Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Tallinna noorte kultuuripilet - TALLINNA LINNAMUUSEUM

Tallinna noorte kultuuripilet - TALLINNA LINNAMUUSEUM

KIEK IN DE KÖK KINDLUSTUSTEMUUSEUM

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/kiek-in-de-kok-kindlustustemuuseum/


KIEK IN DE KÖKI TORNIS

Kaitstud linn“, muuseumitund
Tutvume Kiek in de Kök uue ekspositsiooniga ja räägime linna kuulsusrikkast kaitseajaloost läbi mängude ja tegevuste.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A1 – C1 keeletase
Sihtrühm: Lasteaed, I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, kunst, LAK puhul keeleõpe

Võit või surm“, muuseumitund
Kes olid Mustpead ja miks on neil selline nimi? Räägime Mustpeade vennaskonnast ja nende panusest linna kaitsjatena.

Sihtrühm: Lasteaed, I – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, kunst, muusika

Kindlustused kunstis“, muuseumitund
Tutvume kunstikoguga, mis kujutab kindluste vaateid linnas. Vaatleme maale, õpime märkama ja ära tundma vaateid vanast Tallinnast ning püüame ka ise kunsti luua.

Sihtrühm: I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, kunst, kunstiajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus

„Katku needus“, muuseumitund
Saame teada, kuidas mõjutasid kesk- ja varauusaegse linnakodaniku elu ja mõttemaailma suured epideemiad ning millest need tingitud olid.

Sihtrühm: I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega:  ajalugu, inimeseõpetus, loodusõpetus, ühiskonnaõpetus

Sõjamehe elu tornis“, muuseumitund
Uurime, milline oli sõjameeste elu tegelikult Kiek in de Köki suurtükitornis.

Sihtrühm: Lasteaed, I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega:  ajalugu, inimeseõpetus, ühiskonnaõpetus, karjääriõpetus

„Kiek in de köki saladused“, otsimismäng
Tutvume mänguliselt Kiek in de Köki torni ja uue ekspositsiooniga ning lahendame ülesandeid.

Sihtrühm: II – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega:  ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, meeskonnatöö, iseseisev õpe


BASTIONIKÄIKUDES

„Maa-alused lood“, muuseumitund
Tutvume lõbusal viisil bastionikäikude ja nendega seotud legendidega.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A1 – C1 keeletase
Sihtrühm: lasteaed, I – III kooliaste (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, inimeseõpetus, ühiskonnaõpetus, LAK puhul keeleõpe

„Sõda ja rahu“, muuseumitund
Tutvume 17. sajandil ehitatud bastionikäikudega ning nende otstarbega nii II maailmasõja kui ka hilisema tsiviilkaitse ajal.

Sihtrühm: III kooliaste, gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus

„Ajarännak läbi bastionikäikude“, otsimismäng
Tutvume bastionikäikude ja raidkivimuuseumiga, lahendame ülesandeid Tallinna ajaloo kohta keskajast kuni 20.sajandini.

Sihtrühm: II – III kooliaste (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega:  meeskonnatöö, iseseisev õpe, inimeseõpetus, ajalugu, ühiskonnaõpetus

 

NEITSITORNIS

„Kunst vanas tornis“, muuseumitund
Tutvume Neitsitorni ajalooga ning avastame seoseid Eesti kunstnike ja keskaegse torni vahel. Arutelu ja ülesannete kaudu õpime mõistma nii kunsti kui ka ajalugu.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A1 – C1 keeletase
Sihtrühm: Lasteaed, I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, kunst, kunstiajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, LAK puhul keeleõpe

„Kohvikute lood“, muuseumitund
Kolmes keskaegses tornis kulgevas seikluses saavad õpilased lahendada krutskitega ülesandeid, panna proovile oma loomingulisust ning avastada põnevaid fakte tornide ajaloost.

