Saksamaa välisdelegatsioon külastas #EduInnoLab Kullatera Roboaeda
Täna külastasid Kullatera lasteaeda 18 väliskülalist Saksamaalt, kes viibivad Eestis Erasmus+ projekti "INNOVATION4U" raames. Projekti põhieesmärk on koolidesse uuendusi viia ja anda õpetajatele ideid uuenduslikuks õppetööks. Külastuse eesmärgiks oli tutvuda Kullatera lasteaia töökorralduse ja #EduInnoLab Kullatera Roboaiaga ning vaadata erinevas vanuses laste tegevusi haridusrobotitega.
Projekti käigus külastasid Saksamaa haridustöötajad erinevaid lasteaedu Eestis, nende hulgas ka Tallinna Kullatera lasteaeda. Osalejad olid nii lasteaiaõpetajad kui ka kooliõpetajad Lõuna- ja Põhja- Saksamaalt. Kullatera lapsed näitasid rühmaõpetajate suunamisel külalistele erinevaid põnevaid õppetegevusi haridusrobotitega.Kohtumist alustati Magdaleena 11 maja hoovis katusealuse all, kus projektijuht Kärt tutvustas külalistele lasteaia ajalugu, töökorraldust ja Eesti haridussüsteemi. Külalised uudistasid ka Magdaleena 11 maja õueala, kus oldi vaimustuses õppeaiast ning tunti huvi lastekaitsepäeval toimunud tegevuste vastu, kuna eelmisest päevast oli õues laste poolt pakkekilele tehtud kunstitöö vaatamiseks väljas.
Seejärel jagati grupp kaheks ning pooled külalised jätkasid Roboaias nutikate tegevustega ning ülejäänud üheksal külalisel oli võimalus minna vaatlema õppetegevusi Magdaleena 6 majja.
#EduInnoLab Roboaias rääkisid Merili ja Mari selle tekkelugu ning tutvustasid erinevaid haridusroboteid ja nutikaid vidinaid. Külalistel oli võimalus vaadata läbi TTS Easi-Scope ekraaniga mikroskoopide asju lähemalt, otsida metallidetektori abil erinevaid „aardeid“, programmeerida Ozoboti värvikoodide abil, salvestada erinevaid helisid Big-Point nuppudega, juhtida tahvelarvutiga Dashi ja Spherot ning kõige rohkem elevust tekitasid erinevaid Osmo mängud. Meeldejääva kohtumise meenutamiseks valmistasid külalised Kullatera lasteaiale kaks toredat Bee- ja Blue- Bot mängualust. Külalised tegutsesid nii innukalt ja silmade särades Roboaias ning kuidagi ei soovitud tegevusi pooleli jätta, kuid oli aeg liikuda edasi rühmadesse avatud tegevusi vaatlema.
Kullatriinude rühmas oli Bee- Boti mängumati valmistanud nende rühmas viibiv Prantsusmaalt pärit vabatahtlik Agathe. Matile olid joonistatud numbrid ja Prantsusmaa sümbolid, mida lapsed omavahel ühendama pidid. Nii kordasid nad ka prantsusekeelseid numbreid ja sõnu. Meie külalised said samuti enda prantsuse keele oskusi näidata, kui Kullatriinud neid matti kasutama kutsusid.
Kullapaide rühma projekti "Reisimine" raames olid nemad rühma põrandale rajanud erinevad teekonnad ning kasutasid TTS Maastikurobotit. Maastikurobot pidi laste juhtimisel jõudma kas lennujaama või sadamasse, et sealt oma reisiteekonda jätkata.
Ritsikate rühm näitas oma koolivalmidust, kasutades nutitahvlit ja nutipliiatsit, et leida tahvlil kuvatud nimekirjast kooli minekuks vajalikud vahendid. Seejärel asusid lapsed järgmise tegevuse juurde, kus kasutati TTS Big-Point heli salvestavaid nuppe ja maastikurobotit. Õpetaja Anžela palus lastel kuulata salvestatud helisid ning ära lugeda mitu heli nad kuulsid. Seejärel pidid lapsed juhtima roboti seina allosal kujutatud numbriteni, mis kujutasid endast kuuldud helide summat. Viimaseks ülesandeks Ritsikate rühmas said lapsed endale karbist pimesi võtta matemaatikaülesande ning seejärel naasta nutitahvli juurde, kus see ülesanne ka lahendada tuli.
