Kullateras Erasmus+ projekti "Digital game-based training" praktikandid Läti Vabariigist
Kullatera lasteaias olid Erasmus+ projekti "Digital game-based training" raames toimetamas kolmel päeval õpetajad Lätist, Salduse lasteaiast „Pasaciņa“.
"Pasaciņa" lasteaiaõpetajad Liāna Žukovska, Evita Madžule, Zane Zeidele ja Daiga Kārkliņa külastasid Kullatera lasteaeda Erasmus + projektis ,,Digitaalse mängu põhine õpe" . Tutvuti Eesti haridussüsteemi, lasteaedade töökorralduse, Kullatera lasteaia ja innovatsioonilabori #Roboaed erinevate haridusrobootiliste vahendite kasutamise võimalustega.Projektis osalevad õpetajad veetsid Kullateras kolm sisutihedat päeva, et õppida ja kogeda, kuidas haridusrobootikat, digi- ja nutivahendeid hariduses lõimida. Koostöö eesmärgiks oli kogemustevahetus, tutvumine Kullateras loodud nutikate lahendustega ja erinevate vahendite kasutamise kaudu külalisi inspireerida.
Esimesel päeval tutvusid külalised Kullatera lasteaia keskkonna ja rühmaruumidega ning said ülevaate õppeaedadest, kus lapsed hommikul supi jaoks hoole ja armastusega kasvatatud maitserohelist korjasid. Õpetajad Anžela ja Mairi esitlesid Kullatera lasteaia teekonda innovatsioonilabori #Roboaed loomisest kuni tänaste saavutusteni - kuidas robootika aitab suurendada laste huvi ja kohalolekut õppetegevustes ning kuidas tänapäeva digivahendite abil saab õppetegevusi kaasajastada. Toodi välja õpetajate ootused ja hulgaliselt praktilisi näiteid robootika lõimimisest õppeprotsessi.
Teine päev keskendus erinevate praktiliste tegevuste vaatlustele. Külalistel oli võimalus jälgida kolme avatud tegevust, mis andsid ülevaate meie igapäevategevustest. Liblikate 5-6 aastaste laste rühmas jälgiti, kuidas õpetaja Mairi juhendamisel kasutasid lapsed Bee-Bot mesimumm-robotit. Laste ülesanne oli valida pimesi värvikoodi kaart ning leida värvikaartidele vastavad autod.
Ritsikate 4-5 aastaste laste rühmas on käimas toiduprojekt ja lapsed valmistasid lehtkapsakrõpse. Esmalt lapsed pesid, tükeldasid ja panid lehtkapsa restile, et saaks need toidukuivatisse panna. Kuni krõpsud valmisid, viis õpetaja Anžela Roboaias läbi tegevuse, kus lapsed kasutasid haridusrobotit mTinyt, TTS Big-Point heli salvestavaid nuppe ja robotit Bee-Bot.
Kullatriinude 3-4 aastaste laste rühmas uurisid lapsed õpetaja Sandra juhendamisel kõige pisema haridusroboti Ozobot abil päikesesüsteemi: robot programmeeriti liikuma planeetideni magnetkaartide abil ja lasti seejärel päikese ümber tiirlema.
Päeva teises pooles said külalised Roboaias tutvuda Kullatera lasteaia haridusrobootiliste vahendite ja erinevate nutikate vidinate mitmekesise valikuga, alates Dashist ja Osmo mängudest erinevate mikroskoopide ja TTS metallidetektoriteni. Läti õpetajad proovisid innukalt erinevaid vahendeid, ammutades samal ajal ideid, kuidas neid oma lasteaias lastega õppetegevustes kasutada. Paljud vahendid, nagu Qobo, Blue-Bot ja mTiny olid juba tuttavad, kuid projektijuht Kärdi poolt pakutud õppetegevustes kasutamise võimalustega pakkusid põnevat inspiratsiooni ja uusi ideid.
Kolmas päev tõi külalistele põhjalikuma tutvuse robotitega Sphero Indi, Intelino, Ozobot ja Sphero. Lisaks tutvustas õpetaja Anžela Ritsikate rühmas interaktiivse tahvli kasutamise erinevaid võimalusi. Päeva lõpetasime ühiselt lasteaia sünnipäeva tähistamisega, mis pakkus külalistele võimaluse kogeda Kullatera sooja ja rõõmsameelset kogukonda.
Läti kolleegid lahkusid meie juurest tänulike tunnetega ja tõdedes, et võtavad Kullatera lasteaiast kaasa rohkelt praktilisi nippe ja ideid, kuidas robootikavahendeid oma töös rakendada. Tunnustuse osaliseks sai Kullatera kaasaegne, innovaatiline ja lastesõbralik keskkonnd.
Kullatera lasteaed on uhke, et sai jagada parimat kogemust, inspireerida külalisi ja anda oma panus projekti õnnestumisele. Ootame tulevasi võimalusi uuteks koostööprojektideks!