Sihtrühm: Lasteaed, I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, inimeseõpetus, ühiskonnaõpetus, kodundus

„Vana torni seiklused“, orienteerumismäng
Tutvume Tallinna kohvikute ajaloo ja legendaarsete paikadega. Samuti õpime tundma ja võrdlema ajaloolist ja tänapäevast kohvikukultuuri.

Sihtrühm: II–III kooliaste (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: meeskonnatöö, iseseisev õpe, ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, kunst

VANALINNAS

„Tallinna legendid ja tõsielu“, orienteerumismäng
Orienteerumismängus tutvume ajalooliste paikade ja hoonetega nii Toompeal kui ka all-linnas.

Sihtrühm: III kooliaste, gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega:  ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, geograafia, orienteerumine, meeskonnatöö, iseseisev õpe

„Tõved ja tohtrid vanas Tallinnas“, orienteerumismäng
Avastame vanalinna põnevaid kohti ja uurime, millised haigused on vaevanud linnaelanikke läbi ajaloo.

Sihtrühm: III kooliaste, gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega:  ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, geograafia, orienteerumine, meeskonnatöö, iseseisev õpe

„Linnamüüri jälgedes“, orienteerumismäng
Otsime üles kõik vanalinnas säilinud linnamüüri tornid ning tutvume nende ajaloolise otstarbega.

Sihtrühm: III kooliaste, gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus, geograafia, orienteerumine, meeskonnatöö, iseseisev õpe

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/kiek-in-de-kok-kindlustustemuuseum/
 

FOTOMUUSEUM

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/fotomuuseum/

„Kes on fotograaf?“, muuseumitund
Tutvume looval ja mängulisel viisil fotograafi ametiga läbi ajaloo.
Saame teada, kes oli fotograaf 19.sajandil ja milliseks on see ametikoht kujunenud tänapäeval. Avastame mänguliselt, milline võib olla fotograafi igapäevatöö ning millised oskused on selle ameti juures olulised. Uurime põnevaid vahendeid ja seadmeid, mida fotograafi kohvrist võib leida. Praktilise tegevusena loome ka fotokollaaži.

Sihtrühm: Lasteaed (alates 5.eluaastast) – I kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: kuni 24
Seotus ainekavadega:  kunst, ajalugu, inimeseõpetus

„Loodusteadused ja kunst fotograafias“, muuseumitund
Tutvume Fotomuuseumi püsiekspositsiooni haruldustega ja fotograafia kujunemislooga, keskendudes sellele, mis rolli mängivad füüsikalised nähtused ja keemia fotograafia tekkes. Mõtestame looduslikke nähtusi läbi arutluse ja praktiliste näidete, avades teaduse ja kunsti vahelisi seoseid. Arutleme fotograafia arengust ja vajalikkusest tänapäeval ja ajaloos.
Teadmiste kinnistamiseks proovime maailma vanimat fotomenetlusprotsessi – tsüanotüüpiat, mille läbi saab iga osaline end loovalt väljendada. Tehnikat saab rakendada väga mitmekesiselt, ühendades seda edukalt ka tänapäevaste tehnoloogiatega.

Sihtrühm: I – III kooliaste, gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: kuni 24
Seotus ainekavadega: loodusõpetus, keemia, füüsika, kunst

„Põnevad pildimasinad Camera Obscura’st nutitelefonini“, muuseumitund
Tutvume kaamerate ekspositsiooniga, mille käigus omandame teadmisi fototehnoloogia toimimise, fotograafia tehnilise ajaloo ja arengusuundade kohta.
Tutvume Eesti kõige suurema ja pisema fotoaparaadiga. Õpilastel avaneb võimalus kaameraid käes hoida ja piiluda kaamerate sisemusse. Praktilise tööna meisterdame Camera Obscura, mis aitab mõista, kuidas kaamera toimib.

