Haridusliku erivajadusega laps
Lapse arengu hindamine toimub regulaarselt rühmaõpetaja igapäevatöö käigus. Lapsed, kes vajavad täiendavat individuaalset õpet või andekamad lapsed, kes vajavad keerulisemaid lisaülesandeid, märgitakse ELIISi rühmapäevikusse Päeva kokkuvõte/Analüüs lahtrisse.
Kui lapse areng ei ole eakohane, siis tegeleb temaga rühma õpetaja individuaalselt. Kui laps on andekas mõnes valdkonnas, siis samuti tegeleb temaga täiendavalt rühma õpetaja.
Erivajadusega laste olemasolu rühmas selgitab samuti välja rühma õpetaja, kes laste arengut ja käitumist jälgib. Igapäevane praktika on, et õpetaja teavitab oma tähelepanekutest direktorit ja õppealajuhatajat. Toimub lapse vaatlus ja kaardistamine. Samal ajal toimub ka lapsevanema informeerimine tähelepanekutest ja nõustamine. Nõustamine toimub rühma õpetaja – lapsevanema ja direktori/õppealajuhataja – lapsevanema vahel.
Vajadusel soovitatakse lapsevanem erispetsialisti konsultatsioonile ja vormistatakse lapse individuaalsuse kaart.
Põhjalikuma ülevaate iga lapse arengust teeb rühma meeskond üks kord õppeaastas arenguvestlusel lapsevanemaga. Vestluse aluseks on lapse arengu tabel. Arenguvestlus annab tagasisidet lapse arengust ja õppimise tulemustest ning selgitab lapsevanema seisukohad ja ootused lapse arengu suhtes.
Kui lapse areng ei ole eakohane, siis tegeleb temaga rühma õpetaja individuaalselt. Kui laps on andekas mõnes valdkonnas, siis samuti tegeleb temaga täiendavalt rühma õpetaja.
Erivajadusega laste olemasolu rühmas selgitab samuti välja rühma õpetaja, kes laste arengut ja käitumist jälgib. Igapäevane praktika on, et õpetaja teavitab oma tähelepanekutest direktorit ja õppealajuhatajat. Toimub lapse vaatlus ja kaardistamine. Samal ajal toimub ka lapsevanema informeerimine tähelepanekutest ja nõustamine. Nõustamine toimub rühma õpetaja – lapsevanema ja direktori/õppealajuhataja – lapsevanema vahel.
Vajadusel soovitatakse lapsevanem erispetsialisti konsultatsioonile ja vormistatakse lapse individuaalsuse kaart.
Põhjalikuma ülevaate iga lapse arengust teeb rühma meeskond üks kord õppeaastas arenguvestlusel lapsevanemaga. Vestluse aluseks on lapse arengu tabel. Arenguvestlus annab tagasisidet lapse arengust ja õppimise tulemustest ning selgitab lapsevanema seisukohad ja ootused lapse arengu suhtes.