Tallinna linna strateegiline mürakaart 2022
Eelmised aastad olid Eestis Covid-19 viiruse leviku tõttu oluliste piirangutega aastad, mis mõjutasid ka inimeste liikuvust. Sellest tulenevalt kirjeldab ajakohastatud mürakaart 2019. aasta piirangutest oluliselt mõjutamata müraolukorda.
Välisõhus leviva müra strateegilise kaardistamise abil püütakse hinnata müra häirivust, tehes kindlaks kõrgete müratasemetega piirkonnad. Mürakaardid toovad välja pidevast kõrge tasemega keskkonnamürast mõjutatud elanikkonna paiknemise ja hulga. Strateegiline mürakaart loob tingimused vaiksete piirkondade määramiseks nende säilitamise eesmärgiga. Strateegiline mürakaart annab üldhinnangu Tallinna linna pikaajalisele (aasta keskmine) mürasituatsioonile.
Töös on kajastatud siseriiklikud Tallinna linna mürakaardid ja Euroopa Komisjonile esitamiseks strateegilised mürakaardid. Kohalikul tasandil kasutatavaid ja kehtiva seadusandlusega võrreldavaid kaarte saab kasutada ja arvestada projektide ja planeeringute koostamisel. Kõige ülevaatlikuma pildi annab siseriiklik summaarne mürakaart, kas siis öise või päevase ajavahemiku kohta. Strateegilised mürakaardid on pigem informatiivsed ja koostatud Euroopa Komisjonile esitamiseks. Mürakaartidel (strateegilisel ja siseriiklikul) on esitatud: liiklusmüra (sh auto-, rongi-, trammi- ja lennuliikluse müra) tase, tööstusmüra (sh sadamate ja depoode müra) tase ja summaarne müratase.
Mürakaardid ei käsitle olmemüra, detailselt mürakaebusi ning lokaalseid või ajutisi müraprobleeme (nt üksikhoonete tehnoseadmed, tänavalõigu rekonstrueerimine, ehitustegevus, lehepuhurid/muruniidukid); meelelahutusasutuste tegevusest tingitud mürahäiringuid, transpordivahendite sisemüra või sõjaväelise tegevusega tekitatud müra. Mürakaardi täpsusaste üldjuhul ei ole piisav lokaalsete müraprobleemide detailsemaks analüüsiks.
Mürakaartide koostamisel on lähtutud atmosfääriõhu kaitse seadusest, keskkonnaministri 20. oktoobri 2016 määrusest nr 39 „Välisõhu mürakaardi, strateegilise mürakaardi ja müra vähendamise tegevuskava sisu kohta esitatavad tehnilised nõuded ja koostamise kord“ ja juhendist „Strateegilised mürakaardid. CNOSSOS-EU arvutusmeetodi juhendmaterjal“, milles on esitatud ühtlustatud põhimõtted Euroopa Liidu keskkonnamüra arvutusmeetodite siseriiklikuks rakendamiseks.
Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet korraldab Tallinna linna strateegilise mürakaardi 2022 eelnõu avalikustamise Tallinna linna veebilehel „Tallinna linna strateegiline mürakaart 2022“ ajavahemikus 1.–15.08.2022 ja selle aja jooksul on oodatud tagasiside. Ettepanekud ja arvamused esitada hiljemalt 15.08.2022 e-posti aadressil kommunaal@tallinnlv.ee.
LISA A. Graafilised mürakaardid
1. Strateegilised mürakaardid
1.1. Maanteeliikluse müra kaadid:
- kaart 1.1.1. Päeva-õhtu-öömüra indikaator Lden
- kaart 1.1.2. Päevamüra indikaator Lday (ajavahemik 7.00-19.00)
- kaart 1.1.3. Õhtumüra indikaator Levening (ajavahemik 19.00-23.00)
- kaart 1.1.4. Öömüra indikaator Lnight (ajavahemik 23.00-7.00)
1.2. Raudteeliikluse müra kaardid:
- kaart 1.2.1. Päeva-õhtu-öömüra indikaator Lden
- kaart 1.2.2. Päevamüra indikaator Lday (ajavahemik 7.00-19.00)
- kaart 1.2.3. Õhtumüra indikaator Levening (ajavahemik 19.00-23.00)
- kaart 1.2.4. Öömüra indikaator Lnight (ajavahemik 23.00-7.00)
1.3. Lennuliikluse müra kaardid:
- kaart 1.3.1. Päeva-õhtu-öömüra indikaator Lden
- kaart 1.3.2. Päevamüra indikaator Lday (ajavahemik 7.00-19.00)
- kaart 1.3.3. Õhtumüra indikaator Levening (ajavahemik 19.00-23.00)
- kaart 1.3.4. Öömüra indikaator Lnight (ajavahemik 23.00-7.00)
1.4. Tööstusmüra kaardid:
- kaart 1.4.1. Päeva-õhtu-öömüra indikaator Lden
- kaart 1.4.2. Päevamüra indikaator Lday (ajavahemik 7.00-19.00)
- kaart 1.4.3. Õhtumüra indikaator Levening (ajavahemik 19.00-23.00)
- kaart 1.4.4. Öömüra indikaator Lnight (ajavahemik 23.00-7.00)
1.5. Summaarse müra kaardid:
- kaart 1.5.1. Päeva-õhtu-öömüra indikaator Lden
- kaart 1.5.2. Päevamüra indikaator Lday (ajavahemik 7.00-19.00)
- kaart 1.5.3. Õhtumüra indikaator Levening (ajavahemik 19.00-23.00)
- kaart 1.5.4. Öömüra indikaator Lnight (ajavahemik 23.00-7.00)
2. Siseriiklikud mürakaardid
2.1. Maanteeliikluse müra kaardid:
- kaart 2.1.1. Päevamüra indikaator Ld (ajavahemik 7.00-23.00)
- kaart 2.1.2. Öömüra indikaator Ln (ajavahemik 23.00-7.00)
2.2. Raudteeliikluse müra kaardid:
- kaart 2.2.1. Päevamüra indikaator Ld (ajavahemik 7.00-23.00)
- kaart 2.2.2. Öömüra indikaator Ln (ajavahemik 23.00-7.00)
2.3. Lennuliikluse müra kaardid:
- kaart 2.3.1. Päevamüra indikaator Ld (ajavahemik 7.00-23.00)
- kaart 2.3.2. Öömüra indikaator Ln (ajavahemik 23.00-7.00)
2.4. Tööstusmüra kaardid:
- kaart 2.4.1. Päevamüra indikaator Ld (ajavahemik 7.00-23.00)
- kaart 2.4.2. Öömüra indikaator Ln (ajavahemik 23.00-7.00)
2.5. Summaarse müra kaardid:
- kaart 2.5.1. Päevamüra indikaator Ld (ajavahemik 7.00-23.00)
- kaart 2.5.2. Öömüra indikaator Ln (ajavahemik 23.00-7.00)
"Tallinna linna välisõhu strateegilise mürakaardi ajakohastamist" toetas SA Keskkonnainvesteeringute Keskus.