Sihtrühm: II kooliaste – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: kuni 24
Seotus ainekavadega:  ajalugu, füüsika, kunst

„Fotokeemilise joonistuse töötuba“
Fotokeemilise joonistuse ehk keemiagrammi töötoas loome pintsliga hõbepildi ja saame aimu pimikutööst. Kasutades fotopaberit “lõuendina“ ja ilmutit-kinnistit “värvidena” valmib kunstiline fotokeemial põhinev teos.
Töötoa käigus saavad osalejad ülevaate fotokeemilisest protsessist ning väljakutse loomingulises maailmas.

Sihtrühm: I–II kooliaste (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: kuni 24
Seotus ainekavadega: loodusõpetus, kunst, ajalugu

„Fotogrammi ehk varjupildi töötuba“
Töötoas valmistame esemetest ja šabloonidest fototeose, mille ilmumist saab osaleja oma silmaga näha. Tutvume traditsioonilise pimikutööga ning tegutseme punase valguse käes. Töötoa kohandame vastavalt vanuse – ja sihtrühmale.

Sihtrühm: I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: kuni 16 (suurema grupi korral jagame õpilased rühmadeks)
Seotus ainekavadega:  keemia, füüsika, ajalugu, kunst

 „Pinhole-fotograafia töötuba“
Kas teadsid, et kohvipurgi, augu ja fotopaberi abil saab jäädvustada imelisi kaadreid?
Töötoa käigus tutvume fotograafia kujunemise eeldustega, pildistame Tallinna vanalinna läbi nõela-augu ja ilmutame negatiivi Fotomuuseumi pimikus. Valmib eriline ja kordumatu fotošedööver.

Sihtrühm: II kooliaste – gümnaasium (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: kuni 16 (suurema grupi korral jagatakse õpilased rühmadeks)
Seotus ainekavadega:  kunst, keemia, füüsika

„Tsüanotüüpia töötuba“
Proovime kätt ühe maailma vanima fotoprotsessiga. Kuigi tegu on ühe maailma vanima fototemenetlusega, saab seda edukalt ühendada ka tänapäevase tehnoloogiaga, näiteks prinditud negatiiviga või fotogrammina erinevaid esemeid kombineerides. Tulemuseks on sini-valge kujutis. Töötoa kohandame vastavalt vanuse – ja sihtrühmale.

Sihtrühm: Gümnaasium – üliõpilased (EST, RUS, ENG)
Õpilaste arv grupis: kuni 24
Seotus ainekavadega: loodusõpetus, keemia, füüsika, kunst

„Fotokeemilise käetrüki töötuba“
Räägime traditsioonilisest pimikutööst, kuid veidi eripärases võtmes. Tegevuse käigus saab osaleja aimu mis on fotopaber, fotokeemia ning kuidas seda tavaliselt ei kasutata. Tulemuseks aga lummav ja kordumatu fotograafiline käejälg.

Sihtrühm: Lasteaed – I kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: kuni 24
Seotus ainekavadega: keemia, füüsika, kunst

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/fotomuuseum/
 

TALLINNA RAHVASTE MUUSEUM

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/tallinna-rahvaste-muuseum/

„Ühe maja lugu“, muuseumitund
Muuseumitunni jooksul otsime keskaegse kaupmehemaja jälgi. Uurime, miks selle maja omanikud olid vaid rikkad ja kuulsad inimesed ning kuidas see hoone teistest erineb. Kujutleme ennast kunstnik Ants Laikmaa õpilasteks, kuna just selles majas hakati esimest korda Eesti ajaloos õpetama kunsti eesti keeles. Olge valmis mängima ja fantaseerima!

Ka keeleõpe: LAK-õppe A2 – B1 keeletase
Sihtrühm: Lasteaed – gümnaasium (EST, RUS),
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: kunstiajalugu, ajalugu, LAK puhul keeleõpe

„Kuidas ehitada linna?“, muuseumitund
Programm koosneb kahest osast. Lühikesel jalutuskäigul uurime meie linna ehitamise ajalugu ning õpime, milliseid peamisi stiile arhitektid kasutasid ning kuidas lugeda fassaade. Saame teada, mis vahe on linna ristküliku- või radiaal süsteemil. Tutvume ka erinevate Tallinna majadega, mis on ehitatud erinevates arhitektuuristiilides: renessansist modernismini.
Tunni teises osas tutvume „Mustamäe. Unistuste linn?” näitusega ning ehitame ise linna, rakendades uusi teadmisi.

