 419 uut põõsast.
- Detailsemad muudatused kinnistute kaupa:
-
- Veskimetsa tn 6 kinnistu kahest juurdepääsust üks on Tuuleveski tn poolne sissesõidutee ette nähtud sulgeda ning haljastada see osa tänavamaast. Juurdepääsu asukoht on määratud vastavalt Tallinna Linnaplaneerimise arhiivis oleva Veskimetsa tn 6 elamu ehitusprojekti asendiplaanile.
- Veskimetsa tn 8 kinnistu ees olev hekk ning konteiner, mis paiknevad tänavamaal, on ette nähtud eemaldada ning asendada uue madalhaljastusega, mis ei piira nähtavust ega sega tänava hooldamist. Eemaldatava heki asemele uut hekki ei kavandata, sest olemasolev hekk kasvab Veskimetsa tn 8 kinnistu piirist eemal tänavamaal ega ole käsitletav piirirajatisena.
- Külma tn 1 kinnistu ees kasvavad elupuu hekid on ette nähtud eemaldada. Uue heki paiknemise ettepanek on nähtav asendiplaanil. Veskimetsa tn poolse sissesõidutee muruvuukidega kivid on asendatud betoonkivisillutisega.
- Külma tn ja Pakase tn vahelisel lõigul on projekteeritud sõidutee kõrgust langetatud.
- Looga tn 15 kinnistu piiril olev kuusehekk on nähtud ette eemaldada. Uue heki paiknemise ettepanek on nähtav asendiplaanil.
- Looga tn 13 // Veskimetsa tn 9 kinnistu ees on ette nähtud likvideerida tänavamaal olev madalhaljastus ning asemele on ette nähtud rajada uus tänava haljastus.
- Sirge tn 10 ning Veskimetsa tn 20 kinnistute ees olev Veskimetsa tänava sõidutee ristlõike laiuseks on projekteeritud 4,50 m. Mõlema kinnistu eest on ette nähtud eemaldada tänavamaale ulatuvad hekid. Uute hekkide paiknemise ettepanekud on nähtavad asendiplaanil.
- Üksikuid puude ja/või põõsaste eemaldamisi tänavamaal on ette nähtud lisaks veel kogu lõigu ulatuses (näiteks Räitsaka tn 1, Veskimetsa tn 24, Veskimetsa tn 28 juures).
Muudatustega kaasnevate tegevuste selgitamiseks võtab Tallinna Keskkonna-ja Kommunaalameti esindaja täiendavalt ühendust nende kinnistute omanikega, keda projektis tehtud muudatused otseselt puudutavad.
Muudetud lahenduse asendiplaani joonistega on võimalik tutvuda allpool:
- Asendiplaan ja vertikaalplaneering
-
Asendiplaan 1
Asendiplaan 2
Tingmärgid
Vertikaalplaneering 1
Vertikaalplaneering 2 - Liikluskorraldus
- Tehnovõrkude koondplaan
Projekti etapid:
- Põhiprojekt
-
Veskimetsa tänava põhiprojekti avalik tutvustus toimus 7. novembril 2023 Microsoft Teams’i vahendusel. Salvestus on järelvaadatav siin. Põhiprojekti kohta esitatud küsimused ja ettepanekud koos vastustega on leitavad failis Veskimetsa tn põhiprojekti tagasiside.
- Eskiisprojekt
-
Veskimetsa (aga ka Värvi ja Mustjõe) tänavate rekonstrueerimise projektide avalik tutvustus toimus teisipäeval, 15. novembril algusega kell 17.30 Kristiine linnaosa valitsuse saalis (Metalli 5).
Eskiisprojekti etapiga ning avaliku arutelu salvestusega saab tutvuda SIIN.
