Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Kakumäe ühistranspordi ümberpööramiskoha rajamine

Kakumäe ühistranspordi ümberpööramiskoha rajamine

Haabersti Linnaosa Valitsus ja Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet avalikustavad ajavahemikus 14.10–28.10.2025 projekteerimistingimuste eelnõu Kakumäe ühistranspordi ümberpööramiskoha rajamiseks. 
 

Mida on plaanis teha? 

Projekteerimistingimuste alusel kavandatakse ümber ehitada avalikult kasutatav tee Kakumäe tipus. Eesmärk on rajada ühistranspordi ümberpööramise koht ja ala, kus bussidel oleks võimalik ka lühiajaliselt seista. NB! Uute rajatiste maht ja olemasolevate rajatiste ümberehitamise vajadus selgitatakse välja projekteerimise käigus, kavandades terviklik lahendus. Kavandatav ehitis planeeritakse Tallinna linnale ja riigile kuuluvatele transpordimaa sihtotstarbega ja maatulundusmaa sihtotstarbega kinnistutele. Kavandatav võib vähesel määral ulatuda vajadusel kõnnitee rekonstrueerimise ulatuses Kakumäe tee 240 kinnistule (üldkasutatav maa, eraomand). 



Mis on projekti eesmärk? 

Kavandatav on vajalik Kakumäe ühistranspordiliikluse paremaks korraldamiseks (Landi peatusest Kakumäe tipuni viiva ca 1,6 km pikkuse tee ääres elab ca 400 Tallinna elanikku). Uus tagasipöördekoht on vajalik Kakumäe ühistranspordiliikluse jätkumiseks, kuna senist kohta poolsaare servas ohustab kaldaerosioon. Kaldaerosiooni tõttu on vaja Landi peatusest Kakumäe tipuni viiva tee piirkonnas ehitada ühistranspordile ümberpööramiskoht, kus bussil on võimalik ka lühiajaliselt seista. Kakumäe tee kraavi arvelt tuleb veidi laiendada olemasolevat sõiduteed, et tagada kahesuunaline liiklus, sest Kakumäe tipu juures tulevikus enam ümber pöörata ei saa. Tänavavalgustuse elektrikaablid tuleb viia maa alla. Kakumäe tee kõnni- ja rattateed ning kaitsealune mets jäävad alles. Bussipeatuse asukoha osas muudatusi ei tule.



Milline on Kakumäe poolsaare seis kaldaerosiooni osas? 

Viimased laserskaneerimised on tehtud Kakumäe poolsaare varisemisohtlikus kohas septembris 2025. Selle käigus tuvastati, et muudatused võrreldes maikuu mõõtmistega on minimaalsed. See tähendab, et jätkuvalt ei ole vajadust sõiduteed koheselt sulgeda, küll aga on vajalik teha ettevalmistusi bussidele tagasipöörde võimaldamiseks juhul, kui sõidutee on vaja lähiaastatel sulgeda.

 


Olulised tingimused projekteerimisele ja ehitusele 

  • Töömaal on menetluses Kakumäe metsa kaitseala moodustamine. Tagasipöördekoha paigutamisel ning projekteerimisel tuleb lähtuda haljastuse inventeerimise tulemustest ning põhimõttest, et teemaa likvideeriks minimaalselt loodusliku taimkattega alasid.
  • Kakumäe tee (Kakumäe tee T6) on tänavahaljastusega või tänavahaljastuse vajadusega tänav. Projekteerimisel tuleb näha vajadusel ette terviklik tänavahaljastus, eraldades erinevatele liiklejagruppidele mõeldud liikumiskoridorid võimalusel mitmerindelise haljastusega. 
  • Tuleb säilitada maksimaalselt olemasolevat haljastust. Tagada I ja II väärtusklassi ning võimalusel III väärtusklassi kõrghaljastuse säilimine.
  • Ehitustegevus tuleb korraldada selliselt, et oleks välistatud saasteainete sattumine pinna- ja põhjavette, samuti imbumine pinnasesse. Tuleb tagada kraavide ja tehnovõrkude pidev toimimine tööde ajal. Vältida pinnase sattumine kraavidesse ja truupide-torude suudmetesse. 
Kas antud lahendus on kooskõlas kehtiva detailplaneeringuga?

Alal kehtib alates 26.06.1997 Aiandusühistu Rand detailplaneering (DP000790). Vastavalt ehitusseadustiku § 27 lg-le 1 ja selle punktidele 1-3 võib pädev asutus detailplaneeringu olemasolu korral põhjendatud juhul anda projekteerimistingimused ehitusloakohustusliku olulise avaliku huviga rajatise ehitusprojekti koostamiseks. 

Detailplaneeringu seletuskirja punkti 6 (lk 12-13) kohaselt toimib ühendus linna teiste rajoonidega Kakumäe tee kaudu, mida mööda liigub elanike ja suvitajate teenindamiseks autobuss. Kakumäe teele on detailplaneeringu kohaselt ette nähtud 6,0 m laiune asfalt-betoonkate, mis jääb maanteetüüpi, mille katte servas on 0,5 m laiune peenar, ühel pool teed säilitatakse ja renoveeritakse kraav ja ehitatakse jalgratta-jalakäijate tee. 

Teisel pool teed on võimalus paigutada insenervõrgud. Perspektiivis on detailplaneeringu kohaselt praegune autobussi ringliiklus ümber elamute asendatud autobussilõpppeatusega vastasküljel asuval maa-alal. Vältimaks väljakujunenud pinnavete süsteemi rikkumist ja tagamaks loodusmiljöö säilitamine, olemasolevaid teede kõrgusmärke detailplaneeringu kohaselt ei muudeta.

Seega on kavandatav kooskõlas kehtiva detailplaneeringuga.

 
Mida tähendavad projekteerimistingimused?
Projekteerimistingimused on dokument, mille alusel koostatakse hilisem ehitusprojekt. Need täpsustavad, kuidas kavandatav rajatis peab arvestama ümbritsevat keskkonda, tehnilisi nõudeid, olemasolevat taristut ja kehtivaid planeeringuid. Tingimused annavad kindluse, et lahendus on tehniliselt, keskkonnahoidlikult ja linna arengu seisukohalt sobiv.

Kuidas kaasa rääkida? 

1️⃣ Tutvu materjalidega 

Projekteerimistingimuste eelnõu ja lisamaterjalidega on võimalik tutvuda ajavahemikus 14.10–28.10.2025 Haabersti Linnaosa Valitsuses (Ehitajate tee 109a/1) teisel korrusel esmaspäeval 8.15–18.00, teisipäevast neljapäevani 8.15–17.00 ning reedel kl 8.15–16.00 või digitaalselt ⬇️ 
Tutvu materjalidega digitaalselt:

Projekteerimistingimuste eelnõu 
Eskiis  
Arvamuste tabel 
Tallinna Transpordiameti tingimused 
Tallinna Linnaplaneerimise ameti tingimused 
Projekteerimistingimuste taotlus   

2️⃣ Avalda oma arvamust  

Projekteerimistingimuste kohta saab teha ettepanekuid või esitada vastuväiteid kuni 28.10.2025 veebilehel oleva tagasisidevormi kaudu. ⬇️


3️⃣ Osale arutelus 

Avalik tutvustus toimub ➡️23.10.2025 kell 17.00 Haabersti Linnaosa Valitsuses (Ehitajate tee 109a/1) teisel korrusel ruumis 211. 

Tagasiside vorm 

Vorm avatud kuni 28.10.2025.

Viimati muudetud 14.10.2025