Sihtrühm: Lasteaed – II kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25 
Seotus ainekavadega: ajalugu, kunstiajalugu ja inimeseõpetus

„Kui ma oleksin raehärra“, muuseumitund
Külastame kaht Tallinna vanalinnas säilinud hoonet, kus elasid ja töötasid raehärrad. Alustame muuseumitundi Tallinna raekoja külastusega, kus tutvume selle hoone pika ja huvitava ajalooga. Uurime, millal ja miks see ehitati. Saame teada, kuidas töötas linnavalitsus keskajal ja millised olid need põhimõtted, millest pidid raehärrad igal juhul lähtuma. Rändame ajas tagasi ning võtame osa rae istungist.
Muuseumitunni teises osas käime raehärrade jälgedes: liigume läbi vanalinna majja, kus tegutses nii mõnigi raehärra. Uurime, kuidas ja millistes tingimustes nad elasid – kas ja kui rikkalikult olid nende kodud kaunistatud, kas igaühel oli oma tuba. Uurime, mida huvitavat raeliikmete elust sealt praegugi leida võib. Otsime avastamist täis majast keskaja jälgi!

Sihtrühm: I – II kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: kodulugu, ajalugu, ühiskonnaõpetus

„Joogem teed: imejoogi võlud“, muuseumitund
Tassike teed, krõbe baranka ja uhke samovar – need iseloomustavad ühte traditsioonilist vene inimest. Teejoomine on väga vana komme, millel on ajalooliselt olnud oluline roll vene perede ja kaupmeeste elus.
Omandame teadmisi tee kasulike omaduste ja kasvatamise kohta. Muuhulgas saame teada, kuidas nimetatakse samovari eelkäijat.
Kes olid Tallinnas esimesed inimesed, kes teed jooma hakkasid? Millal ja kui tihti teed joodi? Mängu ajal avastame, milliseid erinevaid maitsetaimi saab kasutada ühe maitsva tee valmistamiseks. Muuseumitunni lõpus ootab õpilasi kaasahaarav viktoriin.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A2 – B1 keeletase
Sihtrühm: lasteaed, I – III kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 20
Seotus ainekavadega: ajalugu, inimeseõpetus, ühiskonnaõpetus, LAK puhul keeleõpe

„Revali kaupmehe jõukuse retsept“, muuseumitund
Jalutame koos mööda vanalinna tänavaid ning külastame Euroopa vanimat tegutsevat apteeki – Raeapteeki.
Jalutuskäigul jõuame kohtadesse, kus palju sajandeid tagasi peatusid saksa, vene ja skandinaavia kaupmehed. Uurime välja, miks nad üldse siia tulid. Missugust kaupa toodi? Kuidas nad teenisid oma esimesed miljonid? Missugused suhted olid kaupmeestel kohalike inimestega? Milliste seaduste järgi nad elasid ja kuidas meelt lahutasid?
Ekskursioonil ootavad meid lõbusad ja kaasavad mängud ning nuputamisülesanded.
Pärast jalutuskäiku külastame Raeapteeki, kus saame teada selle asutuse tähtsusest linnaelus ning kuidas apteek oli seotud kaubanduse ja suurte rahaga. Salapärases keldris toimuvas töötoas avaldame Revali kaupmehe jõukuse retsepti ning valmistame endalegi väärtusliku ja maagilise segu!

