Kadaka puiestee viadukti ehitustööd
Kadaka puiestee sild avatakse liiklusele 19. mai õhtul.
3. juulil 2024 algas Tallinnas oma kasutusea ammendanud ning ohtlikuks muutunud Kadaka puiestee silla ümberehitus. Esmaspäevast on uus sild valmis ja liiklusele avatud. Ühistransport lõpetab ümbersõidud järgmise nädala esimeses pooles. Mõned tööd jätkuvad ka pärast liikluse avamist: viimistlemist ootavad kõnniteed, valgustus ja teekattemärgistus. Objekti lõplik valmimistähtaeg on 2026. aasta veebruaris.
Lepinguga ette nähtud graafiku järgi pidi sild liiklusele avatama selle aasta 30. juunil, kuid ehitus on edenenud plaanitust kiiremini tänu sujuvale koostööle ehitajaga.
Varasemalt oli avalikkusega jagatud lootust, et liikluse võib piiratud mahus ja kiirusel ehitusjärgus olevale sillale suunata juba talvel. Kuna uue viadukti ehituse käigus tuli teha põhjalikult ümber maa-aluseid võrgutrasse ja linn rajas ka uue sademevee liitumistorustiku, kadus võimalus taastada liiklus pool aastat graafikust varem.
Rekonstrueerimise soovituse andis 2020. aastal eksperthinnang, mille koostas Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ. Projekti tellis Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet, ehitustöid teostas Atemo OÜ, objekti järelevalvet teeb TPJ Inseneribüroo OÜ. Ehitustööde lepinguline maksumus on ligi 1,85 miljonit eurot, millest ligi 134 000 kaasfinantseerib vee- ja kanalisatsioonitrasside ehitusel Tallinna Vesi.
Ehitaja Atemo OÜ lammutas vana viadukti ning rajas uue raudbetoonist silla, mis on 35 meetrit pikk, 5 meetrit kõrge ja 17 meetrit lai. Üle silla ehitati ka kõnni- ja rattateed kogulaiusega 5,5 meetrit. Lisaks rajati viadukti kõrvale kõnnitee, mis ühendab ülekäigu alt kulgevaid kõnni- ja rattateid ülemise teega. Lisaks paigaldas ehitaja elektrikaablid ja rajas teekonstruktsiooni.
- Kadaka pst viadukti ehitustööde tutvustus
-
Kadaka pst viadukti ehitustööde tutvustus toimus 19.06.24 kell 17.30 läbi Teams keskkonna.
Ehitustööde etapid:
- Tööde esimeses etapis lammutatakse vana viadukt
- Augustis algab uue viadukti ja tehnovõrkude rajamine
- Aasta lõpus alustatakse teekonstruktsioonide ehitusega.
Ehitustööd toovad kaasa muudatusi liikluskorralduses ja ühistranspordi töös. Kalda tänava elanikele ja ettevõtetele on ligipääs tagatud terve ehitusperioodi jooksul. |
Liiklusmuudatused:
- Ehitustööde ajaks suletakse liiklusele Kadaka puiestee lõik Kalda tänava ja Tähetorni ristmiku vahel, Kadaka viadukt on suletud nii sõidukitele kui ka jalakäijatele.
- Ehituse ajaks paigaldatakse jalakäijatele ja jalgratturitele suunavad liiklusmärgid. Nõmmelt Mustamäele liikudes soovitatakse kasutada sellist marsruuti: Tammepärja tn, Särje tn, Nõmme-Haabersti kergliiklustee, Tihniku tn ja Tähetorni tänav.
- Esimene etapp
-
Jalakäijate ja ratturite liikumisteekond 01.07.24 - 09.07.24 ning alates 18.07.24. Jalakäijad ja ratturid saavad viadukti alt läbi.
Teine etapp 10.07.24 - 19.05.25
Jalakäijate ja ratturite liikumisteekond alates 10.07.24 kuni 19.05.25. Jalakäijad ja ratturid ei saa viadukti alt läbi.
