Kristiine lasteaedade robohommik
Juba kuue lasteaia ühise ettevõtmise põhieesmärk oli anda lastele võimalus tegutseda erinevate haridusrobotitega. 18. aprillil toimunud koolieelikute ühine Robohommik edendab lasteaedade ja linnaosa valitsuse koostööd ning aitab kaasa laste ja õpetajate IT alaste oskuste arengule.
Juba kuue lasteaia ühise ettevõtmise põhieesmärk oli anda lastele võimalus tegutseda erinevate haridusrobotitega. 18. aprillil toimunud koolieelikute ühine Robohommik edendab lasteaedade ja linnaosa valitsuse koostööd ning aitab kaasa laste ja õpetajate IT alaste oskuste arengule.
Korraldajad on loodud robohommiku „Mängime ja õpime koos“ sündmusele pannud järgmised eesmärgid:
- pakkuda lastele avastamisrõõmu ja mängulise õppimise võimalusi koos erinevate nutivahenditega;
- anda õpetajatele võimalus eneseteostuseks ja –täiendamiseks robootika valdkonnas;
- laiendada Kristiine linnaosa Valitsuse ja lasteaedade omavahelist koostööd ning tutvustada lasteaedade tegemisi;
Nagu juba kombeks on saanud oli seegi kord sündmus üles ehitatud tegevuskeskuste peale ning kuue lasteaia (Tihase, Lille, Mutionu, Haraka, Kullerkupu, Lepatriinu) lapsed roteerusid nende tegeluspunktide vahel.
Tallinna Haraka lasteaed viis läbi tegevust Spero Indi robotiga, mis aitas korrata aastaaegade järjestust, kuude nimetusi ja õpiti, kuidas Indi robot värvikaartide abil liigub. Mängija tõmbas kuu nimetusega kaardi, otsustas, kas see on kevad-, suve-, sügise või talvekuu ning ladus värvikaartidest robotile liikumisraja vastava aastaaja juurde.
Tallinna Mutionu lasteaia juhendamisel said lapsed tegeleda taskutega seinatahvliga. Laps luges teksti, lahendas matemaatilise ülesande ja vastuse abil vajutades vastava numbri juures olevale nupule kuulis sõna. Sõna tuli kirjutada tekstis olevale punktiirjoonele. Õigekirja kontrollimiseks tuli ümbrikust võtta "võlupilt", millel oli kuuldud sõna pilt ning taskulambiga valgustades nägi laps tekstis olevat sõna.
Tallinna Lille lasteaia õpetajate ettevalmistatud nutipesas üllatasid lapsi ja õpetajaid Robo Wunderkind komplektid, millega valdav osa lapsi tegutses esmakordselt. Robo Wunderkindiga tegutsemine pakkus lastele põnevat ja loovat koostöist tegutsemist roboti ehitamisel. Programmeerimise ja kaugjuhtimise seadistamisega õpiti lisama oma ehitistele liigutusi, helisid, valgusefekte. Robotite ehitamine ja tegutsemine õpetas lapsi paremini kasutama ka tahvelarvutit.
Tallinna Kullerkupu lasteaia robotiks oli ozobot. Roboti jaoks oli spetsiaalsete markeritega joonistatud ovaalne rada, mis hargnes seitsmeks. Iga raja lõpp punktis olid liitmise ja lahutamise või sõna kokku lugemise ülesanded. Lapsed jälgisid, kuhu robot suundus ja lahendasid vastavalt ülesandeid.
Tallinna Lepatriinu lasteaia tegevuses nõudis my Tiny sõrmeosavust, silma ja käe koostööd, natukene lugemisoskust ja teadmisi Eesti riigist ja rahvuslikest sümbolitest.
Tallinna Tihase lasteaed oli ette valmistanud Lego education Learn to Learn klotsidest robotmehe ehitamise. Ehitamise juhend ei olnud samm-sammuline vaid esitatud tervikpildina, mis tegi selle järgimise pisut keerulisemaks.
Oleme taaskord väga tänulikud Kristiine Linnaosa Valitsusele, kes võimaldas meil kasutada oma saali ning Tallinna Haridusametile, tänu kellele saime osalenud õpetajaid ja lapsi rõõmustada väikeste magusate meenetega ning nutitarkust suurendada ka igale osalenud rühmale kingitud LEGO Education BricQ Motion Prime Mouvement Principal mänguvahendite abil.
Allikas: Tallinna Tihase lasteaed