Sihtrühm: lasteaed, I-II kooliaste – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: kodulugu, ajalugu

„Ärimehed või kunstnikud?“, muuseumitund
Garaaž on eriline paik, mis sobib nii lõõgastumiseks kui ka töö tegemiseks — seal tärkavad fantaasiad ja sünnivad uued ideed. Uurime selle põneva maailma eri tahke ning avastame edulugusid, mis on just garaažidest alguse saanud.
Kas oled kuulnud, et isegi Steve Jobs alustas oma äri garaažist? Võib-olla unistad bändis mängimisest või oma pagariäri avamisest? Garaaž on selliste unistuste elluviimiseks ideaalne koht!
Muuseumitunni käigus proovime kätt ka kunstiloomingus ning valmistame endale ainulaadseid meeneid.

Sihtrühm: I-II kooliaste-gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: kunst, ajalugu, ühiskonnaõpetus ja inimeseõpetus

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/tallinna-rahvaste-muuseum/
 

LASTEMUUSEUM MIIAMILLA

BRONEERIMINE: linnamuuseum.ee/lastemuuseum-miiamilla/haridus-mm/

„Kõik tunded on lubatud!“, muuseumitundide sari
Sari koosneb kuuest erinevast tunnist: RÕÕM, VIHA, KURBUS, ÜLLATUS, HIRM ja VASTIKUS. Mängude ja tegevuste kaudu õpime, kuidas oma tundeid mõista, väljendada ja nendega toime tulla.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A1 tase
Sihtrühm: Lasteaed (alates 4. eluaastast) – 1. klass (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega:  alushariduse ainekava teema - mina ja tervis, inimeseõpetus, LAK puhul keeleõpe

„Sõbrasamm“, muuseumitund
Kiusamist ennetavas muuseumitunnis õpime, kuidas olla hea, tähelepanelik ja hooliv kaaslane. NB! Muuseumitund lähtub Lastekaitse Liidu programmist „Kiusamisest vabaks“.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A1 tase
Sihtrühm: Lasteaed (alates 4. eluaastast) – 1. klass (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: alushariduse ainekava teema - mina ja maailm, inimeseõpetus, LAK puhul keeleõpe

„Näpud mulda!“, õuesõppetund
Lihtsate aiatööde ja ülesannete abil õpime üheskoos looduse eest hoolitsema ning keskkonnahoidlikult käituma.

Sihtrühm: Lasteaed (alates 4. eluaastast) – I kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: alushariduse ainekava teema - mina ja keskkond, loodusõpetus

„Kadriorg laste silmade kõrguselt“, õuesõppetund
Teeme mängulise ringkäigu pargis, kus oli laste imedemaa ning tutvume Kadrioru endisaegsete põnevate kohtadega.

Sihtrühm: I–II kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 5 - 25
Seotus ainekavadega: inimeseõpetus, kunstiõpetus, kultuurilugu, kodulugu

BRONEERIMINEhttps://lydian.ee/miiamilla/

PEETER I MAJA

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/peeter-i-maja/

„Ajarännak Kadrioru pargis“, muuseumitund
Meid ootab ees eriline rännak ajas 300 aastat tagasi. Alustame põnevat teekonda Peeter I maja eest, kus tutvume valitseja isiku ja “vana palee” ajalooga. Kes oli Katariina I ja kus asus tema aed? Räägime, mis asus Presidendi kantselei asemel varem ja kus asus tsaari “uus palee”. Rännakul kaasame kõiki viit meelt ja tutvume taimede ja vürtsidega, mis kasvasid Katariina aiakeses. Seejärel liigume edasi Peeter I aegsesse Kadrioru parki, kus tutvume barokkaia ja -lossi ajalooga. Õpilased omandavad seejuures teadmise, kuidas erinevad inglise ja prantsuse pargistiil.