- Ümbersõidud
-
Autoga liiklejad saavad ümbersõiduks Nõmmel kasutada Pärnu mnt ja Vääna tänavat ning Kadaka puiestee piirkonnas Õitse ja Kalda tänavat.
- Muudatused ühistranspordiliinidel alates 03.07.2024 kuni 20.05.2025
-
Seoses Kadaka puiestee rekonstrueerimistöödega muudetakse bussiliinide nr 10, 20 ja 20A liikumisteesid ja peatusi. NB! Seoses liiklusmuudatustega ning ühistranspordi ümbersuunamisega palume varuda sihtkohta jõudmiseks oluliselt suurem ajavaru ning pikeneda võib jalgsikäigumaa pikkus peatustesse! Vabandame ebamugavuste pärast!
Lisainfo (sõiduplaanid, liinide liikumisteed ja peatused) on leitav Tallinna sõiduplaanide veebilehelt: transport.tallinn.ee
Buss nr 10
Liikumistee Vana-Pääsküla suunal: Pärnu maantee, Laane tänav, Hommiku tänav ja Kadaka puiestee
Peatused Vana-Pääsküla suunal:
❌ ära jäävad peatused Pidu, Vääna, Tähetorni, Kadaka puiestee ja Kalda
• muudetud liikumisteel tehakse peatused Salve ja Kivimäe jaam
Peatused Väike-Õismäe suunal:
❌ ära jäävad peatused Kalda, Kadaka puiestee, Tähetorni, Vääna ja Pidu
• muudetud liikumisteel tehakse peatused Hommiku (Hommiku tänaval), Laane, Kivimäe jaam ja Salve
Buss nr 20
Liikumistee Pääsküla jaam suunal: Kadaka puiestee, Tähetorni tänav, Vääna tänav ja Pärnu maantee
Peatused Pääsküla jaam suunal:
❌ ära jäävad peatused Kalda ja Hommiku
• muudetud liikumisteel tehakse peatused Kadaka puiestee, Tähetorni, Vääna, Pidu, Salve ja Kivimäe jaam
Liikumistee Reisisadama D-terminal suunal: Kadaka puiestee, Hommiku tänav, Laane tänav, Pärnu maantee, Vääna tänav, Tähetorni tänav ja Kadaka puiestee
Peatused Reisisadama D-terminal suunal:
❌ ära jääb peatus Kalda
• muudetud liikumisteel tehakse peatused Hommiku (Hommiku tänaval), Laane, Kivimäe jaam, Salve, Pidu, Vääna, Tähetorni ja Kadaka puiestee
Buss nr 20A
Liikumistee Laagri alevik suunal: Kadaka puiestee, Tähetorni tänav, Vääna tänav, Pärnu maantee, Laane tänav, Hommiku tänav ja Kadaka puiestee
Peatused Laagri alevik suunal:
❌ ära jääb peatus Kalda
• muudetud liikumisteel tehakse peatused Kadaka puiestee, Tähetorni, Vääna, Pidu, Salve ja Kivimäe jaam
Liikumistee Reisisadama D-terminal suunal: Kadaka puiestee, Hommiku tänav, Laane tänav, Pärnu maantee, Vääna tänav ja Tähetorni tänav
Peatused Reisisadama D-terminal suunal:
❌ ära jääb peatus Kalda
• muudetud liikumisteel tehakse peatused Hommiku (Hommiku tänaval), Laane, Kivimäe jaam, Salve, Pidu, Vääna, Tähetorni ja Kadaka puiestee
Ehitustöid teostab Atemo OÜ Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti tellimusel. Objekti järelevalvet teeb TPJ Inseneribüroo OÜ. Ehitustööde lepinguline maksumus on ligikaudu 1,85 miljonit eurot, millest ligi 134 000 kaasfinantseerib vee- ja kanalisatsioonitrasside ehitusel AS Tallinna Vesi (summad ei sisalda KM). Tööde lepinguline tähtaeg on 03.02.2026.