Magdaleena 6 majas alustati õppetegevuste vaatlust Liblikate rühmas. Õpetaja Eve juhendamisel programmeerisid lapsed Bee- Bot haridusrobotit värvide ja loomade teemalisel mängualusel liikuma, kus lapsed nimetasid looma, värvi ja valisid liikumissuuna. Õpetaja Mairi juhendamisel mängisid lapsed mTinyga autode põrandamängu. Lapsed valisid värvikoodi ning vastavalt värvikoodil olevatele värvidele liigutasid lapsed juhtkangi kasutades mTiny robotit mängulaual õiget värvi autole.
Edasi liiguti Aasalillede rühma, kus juba esikus pildistasid külalised põnevaid kunstitöid ning ammutasid erinevaid ideesid. Aasalillede rühma lapsed olid interaktiivsele ekraanile joonistanud Saksamaa lipu ja saksakeelse tervituse, mis tekitas külalistes väga sooja tunde ja tõi laia naeratuse näole. Aasalillede rühma õppetegevus toimus kahes osas. Õpetaja Signe juhendamisel tutvustasid Aasalillede koolieelikud Intelino nutirongi ja värvikaartidele reageerivat Sphero Indi robotit. Esimese grupi ülesanne oli suurele Eesti kaardile panna kokku rongitee, mis viib Rakverest Tartusse, Tartust Pärnusse ja Pärnust tagasi Rakverre. Rongitee valmides kasutasid lapsed aktiivklotse ning programmeerisid nutirongi peatuma suuremates linnades. Laste tegutsemise ajal uurisid Saksamaa õpetajad komplekti lähemalt ja projektijuht Kärt rääkis Intelino nutirongi erinevatest kasutamise võimalustest. Teises õppetegevuse osas olid eelnevalt lapsed koos õpetajaga valmistanud teibist raja ning teekonna lõppu meisterdanud legodest lasteaia mudeli. Õppetegevuses oli laste ülesandeks lisada Sphero Indi robotile õiged värvikaardid, et lapsevanem jõuaks lapsele lasteaeda järgi. Katsetamise teel saadi teekond valmis ja Indi sõitis kilgete saatel lasteaeda. Lisaks tutvustas õpetaja Signe Aasalillede rühma blogi.
Jaaniussikeste sõimerühmas vaatlesid külalised õpetaja Ingridi avatud tegevust TTS Robotkilpkonnaga. Nimelt oli kilpkonn lasteaeda ära eksinud ja lapsed aitasid robotkilpkonna tagasi enda koju. Külalised olid väga vaimustunud, et 2-3 aastased lapsed oskavad juba esimesi samme programmeerimises.
Jaaniussikeste rühmast liiguti innovatsioonilaborisse #Roboaed, kus ka teises grupis olnud külalised said ise käed külge panna ja katsetada erinevaid haridusroboteid ning nendega lähemalt tuttavaks saada. Tegutsemise ajal rääkis projektijuht Kärt külalistele ka Roboaia tekkeloo ning sellest, kuidas Kullatera õpetajad õpivad ja kasutavad õppetegevustes robootilisi vahendeid. Teine grupp jätkas esimese grupi alustatud Saksamaa teemalise Bee- Bot ja Blue- Bot matile joonistamist.
Kohtumise lõpetas ühine lõunasöök, kus jagati veel kogemusi ja muljeid. Külalised olid nii vaimustuses maitsvast lõunasöögist, et uurisid lausa, kas oleks võimalik retsepti saada. Täname Mervir OÜ´d lõunasöögi eest!
Kokkuvõtteks tõid külalised välja, et neile meeldib meie lasteaia puhul, kuidas tasakaalus on nii haridusrobotite kasutamine kui ka looduses tegutsemine ning nende kahe ühendamine. Õpetajatele meeldis meie innovaatilisus igas tegevuses. Samuti olid nad väga tänulikud, et said käed külge panna ja lisaks vaatlusele ka erinevate haridusrobotitega ise tegutseda. Suureks lemmikuks oli Osmo mängud ning TTS Easi-Scope ekraaniga mikroskoop. Tagasiside külalistelt oli väga positiivne ja külalised lahkusid silmade särades, mis on suurimaks tunnustuseks!
Külalised kinkisid lõpetuseks lasteaiale erinevatele piirkondadele omaseid meeneid ning tänasid südamest toreda külastuse eest!
Meie omaltpoolt täname kõiki külalisi ja Kullatera töötajaid meeldejääva kohtumise eest!