Sihtrühm: Lasteaed – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, loodusõpetus

„Vana palee saladused“, muuseumitund
Tutvume 17. sajandi lõpust pärineva suvemõisa ajalooga. Uurime, miks ostis Peeter I majakese Kadriorgu ja nimetas selle “vanaks paleeks” ja kellega koos Peeter I palees elas? Tutvume püsinäitusel olevate esemetega ning omandame uusi teadmisi maja ja selle omanike kohta. Saame teada, mida räägivad lood Peeter I ja Katariinast ning milliseid lugusid kannavad endas neist jäänud esemed. Teemaekskursioonile järgneb töötuba või otsimismäng. Kohandame muuseumitunni sisu vastavalt vanuse-ja sihtgrupile.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A2 – B1 keeletase
Sihtrühm: lasteaed, I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: 8. klassi ajalugu, gümnaasiumi õpilastele Põhjasõja-aegsed sündmused Peeter I, Katariina I ja Karl XII isiksuste kaudu. LAK puhul keeleõpe

Knappe tiden* ehk 18. sajandi gastronoomilised maitsed“, muuseumitund
Tutvume 18. sajandi toidukultuuri, etiketireeglite, laua katmise põhimõtete ja traditsiooniliste roogadega, kasutades selleks kõiki viite meelt ning võrdleme räägitut tänapäevaga. Õpime uusi sõnu ning nende kasutamist kõnes ja kirjas.
Kohandame tunni vastavalt vanuse-ja sihtgrupile.

Sihtrühm: I kooliaste – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus

„Vana ja uus Kadriorg“, muuseumitund
Tutvume Peeter I „vana palee“ ajalooga ja läheme jalutuskäigule Kadrioru parki.
Räägime pargi loodusest ning meid ümbritsevatest taimedest ja puudest. Jalutuskäigu lõpetame Jaapani aias, kus tutvume lähemalt ka aia ülesehituse põhimõtetega.

Sihtrühm: II kooliaste – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, loodusõpetus

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/peeter-i-maja/

KALAMAJA MUUSEUM

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/kalamaja-muuseum/

„Mängud eeslinnas“, muuseumitund
Tutvume vana aja mängudega ja muuseumi ekspositsiooniga läbi mängu.
Räägime eluolust vanas puitasumis Kalamaja näitel. Mis koht on Kalamaja ja miks seal on oma muuseum? Kes, kuidas ja millega on siin mänginud?
Ilusa ilmaga leiab tunni esimene pool aset muuseumihoovis, kus mängime vanu õuemänge, vihmase ilmaga mängime toas. Tunni lõpetame vana aja moodi maiustamisega muuseumiköögis.
Kohandame tunni vastavalt osalejate vanusegrupile.

Ka keeleõpe: LAK-õppe A2 – B1 keeletase
Sihtrühm: Lasteaed – I kooliaste (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: kodulugu, ajalugu, inimeseõpetus, liikumisõpetus, LAK puhul keeleõpe 

„Kaladest ja majadest“, muuseumitund
Tutvume mänguliselt Tallinna vanima eeslinna ja tema asukatega.
Teeme ringkäigu mööda muuseumimaja ning räägime sellest, kes ja kuidas siin vanasti elasid, mille järgi on Kalamaja oma nime saanud ning milliseid kalu siinsed kalamehed merest välja püüdsid. Saame tuttavaks Tallinna tuntuima tuulelipu Vana Tooma legendiga ning kujundame talle paberil ka ajastutruudes või hoopiski moodsates värvides kostüümi.

Sihtrühm: Lasteaed – I kooliaste (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: kodulugu, ajalugu, loodusõpetus, eesti keel, tööõpetus, kunst

„Kalamaja lastetuur“, õuesõppetund
Tutvume mängulisel ja põneval viisil laste elu, mängude ja lugudega Tallinna eeslinnas 30, 50, 80 aastat tagasi. Kuidas on Kalamaja nime saanud? Millega on siin piirkonnas tegeletud? Mis iseloomustab Kalamaja arhitektuuri? Milline oli ja on kohalike laste elu?

Sihtrühm: Lasteaed – II kooliaste (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: koha- ja kodulugu, eesti keel, ajalugu, inimeseõpetus, liikumisõpetus

„Kalamajaloo allikad“, muuseumitund
Tutvume Tallinna vanima eeslinna tekkeloo ja ajalooallikatega.
Kui vana on Tallinna linn ja tema majad? Kui vana on Kalamaja asum? Miks ja millal hakkas Kalamaja muutuma külast tiheda asustusega eeslinnaks? Kuidas ja mille järgi ise määrata eseme vanust ja päritolu? Uurime püsiekspositsioonis olevaid vanimaid arheoloogilisi leide ning piilume sisse nii muuseumi keldrisse kui ka elutuppa.

