Uue vanema info
Olete otsustanud, et usaldate oma lapse Tallinna Kadaka lasteaia perre. Tere tulemast ja täname usalduse eest!
Tallinna linnale kuuluvatesse koolieelsetesse lasteasutustesse laste vastuvõtu taotlemist, vastuvõtmist ja sealt väljaarvamist reguleerib laste koolieelsesse lasteasutusse vastuvõtu ja sealt väljaarvamise kord.
Lasteaiarühmad komplekteeritakse ühtse elektroonilise järjekorra alusel vahemikus 1. mai kuni 15. august, kuid vabade kohtade olemasolul võetakse lapsi lasteasutusse kogu aasta kestel. Kui samas lasteaias juba käib lapse vanemaid õdesid-vendi, on sellel lapsel võrreldes teistega eelisjärjekord, aga olge kindel, et olete peresidemetest varakult juhtkonda teavitanud! Kui olete saanud koha Kadaka lasteaias, teavitab direktor sellest e-kirja teel. Kui olete saanud kohapakkumise, palun kinnitage see. Siis me teame, et olete meie lasteaeda tulemas. Koha vastuvõtmisel palun täitke lapse vastuvõtu avaldus.
Last saab lasteaiajärjekorda mugavalt registreerida Tallinna Haridusameti iseteeninduse kaudu.
Kui oled otsustanud oma lapse tuua Kadaka lasteaeda, siis siin on Sulle mõned soovitused:
- usaldan oma lapse õpetajaid, pühendan nad kõigesse, mis seondub minu lapsega: tervis, harjumused, eripära, lemmiktegevused, meelistoidud ja söömisharjumused, uneajad, magamajäämise harjumused, kodused probleemid, suhtlemisringkond, koduloomad jne;
- kergemaks kohanemiseks püüan ühtlustada koduse päevakava lasteaia omaga. Harjutan last ka kodus sööma toite, mis on lasteaia menüüs. Maiustuste asemel pakun puu- ja juurvilju, et hambaid vähem kahjustada;
- lapse toon sõime puhtalt, küüned lõigatud, juuksed korras, tüdrukutel võimaluse korral patsid peas;
- riietuse valin vastavalt ilmale ja toatemperatuurile. Toariietus on mugav, kerge, selline, mis võimaldaks lapsel ise riietuda. Arvestan, et õues käiakse iga ilmaga. Õueriided on kergesti pestavad, küllalt avarad, suurte nööpide ja lukkudega rõivad. Jalatsid võimaluse korral ilma paelteta, kergesti jalga pandavad, kindad õmblen paela külge, sõrmikuid kasutan vastavalt lapse oskustele ning kinnaste mugavusele;
- kappi panen piisavalt puhtaid riideid ning väikesi kilekotte musta pesu jaoks, taskurätte, kammi, vajadusel mähkmeid;
- võimalusel ei jäta last pikaks päevaks sõime, ta väsib;
- tunnen huvi lapse tegemiste vastu ning võtan aktiivselt osa rühma üritustest;
- tekkinud küsimuste ja probleemidega pöördun õpetajate või vajadusel direktori poole.
- olen lapsele toeks ja julgustajaks, varun aega ja kannatlikkust, et kohanemine oleks meile mõlemale kergem!
- Usun ise sellesse, et Kadaka lasteaias on lapsel hea olla!
Logopeedi nõuandeid sõimerühma tulevate laste vanematele
-
Räägi lapsega, isegi siis, kui sulle tundub, et ta ei saa aru. Võibolla ei ole tal veel piisavalt sõnu enda väljendamiseks, kuid ta salvestab hoolega ema-isa juttu.
-
Lasteaeda minnes tekib enamus lastel peale kohanemisperioodi suur suhtlemisvajadus ja kõne hakkab tormiliselt arenema.
-
Sel perioodil võib lastel esineda teatud kõnetakistusi (n. pa-pa-part). Ära juhi sellele lapse tähelepanu ega hirmuta teda ja ennast. Säilita rahu ja positiivsus, räägi lapsega rahulikus tempos ja anna lapsele aega vajalike sõnade leidmiseks.
-
Hangi koju eakohaseid raamatuid: sõimelapsele sobivad tugevate lehtedega pildiraamatud. Vaadake neid koos, nimetage tegelasi, esemeid, tegevusi, andke lapsele aega korrata.
-
Loe lapsele ja laula: tugev emotsionaalne side on väga vajalik ja arendav.
-
Iga viga, mida laps kõneldes teeb, pole vaja parandada.
Mõningaid orientiire 2-3-aastaste laste kõne kohta
2-aastane laps peaks väljendama ennast juba kahesõnalausetega (kes teeb? mida teeb? mida sööb?), kasutama pöördeid (mina-sina-teie), kasutama olevikku ja lihtminevikku, käskivat ja kindlat kõneviisi (anna, annab, annan). 3. eluaasta on küsimisperiood: “Mis see on?”