Arengukava
Tallinna Kadaka lasteaia arengukava leitav siit.
Arengukava tegevuskava 2023 a
Valdkond: Eestvedamine ja juhtimine, sealhulgas strateegiline juhtimine
Eesmärgid:
1. Lasteaed on juhitud väärtuspõhiselt, juhtimisprotsessi kaasatud meeskonnatööna personal.
2. Loodud võimalused rahvusvaheliseks koostööks.
3. Loodud võimalused kaasaegseks multikultuurseks õpi-ja kasvukeskkonnaks.
4. Välja töötatud uus õpetaja kutsestandardile põhinev koolitussüsteem.
6. Lasteaia järgneva perioodi arengukava tegevuskava on väljatöötatud meeskonnatööna ning tuleneb süsteemsest analüüsist.
7. Asutuse maine on hoitud ja tõstetud läbi väärtuspõhise juhtimise, erinevatel tasanditel presenteerimise ning erinevatel konkurssidel osalemise.
Tegevus | Aeg | Täitja/vastutaja | Ressurss | Märkused |
Töögrupi moodustamine. -Arengukava 2024-2026 koostamine -Arengukava tegevuskava 2024-2026 koostamine |
August – september |
Direktor |
||
Professionaalne väärtuspõhine juhtimine kaasates tugistruktuure: Harno, TÕNK, lastekaitsespetsialist, Eesti Pagulasabi MTÜ, sotsiaalhoolekande osakond jt. | Jaanuar - detsember |
Direktor |
||
Osalemine THA kvaliteediauhinna ja riiklikel konkurssidel | Jaanuar - detsember | Direktor | ||
Roheline Kool programm -Rohelise lipu taotlemine |
Juuni-august |
Õppealajuhataja |
3. korda | |
Õpiränded | Jaanuar - detsember | Direktor |
Valdkond: Personalijuhtimine
Eesmärgid:
1. Personali värbamine ja karjääri juhtimine on planeeritud ja töötaja arengut toetav.
2. Asutuses töötab motiveeritud, kvalifikatsioonile vastav (sh riigikeele oskus) ja tulemusele orienteeritud personal, kelle on ühised väärtushinnangud.
3. Koolitusplaan vastab õpetaja kutsestandardile, lähtub õppekavast ja sisehindamise tulemustest, kaasab abipersonali ja toetab personali arengut.
4. Toimub parima pedagoogilise kogemuse jagamine kolleegidele, vabariiklikul ja rahvusvahelisel tasandil.
5. Personal on motiveeritud osalema ja tegutsema erinevates koostööprojektides.
6. Personal tuleb edukalt toime asutuse multikultuurse ja erivajadustega laste toetamise ja arendamisega.
7. Personal kasutab õppe- ja kasvatustöös oskuslikult multimeediumi ja IKT vahendeid.
Tegevus | Aeg | Täitja/vastutaja | Ressurss | Märkused |
Personali vajaduse hindamine | ||||
Eesti õppekeelega üldlogopeedi/ eripedagoogi vajaduse hindamine (0,5 ametikohta) | Jaanuar - detsember | Direktor | Eelarve | |
Eesti keele tugiõppe vajalikkuse hindamine. -Tugiõppe rakendamine |
Jaanuar - detsember | Direktor | Eelarve | |
Personali kaasamine, toetamine ja arendamine | ||||
Kogemusõppe jätkamine (mentorprogramm, praktikandid, kolleegilt kolleegile õpe) | Jaanuar- detsember | Direktor/ õppealajuhataja | ||
Robootika-alases õppes uute väljundite leidmine | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja | ||
Erinevatest konverentsidest osavõtt, omapoolse kogemuse jagamine | Jaanuar - detsember | Direktor | ||
Esmaabikoolituse läbiviimine | Märts | Direktor | 800€ | |
Projektipõhise õpiviisi süvendatud rakendamine | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja | ||
Personalile tasuta eesti keele kursustel osalemise võimaluste leidmine | Jaanuar - detsember | Direktor | Integratsiooni Sihtasutus | |
Tuleohutus ja evakuatsioonikoolituse läbiviimine. | Oktoober | Direktor | ||
Osalemine heategevusprojektides | Jaanuar - detsember | Direktor | ||
Personali hindamine ja motiveerimine | ||||
Personali tunnustamine ja motiveerimine tunnustus- ja motivatsioonisüsteemi alusel | Oktoober, november, mai | Direktor | Eelarve | |
Personalile tulemustasude maksmine tulemusvestluste põhjal | Detsember | Direktor | Eelarve | |
Personali esitamine tunnustamiseks erinevatel tasanditel konkurssidele | Jaanuar - detsember | Direktor | ||
Asutuse ühisürituste läbiviimine personalile | Jaanuar - detsember | Direktor |
Valdkond: Õppe- ja kasvatustegevus
Eesmärgid:
1. Õppe-ja kasvatustegevustes on rakendatud erinevaid aktiivõppemeetodeid, projektiõpet.
2. Õppekava on täiendatud õuesõppe, säästva tarbimise, meediakasvatuse lisamaterjalidega.
3. Erinevad koostööpartnerid aitavad luua õppekasvatustöös lisaväärtust.
4. Lapse arengukeskkond on laienenud nn väljapoole lasteaeda kogukondlikule tasandile (muuseumiõpe, matkad, õppereisid, suusamatkad, jalgrattaretked peredega, loodusliikumine erinevatel aastaaegadel).
5. Kogutud ja analüüsitud õppe-ja kasvatustöös kasutatud metoodikad.
6. Huvitegevus ja erinevad koostöövormid toetavad keeleõpet.
7. Õppeaastaks planeeritud projektid toetavad õppetegevust.