Sihtrühm: I – II kooliaste (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, eesti keel, matemaatika

„Kalamaja linnaloomastiku tuur“, õuesõppetund
Tutvume linnaloodusega meie ümber, õpime seda hindama ja hoidma.
Millised loomad ja linnud elavad Kalamajas ja Tallinnas)? Kas tunneme oma aias pesitsevaid loomi ja linde? Kas Kalamaja on linnaloodusele hea koht? Kuidas saame ise kodulinna loodust hoida? Saame teada linnalooduse eripäradest, teeme erinevaid liikumisülesandeid ja tegevusi, mis avavad meile lindude, loomade, putukate ja taimede elu linnas.

Sihtrühm: II kooliaste – III kooliaste (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: loodusõpetus, ajalugu, liikumisõpetus

„Tööstuslik pööre Tallinnas: elektrimootoritest ja puuvillast“, muuseumitundTutvume Eesti tööstuspärandiga Tallinna, kitsamalt Põhja-Tallinna näitel.
Juttu tuleb tööstuslikust pöördest, sellega seotud Kalamaja ning teiste eeslinnade arengust. Räägime Tallinna tõusust tähtsaks tööstuslinnaks, linnastumisest, tehaste tekkimisest ja toodangust kuni tööliste igapäevaste elutingimusteni välja. Juhime tähelepanu Tallinnas tekkinud tööstustele (Wiegandi metalli- ja masinatehas, Krulli metalli- ja masinatööstusettevõte, Balti puuvillamanufaktuur jne) ja tutvume muuseumi kogudes leiduvate toodangu näidistega ning kunagiste tööstuste jälgedega linnaruumis.

Sihtrühm: III kooliaste (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: 8. klassi ajalugu, 10. klassi geograafia, eesti keel, ühiskonnaõpetus, matemaatika, füüsika

„Keskaegsest eeslinnast hipsterville`iks“, muuseumitund, õuesõppetund
Saame ülevaate ühe Tallinna vanima eeslinna eluolust läbi aegade, et mõista linna muutumise ja arengu lugu. Kuidas on keskaegse Tallinna eeslinn muutunud linna kalleimate kinnisvarahindadega asumiks? Kuidas on piirkonda mõjutanud sõjad ja tööstus?

Sihtgrupp: gümnaasium (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, eeslinn, linnastumine, linnaelu, linnaareng, linnaruumi muutumine

„Kenad kombed“, muuseumitund (alates september 2025)
Räägime Kalamaja muuseumi hubases elutoas sellest, kuidas oldi viisakad 90 aastat tagasi. Millised olid sel ajal inimeste kombed ja riietus viibides seltskonnas? Võrdleme räägitut tänapäevaga ning arutleme, kas mõne unustusse vajunud kena kombe võiks ehk ka praegu  kasutusele võtta? Vaatame vanu Kalamaja muuseumile annetatud perekonnafotosid, proovime selga ja kätte vanu aksessuaare ning teeme koos grupipildi.
Tunni lõpus meisterdame koos peo kutse, mille käigus õpime siduma sõlme ja lehvi.


Sihtgrupp: I kooliaste (EST)
Õpilaste arv grupis: kuni 25
Seotus ainekavadega: inimeseõpetus, eesti keel, kodulugu, kunstiõpetus

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/kalamaja-muuseum/

TALLINNA LINNAELUMUUSEUM

Seoses Tallinna Linnaelumuuseumi püsiekspositsiooni vahetusega pakume õuesõppetunde!

