Kullatera robootika
14.veebruaril 2018 avati Tallinna Kullatera Lasteaias #EduInnoLab innovatsioonilabor. Tallinna Kullatera Lasteaia Roboaed Pildid Roboaia avamisest Kullatera lasteaias (pilt: Leini Jürisaar)
Projekti käigus avati kuues koolis ja kahes lasteaias innovatsioonilaborid. Laborite rajamisega soovis linn luua haridusasutustele võimaluse katsetada tulevikku vaatavaid õppeviise. Laborites proovitakse, kuidas innovaatilisi seadmeid ja meetodeid õppetöös rakendada ning head lahendused leiavad koha õppekavades. Uuendusmeelsete koolide ja lasteaedade kogemused laienevad ka mujale.
Miks otsida uusi õppeviise? Tänapäeval ei saa õppimine ega õpetamine olla samasugused kui kümne, viie või isegi ühe aasta eest – maailm muutub niivõrd kiiresti ja meil tuleb sellega arvestada. Me ei tea, milline on elu viie aasta pärast, kuid lapsed tuleb selleks võimalikult hästi ette valmistada. Teadmata, millised on tuleviku ametid ja mis oskusi need nõuavad, on olulised eelkõige mõtestatud õppimine ja loovuse arendamine – seda eesmärki toetavad ka innovatsioonilaborid. (Vadim Belobrovtsev, abilinnapea)
Kes projektis osalevad? Tallinna Haridusamet korraldas #EduInnoLab projektis osalemiseks konkursi neile haridusasutustele, kellel on varasemaid kogemusi ja süvendatud huvi valdkonna arendamiseks. Projektis osalevad: Roboaed - Tallinna Kullatera Lasteaed ja Tallinna Liikuri Lasteaed, Lego innovatsioonistuudio - Tallinna 21. Kool ja Tallinna 53. Keskkool, Makeblock stuudio - Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium ja Tallinna Lilleküla Gümnaasium, Aerokool - Pelgulinna Gümnaasium, Liitreaalsuse stuudio - Tallinna Südalinna Kool.
Milleks innovatsioonilabor? Inovatsioonilaboris lähtub õpitegevus tänapäevastest õpikäsitlustest, õpimudelitest ja metoodikatest. Laborite rajamisega soovivad projektis osalejad äratada lastes huvi tehnika ja tehnoloogia ning nendega seotud teadmiste ja eluliste probleemide vastu. Usutakse, et teadmisi on lihtsam omandada, kui need seotakse ümbritseva eluga. Oma kogemuse jagajateks ei peaks olema ainult õpetajad, vaid ka õpilased.
Robootika kui mõtteviis
Paljud head asjad tulevad meie ellu ilma eelnevalt plaanimata ning on mõjutatud ainult meie valikutest. Kullateras tegutsetakse nutikate vidinate ja robootiliste vahenditega igapäevaselt alates 2016 aasta sügisest. Anname kõikidele võimaluse tulla, et ise vaadates ja tegutsedes veenduda, kui põnev ja mänguline on kaasaegne lasteaias läbiviidav õppe- ja kasvatustegevus tänu robootiliste ja nutikate vahendite kasutamisele.
Robootliste vahenditega toimetamine muudab lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse põnevaks ja kaasaegselt mänguliseks. Lapsed omandavad teadmised robootikast ja nutiseadmetest kiiresti, ja neile meeldib, kui nad saavad oma kätetöö panna häält tegema ja liikuma.
Robootika on segu tehnikast, programmeerimisest, elektroonikast ja mitmetest teistest teadusvaldkondadest. Kogu õppimine toimub läbi lihtsate tegevuste, mille abil pannakse robot sooritama erinevaid ülesandeid – see on piisavalt mänguline, et köita igas vanuses lapsi ja isegi täiskasvanuid.
Õpetajate sõnul mõjutab robootikaga tegelemine kõige rohkem laste loovuse ja innovaatilisuse arengut ning suurendab nende koostööoskust.
Meil õpitakse ise ja õpetatakse teisi, kaasatakse lapsed ja täiskasvanud. Meie eesmärgiks on haarata kõiki õpetajaid, äratada huvi nii algajates kui ka juba staažikamates pedagoogides. Õppimine toimub õpetajalt-õpetajale. Roboaia roll on olla suunanäitajaks ka teistele haridusasutustele.
Koostööpartnerid:
- Meie kõige lähemad ja suuremad koostööpartnerid on lapsevanemad, kes laste teadushuvi õhinal toetavad.
- Põnevad ja nutikad vahendid tulevad meie juurde Insplayst, kellega oleme teinud koostööd ka Bee-Bot õpilugude veebiraamatu loomisel.
- Kõik linna ja vabariigi nutihimulised pedagoogid lasteaedadest, koolidest, huvikoolidest ja ülikoolidest.