8. Asutuse multikultuursus toetab kodanikukasvatust, tuginedes Eesti kultuurile ja koduloole.
Tegevus | Aeg | Täitja/vastutaja | Ressurss | Märkused |
Lapse areng | ||||
Lapse arengu hindamise vormi uuendamine | September | Õppealajuhataja | ||
Hariduslike erivajadustega laste toevajaduse hindamine, toe rakendamine | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja | ||
Õppekorraldus ja meetodid | ||||
Projektipõhise õpi- ja tööviisi rakendamine | September - mai | Õppealajuhataja | ||
Laste sotsiaalsete oskuste arendamine läbi seikluskasvatuse metoodika | August - mai | Õppealajuhataja | ||
Eesti keele õppe toetamine keelekümblusmetoodika, eestikeelse huvitegevuse, muusika- ja liikumistundide, ühisürituste ja eesti keele tugiõppe kaudu. | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja | ||
Õppekava | ||||
Rohelise Kooli programmi seotus õppevaldkondadega | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja | ||
Õppekava täitmise analüüs projektõppe metoodikast lähtuvast | Aprill - mai | Õppealajuhataja | ||
Personali looduse- ja keskkonnahoiu teema-aasta tegevustesse kaasamine | September - august | Õppealajuhataja | ||
Väärtused ja eetika | ||||
Väärtuskasvatus läbi seikluskasvatuse metoodika: analüüs, rakendamine, hindamine | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja | ||
Kodanikukasvatus koostöös Kaitseliidu Nõmme malevkonnaga | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja |
Valdkond: avalik suhtlemine ja koostöö huvigruppidega
Eesmärgid:
1. Lasteaias toimib hästi kavandatud ja juhitud koostöö huvigruppidega.
2. Huvigruppide ringi planeeritud laienemine loob lisaväärtust, tuntust ja asutuse jätkuvalt head mainet.
3. Lasteaed on ühiskonnas tunnustatud ja läbi juhtkonna ning töötajate esindatud hariduselus ning kodanikeühendustes.
4. Lasteaed panustab ühiskonnas koos huvigruppidega heategevusele.
5. Lapsevanem kui partner on kaasatud lasteaia projektidesse.
6. Lasteaed omab rohket ja positiivset meediakajastust.
Tegevus | Aeg | Täitja/vastutaja | Ressurss | Märkused |
Koostöö Tartu Ülikooli Narva Kolledžiga: alushariduse pedagoogi eriala praktikantide juhendamine | September - aprill | Õppealajuhataja | ||
Koostöö Tallinna Ülikooliga alushariduse pedagoogi eriala praktikantide juhendamine | September - aprill | Õppealajuhataja | ||
Koostöö Mustamäe LOV ja Tallinna HA: -personalile ja lastele suunatud konkurssidest osavõtt |
September - mai | Õppealajuhataja | ||
Rahvusvahelistes projektides osalemine | September - mai | Õppealajuhataja | ||
Koostöö Kaitseliidu Nõmme malevkonnaga | September - mai | Õppealajuhataja | ||
Projekt: Lapsevanem kui partner jätkamine - kunstikoda - väljasõidud - matkad - piknikud - talgud - Kadaka küla päev - erialapäevad heategevuslaadad |
September - mai | Direktor | ||
Lasteaia tegevuste kajastamine THA kodulehel ja meedias | Jaanuar - detsember | Õppealajuhataja | ||
KeLaFF filmifestivali korraldamine Tallinna lasteaedadele | November - aprill | Õppealajuhataja | 200€ | |
Valgus kõnnib Kadakas suvelõpukino korraldamine kohalikule kogukonnale | August |
Õppealajuhataja | 300€ | |
Asutuse esindamine erinevatel tasanditel (juhtkond ja personal): - konverentsid - konkursid - projektid - näitused - esinemised - tunnustamine - võistlused |
Jaanuar - detsember | Direktor/ õppealajuhataja |
Valdkond: Ressursside juhtimine
Eesmärgid:
1. Investeeringute olemasolu on võimaldanud hoone kanalisatsioonisüsteemi renoveerida, maja soojustada ja rajada uue piirdeaia.
2. Jätkatud ruumide renoveerimist kaasaegsele õpikeskkonna vajadustele vastavalt.
3. Mängu-ja õpikeskkond on vahenditega varustatud ja toetab lapse arengut.
4. Lasteaed on jätkuvalt varustatud kaasaegsete IKT vahenditega, mis toetavad õppe-kasvatustöö läbiviimist.
5. Projektide, konkursside ja koostöö tulemusel on saadud lisaressursse, mis on suunatud lapse arengu toetamisse.
6. Säästlik majandamine, kokkuhoid ja keskkonnahoid on saanud normiks lastele, personalile ning loonud seeläbi materiaalset ja vaimset lisaväärtust.
Tegevus | Aeg | Täitja/vastutaja | Ressurss | Märkused |
Direktori asetäitja majandusalal kabineti remont | Juuni | Direktori asetäitja majandusalal | 4000€ | |
Heakorratalgud asutuse õuealal | Aprill | Direktori asetäitja majandusalal | ||
Mesilaste rühma laste laudade väljavahetamine | Juuni | Direktori asetäitja majandusalal | 300€ | |
Laste kiikede soetamine õuealale | Aprill | Direktori asetäitja majandusalal | 2000€ | |
Õpi-ja mänguvahendite hankimine rühmades ja õuealale | September - oktoober | Direktori asetäitja majandusalal | 4500€ | |
Heategevuslike laatade korraldamine | September, detsember, mai | Direktori asetäitja majandusalal | ||
Projektide kirjutamine lisarahastamise võimaluste leidmiseks | Jaanuar - detsember | Direktor |