BRONEERIMINE: https://lydian.ee/tallinna-linnaelumuuseum/

„Keskaja mängud“, õuesõppetund
Keskajal elanud lapsed harjutasid läbi mängude oskusi, mis neile suurena kasuks tulid: ratsutasid puuhobustega, viskasid nöörist rõngaid ja tegid muud põnevat. Selleks, et ka tänapäeva lapsed neist vempudest ja viguritest osa saaksid toome mängud kaasaega. Proovime kõiki mänge ise mängida, ilusa ilmaga õues ja külma või märja ilmaga toas.

Ka keeleõpe: LAK-õpeSihtrühm: Lasteaed – I kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 25
Seotus ainekavadega: ajalugu, inimeseõpetus, kehaline kasvatus, meeskonnatöö. Kultuuriline omapära ja rahvatraditsioonid. LAK puhul keeleõpe valikaine "Oma emakeel ja kultuur"
„Jutud ja lood vanast Tallinnast“, õuesõppetund
Tallinna vanalinnas on palju põnevaid paiku, huvitavaid hooneid ja muidugi kummituslugusid, mis kõik ootavad avastamist!
Lasteaia lastele jutustab Tallinna lugusid ja legende keskaegne elanik! Mõnus muuseumitund, kus räägime Ülemiste Vanakesest, Vanast Toomasest ja Niguliste kiriku muumiast. Mõne legendi mängime ise ka läbi!
Kooliõpilastele räägime Tallinna minevikust erinevaid lugusid! Osad neist on legendid, osad muinasjutud, osad aga tõestisündinud lood. Jutustame ka selliseid lugusid, millest mingi osa on tõsilugu, mingi osa aga väljamõeldis. Saame teada, kes pidas pidu Rataskaevu 16 majas ning milline nägi välja Niguliste kiriku muumia hertsog de Croy.

Ka keeleõpe: LAK-õpe
Sihtrühm: lasteaed, I ja II kooliaste (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 30
Seotus ainekavadega: ajalugu, eesti kirjandus, inimeseõpetus, orienteerumine, meeskonnatöö. Kultuuriline omapära ja rahvatraditsioonid. LAK puhul keeleõppe valikaine "Oma emakeel ja kultuur". 

„Keskaegne linnaelu“, õuesõppetund
Räägime keskaja argielust. Saame teadmisi keskaja olme, linnade valitsemise, tsunftide ja gildide ning käsitöö ja kaubanduse kohta. Tutvume keskaegse toidulauaga ja vaatame, kuidas keskajal riietuti. Muuseumitunni tulemusel oskavad õpilased hinnata keskaja mõju Tallinna ja Liivimaa jaoks ning seostada Tallinna tänapäevast väljanägemist keskajaga.

Ka keeleõpe: LAK-õpe
Sihtrühm: II kooliste – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 30
Seos õppekavaga: ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus. Kultuuriline omapära ja rahvatraditsioonid. LAK puhul keeleõpe valikaine "Oma emakeel ja kultuur". 

Tallinna väikesed mõistatused“, õuesõppetund, orienteerumismäng
Kes valvab linnamuuseumi maja ja millises majas pidas pulmapidu vanakurat ise?
Kaasahaarav otsimismäng Tallinna vanalinnas, kus tutvume oluliste hoonete ja tuntud paikadega. Juhime tähelepanu detailidele, mida iseseisvalt ringi liikudes ei pruugi märgatagi. Muuseumitund toimub vanalinnas, kus orienteerumismängu kaardi järgi iseseisvalt orienteerume ning seejärel koguneme, et koos vastused üle vaadata.

Ka keeleõpe: LAK-õpe
Sihtrühm: II kooliste – gümnaasium (EST, RUS)
Õpilaste arv grupis: 10 - 30
Seos õppekavaga: ajalugu, inimeseõpetus, kodulugu, orienteerumine, meeskonnatöö.
Kultuuriline omapära ja rahvatraditsioonid. LAK puhul keeleõpe valikaine "Oma emakeel ja kultuur". 


BRONEERIMINE: https://lydian.ee/tallinna-linnaelumuuseum/
[email protected]

 

Viimati muudetud 31.03.2025