Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Roboaed (robootika lasteaia õppetöös)

Roboaed (robootika lasteaia õppetöös)

robotid.jpg

SIHTGRUPP

Robootika lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse sihtgrupiks on kõik lapsed vanuses 3-7 aastat, lasteaia õpetajad ja juhid, lapsevanemad.

IMG_4904.JPG

ROBOAIA LOOMISE EESMÄRK

Roboaed on meie nägemuses lasteaed, kus motiveeritult ja õhinapõhiselt toimetatakse igapäevaselt kaasaegsete robootiliste ja elektrooniliste vahenditega, mis aitavad rikastada ja kaasajastada laste õppe- ja kasvatustegevusi.

Õpitakse ise ja õpetatakse teisi. Kaasatakse tegevustesse lapsed ja täiskasvanud. Meie eesmärgiks on kaasata kõik õpetajad, äratad huvi nii algajas õpetajas kui ka juba tema staažikamas kolleegis, toimub õppimine õpetajalt-õpetajale.

Meie eesmärgiks on, et õpetajad oskavad seadmete kasutamist seostada õppe- ning kasvatustegevuse eesmärkidega. Oma senise kogemuse põhjal saame öelda, et robootika aitab täita erinevaid õppe – eesmärke:


Mina ja keskkond: laps oskab valmistada erinevaid ehitisi ja neid kirjeldada (erinevused, sarnasused jne); seadmete turvalisus ja ühtsete reeglite koostamine kasutamise kohta; oskus töötada meeskonnaliikmena (teiste arvamusega arvestamine ja enda selgeks tegemine);

 
Keel ja Kõne: uue sõnavara omandamine; oma valmistöö tutvustamine võimalikult täpselt ning kirjeldamine kuidas ehitatud ja kuidas töötab; jutustamine ja lugude loomine; lavastamine; koomiksitele tekstide kirjutamine; programmide lugemine; teistele seadmete kasutamise õpetamine ja juhendamine; 


Matemaatika: sorteerimine; arvutamine; programmeerimine; juhiste järgi seadmete kokku panemine; erinevate teekondade mõõtmine; seadmete kiiruse ja kauguste mõõtmine; orienteerumine ruumis või seadmele ehitatud alal; 


Käelised tegevused: Seadmetele `kostüümide` ja kaunistuste meisterdamine; teekondade ja mängualuste joonistamine või meisterdamine; meisterduste elluäratamine; 


Üldoskused: enesekindluse ja positiivse enesehinnangu arendamine (kui laps saab seadme kokku); omavaheline suhtlemine kaaslastega seadmete kokkupanemisel; mälu arendamine; reeglitest asusaamine; mõtlemis- ja probleemilahendusoskuste ning püsivuse arendamine; 


Seadmete kasutamine nii individuaalselt kui ka meeskonnas. Oleme selle aasta jooksul näinud, et erinevate seadmete ja komplektide kasutamine aitab kaasa koostöö oskuse ja meeskonnas töötamise arendamisele ning samuti on teemad lastele palju haaravamad.

Lapsed: Igapäevaselt robootiliste ja elektrooniliste vahendite kasutamine õppe- ja kasvatustegevuste läbiviimiseks (Rühmade nädalakavas planeeritud vähemalt 1 robootiline tegevus); lõbustavad tegevused ja laste juhendamine vabamängus; konkursid ja võistlused; lasteaia ühisüritused.

Pedagoogid/õpetajad: Sisekoolitused lasteaia personalile, avatud ainesektsiooni tegevused kolleegidele teistest lasteaedadest, töötoad teiste lasteaedade õpetajatele, robootiliste ja elektrooniliste vahendite tutvustamine üliõpilastele, näidistegevused; Kullatera õpetajate osalemine koolitajatena, parima kogemuse jagajana koolitustel, konverentsidel, õpirände projektides, õpi- ja töötubades.

Lapsevanemad: robootikateemalised mänguõhtud koos lastega (rühmades ja üle-lasteaialised üritused); lastevanematele suunatud õpitoad.

IMG_5573.JPG

IMG_5654.JPG

IMG_5652.JPG

IMG_6070.JPG

Viimati muudetud 28.04.2023