Tagasiside ja vastuste koondtabeliga on võimalik tutvuda SIIN. Mustjõe asumi liiklusuuringuga saate tutvuda SIIN,
Tänava lahendus
Veskimetsa tänavaruumi lahendusega on tehtud ettepanek katkestada autoliiklus kergliiklusteega (Kõrgepinge tänav) ristumisel, et vähendada asumit läbivat transiitliiklust. Sellega jagatakse tänav autoliikluse osas kaheks lõiguks: Mustjõe tänavalt Heinamaa tänavani ja Siire tänavalt Tuuleveski tänavani. Kogu Veskimetsa tänava ulatuses projekteeritakse jalgtee ja tänavavalgustus. Jalgrattatee on ilma autoliikluseta alas eraldi koridoris ja autoliiklusega alas jagatakse ruumi sõiduteel. Jalg- ja sõidutee osa vahel on eraldusriba tänavavalgustusele. Veskimetsa tänava projektkiiruseks on kavandatud 20 km/h.
Läbivale liiklusele suletud osas tagatakse ligipääs Kõrgepinge tn 27 // Veskimetsa tn 33 kinnistule Mustjõe tänava poolselt teelõigult ning kinnistu ette (kinnistule Kõrgepinge tänav T3) kavandatakse tagasipöörde ala.
Külalisparkimiseks on tänavale projekteeritud kaheksa parkimiskohta (lõigus Mustjõe tn – Heinamaa tn neli parkimiskohta ja lõigus Siire tn – Tuuleveski tn neli parkimiskohta). Sõiduteega paralleelsed parkimiskohad aitavad vähendada haljasaladele ja kinnistuesisele kõnniteele parkimist, mis takistaks jalakäijate liikumist.
Projekteeritud sõidutee laius on 4,5 meetrit, jalgtee laius 2 meetrit. Nende vahel olev eraldusriba on kavandatud 0,75 m laiune. Jalgtee ja tänavavalgustus on projekteeritud Mustjõe tänavalt Tuuleveski tänavale suundudes paremale poole teed. Jalgtee ja tänavavalgustuse asukoht tuleneb tänavaruumi võimalustest, millest lähtuvalt on mõju tänaval olevale kõrg- ja madalhaljastusele kõige väiksem. Kavandatud sõidutee asukoht jääb kinnistute vahelises teekoridoris maksimaalselt koridori keskele, et tagada sujuv liikumine Veskimetsa tänaval ja ristumisel kõrvaltänavatega. Nii on tagatud ka sõidutee maksimaalne kaugus mõlema tänavapoole elamukinnistutest, et tagada turvaline ja mugav elukeskkond. Liikluse rahustamiseks on kavandatud jalgteega ristuvad ristmikud üles tõstetuna.
Lõigus Heinamaa tänav – Siire tänav on tänavaruum projekteeritud peamiselt jalakäijatele ja jalgratturitele, mis seob Veskimetsa tänava perspektiivse Putukaväila rohekoridoriga. Selles lõigus on kavandatud jalgtee 2 meetri laiusena, ning jalgrattatee Heinamaa tänavalt kuni kergliiklusteeni 3,5 meetri laiusena, mis võimaldab sõidukite ligipääsu Kõrgepinge tn 27 // Veskimetsa tn 33 kinnistule. Üle Putukaväila kuni Siire tänavani on jalgrattatee kavandatud 3 meetri laiusena.
Eskiislahenduses on näidatud igale kinnistule, mille sissesõidutee on Veskimetsa tänavalt, auto ligipääsuala 3,5 meetri laiusena. Jalgväravate ühendused tänavaga lahendatakse edasise projekteerimise käigus.
Haljastus
Veskimetsa tänav on kõrghaljastusega tänav, kus kasvab eri liiki puid nagu soo- ja arukased, vahtrad, tammed, hõberemmelgad, sanglepad, männid, kuused ja hobukastanid. Haljastus on peamiselt heas tervislikus seisundis ehk oluline haljastus (III väärtusklass). Lisaks esineb tänaval väärtuslikku haljastust (II väärtusklass) ning vähesel määral väheväärtusliku haljastust (IV väärtusklass). Lisaks puudele on Veskimetsa tänaval rohkelt madalhaljastust ehk põõsaid ja hekke. Projektlahendusega säilitatakse maksimaalselt olemasolevat kõrg- ja madalhaljastust. Täiendava haljastuse lisamine ja võimalik olemasoleva haljastuse likvideerimise maht selgub projektlahenduse järgmises etapis.